سایر

تحقیق مراقبت های چست تیوب

دانلود تحقیق با موضوع مراقبت های چست تیوب ،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
در فرایند تنفس، وجود کمی مایع در فضای بین ریه ها و قفسه سینه، به حرکت ریه ها بدون سایش در حین تنفس کمک می کند اما ورود کمی از هوا، خون و یا چرک ناشی از آسیب و یا در حین عمل جراحی ، به فضای جنب، میتواند از اتساع کامل ریه ها جلوگیری نماید.کلاپس کامل و یا نسبی ریه ها تنفس را با مشکل مواجه کرده و میتواند منجر به ارست تنفسی شود و قرار دادن یک چست تیوب به سرعت به راحتی بیمار کمک می کند.
تحت شرایط عادی، فشار intrapleural زیر فشار اتمسفر است.هنگامی که بدلیل فشار بیش از حد هوا و یا مایع تغییرات فشار در ریه رخ میدهد، گذاشتن چست تیوب اجازه می دهد تا تخلیه مایعات از فضای جنب صورت گیرد و فشار intrapleural ، به فشار نرمال برگردد و در نتیجه تبادل گاز مناسب صورت گیرد و تنفس بیمار راحت شود.
 لوله قفسه سینه یا چشت تیوب و یا تراکئوستومی تیوب یک لوله پلاستیکی انعطاف پذیر است که از طریق یک ست دارای کلمپ وصل به یک باتل میشود که هیچ ارتباطی بین درون این لوله و هوای بیرون وجود ندارد و  درون این باتل باید آب مقطر استریل و یا نرمال سایلین ریخته شود طوری که قسمت انتهایی یا دیستال لوله 2cm زیر سطح آب قرار گیرد در باتل یک ارتباط دیگر با بیرون دارد که در هنگام تنفس بیمار حباب های هوای ایجاد شده از طریق این راه به بیرون می رود. (در واقع مانند قلیان عمل می کند)
کاربردهای چست تیوب:
1- پنوموتراکس : تجمع هوا در فضای جنب
2- هموتراکس: تجمع خون در فضای جنب
3- پیوتراکس یا empyema : تجمع چرک در فضای جنب
4- چیلوتراکس: تجمع لنف ناشی از مجرای توراسیک
5- هیدروتراکس: تجمع مایع سروزی غیر التهابی
6- pleural effusion: تجمع انواع دیگر مایع در فضای جنب
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مراقبت های چست تیوب”