سایر

تحقیق انسان از ديدگاه قرآن

دانلود تحقیق با موضوع انسان از ديدگاه قرآن ،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقيكُمْ [3]
آري ! شخصيتي كه از تقوي تهي بوده و مزة ايمان را نچشيده باشد ارزشمند نيست. چرا كه پرهيزگاري باعث به وجود آمدن وجداني آگاه و بيدار و شخصيتي راستين و استوار مي‌گردد . آنكه به خدا توجه دارد و بهاو ايمان دارد، در كردار و برخوردها آنچه را كه او و جامعه را به نيك بختي مي‌رساند، رعايت مي‌كند.
فرمودة پيشواي كوتاه كنندة دست ستمگران و زورمندان حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام است كه :
هر كس بر شهوتش پيروز شود ارزش و شخصيتش محفوظ مي‌ماند. كسي كه شهوت‌ها را وانهد و در اختيار آنها نباشد آزاد است.
اين حقيقتي غير قابل انكار است كه بدون روحي آزاد و توانا و وارسته از زنجيرهاي هوا و هوس،‌نمي‌توان مسير ترقي و كمال را پيمود و اين واقعيتي است كه برخي جوامع از آن غافل مانده و تسليم ديو نفس گشته‌اند.
چه بسا برخي از اين جوامع خود را برتر از ديگران دانسته و به جاي مبارزه با شهوت‌پرستي كه يك عامل ضد اخلاقي، ضد انساني و پريشانگر روح است به همه آزادي دروغين داده‌اند، بويژه آزادي جنسي كه بزرگترين مختل كننده نظم اجتماعي و عامل بسياري از بيماري‌هاست و مي‌بينيم كه در همين جوامع آمار انواع بيماري‌هاي رواني، ديوانگي، خودكشي، قتل، كينه توزي و … به طور سرسام آوري از ساير جوامع سبقت گرفته است.
در حالي كه قرآن كريم در آيات مختلف، خلقت همه ملت‌ها و نژادهاي بشري را از گل و خاك مي‌داند و هيچ يك را در زمينة آفرينش برتر از ديگري نمي‌داند و حدود و مرز غرايز را هم به بهترين وجه مشخص كرده است .
آري ! مقررات، قوانين و احكام اين كتاب الهي با اصول و قوانين دنياي امروز تطبيق مي‌كند و براي هميشه قابل پيروي و عمل كردن است .
 منبع : كتاب شگفتي‌هاي پزشكي در قرآن كريم
نقش قرآن در زندگي بشري
نقش قرآن در زندگي بشري در ابعاد مختلف فردي، اجتماعي و حتي بين المللي، قابل دقت و بررسي است که به طور مختصر به بعضي از آنها اشاره مي شود:
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق انسان از ديدگاه قرآن”