سایر

تحقیق تعاوني‌هاي توليدي پيروز يا شكست خورده؟

دانلود تحقیق با موضوع تعاوني‌هاي توليدي پيروز يا شكست خورده؟،
در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تغييرات بسياري در پيكره كشور از لحاظ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي به وجود آمد. از آن جايي كه دين مبين اسلام بر اين مرز و بوم سايه‌ افكن است وطبق خواسته‌هاي اين دين آسماني، همكاري بين تك‌تك افراد اجتماعي از ارزش والايي برخوردار است، لذا تعاون به عنوان بخش بالقوه اقتصادي براي برآوردن نيازهاي افراد جامعه بسيار لازم و ضروري مي‌نمايد
تعاوني‌ها گروه‌هايي هستند كه در درجه اول، به غير از درآمدهاي اقتصادي براي افراد و اعضاي خود، اعتماد به نفس آنها را بالا برده و قدرت پذيرش شكست را درآنها افزايش مي‌دهند. بر اين اساس ،اصول 43 و 44 قانون اساسي، جهت تحقق عدالت اقتصادي ، اجتماعي و پيشگيري از تمركز ثروت در دست افراد و گروهي خاص، به بخش تعاون و تاسيس تعاوني‌ها اولويت خاصي مي‌بخشد.
اين امر از تبديل دولت به يك كارفرماي بزرگ جلوگيري مي‌كند. قدمت تاسيس تعاوني‌ها در ايران بسيار زياد است ولي تشكيل و ثبت آنها در جهت فعاليت را مي‌توان سال 1314 ذكر كرد كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي نقش آنها در جهت پيشبرد اهداف اقتصادي پررنگ‌تر شد و به عنوان يكي از سه بخش عمده اقتصاد يعني دولت، مراكز خصوصي و تعاوني‌ها، خودنمايي كرد. در سال 1370 قانون بخش‌ تعاوني‌ها تصويب شد.
قبل از سال 1370 به منظور انسجام و سامان بخشيدن به كار تعاوني‌ها، پنج دستگاه دولتي فعاليت داشتند اما پس از تصويب قانون تعاوني‌ها، كليه پرسنل و فعاليت تعاوني‌ها زير نظر وزارت تعاون قرار گرفت؛ البته به استثناي تعاوني‌هاي روستايي كه زيرنظر سازمان تعاون روستايي وابسته به وزارت جهاد كشاورزي فعاليت دارند.
تاسيس و كار وزارت تعاون از سال 1371 شروع شد كه از فعاليت بخش‌هاي تعاوني‌ حمايت مي‌كند. بخش تعاوني در حقيقت ،پيوندي بين بخش خصوصي و دولتي برقرار مي‌كند كه از جمله، ايجاد شرايط براي اشتغال هر يك از اعضا، پيشگيري از تجمع ثروت در دست عده ‌اي خاص، قرار دادن افراد و امكانات كار در دست افرادي كه قادر به انجام كار هستند و…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تعاوني‌هاي توليدي پيروز يا شكست خورده؟”