سایر

تحقیق شرکت بهگل

دانلود تحقیق با موضوع شرکت بهگل،
در قالب word و در 80 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
كارخانه توليدي بهگل خراسان واقع در شهرك صنعتي طوس در سال 1351 تاسيس گرديده كه تحت حمايت آستان قدس رضوي بود. كه بعدها به علت پيشرفت در كار و توليدات فراوان اين شركت از حمايت آستان قدس رضوي بيرون آمد ، و سهامي آن خاص گرديد . كه هم اكنون پس از 18 سال سهامي خاص بودن به پيشرفتهايي از قبيل افزايش كاركنان بخشهاي اداري ، كارگران و سرويسهاي اياب و ذهاب و گسترش مساحت كارخانه ،افزايش خط توليد ، تنوع محصولات توليد شده ، بازار خوب ، كيفيت بالاي محصولات توليد شده طبق استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان و استاندارد ملي ايران ، صادرات خارج از استان و حتي صادرات خارج از كشور كه به كشورهاي آسياي ميانه صادر مي شود ، كه عواملي چون استفاده از مديريت  y     مك گروگر و هرم مازلو به پيشرفت آن افزوده است .
ابتدا خاطر نشان مي‌‌كنيم كه اصول حسابداري در مؤسساتي كه به خريد و فروش كالا اشتغال دارند همانگونه است كه در مؤسسات خدماتي گفته شد يعني ابتدا اسناد و مدارك اوليه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته، سپس در دفتر روزنامه ثبت و به حسابهاي مربوطه در دفتر كل منتقل گرديده و در پايان پس از تهيه خلاصه معاملات و ثبت اقلام اصلاحي صورت حسابها تهيه و تنظيم مي‌‌گردد. 
قبل از ارائه عمليات حسابداري ابتدا تعاريف لازم را ارائه مي‌‌كنيم:
1- تعريف كالا:
منظور از كالا اجناسي است كه مؤسسات به قصد فروش و انتفاع آنها را خريداري مي‌كنند. بنابراين كالا در مؤسسات مختلف مفاهيم گوناگوني پيدا خواهد كرد. تعريف سياهه (فاكتور):
معمولا فروشگاهها هنگام فروش كالا صورتي طي چند نسخه تنظيم نموده و يك نسخه آنرا همراه با عين كالا به خريدار تحويل مي‌‌دهند. اين صورت كه فاكتور خوانده مي‌‌شود شامل: شماره مسلسل، نام مؤسسه، تاريخ، شرح، تعداد، في و مبلغ مي‌‌باشد. 
2- تعريف صورتحساب:
در مؤسسات بازرگاني مرسوم است كه همه ماهه خلاصه اي از حساب مشتري خود را از روي دفتر معيني تهيه و روي فرمي‌‌تنظيم كرده، تسليم بدهكاران مي‌‌نمايند كه صورتحساب خوانده مي‌‌شود منظور از ارسال آن اولا’- تاييد صحت ثبت حساب مشتري در دفاتر. ثانيا’- ياد آوري بدهي شخص مذكور به طور محترمانه مي‌‌باشد. در صورتحساب از يك طرف به كالاهاي تحويل شده با شرح شماره فاكتور ها و از سوي ديگر مبالغ دريافت شده از مشتري اشاره مي‌‌گردد كه تفاوت جمع دريافتي ها و پرداختي هاي مشتري معرف ميزان او بوده و بايستي با مانده حسابش در دفاتر معين برابر باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق شرکت بهگل”