سایر

پاورپوینت روش تحقيق

دانلود پاورپوینت با موضوع  روش تحقيق،
در قالب ppt و در 61 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
معناي تحقيق:
تحقيق به معني رسيدن است اما معني گسترده‌تر آن يعني فرايند رسيدن به پاسخ سوال پژوهشي است. تحقيق به روشي علمي را مجموعه مقررات و قواعدي داشته‌اند كه چگونگي جستجو براي يافتن حقايق مربوط به يك موضوع را نشان مي‌دهد.
تحقيق عملي منظم است كه در نتيجه آن پاسخ‌هايي براي سوالات مندرج در موضوع تحقيق بدست خواهد آمد.
چگونگي انتخاب موضوع
اولين سئوالي كه محقق مطرح مي‌كند اين است كه چه موضوعي را براي تحقيق انتخاب و به چه ترتيب آن را جستجو كند. اگر چه چارچوب مشخص و معيني براي يافتن موضوع تحقيق وجود ندار، لكن محقق مي‌تواند با توجه به علايق و استفاده از تجارب، استنتاج از نظريه‌ها و مطالعه اجمالي در رشته‌هاي مربوط، به زمينه تحقيق خود دست يابد.
مسايلي كه در محيط كار با آن مواجه بوده و در گذشته احتمالاً با استفاده از احساسات، تعصبات و ذهنيات، جواب آنها را داده‌ايد، ممكن است موضوع تحقيق علمي قرار گيرد. هر يك از تئوري‌هايي كه در زمينه‌هاي مختلف وجود دارد (مانند تئوري سلسله مراتب نيازها) مي‌تواند موضوع تحقيق واقع شود.
مقدمه
فراهم‌سازي طرح تحقيق كه معمولاً بعنوان فصل اول يك رساله و گزارش تحقيقي بحساب مي‌آيد، اساسي‌ترين و نيز مشكل‌ترين مرحله از مراحل تحقيق است. زيرا، پس از اين مرحله كه مرحله جهت يابي تحقيق نيز ناميده مي‌شود، محقق صرفاً ملزم به اجراي اصول و قوانيني است كه خود تهيه و تنظيم كرده است. در واقع بعد  از اين مرحله محقق به فرصت فراوان نياز دارد تا بتوان فعاليت‌ حقيقت‌يابي خود را در طول آن مدت به انجام برساند.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت روش تحقيق”