سایر

پاورپوینت مدیریت زمان چیست و چگونه زمان را مدیریت کنیم

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت زمان چیست و چگونه زمان را مدیریت کنیم،
درقالب ppt و در 24 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مديريت زمان وسيله اي است براي :
صرفه جويي  در زمان
آمادگي قبلي داشتن براي فعاليت هاي اجتماعي
كاهش حجم كار
نظارت بر روند پيشرفت كارها, تنظيم وقت
تعيين هدف
حوزه هاي مختلف
مالي
جسمي
تفريح
عمومي
هنري
معنوي / نگرشي
شغلي
تحصيلي
خانوادگي
نكات مهم در تعيين اهداف
هر هدف را به صورت جمله مثبت بنويسيد.
اولويت بندي كنيد.
اهداف خود را به صورت كوچك و عملي نگه داريد.
اهداف را به صورت فرايندي تعيين كنيد نه پيامدي.
اهداف واقع بينانه تعيين كنيد.
اهداف را خيلي پايين و كم تعيين نكنيد.
در حال حاضر زمان خود را چگونه مي گذرانيد ؟
آينده در يك نگاه
يك جدول زمان‌بندي تهيه كنيد.
در بالاي ستون‌هاي آن نام روزهاي هفته و در كنار هر رديف يك ساعت روز را بنويسيد.
از اين جدول چندين نسخه كپي كنيد.
 در باره هفته گذشته خود فكر كنيد و هر‌كاري را كه فكر مي‌كنيد در هر روز و هرساعت انجام داده‌ايد در خانه مربوطه يادداشت كنيد.
گام های تهيه برنامه هفتگي
تهيه فهرست كارهايي كه بايد انجام شود. (مطالعه، كلاس رفتن، كار، رفت و آمد، تماشاي تلوزيون، لباس شستن، غذاخوردن، صحبت با تلفن، ورزش و غيره …)
تخمين زمان لازم براي هر كار
پر كردن خانه هاي جدول
اولويت بندي
يك بار ديگر تهيه برنامه هفتگي!
اطلاعات زير را جمع‌آوري كنيد:
سرفصل دروس و محتواي هردرس
برنامه كاري
فهرستي از برنامه‌ها و كارهايي كه بايد انجام دهيد مثل مسافرت، مهماني، سينما، فعاليت‌هاي خيريه، انجمن‌هاي دانشجويي و …
اگر با خانواده زندگي مي‌كنيد، كارها و فعاليت‌هاي ديگر اعضاي خانواده که ممكن است شما را درگير كند. مثلاً فعاليت‌هايي نظير خانه‌تكاني، كمك به درس خواهر و برادر كوچك‌تر و نظاير آن.
نگاهي به برنامه
در تقويمي كه آماده كرده‌بوديد، در تاريخ و زمان انجام هريك از فعاليت‌هاي فوق، آن فعاليت را يادداشت كنيد.
بيشتر دانشجويان ترجيح مي‌دهند اين كار را براي يك نيم‌سال تحصيلي انجام دهند.
حالا به تقويم نگاه كنيد. با يك نگاه متوجه مي‌شويد كه كدام زمان در طول نيم‌سال پرمشغله‌ترين بوده و در كدام زمان مشكلات و تكاليف شما كمترند.
برنامه هفتگي
 يكي از جداول برنامه‌ريزي هفتگي خود را برداريد.
به تقويم‌تان نگاه كنيد و فهرستي از كارهايي كه قطعاً بايد در اين هفته انجام شوند تهيه كنيد.
يك فهرست هم از كارهايي تهيه كنيد كه در تقويم نيامده‌اند ولي بايد در طول هفته انجام شوند، مثل خوردن، شستن لباس، خريد و غيره.
فهرست ديگري تهيه كنيد كه شامل كارهايي باشد كه دوست داريد يا احساس مي‌كنيد نياز داريد كه انجام بدهيد مثل فيلم ديدن، پرسه‌زدن در مغازه‌ها و نظاير آن.
برنامه هفتگي (ادامه)
حالا در كنار هريك از كارهايي كه فهرست كرده‌ايد مدت زمان لازم براي انجام آن كار را به‌طور تخميني يادداشت كنيد .
شروع به پركردن خانه‌هاي جدول با كارهايي كه در فهرست خود داريد بكنيد
اول از كارهايي شروع كنيد كه زمان ثابتي دارند و برنامه‌ريزي زمان انجام آنها دست شما نيست .
ساعت‌هاي لازم براي كارهايي را كه ”بايد” در طول هفته آينده انجام دهيد بنويسيد و با هم جمع كنيد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت زمان چیست و چگونه زمان را مدیریت کنیم”