سایر

پاورپوینت مهارت های مورد نیاز معلمان در عصر دانایی

دانلود پاورپوینت با موضوع مهارت های مورد نیاز معلمان در عصر دانایی،
درقالب ppt و در 32 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:

مهارت های مورد نیاز معلمان در عصر دانایی
(برونينگ و گلاور )
مهارت اول: آشنايي با فناوري اطلاعات و قدرت به كارگيري آن در جريان آموزش
مهارت دوم: آشنايي با فنون پژوهش، انجام پژوهش و بهره‎گيري از نتايج آن در عمل
مهارت سوم: توجه به آموزش و پرورش خلاق و پرورش خلاقيت فراگيران
مهارت چهارم: آشنايي با مهارتهاي كلاس داري و شيوه‎هاي تدريس نوين
اقدام پژوهی چیست؟
مک نیف(1991) هدف اقدام‌پژوهي توسط معلمان را مطالعه و حل مسايل كلاس درس از طريق به‌كارگيري روش‌هاي علمي ذكر مي‌كند.
راسل (1997) اقدام‌پژوهي را فرآيندي مي‌داند كه در آن وضعيت آموزشي دانش‌آموزان به ‌منظور بهبود يادگيري آنها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
ريزن (2004) نارضايتي از وضع موجود و تلاش براي بهبود آن را هدف اصلي اقدام‌پژوهي مي‌داند.
نتیجه:
اقدام پژوهی در آموزش و پرورش، روش علمی حل مسائل و مشکلاتی است که کارورزان با آن در ارتباطند و هدف آن بهبود، رفع یا کاهش مشکلات است (مشارکت مهم است)   اینجا و اکنون
معلم پژوهنده کیست؟
معلم پژوهنده به معلم يا دست‌اندركار آموزش و پرورش گفته مي‌شود كه به نحوي با مسائل آموزش و پرورش سروكار دارد و علاقه‌مند است براي بهسازي و اصلاح وضعيت نامطلوب به اقدام‌هاي علمي (اقدام پژوهي) دست بزند تا نتيجه آن منجر به تغيير و اصلاح وضعيت گردد.
همه ما معلم پژوهنده ایم؟؟؟ 
آیا اقدام پژوهی همان تحقیقات دانشگاهی است؟
تفاوت ها:

1- نمونه گیری           
2- روش های آماری
3- تعمیم داده ها        
4- گردآوری اطلاعات

شباهت ها:
1- کاربرد روش های علمی
2- کمک به بهبود
3- گسترش دانش بشری
مراحل اقدام پژوهی:
1- تشخیص مسئله و تعیین عنوان
2- توصیف وضع موجود و بیان مسأله
3-گردآوری اطلاعات (شواهد1)
4-تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها
5-انتخاب راه حل جدید
6- اجرای راه حل ها و نظارت برآن
7- گردآوری اطلاعات (شواهد2)
8- ارزشیابی تأثیر اقدام جدید
9- اعتباریابی و نتیجه گیری
1-تشخیص مسئله و تعیین عنوان
مشکل از کجا می آید؟
معلمان: فرایند یاددهی-یادگیری
مربیان و مشاوران: مشکلات رفتاری و پرورشی
مدیران و معاونان: مشکلات مدیریتی، اجرایی و جو سازمانی
افرادی که برای یافتن مشکل، مشکل دارند چه کنند؟
روش ضریب گذاری وزنی:
1- از هر یک از دانش آموزان می خواهیم تا مشکلاتی که در کلاس با آن مواجه هستند بنویسند (2 یا 3 مشکل مهم و در اولویت)
2- معلم، مشکلات را فهرست می کند و به تمامی دانش آموزان یک برگه از مشکلات را می دهد.
3- به دانش آموزان می گوید تا آن ها را رتبه بندی کنند.
4- تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مهارت های مورد نیاز معلمان در عصر دانایی”