سایر

پاورپوینت مديريت استراتژيک Strategic Management

دانلود پاورپوینت با موضوع مديريت استراتژيک Strategic Management،
در قالب ppt و در 161 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
تعاريف
تعريف استراتژي
يک برنامه واحد، همه جانبه و تلفيقي است که محاسن يا نقاط قوت اصلي سازمان را با عوامل و تغييرات محيط مربوطه مي سازد
تعريف مديريت استراتژيک
هنر و علم تدوين، اجرا و ارزيابي تصميمات وظيفه اي چندگانه که سازمان را قادر مي سازد به اهداف بلند مدت خود دست يابد.
مراحل مديريت استراتژيک
فرآيند مديريت استراتژيک دربرگيرنده سه مرحله مي شود
تدوين استراتژي ها
اجراي استراتژي ها
ارزيابي استراتژي ها
پيتر دارکر مي گويد
کار اصلي مديريت استراتژيک اين است که از زاويه مأموريت شرکت به سازمان نگاه کند:

يعني، مطرح کردن اين پرسش، « کار اصلي ما چيست؟ » باعث مي شود که هدف هايي
تعيين گردند، استراتژي ها تدوين شوند و تصميماتي امروز گرفته شود که نتيجه
هاي آن فردا به دست مي آيد. ترديدي نيست که اين کار بايد به وسيله بخشي از
سازمان انجام شود که مي تواند با ديدي گسترده به کل سازمان نگاه کند،
بتواند بين اهداف و نيازهاي امروز و نيازهاي فردا توازن و تعادل برقرار کند
و نيز بتواند منابع انساني و مالي را به گونه اي تخصيص دهد که به نتايج
اصلي و مورد نظر بينجامند.
اصطلاحات كليدي در مديريت استراتژيك(1)
استراتژيست ها
( Strategists )
افرادي هستند كه مسئول موفقيت يا شكست سازمان مي باشند. مانند مدير عامل، رئيس، مالك، رئيس هيأت مديره، مدير اجرايي و …
بيانيه هاي مأموريت ( رسالت )
( Mission Statements )
سندي است كه يك سازمان را از ساير سازمانهاي مشابه متمايز مي نمايد.
فرصت ها و تهديدات خارجي
( External Opportunities and Threats )
رويدادها
و روندهاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، بوم شناسي، محيطي، سياسي، قانوني،
دولتي، فن آوري و رقابتي است كه مي توانند به ميزان زيادي در آينده به
سازمان منفعت يا زيان برسانند.
نقاط قوت و ضعف داخلي
( Internal Strengths and Weaknesses )
نقاط
قوت و ضعف داخلي در زمره فعاليتهاي قابل كنترل سازمان قرار مي گيرند كه
سازمان آنها را به شيوه اي بسيار عالي يا بسيار ضعيف انجام مي دهد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مديريت استراتژيک Strategic Management”