سایر

پاورپوینت مديريت زمان

دانلود پاورپوینت با موضوع مديريت زمان،
در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مديريت زمان يعني چه ؟
منظور از مدیریت زمان متوقف کردن زمان و تحت
کنترل در آوردن آن نیست، بلکه مدیریت زمان به این معنی است که بیاموزیم تا
بتوانیم از زمانی که هم اکنون در اختیار داریم به بهترین نحو ممکن استفاده
کنیم و به اهدافی که در زندگی داریم، از جمله موفقیت تحصیلی دست یابیم.
مدیریت زمان یعنی: استفاده مطلوب از زمان برای اجرای برنامه ها و فعالیت ها، متناسب با اهدافی که داریم.
اصول عمومي مديريت زمان
مديريت
زمان مجموعه‌اي از مهارتهاست كه به شما در استفاده مؤثر از زمان كمك
مي‌كند. رهنمود هايي وجود دارند كه براي مديريت زمان در حوزه‌هاي متفاوت
مانند خانه و كار استفاده مي شوند.
احتمالاً روشن‌ترين دليل عدم استفاده
از مديريت زمان اين است كه مردم نمي‌دانند مديريت زمان چيست. دليل دوم
سستي و تنبلي است.گروه سوم آنهايي هستند كه دوست دارند تحت فشار و تنگي وقت
(دقيقه نود) و شرايط بحران كار كنند.
مديريت زمان كمك مي‌كند كه تعيين
كنيد كدام يك از كارهايي كه انجام مي‌دهيد مهمترين هستند. اين عمل به شما
امكان مي‌دهد به برخي فعاليتها اولويت زيادي دهيد و برخي از فعاليت‌ها را
حذف كنيد. هم‌چنين مديريت زمان به شما كمك مي‌كند كه از طريق حذف مزاحمت‌ها
و فعاليت‌هاي غيرضروري، مدت زماني كه واقعاً كار مي‌كنيد را افزايش دهيد.
يكي از وجوه رضايت بخش مديريت زمان كاهش استرس در زندگي است. كاهش سطح
استرس موجب بهبود سلامت روحي و جسمي مي‌شود.
گام های لازم برای کسب مهارت مدیریت زمان
الف:  هدف گذاری
هدف
ها می توانند بلند مدت، میان مدت و كوتاه مدت باشند . اهداف خود را بطور
دقیق تعیین کنید و توجه داشته باشید که هدف هایتان واقعی و قابل دست یابی
بوده و موضوع هدف ها مشخص باشند.
اهداف را به صورت روشن تعريف كنيد و
مشخص كنيد كه آنها چه هستند و چه اهميتي دارند. اهدافي كه اهميت كم دارند
مي‌توانند به تعويق بيافتند. شما مي‌توانيد فهرستي از كارهايي كه بايد
انجام دهيد تهيه كنيد و به هر يك از اقلام به نسبت اهميت عددي اختصاص دهيد
يا اينكه فهرستي از اهداف اولويت‌بندي شده تهيه كنيد. پيتر دراكر مي‌گويد:
”انجام دادن كارهاي درست مهمتر از انجام درست كارهاست.“
پارتو، قانوني
در اولويت‌بندي دارد:“تقريباً 80 درصد نتيجه مورد نظر از 20 درصد تلاش‌هايي
حاصل مي‌شود كه انجام مي‌دهيم.“ براي اينكه كارهاي خود را به صورت مؤثر
اولويت‌بندي كنيد، بايد بيست درصد مهم را جدا كنيد. سپس بر اقداماتي تمركز
كنيد كه بيشترين نتيجه مورد نظر را حاصل مي‌كنند. هنگام تحليل چگونگي
گذراندن اوقات خود متوجه خواهيد شد كه خيلي از اوقات شما صرف كارهاي كوچك و
ناچيز مي‌شود. به همين دليل توان شما صرف حوزه‌هاي اصلي و حياتي كه
نيازمند تلاش بيشتر هستند نمي‌شود.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مديريت زمان”