سایر

پاورپوینت عشق و زندگی مشترک در مینیاتورهای ایرانی

دانلود پاورپوینت با موضوع عشق و زندگی مشترک در مینیاتورهای ایرانی،
در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
در کنار شعر و ادب فارسی، نگارگری یکی از جلوه‌‌‌‌گاه‌های افسانه‌ها، اسطوره‌ها، تاریخ و فرهنگ ایرانی است. هنر مینیاتور که اوج آن را مکتب عباسی در زمان صفویه می‌دانند، شوریدگی و دلباختگی و سوته‌دلی را نیز پیش چشم می‌گشاید.
دلباختگی ویس و رامین در منظومه فخرالدین اسعد گرگانی به نظم آمده است. پادشاه که موبد نام دارد، مردی پیر و زنباره است که ویس را هنگامی که هنوز از مادر زاده نشده، خواستگاری می‌کند. ویس عاشق رامین، برادر موبد می‌شود و عشق این دو داستانی شورانگیز را رقم می‌زند که در نهایت با مرگ ویس پایان می‌گیرد.
عشق خسرو و شيرين اثر نظامی گنجوی از زيباترين و غمناک‌ترین داستان‌های فارسی به شمار می‌رود. شیرین به خسرو دل‌ می‌بندد و فرهاد کوه‌کن به شیرین. خسرو کشته می‌شود، شیرین خود را در فراق یار می‌کشد و فرهاد هم پس از شنیدن خبر مرگ شیرین با تبر به فرق خود می‌کوبد.
عشق یوسف و زلیخا، روایتی کهن و مذهبی است که پیش از ‘هفت اورنگ’ جامی، در تورات و قرآن نیز آمده است. شاهدخت مصر زمانی دل به یوسف بست که او را در خواب دید. مینیاتوری از وصال و عروسی این دو دلداده که در کتابخانه دانشگاه آکسفورد نگاهداری می‌شود.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت عشق و زندگی مشترک در مینیاتورهای ایرانی”