پزشکی

تحقیق فیزیو لوژی خون

دانلود تحقیق با موضوع فیزیو لوژی خون،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
خون بافتی مایع است که به رنگ قرمز روشن در شریانها و قرمز تیره در وریدها می باشد PH آن قلیایی 4/7 و وزن مخصوص آن 05/1 می باشد خون از دو جزء سلولی و مایع ( پلاسما ) تشکیل شده است عناصر سلولی آن گلبولهای قرمز ، سفید و پلاکتها می باشند و در پلاسما شناورند . بخش مایع خون پلاسماست که قسمتی از مایع خارج سلولی بدن می باشد که مختصراً زرد رنگ بوده و پس از خوردن غذای چرب ، کدر می گردد . 
ترکیبات پلاسما شامل پروتئینها ، اسیدها و الکترولیت ها می باشد ، پروتئین ها شامل آلبومین، گلوبولین و فیبرینوژن بوده که آلبومین دارای شارژ منفی بیشتر بوده و کار اصلی آن ایجاد فشار اسموتیکی کلوئیدی ( انکوتیک ) در غشاء مویرگهاست این فشار مانع نشت پلاسما از مویرگها بداخل مایع میان بافتی می گردد و در هیپوپروتئینی بعلت کاهش این فشار ، مایع از عروق خارج شده و به مایع میان بافتی منتقل 
و ایجاد ادم یا خیز می کند . گلوبولین بیشتر دارای شارژ مثبت است و فیبرینوژن از پروتئین های دخیل در انعقاد 
خون می باشد . آلبومین و فیبرینوژن و اکثر گلوبولین ها توسط کبد ساخته می شوند و در بیماریهای کبدی مقادیر آن 
کاهش می یابد . 
پروتئین های حامل نقش انتقال هورمونها ، یونها و بعضی مواد دیگر را بعهده دارند هایتو گلوبین پروتئین 
انتقال دهنده هموگلوبین پلاسما حاصل از گویچه های تخریب شده است و هموپکسین انتقال دهنده هم از هموگلوبین پلاسماست . ترانسفرین در انتقال آهن و سرولوپلاسمین مس را منتقل می کند . لیپیدهای خون بیشتر تری گلیسیدها بوده و الکترولیت ها در درجه اول سدیم ، کلر و بیکر بنات و درثانی و به مقدار کم یونهای پتاسیم و کلسیم و منیزیوم و فسفات می باشد . 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق فیزیو لوژی خون”