پزشکی

تحقیق تست TORCH

دانلود تحقیق با موضوع تست TORCH،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
یک تست کاربردی در زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده به منظور بررسی 4 بیماری عفونی است که این بیماریها در صورت وجود در مادر باردار به نوزاد منتقل شده و باعث ایجاد یک سری از ناهنجاریهای مادرزادی در هنگام تولد میگردد. TORCH نامی مخفف برای 4 عامل عفونت میباشد که به اختصار در زیر در مورد هریک توضیحاتی داده میشود.
T: مخفف نام Toxoplasma gondii میباشد. توکسوپلاسما یکی از انواع تک یاخته ها در گروه انگلها میباشد که معمولا از طریق تماس با گربه آلوده و ورود کیستهای این تک یاخته به بدن ایجاد عفونت میکند. انتقال این عامل عفونی به زن باردار در هنگام بارداری میتواند باعث انتقال آن از طریق جفت به جنین شده و باعث ایجاد مشکلاتی از جمله سقط جنین و یا عفونتها و ناهنجاریهای مادرزادی سیستم عصبی مرکزی به دلیل تشکیل کیستهای نسجی تک یاخته در این محل در نوزاد تازه متولد شده گردد که وقوع هریک بسته به سن بارداری دارد.
R: مخفف اسم ویروس Rubella میباشد. این ویروس که عامل بیماری سرخجه میباشد از طریق تنفسی از انسانهای آلوده منتقل میگردد. اگرچه این بیماری یک بیماری بسیار خوش خیم در افراد عادی است ولی در زنان باردار به دلیل قدرت انتقال ویروس از طریق جفت به نوزاد به مسئله ای مهم تبدیل میشود. انتقال این عامل عفونی به نوزاد مشکلاتی از جمله ناراحتی قلبی، اختلالات خونی،پنومونی، کری و نابینایی را میتواند ایجاد کند و در سن رشد نیز اختلالات سیستم عصبی مرکزی، اختلال رشد, اختلالات سیستم ایمنی و ناراحتی های تیروئید از جمله عوارض آن میباشد
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تست TORCH”