پزشکی

تحقیق ويتامين K

دانلود تحقیق با موضوع ويتامين K ،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
جذب وانتقال و دفع ويتامين K
براي جذب ويتامينK وجود چربي ضرورياست ويتامين K در روده توليد ميشود كه با رژيمهاي غذاييلبنيمخصوصاماست مقدار توليد اينويتاميندر بدن افزايش مييابد.جذب اين ويتامين در قسمت فوقاني مجراي گوارشي(روده كوچك)صورت مي پذيرد وجذب نياز به صفرا و پانكراتيك دارد. 
در افراد سالم 80% ويتامين K1 آزاد قابل جذب است در حالي كه در سبزيجات برگي مانند اسفناج به دليل اتصال محكم ويتامينK به تيلاكوئيد موجود در غشاء كلروپلاست تنها 10% ان جذب مي شود
بعد از جذب اين ويتامين از طريق الحاق به شيلوميكرون ها وارد سيستم لنفاوي شده و سپس وارد جريان خون مي گرددو از انجا به كبد و مغز استخوان و ساير بافت هاي مورد نياز مي رسد. 
در فرم گردشياين ويتامينبيشتر به صورت K1 منتقل ميشود در حاليكه فرم ذخيرهاي آن بيشتر  K2 (MK4) است و نهايتا اين ويتامين در ادرار و صفرا دفع مي شود.
عوامل نابود كننده ويتامين K
1: مصرفچربيهاي غيرقابل استفاده در بدن به عنوان ملين باعثدفع ويتامينK ميشود. 
2: دي كومارول Dicumarol وارفرين از لحاظ شيميايي شبيه ويتامينK و محرك تشكيل اكسيد ويتامين K در كبد ميشده ودر نتيجه باعث كاهش ويتامين  در بدن مي شوند.
3: انسداد مجاري صفراوي يرقان عوامل ايجاد اختلال در كار كبد عواملي كه ترشح نمك هاي صفراويامولسيون كنندهچربيرا كاهشميدهد باعث كاهشجذب چربيو متعاقبا كاهش ويتامين ميگردد
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ويتامين K”