صنایع غذایی

تحقیق مزایای اجاق های میکروویو

دانلود تحقیق با موضوع مزایای اجاق های میکروویو،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مایکروفر یکی از بزرگترین اختراعات قرن اخیر است. بیرون آوردن غذای سرد و گرم کردن آن در عرض چند دقیقه هرگز آسان نبوده است. حتی یخ‌زدایی گوشت تنها چند دقیقه طول می‌کشد و شما آماده پختن غذا هستید! همه ما از فواید بیشماری که در مایکروویو وجود دارد می دانیم، اما آیا می دانیم خطرات ناشی از آن چیست؟ بیایید بیشتر در مورد مزایا و معایب اجاق های مایکروویو تحقیق کنیم.
آیا پخت و پز در مایکروفر بی خطر است؟
فرها زندگی همه را در سرتاسر سیاره آسان کرده اند. گرم کردن غذا هرگز سریعتر نبوده است و خانواده ها غذای گرم را در عرض چند دقیقه سرو می کنند. برخی از خطرات ناشی از استفاده از مایکروفر است که عبارتند از:
تبلیغ
کاهش فراهمی زیستی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف.
حرارت دادن شیر و غلات برخی از اسیدهای آمینه ضروری را به مواد سرطان زا تبدیل کرد.
ارزش غذایی کاهش یافت.
آلکالوئیدهای گیاهی در سبزیجات خام یا منجمد به مواد سرطان زا تبدیل شدند.
بیماری مایکروویو متوجه شد.
انواع مایکروفر چیست؟
در انتخاب مایکروفر مناسب همیشه با این معضل روبرو هستیم. این به این دلیل است که انتخاب زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. آنها در شکل و همچنین عملکرد متفاوت هستند. بر اساس نوع نیازی که در آشپزخانه خود دارید، انتخاب آن آسان است که به راحتی در بودجه شما خواهد بود. به یاد داشته باشید که اجاق‌های مایکروویو یک سرمایه‌گذاری هستند، بنابراین ارزش آن را دارد که پول اضافی را برای دریافت بهترین کیفیت خرج کنید. این کار همچنین باعث می شود که ماندگاری طولانی مدت آن تضمین شود. در اینجا انواع مختلف مایکروفر را معرفی می کنیم.
1. فر کانوکشن
این فر از همرفت برای گرم کردن محتویات داخل آن استفاده می کند. یک فن و عناصر گرمایشی تضمین می کنند که هوای گرم همه چیز را به طور یکنواخت می پزد و پوسته می کند.
2. فر گریل
از فرهای گریل می توان برای پخت غذاهای ترد و آبدار مانند کباب، گوشت و تیکا استفاده کرد. این برای قهوه ای کردن برخی از مواد غذایی مفید است و می تواند تا 90 دقیقه کار کند.
3. فر انفرادی
اجاق اصلی که به طور یکنواخت گرم می شود و عمدتاً برای پخت ساده یا گرم کردن مجدد استفاده می شود، فر از نوع سولو نامیده می شود. اگر برنامه ای برای پختن چیزهای بزرگ ندارید مفید است.
4. فر روی محدوده
این اجاق‌ها به همراه یک اجاق گاز و یک هود عرضه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را روی دیوار بالای اجاق گاز نصب کرد. این اساساً مایکروویو و واحد تهویه را ترکیب می کند تا فضای شما را ذخیره کند.
5. فر میز
اجاق‌های کانتر دقیقاً روی میز قرار می‌گیرند و برای افرادی که نمی‌خواهند آشپزخانه خود را تغییر دهند تا یک واحد مایکروویو را در جای خود قرار دهند، انتخابی عالی است.
تبلیغات
6. فر توکار
این اجاق‌های مایکروفر را می‌توان مستقیماً در کابینت آشپزخانه قرار داد. مزایا: می‌توانید آن را در هر ارتفاعی قرار دهید، ظاهری مرتب‌تر به آشپزخانه‌تان ببخشید و در فضای روی پیشخوان خود صرفه‌جویی کنید.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مزایای اجاق های میکروویو”