صنایع غذایی

تحقیق گاو زبان گياهی

دانلود تحقیق با موضوع گاو زبان گياهی،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست :
اسم گیاه گل گاو زبان
توضیح در مورد گیاه گل گاو زبان
کشت گل گاو زبان
فواید گل گاو زبان
عوارض گیاه گل گاو زبان
طریقه مصرف گیاه گل گاو زبان
گل گاو زبان

بخشی از این تحقیق :

گل گاو زبان گیاه محبوب و معروفی بین مردم است و از خواص بی‌نظیر آن در طب سنتی استفاده بسیاری می‌‌شود. ایرانیان از گذشته تا کنون با خشک کردن گلبرگ‌ها و برگ‌های گل گاو زبان و استفاده از آن به عنوان دمنوش و شربت از فواید بی‌نظیر این گیاه برای آرامش اعصاب بهره برده‌اند.
در این مطلب با هم به بررسی خواص این گیاه، فوایدی که دارد و عوارضی که ممکن است ایجاد کند می‌پردازیم.
اسم گیاه گل گاو زبان
مردم به شکل عامیانه به این گیاه گل گاو زبان، بلووید یا افعی گیاه می‌گویند. در کتب طب سنتی قدیمی با لسان الثور از گل گاو زبان یاد شده و نام علمی آن «Echium vulgare» است. گرچه این گیاه به اسامی انگلیسی viper’s bugloss و blueweed نیز شناخته می‌شود.
گل گاو زبان
توضیح در مورد گیاه گل گاو زبان
گل گاو زبان گیاهی یک ساله و علفی از تیره گاو زبانیان است که به‌طور میانگین تا ارتفاع ۰.۶ متر رشد می‌کند و ساقه‌ آن خار‌های ریزی دارد.
برگ‌های گل گاو زبان مخملی هستند و از تارهای خشن پوشیده شده استو. به همین خاطر هنگام گرفتن برگ‌های این گیاه در دست یک نوع گزیدگی ملایم حس می‌شود.
گل‌های گیاه گل گاو زبان لاجوردی رنگ و شبیه به گل انار هستند. تخم این گیاه اگر در آب خیس بخورد لعاب می‌اندازد و دایره‌ای شکل است.
گیاه گل گاو زبان طبیعت گرمی دارد و غنی از آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئید، آنتو سیانین، اسید گاما لینولئیک، کولین، ویتامین‌های B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم است.
نوشته های مشابه 
سرکه سیب برای پوست و مو
خواص گوجه فرنگی: همه چیز درباره فوائد گوجه فرنگی
مهم‌ترین ماده‌ شیمیایی که از عصاره گل گاو زبان استخراج می‌شود، نیترات دو پتاس است که بیشتر خاصیت‌ها و فواید آن به این ماده مرتبط است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق گاو زبان گياهی”