صنایع غذایی

تحقیق رمان ها و طب گیاهی

دانلود تحقیق با موضوع رمان ها و طب گیاهی،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست :
معرفی گیاه کتان
ترکیبات تخم کتان
لیگنان موجود در کتان
کاربردهای دارویی، صنعتی و غذایی کتان
فواید مصرف تخم کتان
کمک به رفع یبوست
مبارزه با سرطان
کمک به کاهش وزن
سلامت قلب و عروق
کاهش کلسترول
دیابت
کاهش دردهای قاعدگی
تخم کتان مناسب برای افراد دارای بیماری سلیاک
عوارض مصرف تخم کتان
‌طریقه مصرف تخم کتان
نکات مهم هنگام مصرف تخم کتان
بخشی از متن تحقیق:
رمان ها و طب گیاهی از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفته و با استقبال بسیاری روبرو بوده است. استفاده از گیاهان به عنوان دارو، در پیشرفت علم پزشکی نقش بسزایی داشته است. یکی از این گیاهان دارویی موثر گیاه یا تخم کتان است.
گیاه کتان که به تخم بزرک هم معروف است محصولی با کشت سالانه است و یکی از گیاهان دارویی ارزشمند به حساب می آید که در صنایع غذایی، نساجی و شیمیایی نیز کاربرد دارد.
در این مقاله با نشریه علمی جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید تا بطور کامل گیاه کتان را به شما معرفی کنیم و با فواید و عوارض مصرف آن آشنا شوید.
معرفی گیاه کتان
کتان به نام علمی linum usitatissimum  شناخته می شود. بذر کتان، از درخت کتان گرفته می‌شود و يكي از قديمي ترين زراعتهاي غذايي بشر اسـت. كشـت ايـن گياه، از حدود ۵۰۰۰ سال قبل از ميلاد در ایران صورت مي گرفت و يكي از زراعتهاي قديمي  كشـور محسوب می شود.
کتان گياهي يک ساله و علفي است. برگهاي کتان بدون دمبرگ به رنگ سبز مايل به خاکستري هستند و در طول ساقه بطور متناوب قرار گرفته اند.
این گیاه آنتی اکسیدان قوی بوده و نشان داده شده که استفاده از آن سبب افزایش سطح ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف، از جمله سرطان ها، کاهش چربی خون، تصلب شرایین، بیماری های عروق کرونری، درد دوره ای پستان و علایم یائسگی مورد مطالعه قرار گرفته است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق رمان ها و طب گیاهی”