سایر

تحقیق کلاس داری یا مدیریت کلاس

دانلود تحقیق با موضوع کلاس داری یا مدیریت کلاس،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه :
یکی از عواملی که امروزه معلمان ، مدیران و سیاست گذاران آموزش و پرورش به عنوان موضوعی مهم و اساسی بدان توجه دارند ، عامل مدیریت کلاس است که از دیر باز به عنوان پیچیده ترین موضوع در بهبود کیفیت آموزش شناخته شده است . تشکیل و اداره ی کلاس با 35 نفر دانش آموز از وقت گیر ترین فعالیت های حرفه ی معلمی تلقی می شود . هنگامی که بیشتر وقت کلاس صرف مشکلات انضباطی شود ، به طور عملی زمان کمتری برای تدریس و یادگیری دروس باقی می ماند . 
بدین جهت گروه یاد دهی و یادگیری در نظر دارد این مبحث را طی چندین بروشور ارائه نماید ، با امید به این که گامی موثر در بهبود کیفیت امر یاددهی و یادگیری برداشته شود .
معلمان به مهارتهاي علمي و فني خاصي نياز دارند تا در مديريت كلاس درس موفق شوند. مديريت كلاس اولين سطح مديريت آموزشي است و پايه سطوح بالاتر مديريت محسوب مي‌شود. هدف اصلي اين پژوهش ، بررسي نظرات دبيران در مورد عوامل مؤثر بر مديريت اثربخشي كلاس درس بود. سئوالات اساسي تحقيق شامل بررسي ميزان تاثير عوامل چهارگانه:1)برنامه‌ريزي(طرح درسي)، 2)سازماندهي، 3)رهبري و 4)نظارت و ارزشيابي بر فعاليتهاي دانش‌آموزان، از نظر دبيران بود. ضمنا تفاوت ميان نظرات دبيران با توجه به متغيرهاي جنسيت ، سابقه تدريس ، رشته و نوع مدرك آنها نيز بررسي شد. با استفاده از روش تحقيق توصيفي پيمايشي از 948 نفر جامعه آماري 151 نفر بعنوان نمونه از طريق نمونه‌گيري تصادفي طبقه‌اي انتخاب شد. وسيله جمع‌آوري اطلاعات پرسشنامه بود و تجزيه و تحليل داده‌ها در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي شامل ميانگين، درصد فراواني – نمودار، كاي‌اسكوير. 2`، t تست ، تحليل واريانس يك عاملي و رگرسيون چندگانه انجام پذيرفت . نتايج نشانگر آن بود كه عوامل چهارگانه اجراي طرح درس ، سازماندهي، رهبري و نظارت و ارزشيابي مستمر از فعاليتهاي دانش‌آموزان به ترتيب به ميزان 90/7، 90/7، 96،88 درصد در سطح زياد و خيلي زياد بر افزايش اثربخشي مديريت كلاس مؤثرند. براساس نظرات پاسخگويان عوامل نظارت ، رهبري، تهيه و اجراي طرح درس و سازماندهي به ترتيب بيشترين تاثير را در افزايش اثربخشي مديريت كلاس دارند. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق کلاس داری یا مدیریت کلاس”