سایر

پاورپوینت ماليه بين الملل

دانلود پاورپوینت با موضوع ماليه بين الملل،
در قالب ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
در این روش تعادل زمانی بدست می آید که مشارکت کنندگان در بازار (افراد و شرکتها و…) انگیزه ای برای تغییر در ترکیب دارایی ها ندارند. مانند حالتي كه در آن سپرده های یورویی و دلاری به یک اندازه بازدهی داشته باشند که به این حالت برابری بهره ای دارایی ها گفته می شود.
برابری بهره ای دارایی ها همان شرط اساسی تعادل در بازار ارز محسوب می شود.
این شرط زمانی برقرار است که بازدهی انتظاری دارایی ها (در اینجا سپرده های یورویی ودلاری) برابر خواهند بود.
 به این معنی که دارندگان دارایی های مختلف اين دارایی ها را یکسان ارزیابی خواهند کرد.
اگرچنانچه نرخ بهره دلاری 10 درصد و یورویی 6 درصد باشد و دلار در مقابل  یورو 8 درصد کاهش ارزش در يك سال داشته باشد بازده دارایی های یورویی 4 درصد بیشتر از دارایی های دلاری خواهد بود.
 در این حالت همه به دنبال تغییر در ترکیب دارایی به نفع دارایی یورویی خواهند بود در نتیجه تقاضای دارای یورویی افزایش و عرضه دارایی دلاری افزایش می یابد.
پس مازاد تقاضا برای سپرده های یورویی و مازاد عرضه برای سپرده های دلاری خواهیم داشت و این وضعیت تعادلی نبوده وباعث تغییر ترکیب دارایی ها خواهد شد.
 تا زمانی که بازدهی ها یکسان نشده باشد همچنان این مازاد وجود خواهد داشت و دارندگان دارایی ها به دنبال تغییر در ترکیب دارایی ها خواهند بود.
همچنين در حالت عكس، زماني كه دارايي دلاري بازدهي بيشتري نسبت به دارايي يورويي داشته باشد، مازاد تقاضا برای دارایی های دلاری و مازاد عرضه برای دارایی های یورویی خواهیم داشت و تا زمانی که بازدهی ها یکسان نشده باشد این مازادها وجود دارد و تا زمانی که این مازادها وجود داشته باشد انگیزه برای تغییر ترکیب دارایی ها وجود خواهد داشت .
شرط تعادل بازار ارز برابر است با :
از این جا می توان این نکته را فهمید که اگر چنانچه بهره داخلی بيشتر از بازده ی خارجی باشد افراد درصدد انتقال دارایی های خود به سمت دارایی های داخلی خواهند بود. تقاضای دارایی های داخلی افزایش می یابد و پول داخلی App می شود . برعکس اگر  بهره خارجي بيشتر از بازده ی داخلی باشد، تقاضای دارایی خارجی افزایش يافته و پول خارجی App خواهد شد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت ماليه بين الملل”