راه سازی

تحقیق راهسازی

دانلود تحقیق با موضوع راهسازی،

در قالب doc و در 69 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

تاریخچه راهسازی
حمل و نقل با استفاده از وسایل چرخدار
راه سلطنتی
رومی ها در راهسازی
روش های جدید عمرانی برای ساخت راه در قرن های 18 و 19
پیشرفت در روسازی راه ها
گذري بر تاريخچه راه و راهسازي در ايران
افول عباسيان
صورت پروژه
انواع قوس
طراحی قوس
تعریض
حد دید در قوس های افقی
محاسبات قوس ها
طراحی قوس های قائم
خم هاي گنبدي
خم هاي کاسه اي
فاصله دید توقف در قوس هاي قائم
فاصله دید توقف در خم هاي کاسه اي
فاصله دید سبقت در قوس های قائم
مطالعات روسازي راه
مشخصات لایه های روسازي راه و خواص آن ها
لایه هاي روسازي راه و خواص آن ها
بستر روسازي راه
آماده سازي بستر روسازي راه
خاکریزها
خاکبرداری
عمر طراحی و بهره برداري
حجم ترافیک
قابلیت اطمینان
طراحی روسازی راه
محاسبه روسازي راه
محاسبه ضریب قشر لایه هاي روسازي راه
تعیین ضخامت لایه هاي روسازي راه
حجم عملیات خاکی
دانه بندی لایه های روسازی راه
محل های قرضه یا دپو و فاصله متوسط حمل
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق راهسازی”

2019-07-14 06:06:04

راه سازی

تحقیق فن اوری نوین دستگاه های راهسازی

دانلود تحقیق با موضوع فن اوری نوین دستگاه های راهسازی،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مدیریت سنتی:ساختار مدیریتی هرمی و بدون سازوکار مشارکت و تعامل بین زیر سیستم های تخصصی با تکیه بر سخت افزاربا نگرش ضعیف به اموزش و افرینش نیروی انسانی 
مدیریت مدرن:مبتنی برنیروی انسانی متخصص اموزش دیده و ماهر با سازوکار تعامل و مشارکت زیر سیستم های تخصصی معتقد به ارتقای دایمی سازمان از طریق اموزش و یادگیری سازمانی  
:(condition monitoring نگهداری مبتنی بر پایش وضعیت (
نوعی از روش روش پیشگیرانه نگهداری مبتنی بر ابزار و تجهیزات ازمایشگر که به توسط انها بتوانبدون باز کردن وحتی خواباندن دستگاه وضعیت کاری سازو کارهای مهم انرا وارسی و تحلیل نمود تا در صورت لزوم اقدامات سرویس یا تعمیر
صورت گیرد 
نوعی از روش نگهداری است بر مبنای برنامه  :PMنگهداری پیشگیرانه مبتنی بر
زمانبندی شده بازدید.سرویس ویا تعمیر قطعات ویاسیستمها یا زیر سیستمهای دستگاه
چرا موضوع نگهداری ماشین آلات راهسازی و معدنی جستاری قابل اعتنا است ؟
وجود پروژه های عظیم راهسازی . سد سازی .توسعه شبکه راه آهن کشور .زیر ساخت پالایشگاه هاو خطوط انتقال نفت و گاز و اب و….. که ورود انبوه دستگاه های راهسازی و عمرانی نوودست دوم به کشور را ایجاب کرده است ونگهداری ماشین های راهسازی و معدنی را با چالشی نوین مواجه ساخته است .
نبو آمارهای دقیق از تعداد ماشین های خریداری شده نو از نمایندگی های شرکت سازنده خارجی اعم از اروپایی یا اسیایی (ژاپن .کره واخیر چین) و یا دست دوم بخصوص از حراجی های دوبی یا هلند و …. حجم دلاری (یا ریالی )خرید این کالای مهم سرمایه ای.آن را در چنان هاله ای از ابهام قرار داده است که هیچ نهاد ملی یا مدنی در اندیشه کنترل سرمایه عظیمی که در این بخش مهم صنعت کشور در گردش است.نیست
تنها در سال 83 شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی ایران-هپکو 150 میلیون یورو انواع دستگاه های راهسازی را به شرکت ها یا اشخاص حقیقی درگیر با پروژه های عمرانی یا معدنی فر وخته است 
در طی همین سال در حدود 1800 دستگاه  لودر .بیل .بلدوزر .گریدر .غلتک ودامپتراک نو به ارزش هر دست کاه 120000 یورو تقریبا’ معدل216 میلیئن یورو به کشور وارد شده است به این رقم باید دستگاه های بسیار گران قیمت تونل 
  به ارزش متوسط هر دستگاه 1000000یورو وروهددر به ارزش T.B.M متوسط700000 یورو را نیز افزود .میزان خرید دستگاه های دست دوم از دوبی (حراجی ریچی برادرز )و هلند 3و6میلیون بر اورده شده است بدین سان .اگر در مجموع خرید دستگاه های سنگین راهسازی و معدنی به رقمی حدود 400 میلیون یورو در یک سال برسیم این آمار کلی سازمان  مدیریت و بر نامه ریزی را که بین 45 تا 55 در صد هزینه های مربوط به پروژه های ماشین بر راه سازی و معدنی های ماشین آلات اعلام می کند بپذیریم انگاه به نظر می رسد که طرح مساله نگهداری ماشین های راهسازی و معدنی در گشور ما مو ضوعی چندان قابل اعتنا   باشد که نشست های ویژه خود را بطلبد یا کمیته ها یی جانبی از دل ای همایش پد ید اید معضلات حاد این موضوع که به طور جدی گریبانگیر شرکت های دولتی یا خصوصی پیمانکاری است را مورد بررسی  قرار دهد.
با زار اشفته و پر سود لوازم یدکی ماشین های راهسازی و معدنی که در ان قطعات اصلی و یا تقلبی با مارکهای مشابه تجاری عرضه می شوند و گاه تمیز بین انها برای خبرنگاران این کار چندان اسن نیست بازاری مافیایی است که حجم عظیم گردش مالی ان چه ریالی و چه ارزی بر هیچکس روشن نیست .
هدر رفتن میلیون ها لیتر روغن به ذلیل عدم اگاهی از زمان درست تعویض ویا نداشتن دانش مشخصات کیفی روغن  های مورد استفاده .عدم النفع ناشی از خواب  دستگاههای به دلیل برنامه ریزی نادرست بهره برداری و یا زمان خواب طولانی دستگاه ها بخاطر تعمیرات پایین بودن عمر مفید ماشین آلات سنگین راهسازی در کشورکه عموما’ به دلیل خرید نا درست بهره برداری و نگهداری غیر مهندسی اتفاق می افتد که همه وهمه علی رغم پایین بودن قیمت دستمزدها در سطح ملی قیمت تمام شده پروژه ها را بطور قابل توجهی افزایش داده و بر حاشیه سود انها تا ثیر جدی بر جای گذاشته است .
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق فن اوری نوین دستگاه های راهسازی”

راه سازی

تحقیق افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش آسفالتی

دانلود تحقیق با موضوع افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش آسفالتی،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
روسازی مرکب به رو سازیی اطلاق می شود که در ان لایه دو رویه از جنس بتنو اسفالت تشکیل شده باشد . بسته به اینکه لایه بتنی با لاتر قرارگیرد یا لایه اسفالتی نوعی طراحی و اجرای روسازی مرکب متفات با کیفیت خواهد بود ولی در متداول ترین نوع روسازی مرکب لایه آسفالتی با لاتر از لایه بتنی قرار می گیرد .در این حالت عموما’ یک لایه روسازی اسفالتی با کیفیت روی رو سازی بتنی قدیمی اجرا 
می شود وهدف ارتقای کیفیت سطح راه می باشد . قبل از اجرای روسازی اسفالتی جدید اقداماتی روی دال بتنی انجام می شود چرا که جابه جا یی و تغییر شکل ها ی دال بتنی در اثر حرارت و تغییرات دما نی تواند باعث ترک خوردگی لایه  اسفالتی گردد .چند روش برای طراحی روسازی های مرکب وجود دارد .اما انچه که امروز بیشتر مد نظر گرفته شود استفاده از مدل های سازه ای و روش های مکانیستیک برای تعیین رفتار و عکس العمل های سازهای است استفاده از این روش ها دید مناسب تری از رفتار روسازی را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد 
1- مقدمه 
روش های مرکب(سی پی) که به روسازی اطلاق می شود که شامل دو نوع روسازی. یعنی اسفالتی به عنوان لایه انعطاف پذیر و روسازی بتنی به عنوان لایه صلببا شد در برخی موارد از ازیک لایه میلنی جدا کننده بین لایه های اسفالتی وبتنی استفاده می گردد استفاده از مصالح بتنی به عنوان لایه زیرین و در نقش لایه اساس و مصالح اسفالتی به عنوان رویه ترکیب متداولی  است که ویژگی هایی همچون مقاومت و سطح هموار را ارئه کرده و بهره برداری از یک لایه روسازی ایده را ممکن می سازد استفاده از مصالحبتنی در نقش لایه ی رو یه و مصالح اسفالتی در نقش لایه اساس گزینه ای است که در صورت خرابی کامل لایه اسفالتی مقرون به صرفه است با توجه به هزینه اولیه بالای اجرای این نوع از روسازی ها ساخت انها به طور محدود صورت گرفته وبیشتر ربای معایب رو سازی بتنی موجود و به منظور ارتقای کیفیت سطح راه و تامین سرویس به صورت روکش اسفالتی بر روی روسازی های موجود به کار می رون 
2-دلایل اجرای روسازی مرکب: 
از انجاییی که تاریخچه استفاده از روسازی های مرکب به سال های اخیر باز می کردد فقط برخی کشورها مزایا یک چنین را تجربه کردهاند .در حال حاضر استفاده از روسازی مرکب به جاده های با ترافیک سنگین مانند بزرگراهها و شریان های اصلی متمرکز شده است عموما انتخاب روسازی تحت تاثیر یکی از عوامل زیر می باشد 
1. اجتناب از تعمیر و نگهداری درز اب بند در روسازی های بتنی یا به حداقل رساندن ان 
2. تعمیر یا ارتقای روسازی بتنی باسطح رو به زوال 
3. کاهش نفوذ اب ودر نتیجه بهتر شدن رفتار بلند مدت سازه رو سازی 
4.کاهش هزینه های اضافی در طول طرح برای مسئولانراه و استفاده کنندگان
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش آسفالتی”

راه سازی

تحقیق روسازی راه ها

دانلود تحقیق با موضوع روسازی راه ها،
در قالب word و در 61 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
تاريخچه روسازي راهها
راهسازان از زمان هاي قديم بر لزوم و اهميت روسازي راهها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع روسازيها استفاده مي كردند. روسازي راهها در مناطقي كه داراي زمين‌هاي سست و آب و هوائي مرطوب بود و براي حمل و نقل كالا و مسافرين از ارابه استفاده مي شد بيشتر توسعه يافت. از سروسازيعاي قديمي كه هنوز هم آثاري از آنجا بجا مانده ميتوان خيابانهاي بابل و روسازي راههاي روميان را نام برد. در بابل براي ساختن خيابانها و محافظت آنها در برابر طغيان رودخانه دجله از آجر و ملات قير معدني استفاده مي كردند. روسازي كف خيابانها و ديوارهاي دو طرف آن با آجر و ملات قير معدني ساخته مي شد و سپس كف خيابان با استفاده از سنگ فرش مي گرديد. روسازي راههاي روميان از چند لايه تشكيل مي شد كه از پائين به بالا عبارت بودند از يك لايه 30 سانتي لاشه سنگ و ملات, يك لايه 20 سانتي متري پارع سنگ و قلوه سنگ, يك لايه 25 سانتي متري شن و خرده سنك و ملات و يك ليه 20 سانتي متري شن و ماسه خاكدار. روسازي راههاي روميان كه صدها كيلومتر از آن به اين روش ساخته شد و قسمتي از آن هنوز هم باقي مانده است, در خندقي كه از كندن زمين مسير راه به عمقي حدود يك متر بدست مي آمد ساخته مي شد.
در مناطقي نظير ايران راهها معمولاً بدون روسازي ساخته مي شد زيرا آب و هواي اين مناطق گرم و خشك بود, آبادي ها از يكديگر فاصله زيادي داشتند و براي حل و نقل كالا و رفت و آمد مسافرين از چهارپايان استفاده مي شد. از روسازي فقط در مواردي كه راه از زمينهاي سست, نمكزار, آب گير و يا لجني عبور ميكرد استفاده مي شد.
هدف از روسازي
هدف از روسازي راه و يا فرودگاه احداث يك سطح صاف و هموار و در عين حال با ايمني كافي براي استفاده كنندگان از راه يا فرودگاه است. روسازي بايد طوري طرح و ساخته شود كه بتواند وزن وسائل نقليه را تحمل كند و در هر شرايط جوي قابل استفاده باشد. زمين در حالت طبيعي معمولاً مقاومت كافي براي تحمل بارهاي وارد از چرخهاي وسايل نقيه سنگين نظير كاميونها و هواپيماها را ندارد و بارگذاري اين گونه خاكها موجب شكست برشي خاك و بوجود آمدن تغيير شكل هاي بيش از اندازه در آن مي شود.
براي جلوگي از شكست برشي خاك و بوجود آمدن تغيير شكلهاي دائم بيش از اندازه در آن, بايد از شدت تنشهاي فشاري قائم بر روي خاك كاسته شود. اين عمل با قرار دادن لايه اي از مصلح مرغوب و با مقاومت زياد بر روي خاك انجام مي شود. جنس و ضخامت ين لايه كه به روسازي موسوم است بايد طوري باشد كه ضمن آنكه ميتواند شدت تنشهاي فشاري قائم را بميزان قابل تحمل خاك بستر روسازي كاهش دهد, خود نيز قادر به تحمل بارهاي وارد به آن باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق روسازی راه ها”

راه سازی

پاورپونت انواع خرابی و روش های ترمیم ابنیه فنی راه راهسازی

دانلود پاورپونت با موضوع انواع خرابی و روش های ترمیم ابنیه فنی راه،

در قالب ppt و در 77 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
پل 
دیوار حائل
آبنما
کانال
سیفون
اپرون
تونل
منابع
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپونت انواع خرابی و روش های ترمیم ابنیه فنی راه راهسازی”

راه سازی

جزوه آموزشی آزمایش های قیرهای راهسازی

دانلود جزوه آموزشی آزمایش های قیرهای راهسازی،

در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.

دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه آموزشی آزمایش های قیرهای راهسازی”

راه سازی

اکسل آنالیز بهای راه و باند 1396

دانلود اکسل آنالیز بهای راه و باند 1396،

در قالب xls و قابل ویرایش.

دانلود فایل

دانلود فایل”اکسل آنالیز بهای راه و باند 1396″

راه سازی

اکسل فهرست بهای راه و باند 96

دانلود اکسل فهرست بهای راه و باند 96،

در قالب xls و قابل ویرایش.

دانلود فایل

دانلود فایل”اکسل فهرست بهای راه و باند 96″

راه سازی

تحقیق طراحی جاده در خاک نمکی

دانلود تحقیق با موضوع طراحی جاده در خاک نمکی،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
طراحی جاده ها در خاك های نمكی
مشكلات خاك های نمكی
راه های مقابله و كنترل خاك های نمكی
راهسازی در بیابان های ماسه ای
مشكلات ماسه های بیابانی
راه های مقابله و كنترل ماسه های بیابانی
كویرهای باتلاقی
طراحی بزرگراه ها و جاده ها با در نظرگرفتن فضای سبز در مناطق خشك
طراحی جاده ها و بزرگراه ها
طراحی هماهنگ زمین های اطراف
استفاده از خاكریزهای شانه و حاشیه راه ها
احداث آبروهای خاكی
احداث شیارهای خاكی روی خطوط تراز
احداث بندهای انحرافی و آب برگردانها
احداث سیستم های پخش سیلاب در حاشیه جاده ها
مراجع

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق طراحی جاده در خاک نمکی”

راه سازی

پکیج اسناد فنی یک مناقصه پروژه بین المللی احداث راه

دانلود پکیج اسناد فنی یک مناقصه پروژه بین المللی احداث راه،
در قالب pdf، xls، word، dwg شامل:

گزارش کامل توضیحات پروژه
جداول فهرست مقادیر پروژه
نقشه ها، مقاطع و مدارک فنی پروژه


توضیحات:
این
پکیج شامل مجموعه کامل مدارک مربوط به اسناد مناقصه یک پروژه بین اللمللی
راهسازی می باشد که برای مهندسین و دانشجویان مرتبط با عملیات طراجی و
اجرای راهسازی بسیار کاربرد دارد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پکیج اسناد فنی یک مناقصه پروژه بین المللی احداث راه”