علوم آموزشی

تحقیق عوامل موثر بر يادگيري

دانلود تحقیق با موضوع عوامل موثر بر يادگيري،
در قالب word و در 46 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
ويژگي‌هاي ورودي عاطفي
راه‌هاي مقابله با مشكل كمبود انگيزش يادگيري
نظريه يادگيري معني‌دار كلامي
يادگيري مطالب معني‌دار
انگيزش و يادگيري معني‌دار
يادگيري از راه مشاهده
مراحل يادگيري از راه مشاهده
مرحله به ياد سپاري يا يادداري
و …


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
گفتيم كه هدف آموزش، آسان‌كردن يادگيري است. يادگيري را مي‌توان به راه‌هاي گوناگون تعريف كرد. كسب اطلاعات و انديشه‌هاي تازه، عادت‌هاي مختلف، مهارت‌هاي متنوع و راه‌هاي گوناگون حل كردن مسائل همچنين يادگيري‌ها، مي‌توان بصورت كسب رفتار و اعمال پسنديده يا حتي كسب رفتار و اعمال پسنديده يا حتي كسب رفتار و اعمال ناپسند نيز تعريف كرد، پس يادگيري حوزه بسيار گسترده‌اي شامل مي‌شود.

با اين حال معروفترين براي يادگيري اين است: يادگيري به فرآيند ايجاد نسبتاً پايدار در رفتار يا توان رفتاري كه حاصل تجربه است، گفته مي‌شود و نمي‌توان آن‌ را به حالت‌هاي موقتي بدن مانند آنچه بر اثر بيماري، خستگي، يا داروها پديد مي‌آيد نسبت داد.

ويژگي‌هاي مهم يادگيري عبارتند از:
1- تغيير
2- تغيير نسبتاً پايدار
3- تغيير نسبتاً پايدار در توان رفتاري
4- تغيير نسبتاً پايدار در توان رفتاري بر اثر تجربه 
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق عوامل موثر بر يادگيري”

2019-09-24 14:06:07

علوم آموزشی

مجموعه سوال های تست چهارگزینه ای روش ها و فنون تدریس به همراه پاسخ نامه

دانلود مجموعه سوال های تست چهارگزینه ای روش ها و فنون تدریس به همراه پاسخ نامه،
در قالب pdf و در 18 صفحه.


توضیحات:
این فایل شامل90 سوال تست چهارگزینه ای بوده که به همراه پاسخ نامه تهیه و ارائه گردیده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”مجموعه سوال های تست چهارگزینه ای روش ها و فنون تدریس به همراه پاسخ نامه”

2019-09-21 06:04:01

علوم آموزشی

پاورپوینت هوش عاطفی

دانلود پاورپوینت با موضوع هوش عاطفی،
در قالب ppt و در 24 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعریف هوش
تعریف عاطفه
تعریف هوش عاطفی
ظهور و پیدایش هوش عاطفی
هوش عاطفی در تعلیم و تربیت
هوش عاطفی و استانداردهای آموزشی
کاربرد هوش عاطفی در حیطه های آموزشی
روش های صحیح آموزش هوش عاطفی
کاربرد هوش عاطفی در مدیریت آموزشی


قسمتی از متن پاورپوینت:
تعریف هوش عاطفی:
توانایی تنظیم و تمایز قائل شدن عواطف و احساسات خود و دیگران و استفاده از اطلاعات حاصل برای کنترل اعمال و افکار خود.
دکتر دانیل گلمن هوش عاطفی را اینگونه تعریف کرده است:
آگاهی نسبت به عواطف
مدیریت عواطف
برانگیختن خود
شناسایی عواطف دیگران
تنظیم روابط با دیگران
و …


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘هوش عاطفی’ می باشد که در حجم 24 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت هوش عاطفی”

2019-07-13 12:42:48

علوم آموزشی

جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۸-۹۹ براساس طرح تدبیر پک کامل

دانلود جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۸-۹۹ براساس طرح تدبیر پک کامل،
شامل فهرست مطالب زیر:

فهرست

مقدمه
اهداف دوره ابتدایی
چشم انداز -رویکردهای مدرسه
مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴- بیانیه مأموریت
چشم انداز آموزشگاه- مأموریت آموزشگاه
چرخش های تحول آفرین
صورت جلسه تأیید شورای مدرسه
اطلاعات شناسنامه ای آموزشگاه- جدول اطلاعات تعداد کلاس و دانش آموزان دبستان
جدول اطلاعات فیزیکی- وضعیت تجهیزات اداری هوشمند دبستان
جدول مشخصات کارکنان آموزشگاه
بررسی وضعیت مدرک تحصیلی اولیاء- برررسی وضعیت مشاغل اولیاء
بررسی وضعیت شاخص های اساسی آموزشگاه
وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بررسی وضعیت موجود نیروی انسانی آموزشگاه
تحلیل محیطی محور آموزش و یادگیری
برنامه عملیاتی محور آموزش و یادگیری
تحلیل محیطی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
برنامه عملیاتی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
تحلیل محیطی محور توانمندسازی و مشارکت نیروی انسانی
برنامه عملیاتی محور توانمندسازی و مشارکت نیروی انسانی
تحلیل محیطی محور سلامت و تربیت بدنی
برنامه عملیاتی محور سلامت و تربیت بدنی
تحلیل محیطی محور اداری و مالی
برنامه عملیاتی محور اداری و مالی
تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
جدول کنترل نظارت و ارزیابی میزان تحقق اهداف برنامه سالانه دبستان
نحوه محاسبه سرانه
اطلاعات و مشخصات آموزشگاه
اطلاعات شناسنامه ای و عمومی آموزشگاه
اطلاعات عمومی و ساختمانی آموزشگاه
تعداد کلاس و دانش آموزان آموزشگاه
میثاق نامه دانش آموزی
مشخصات و سمت کارکنان واحد آموزشی
منشور اخلاقی کارکنان
درصد ارتقا و عدم ارتقاؤ مدرسه در سال قبل
نمودار درصد ارتقا و عدم ارتقا در سال قبل
تاییدیه برنامه
شناسایی قوت ها و ضعف ها و فرصت ها و تهدیدها بر اساس جدول ماتریس swot
اهداف کلان آموزشی و پرورشی
جدول پیشرفت اجرایی برنامه طرح تدبیر به صورت ماهانه
تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
فرم ارزیابی بهبود فرآیند
فرم ارزیابی بیرونی فرآیندی
تقویم اجرایی آموزشی و پرورشی
فرم بازدید معلمان
صورتجلسات طرح تدبیر
فرم های برنامه محوری و نظارت
فرم های پرورشی
جدول گام های تدبیر


توضیحات:
برنامه تدبیر سال تحصیلی ۹۸-۹۹ براساس نگارش جدید
جدیدترین برنامه سالانه
برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۸-۹۹ براساس طرح تدبیر
فرمت: فایل ورد

 
تعداد صفحات پوشه اول: ۷۰
تعداد صفحات پوشه دوم: ۱۰۰

فرم ۲ برنامه سالانه
فرم۳ برنامه سالانه
فرم6  برنامه سالانه
دانلود فایل

دانلود فایل”جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۸-۹۹ براساس طرح تدبیر پک کامل”

2019-07-07 01:14:41

علوم آموزشی

تحقيق اندازه گيري و ارزشيابي آموزشي

دانلود تحقيق با موضوع اندازه گيري و ارزشيابي آموزشي،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
هدف هاي ارزشيابي و امتحان
تهيه بانك سوالات استاندارد
ارزشيابي در سه مرحله انجام گيرد
ارزشيابي از آموخته هاي قبلي دانش آموزان
ارزشيابي مرحله اي از آموخته هاي دانش آموزان
ارزشیابی پایانی
بارم بندي سوال ها
تجزيه و تحليل نتايج امتحان
روش تجزيه و تحليل نتايج امتحان
روش هاي مختلف ارزشيابي پيشرفت تحصيلي
منابع و ماخذ


بخشی از متن تحقیق:
پيشرفت تحصيلي يكي از متغيرهاي اصلي آموزش و پروش، ولي مي‌توان از آن به
عنوان شاخص عمده سنجش كيفيت آموزش و پرورش ياد كرد. معمولاً پيشرفت
تحصيلي بر اساس نتايج آزمون ها مورد سنجش قرار مي گيرد و نمراتي كه دانش
آموزان در دروس مختلف كسب مي نمايند نشاني از ميزان پيشرفت تحصيلي آنان
تلقي مي كنند.

يك مرحله از طراحي آموزش، تعيين نظام ارزشيابي است.
ارزشيابي صحيح اطلاعاتي از قبيل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح، صحت و دقت
نحوه ارزشيابي و ميزان آمادگي شاگردان براي قبول آموزش هاي بعدي را در
اختيار معلم قرار مي دهد.

نتايج ارزشيابي تشخيص و مقايسه آن با
ارزشيابي پايان تدريس مي تواند معيار موثري باشد. زيرا تا اطلاعات به دست آمده، از ارزش و اعتبار بيشتري برخوردار شود. نتيجه ارزشيابي و سنجش ميزان
يادگيري شاگردان مي تواند نمايانگر موفقيت يا عدم موفقيت برنامه آموزشي
باشد. اگر نتايج ارزشيابي چندان رضايت بخش نباشد، مي تواند دلايل زير را
براي توجيه آن بكار برد.

1- بيان نشدن هدف آموزش به طور صريح و روشن .
2- خوب نبودن كيفيت محتوا
3- عدم تناسب روش تدريس با هدف تدريس
4- فراهم نشدن شرايط لازم براي يادگيري
5- ناتواني دانش آموزان به دلايل مختلف (وجود مشكلات شخصي)
6- عدم
تناسب نحوه ارزشيابي با هدف به اين صورت كه سئوالها گنگ بيان شده باشند يا
آنقدر طولاني باشند كه تمام وقت شاگرد براي خواندن متن صرف شود يا سوالات
متناسب با زمان پاسخگويي نباشند.

به هرحال معلم بايد از تجارب حاصل از
طرح و برنامه براي طراحي بعدي و پيشبرد هدفهاي آموزشي استفاده كند . در
واقع ارزشيابي جهت اصلاح مستمر برنامه است كه مي‌تواند معلم را نسبت به
فعاليت هاي رو به رشد خود اميدوار سازد . ..
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق اندازه گيري و ارزشيابي آموزشي”

علوم آموزشی

پاورپوینت برنامه درسي ملي

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه درسي ملي،
در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

دلایل و ضرورت ایجاد تحول
نمايه جايگاه سند برنامه درسي ملي در اسناد تحول بنيادين آموزش و پرورش
تعريف برنامه درسي ملي
رویکرد برنامه درسی ملی
اهداف توليد برنامه درسي ملي
اصول حاكم بر فآايند توليد برنامه درسي ملي
چشم‌ انداز برنامه هاي درسي و تربيتي آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران 
مدرسه‌ي زندگي
8 محور اساسی برنامه درسی ملی 
اصول حاكم بر برنامه‌‌هاي درسي و تربيتي
الگوی هدف گذاری و اهداف كلي
برخي محورهاي اهداف تفصيلي عناصر پنج‌ گانه در عرصه‌ ارتباطات 4گانه‌ انسان كامل
حوزههاي يادگيري
زمان تربيت
زمان رسمي كلاسي
زمان رسمي غيركلاسي
اجراي زمان تربيت
تعريف يادگيري‌ هاي مشترك
صلاحيت ها و يادگيري هاي مشترك
حوزه‌ هاي يادگيري
عناوين حوزه‌هاي يادگيري
حوزه‌ يادگيري تفكر و حكمت
حوزه‌ يادگيري كار و فن‌آوري
حوزه يادگيري آداب و مهارت‌هاي زندگي
راهبردهاي ياددهي- يادگيري
پيش‌ فرض‌ هاي راهبردهاي ياددهي- ‌يادگيري
تلقي نسبت به معلم و مربي
تلقي نسبت به محيط يادگيري
تلقي نسبت به متربي
تلقي از مدير مدرسه
اصول حاكم بر انتخاب راهبردهاي ياددهي- يادگيري
اصول حاكم بر ارزشيابي پيشرفت تحصيلي


قسمتی از متن پاورپوینت:
8 محور اساسی برنامه درسی ملی: 
1- مبانی و اصول (هستی شناختی، انسان شناختی، معرفت شناختی، ارزش شناختی، دین شناختی، روان شناختی، جامعه شناختی)
2- رویکرد و اهداف (مهم ترین محور برنامه درسی ملی )
3- زمان (6 سالگی تا پایان متوسطه)، محتوا (متناسب با پایه ها) و ساختار
4- راهبردهای یاددهی و یادگیری
5- ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
6- تولید برنامه، محتوا و رسانه ( CD، برنامه تلویزیونی و …)
7- اجرای برنامه درسی
8- ارزشیابی و اصلاح برنامه …


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘برنامه درسي ملي’ می باشد که در حجم 44 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت برنامه درسي ملي”

علوم آموزشی

گزارش تخصصی مدیر مدرسه: حل مشکل پرخاشگری یکی از دانش آموزان با روش های مناسب

دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه: حل مشکل پرخاشگری یکی از دانش آموزان با روش های مناسب،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چكيده
واژگان کلیدی
مقدمه
بیان مسئله و اهمیت آن
توصيف وضعيت موجود (تشخيص مسئله)
اهداف پژوهش
هدف اصلی
اهداف فرعی
سوالات پژوهش
مقایسه با شاخص
جمع آوری اطلاعات
الف) مشاهده
ب) مصاحبه با مادر دانش آموز
ج) مصاحبه با معلم دانش اموز
د) مشاهده در زنگ تفریح
و) پرسشنامه
جدول شماره 1: پاسخنامه مدير در آبان ماه
جدول شماره 2: پاسخنامه آموزگار
ه) ليست نمرات در نيمه اول سال تحصيلي
ی) یافته های علمی و پیشینه
عوامل موثر بر پرخاشگري
عوامل خانوادگی پرخاشگری
عوامل محیطی (اجتماعی- فرهنگی)
زیان های پرخاشگری
این سه راه حل عبارت اند از
تجزیه و تحلیل اطلاعات
انتخاب راه حل های موقت
اعتبار سنجی راه حل ها
اجرای راه حل ها
ارزیابی بعد از اجرا (نقاط قوت)
جدول شماره 3: پاسخنامه مديرو معاونان در اسفندماه
جدول شماره 4: پاسخنامه آموزگار
بررسی نمرات
اعتبارسنجی
نقاط ضعف
نتیجه گیری
پيشنهادات
منابع و ماخذ

دانلود فایل

دانلود فایل”گزارش تخصصی مدیر مدرسه: حل مشکل پرخاشگری یکی از دانش آموزان با روش های مناسب”

علوم آموزشی

گزارش تخصصی مدیر مدرسه: بالا بردن کیفیت آموزشی مدرسه با استفاده از اخلاق حرفه ای مدیریت

دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه: بالا بردن کیفیت آموزشی مدرسه با استفاده از اخلاق حرفه ای مدیریت،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
مقدمه
بیان مسئله
بیان وضع موجود
اهداف گزارش تخصصی
هدف اصلی
اهداف جزئی
مقایسه با وضع مطلوب
جمع آوری اطلاعات
مشاهده
یافته های علمی
ویژگی های اخلاق حرفه ای
اصول و مبانی اخلاق حرفه ای
الف) شناخت فرهنگ جامعه
ب) شناخت حرفه
اصول اخلاقی حرفه ای
عوامل رشد و توسعه اخلاق حرفه ای
آرمان اخلاق حرفه ای
تحلیل مفهوم اخلاق حرفه ای در سازمان
اخلاق حرفه ای و موفقیت سازمان
فواید رعایت اصول اخلاق حرفه ای در محیط کار
ارتباط اخلاق حرفه ای و توسعه
اخلاق و تکنولوژی
اخلاق در برنامه توسعه ای کشور
مدل های اخلاقی
موانع و آسیب های اخلاق حرفه ای در سازمان
از موانع عمده ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان ها
رقابت گریزی
فقدان انگیزش
خشونت
دومین گروه از موانع
پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
راه حل های پیشنهادی
انتخاب راه حل یا راه حل های موقتي
اعتبار بخشي به راه حل ها
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت)
نقاط ضعف
ضرورت برقراري روابط انساني در آموزشگاه
مديريت روابط انساني در سازمان های آموزشی
اهداف روابط انساني در مديريت آموزشی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

دانلود فایل

دانلود فایل”گزارش تخصصی مدیر مدرسه: بالا بردن کیفیت آموزشی مدرسه با استفاده از اخلاق حرفه ای مدیریت”

علوم آموزشی

مجموعه سوالات تستی مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی به همراه پاسخ

دانلود مجموعه سوالات تستی مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی به همراه پاسخ،
در قالب pdf و در 11 صفحه.



توضیحات:
این مجموعه شامل 44 سوال تست چهارگزینه ای می باشد که به همراه پاسخ  تهیه و ارائه شده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”مجموعه سوالات تستی مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی به همراه پاسخ”

علوم آموزشی

پاورپوینت معیارهای انتخاب شیوه آموزشی مناسب

دانلود پاورپوینت با موضوع معیارهای انتخاب شیوه آموزشی مناسب،
در قالب ppt و در 43 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

معیارهای تعیین شیوه آموزشی
اهداف و حیطه های آموزشی
هدف کلی از تدریس
میزان ماندگاری آموزش ها
شیوه های آموزشی براساس گروه های سنی
مدت زمان آموزش
توانمندی اساتید و مربیان
مکان آموزش
وسایل و تسهیلات آموزشی
انواع شیوه های آموزشی
ارزش آموزش فعال
سخنرانی
نمايش تجربی
میزگرد (پانل)
بحث های گروهی
مراحل اجرای بحث گروهی
مزایا و اهداف بحث گروهی
پرسش کردن (پرسشگری)
ایفای نقش
مزایای ایفای نقش                 
مراحل اجرای ایفای نقش
محدودیت های ایفای نقش
بررسی موردی
شبیه سازی
بارش افکار
كار عملي
اهداف، ويژگي ها و مزاياي روش كار عملي
فیلد آموزشي
بازي هاي آموزشي
مراحل اجراي روش بازي

قسمتی از متن پاورپوینت:
معیارهای تعیین شیوه آموزشی:
موفقیت هر برنامه آموزشی تا حد زیادی بستگی به شیوه هایی دارد که برای ارائه محتوای تعیین شده انتخاب می شوند. در تعیین شیوه های آموزشی هفت مورد زیر را باید مد نظر قرار دهیم:

اهداف و حیطه های آموزشی؛
ویژگی های مخاطبان؛
مدت زمان آموزش؛
توانمندی اساتید و مربیان؛
مکان آموزش؛
بودجه؛
وسایل و امکانات آموزشی …

توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘معیارهای انتخاب شیوه آموزشی مناسب’ می باشد که در حجم 43 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت معیارهای انتخاب شیوه آموزشی مناسب”