در قالب word و در 70 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
منابع داخلي و مزيت رقابتي:
منابع و تواناييهايي كه ميتواند منجر به مزيت رقابتي شود، در هر كار و فعاليتي متفاوت است و حتي ميتواند در حول زمان متغير باشد. بطور كلي منابع و تواناييهاي داخلي سازمان به چهار دسته كلي تقسيم ميشوند كه عباتند از:
منابع
مالي، فيزيكي، انساني و سازماني.
سازماني شمرده ميشوند كه ميتواند به مزيت رقابتي تبديل شوند، در صورتي كه
سه شرط زير تحقق يابد:
1- منابع و تواناييها با ارزش باشند.
اين ها
اجازه ميدهند كه شركت از فرصتهايش بهرهبرداري كند و با تهديدها را خنثي
كند. براي مثال شركت سوني توانسته است كه توانايي طراحي، ساخت و فروش وسايل
الكترونيكي خود را توسعه دهد. اين توانايي براي سهامداران خارجي مثل
فروشندگان با ارزش است.
اگر
يك سازمان، تنها سازماني باشد كه از يك توانايي برخوردار است، در اين صورت
آن توانايي منبع مزيت رقابتي براي آن سازمان ميباشد، ولي اگر …
دانلود فایل”تحقیق مديريت سازماني براي رقابت و فروش كالا (بازارهاي داخلي و خارجي)”
2019-09-12 19:17:13