ادبیات

تحقیق موتسارت نابغه دنياي موسيقي

دانلود تحقیق در مورد موتسارت نابغه دنياي موسيقي،
در قالب word و در 64 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
موتزارت، نابغه دنياي موسيقي
Wolfgang Amadeus Mozart

تولد: 27 ژانويه 1756 (سالزبورگ)
مرگ: 5 دسامبر 1791 (وين)

خانواده و دوران کودکي:
يوهان کريزوستوم ولفگانگ آمادئوس موتزارت، روز 27 ژانوزه 1756 ميلادي در شهر سالزبورگ به دنيا آمد. پدر وي لئوپولد موتزارت (تولد 14 نوامبر 1719- مرگ 28 مِي 1787) نام داشت و مادر او آنا ماريا (تولد 25 دسامبر 1720- مرگ 3 ژوئيه 1778) بود. از هفت فرزند اين خانواده، فقط دو نفر باقي ماندند. يکي ولفگانگ آمادئوس که هفتمين و کوچک ترين فرزند و ديگري دختري به نام نانرل (تولد 30 ژوئيه 1751- مرگ 29 اکتبر 1829) که چهارمين فرزند خانواده بود.

هنگامي که موتزارت به دنيا آمد، شش سال از مرگ يوهان سباستين باخ، موسيقيدان نامدار، گذشته بود و پيش از آنکه چهار سالش تمام شود نيز، هندل رخت از جهان بربست. موسيقيدانان بزرگ معاصر باخ و هندل، همه درگذشته بودند و يا مانند رامو و اسکارلاتي کار مهمي انجام نمي دادند. گلوک، چهل و دومين سال عمر خود را مي گذرانيد و با کوشش فراوان از شيوه اپراهاي ايتاليايي تقليد مي نمود. هايدن نيز خط مشي خود را به خوب روشن نساخته بود و شهرتي هم اگر داشت به عنوان يک نوازنده ي پيانو بود.

دوره ي باروک داشت به پايان مي رسيد و سبک لطيف تر و خيال انگيزتري جاي آن را مي گرفت. سبک روکوکو در واقع همان شيوه ي باروک بود، با اين تفاوت که بايد با ديد ديگري به آن نگريست. در اين سبک تزئينات بيش از حد لزوم به کار رفته است و اين سبک تا چندين سال در معماري و هنرهاي تزييني، تأثيري ناچيز ولي قطعي داشت. البته همين تأثير کم، تحول عميقي در هنر به وجود آورده و در حالت و رنگ آميزي و راه و رسم هنرهاي ديگر نيز مؤثر بوده است.

دوره ي کودکي موتزارت همزمان با دوران شکوفايي عصر روکوکو بود.

پدر موتزارت که خود نيز آهنگساز، استاد موسيقي و ويولون نواز ماهري بود (او کتابي درباره ي «روش نوازندگي ويولون» نوشته است) خيلي زود به استعداد وافر فرزندانش پي برد و تعليم و تربيت آنان را شخصاً به عهده گرفت. اين آموزش منحصر به موسيقي نبود بلکه خواندن و نوشتن، رياضي، ادبيات، زبان شناسي و تعليمات اخلاقي را نيز در بر مي گرفت. پيشرفت ولفگانگ، با توجه به سنش، در موسيقي شگفت انگيز بود. او توانست نخستين اثر دوره ي کودکي خود را در 5 سالگي به پدر عرضه کند. موتزارت از 6 سالگي، سير و سفر خود را به کشورهاي اروپايي شروع کرد و پدر مهربان و جاه طلبش او را به عنوان يک کودک نابغه و خارق العاده (که واقعاً نيز چنين بود) به ديگران معرفي مي نمود و پادشاهان و فرمانروايان بزرگ از او استقبال شاياني مي کردند. موتزارت وقتي به چهارده سالگي رسيد، به تمام کاخ هاي بين لندن و ناپل، وارد شده و آنها را ديده بود. ذوق و استعداد و تسلط او در تصنيف آهنگ، وي را از عجايب زمان ساخته، آثارش آنقدر ماهرانه بود که عده اي در تصنيف آنها به دست ولفگانگ ترديد داشتند و پدرش را خالق آنها گمان مي بردند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق موتسارت نابغه دنياي موسيقي”

2019-09-19 14:30:39

ادبیات

پاورپوینت خلاصه کتاب سبک شناسی2 نثر دکتر سیروس شمیسا

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب سبک شناسی2 نثر دکتر سیروس شمیسا،
در قالب ppt و در 186 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: نثر مرسل (دوره سامانیان)
مقدمه ای بر دوره های نثر1
مقدمه ای بر دوره های نثر2
مقدمه ای بر دوره های نثر3
ادوار سبکی از جنبه سبک شناسی
تقسیم بندی رنه ولک و اوستین وارن از انواع ادبی
نام های دیگر نثر مرسل
نثرهای بازمانده از دوره سامانی
مقدمه شاهنامه ابومنصوری
ترجمه تاریخ طبری
ویژگی ادبی و سبکی تاریخ طبری
ترجمه تفسیر طبری 1
مختصات کهن ترجمه تفسیر طبری1
مختصات کهن ترجمه تفسیر طبری2
هدایة المتعلمین فی الطب
ویژگی های نثر کتاب هدایة المتعلمین
حدود العالم من المشرق الی المغرب
نور العلوم
الابنیه عن حقایق الادویه
تفسیر کمبریج
ویژگی های ادبی عصر سامانیان1
مختصات فکری دوره سامانی
دوره غزنوی
عوامل مهم تغییر سبک در دوره غزنوی
آثار معروف دوره غزنوی
آثار فارسی ابو علی سینا
حی بن تفطان
التفهیم لاوایل صناعة التنجیم
کشف المحجوب
قصص الانبیاء
نامه های بونصر مشکان
زین الاخبار
تاریخ سیستان
ناصر خسرو
سفرنامه

فصل دوم: نثر بینابین
علل وجودی نثر بینابین
آثار ادبی عهد غزنوی
تاریخ بیهقی
سیاست نامه (سیر الملوک)
قابوس نامه

فصل سوم: نثر موزون
آثار خواجه عبدالله انصاری
طبقات صوفیه
کشف الاسرار

فصل چهارم: عصر سلجوقی، نثر فنی
انواع نثر فنی
برخی از مختصات نثر فنی
کلیله و دمنه
دلایل توجه به کلیله  در طی تاریخ
برخی از مختصات کتاب کلیله و دمنه
ترسل و منشآت
مختصات کتاب التوسل الی الترسل
منشآت خاقانی
منشآت رشید وطواط
مقامه نویسی
معنا و مفهوم واژه مقامه
مقامات حمیدی
کتب تاریخی به نثر فنی
راحة الصدور
کتب افضل کرمان

فصل پنجم: نثر ساده و بینابین قرن ششم
کتاب های مهم (با سبک نثر ساده) در قرن ششم
مجمل التواریخ و القصص
کیمیای سعادت
آثار عین القضاة
آثار سهروردی
اسرار التوحید
تذکرة الاولیاء
معارف بهاء ولد
آثار نثر بینابین در قرن ششم
چهار مقاله
تاریخ طبرستان و نامه تنسر

فصل ششم: دو جریان ادبی در قرن ششم
تمایل به زبان و ادب عربی
تزیین و آرایه بندی
چند اثر فنی قرن ششم
سندبادنامه
مرزبان نامه
روضة العقول
راحة الارواح

فصل هفتم :ادامه نثر فنی در قرن هفتم
آثار تاریخی (نثر فنی) در قرن هفتم
نفثة المصدور
تاریخ جهانگشا
تاریخ وصاف

فصل هشتم: امتزاج نثر موزون مرسل و فنی در قرن هفتم
اقسام نثر موزون یا مسجع
مرصاد العباد
گلستان

فصل نهم: هم مرسل هم فنی
برخی از آثار (مرسل و فنی) قرن نهم
المعجم فی معاییر اشعار العجم
المعجم
آثار و نوشته های عوفی
جوامع الحکایات
لباب الا باب
مؤخره در کتب ساده قرن هفتم

فصل دهم: اثرات حمله مغول

فصل یازدهم: کتب تاریخی ساده قرن هشتم
نظام التواریخ
جامع التواریخ یا تاریخ غازانی
جامع التواریخ
دیگر آثار رشید الدین فضل اله
تجارب السلف
تاریخ گزیده
آثار دیگر حمد الله مستوفی
ظفرنامه
نزهة القلوب
تاریخ بناکتی
مجمع الانساب
دیدگاه استاد بهار درباره نویسندگان قرن هشتم

فصل دوازدهم: کتب ادبی و عرفانی قرن هشتم
کتب ادبی قرن هشتم
دستور الکاتب
روضة الخلد
انیس العشاق
کتب عرفانی
اورادلاحباب و فصوص الآداب
فردوس المرشدیه فی اسرار الصمدیه
مصباح الهدایة و مفتاح الکفایة
مناقب العارفین
رساله فریدون سپهسالار
رسائل علاء الدوله سمنانی
نزهة الارواح

فصل سیزدهم: نثر در قرن نهم (عهد تیموری و شاهرخی)
برخی از ویژگی های ادبی قرن نهم
جریانات مهم فرهنگی در قرن نهم
حرکت به سوی ساده نویسی
رواج تاریخ نویسی
رواج لغات ترکی
سقوط ادب عرب
تنزل تحقیق و تتبع
درسی شدن عرفان
مردمی شدن شعر
ظفرنامه
ظفرنامه تیموری
زبدة التواریخ
مجمل فصیحی
مطلع السعدین
روضة الصفا
کتب ادبی قرن نهم
جواهر الاسرار و زواهرالانوار
کتب ادبی قرن نهم
تذکرة الشعرا
آثار جامی
آثار واعظ کاشفی سبزواری
برخی از ویژگی های انوار سهیلی
ویژگی های آثار و نوشته های قرن نهم

فصل چهاردهم: نثر دوره صفویه (از قرن دهم تا میانه قرن دوازدهم)
مقدمه ای درباره ویژگی های عمومی دوره صفویه
ویژگی های ادبی دوره صفویه
جریانات مهم دوره صفویه
اوضاع و ویژگی های نثر دوره صفویه
آثار ادبی تألیف شده در هند
کتب تاریخی عصر صفویه
دیگر کتب تاریخی عهد صفویه
تذکرة نویسی
فرهنگ نویسی
دساتیر (لغات جعلی)
کتب مذهبی شیعه
چند رمان قدیمی  منثور
داراب نامه
سمک عیار
داراب نامه بی غمی
داستان های دوره صفوی
ترجمه مهابهارات
ترجمه رامایانا

فصل پانزدهم: از میانه قرن دوازدهم تا اواسط قرن چهاردهم (عصر قاجار)
آثار مهم ادبی دوره افشاریه و زندیه
عیوب نثر میرزا مهدی خان از دیدگاه ملک الشعرای بهار
آثار عبدالرزاق دنبلی
نثرنویسان مهم دوره قاجار
نثر دوره مشروطه
عوامل تغییر سبک در دوره مشروطه
نویسندگان معروف دوره مشروطه

فصل شانزدهم: نثر دوره معاصر
داستان نویسی
نثر تحقیقی یا دانشگاهی
مقاله نویسی

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت خلاصه کتاب سبک شناسی2 نثر دکتر سیروس شمیسا”

2019-09-16 18:17:42

ادبیات

تحقیق منظومه های حماسی

دانلود تحقیق در مورد منظومه های حماسی،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
حماسه در لغت، به معنای دلاوری و شجاعت است و در اصطلاح، شعری است داستانی با زمینه ی قهرمانی، قومی و ملی که حوادثی خارق العاده در آن جریان دارد. دراین نوع شعر، شاعر هیچ گاه عواطف شخصی خود را در اصل داستان وارد نمی کند و آن را طبق میل خود تغییر نمی دهد، به همین سبب در سرگذشت یا شرح قهرمانی های پهلوانانه و شخصیت های داستان خود، هرگز دخالت نمی کند و به میل خود درمورد آن ها داوری نمی کند.
موضوع سخن در اين گونه اشعار امور مهمي است كه همه افراد ملت در تمام اعصار در آن دخيل و ذي نفع باشند، اين امور به صورت داستان هايي با نظم و ترتيب آورده مي شود كه خواننده مي تواند از يك جاي داستان شروع كرده و به جايي ديگر ختم نمايد و به نتيجه برسد، ولي شاعر در روند داستان دخالت نمي كند و عواطف شخصي خود را به كار نمي بندد، بلكه آن چه اين داستان ها را پيش مي برد، احساسات و عواطف مردم چون ميهن پرستي، جدال با تباهي و پهلواني ها و … است.

حماسه: خاطره ها يا حادثه هاي واقعي پيش از تاريخ است كه سينه به سينه نقل شده و نسل به نسل انتقال يافته است. موضوع هاي آن از اسطوره ها و تاريخ ملل گرفته ميشود و حوادث آن ها به زمانهاي دور تعلق دارد. گذشت قرن ها، آرمان ها و عواطف قومي و ملي به اين موضوع ها شاخ و برگ افزوده و آن ها را در هاله اي از افتخارات و پيروزي هاي ملي قرار داده است.

به قول ‘لامارتين’ (شاعر فرانسوي 1790-1869) حماسه، شعر ملل است. به هنگام طفوليت ملل، آن گاه كه تاريخ و اساطير، خيال و حقيقت بهم آميخته و شاعر مورخ ملت است. زيرا در آن مرحله از تاريخ هنوز نقد و انتقاد رواج نيافته؛ در آن مرحله، ملل نيازمند وصاياي بزرگان و قهرمانان خويشند، آنها كه ملت ها را از مرحله اي به مرحله اي سوق داده اند و به درجه اي از تمدن رسانده اند.

در این جا، شاعر با داستان هایی شفاهی و مدون سروکار دارد که در آنها شرح پهلوانی های عواطف و احساسات مختلف مردم یک روزگار و مظاهر میهن دوستی و فداکاری و جنگ با تباهی و سیاهی ها آمده است.

منشا حماسه:
گروهی از محققان شعر حماسی را نتیجه و دنباله شعر غنایی می‌دانند و معتقدند که بیشتر آثار حماسی از ترکیب سروده‌هایی که شاعران پیشین در طول زمان برای قهرمانان و سرداران سروده‌ اند، تشکیل شده‌است. ویژگی دیگر حماسه، داستانی بودن آن می باشد. حماسه ها به صورت داستان بیان می شوند. وجود قهرمانان برتر در حماسه نیز از دیگر ویژگی های حماسه به شمار می رود. حوادث خارق العاده ای که در حماسه ذکر می شوند که باور آنها گاه دشوار می باشد، نیز از ویژگی های حماسه می باشد…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق منظومه های حماسی”

2019-09-15 01:43:08

ادبیات

تحقیق جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی

دانلود تحقیق در مورد جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
جایی که هر کلمه راحت است.
و جای خود را پیدا می کند تا کلمات دیگر را کمک کند.
کلمه ای نه مردد و ترسو و نه خود فروش
معامله ای ساده بین قدیم و جدید
کلمه ی عامیانه ی دقیق بدون آنکه رنگی از ابتذال داشته باشد.
کلمه ی رسمی دقیق بدون آنکه رنگی از علم فروشی داشته باشد.
زوج کامل رقصان که با هم می رقصند.

«تی.اس.الیوت/چهار کوارتت/بخش چهارم»(۱)

شاعر موّرخ نیست و کسی هم از شاعر انتظار ندارد که حوادث اجتماعی زمانش را در شعرش واگویه کند، اما انتظار دارد که هر کلمه ای در شعرش یک حادثه بشود و شعرش صدای شکستن حادثه های تاریخی، اجتماعی، مذهبی، اسطوره ای و … و … باشد(۲) و همچون مادری که دست فرزند نو پایش را می گیرد و به او «رفتن» می آموزد، خواننده را به مرکز حادثه ها ببرد، و به او «اندیشیدن» بیاموزد.

«شعر اتفاقی است که در زبان می افتد» (۳) و زبان مجموعه ای از کلمه هاست. این مجموعه می تواند زبان را به ساحت شعر نزدیک کند، یا از آن فراری دهد. پر واضح است که هر کلمه ای شخصیت مستقل خود را دارد. «کتاب» یا «میز» ؛ «آسمان» یا «زمین» همیشه کتاب و میز و آسمان و زمین هستند. اما شاعر که راز کلمات را می شناسد و همواره میان «عینیت» و «ذهنیت» خود در گردش است، می تواند همین کلمات را همراه با کلمات دیگر به رشته بکشد و  آنقدر خیالش را نازکانه از لابلای این رشته عبور دهد که همین واژگان ساده و معمولی نقش عوض کنند و با جان تازه تری در شعر بنشینند. آنگاه است که نوآوری را دست مایه ی شعر خود کرده است.

نخستین شاعری که قد یارش را به سرو مانند کرد، کار تازه ای انجام داد، اما آنها که بعد از او این کار را کردند، مرتکب گناه تقلید شدند.

تقلید ممکن است در شعر خوش بنشیند، اما بی شک چون چون فاقد نو آوری است و تکراری است از «گفته شده ها» ، تأثیری را که باید در ذهن خواننده بگذارد، نمی گذارد.

تازه گویی و نو پردازی هم کاری به شعر کهنه و شعر نو ندارد. شعر نیمایی و شعر سپید و شعر آزاد و قصیده و غزل هم نمی شناسد. نو آوری می تواند در همه گونه شعر اتفاق بیافتد. اگر بیافتد شعر، شعر نوست، بی آنکه قالبی شکسته شده باشد و مصراعی کوتاه و بلند شده باشد و اگر نیافتد شعر اگر از نو هم نوتر باشد، باز هم کهنه است، چون بی گمان تکرار مکررات است و تازه جویی را با آن نسبتی نیست.

علت اینکه هنوز بعد از قرن ها شعر حافظ و مولانا قابل درنگ و زبان حال ما هستند، همانا درون مایه ی تازه ی شعر است که سرشار از نمادها و اشاره هایی است که بسیاری از شاعران امروز آنها را حتا بو هم نکشیده اند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی”

2019-09-11 12:54:32

ادبیات

تحقیق قیصر امین پور

دانلود تحقیق با موضوع قیصر امین پور،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

زندگی‌نامه
آثاری که تا کنون از او به چاپ رسیده
یک گفتگوی قدیمی با قیصر امین‌پور


بخشی از متن تحقیق:
وی در دوم اردیبهشت سال ۱۳۳۸ متولد شد. او اهل گتوند دزفول است. امین‌پور تحصیلات ابتدایی‌اش را در زادگاهش گذراند. از سال ۱۳۶۷ تدریس در دانشگاه را به فعالیت‌های فرهنگی‌اش اضافه کرد و از جمله فعالیت‌های دیگر وی باید به دبیری بخش ادبیات فصل نامه هنر و مسوولیت در دفتر شعر جوان اشاره کرد. وی در همان سال موفق شد که دکترای ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران بگیرد.

دکتر قیصر امین‌پور، رشته‌های تحصیلی مختلفی را تجربه کرد وی سال ۵۷ از رشته دامپزشکی دانشگاه تهران ترک تحصیل کرد. امین پور همچنین از رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۳ ترک تحصیل کرد و در سال ۱۳۷۶ با راهنمایی دکتر شفعی کدکنی موفق به اخذ دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه تهران شد.

وی همچنین تدریس در دانشگاه الزهرا ۷۰ – ۱۳۶۷ و تدریس در دانشگاه تهران از سال ۱۳۷۰ تاکنون را عهده دار بوده است. امین‌پور دبیر …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق قیصر امین پور”

2019-09-10 06:33:26

ادبیات

پاورپوینت خلاصه کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا،
در قالب ppt و در 180 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعبیر تی. اس. الیوت از حافظ
ویژگی های رند در شعر حافظ
رخت به دریا افکندن
عشق مجازی یا انسانی در دیوان حافظ
بساط نکته دانان
تشبیه مضمر و تفضیل
کاسه گرفتن
آرایه تشخیص (جاندارانگاری)
آرایه حسن طلب
آرایه تنسیق الصفات
آرایه تسمیط
داس مه نو
آرایه اغراق
آرایه تسمیط دوگانه

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت خلاصه کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا”

2019-09-10 01:29:58

ادبیات

تحقیق انسان كامل از ديدگاه مولوي و راجرز

دانلود تحقیق با موضوع انسان كامل از ديدگاه مولوي و راجرز،
در قالب word و در 73 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
مقدمه
بيان كلي مسئله
هدف- ضرورت تحقيق

فصل دوم:
مقدمه
انسان كامل در سير تاريخ
ريشه گرايش به انسان كامل
نگاهي به ويژگي هاي انسان كامل
انسان كامل از ديدگاه مولوي
عظمت انسان
انسان ميان دو بينهايت
ارزيابي خود
موانع رشد و كمال
راه و روش هاي نيل به كمال
انسان از ديدگاه مولوي
ويژگي هاي انسان كامل
حواس جسماني و حس نهاني انسان
آدم شناسي از هر علم و فني دشوارتر است
حل مشكل
خودشناسي، كليد رمز غيرشناسي است
آدمي ديد است، باقي گوشت و پوست
نتيجة اخلاقي
راه لذت و الم از درون است نه از بيرون
دفع توهم و جواب شبهة احتمالي
حس و انديشه انساني اسير عقل و عقل اسير روح است
درمان دردهاي دروني بشر

فصل سوم:
انسان با كنش كامل
زندگي راجرز
نگرش راجرز به شخصيت
انگيزش شخصيت سالم: فعليت بخشيدن
خود و تحقق خود
ويژگي هاي افراد كامل
اظهار نظر شخصي
عملكرد كامل فرد
توجه بي قيد و شرط
شرايط با ارزش بودن
اصول كلي نظريه راجرز
نظر راجرز در مورد انسان
همساني و همخواني خويشتن
تحقيق در همسان و هم خواني خويشتن
نياز به توجه مثبت
ديدگاه يك درمانگر از زندگي خوب
انسان كارآمد
يك مشاهدة منفي
يك مشاهدة مثبت
ويژگيهاي فرايند
بازبودن فرايند نسبت به تجربه
افزايش زندگي هستي گرايانه
يك اعتماد فزاينده نسبت به ارگانيسم
فرايند كارآمدي كاملتر
پاره اي پيامدها
چشم انداز نو در بارة آزادي در برابر جبر علمي
آفرينندگي به عنوان يك عنصر زندگي خوب
پاية اطمينان بخش طبيعت انسان
پرباري عظيم زندگي
فرايند آفرينندگي 
انگيزش براي آفرينندگي
شرايط دروني آفرينندگي سازنده

فصل چهارم:
مقدمه
بحث و نتيجه گيري
نظرية مولوي
نظرية راجرز
محدوديت ها
پيشنهادات
فهرست منابع


بيان كلي مسئله تحقیق:
بحث در مورد انسان و ماهيت او، از ريشه دارترين مباحث عمومي فرهنگي، در انديشه بشر است. اين موضوع، همواره مورد مداقه و مناقشه فلاسفه يونان و پس از آن فلاسفه اسلامي، و در قرون اخير، فلاسفه غرب نيز قرار گرفته است.

مقدمه تحقیق:
اين كه انسان نمونه و ايده آل بايد داراي چه خصوصيات و ويژگي هايي باشد تا به عنوان يك الگو براي همة انسان ها مطرح شود، در همة اديان الهي و عمومي مكاتب بشري مورد توجه قرار گرفته است. اساساً هر مذهب و مكتبي كه داعية انسان سازي و انسان شناسي دارد، بايد انساني را با ويژگي ها و صفات خاصي بعنوان يك الگو معرفي كند و اگر مكتبي نتواند از عهدة چنين مهمي برآيد، هيچ گاه نمي توان از آن مكتب بعنوان يك مكتب عاري از عيب و نقص ياد كرد. هر مكتبي نه تنها بايد انسان ايده آل خود را معرفي نمايد، بلكه بايد جامعة نمونه خود را نيز معرفي كند. 

توجه به انسان و شناسائي وي مسئله اي است كه از قديم الايام مورد توجه مذاهب و مكاتب و فرهنگ هاي گوناگون بوده است و كمتر سيستم فكري و فلسفي را مي توان سراغ گرفت كه به گونه اي به شناسائي انسان پرداخته باشد. جملة معروف خودت را بشناس كه از سقراط نقل شده، اما با تعابير ديگر در تفكرات و انديشه هاي قبل از سقراط وجود داشته، نمايشگر اين مسئله است كه آدمي نسبت به خود و حقيقت وجودي خود همواره بي اعتنا نبوده است و اگر هم بر بعضي از مكاتب فكري ايراد گرفته مي شود كه به انسان توجه نكرده اند، اين نه به آن معناس كه آن مكاتب اصلاً توجهي به انسان نداشته اند، بلكه مراد آنست كه از انديشيدن در بارة انسان آن گونه كه شايستة مقام آدمي بوده است، خودداري كرده اند.

از مكاتب و مذاهب هند گرفته تا فلسفة يونان و رم، از تفكرات انديشمندان قرون وسطائي مسيحي گرفته تا نديشه هاي اصيل اسلامي، از رنسانس گرفته تا عصر حاضر، همواره شناسائي انسان و توجه به ابعاد وجودي وي مورد نظر بوده است. اگر چه توجهي كه اسلام يا مذاهب هندي به انسان دارند، هيچگاه نمي توان با تئجه فيلسوفان يوناني به انسان يكي دانست، اما اينقدر هست كه بتوان گفت شناسائي انسان مورد توجه همة سيستم هاي فكري و عقيدتي بوده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق انسان كامل از ديدگاه مولوي و راجرز”

2019-09-07 09:17:57

ادبیات

فایل دفتر املای هوشمند

دانلود فایل دفتر املای هوشمند،
در قالب pdf و در 30 صفحه، شامل:

سخنی با اولیا و مربیان
مقدمه
نارسانویسی
وارونه و قرینه نویسی
ضعف در حافظه دیداری
ضعف تمیز دیداری
ضعف تمیز شنیداری
عدم توجه و دقت کافی
مشکلات مربوط به آموزش
املای ذهنی، املای سفره ای
املای جمله نویسی، املای آب پاش
املای خوشه ای، املای انگشتی
املای اجسام مشهود، املای خمیربازی
املای زنجیره ای، املای نوبت کیه؟
املای صوتی، املای گروهی
املای انشایی، املای بی صدا
املای 20 کلمه ای، املای کلمه گمشده
املای تقویت حافظه، املای صدای من
املای مشورتی، املای روزنامه ای
املا و بازی، بازی و املا
راهنمای استفاده از سیستم دیکته گویی هوشمند




دفتر املا باید هوشمند باشه:
یکی از موضوعاتی که هرساله دانش‌آموزان، مربیان و اولیای عزیز با آن درگیر هستند، مسئله‌ املای فارسی است؛ موضوعی به ظاهر ساده، اما در حقیقت فوق‌ العاده ظریف و تخصصی. عدم آگاهی از راهکارهای ساده‌ آموزش آن، عدم اطلاع از بعضی اختلالات رایج نگارشی و نیز ندانستن راهکار رفع آن‌ ها و بعضاً عدم استفاده و یا استفاده‌ نادرست از امکانات در دسترس، مشکلاتی است که با کمی دقت و صرف وقت و استفاده از صاحب‌ نظران، می‌توان بر آن‌ ها فائق آمد. طبیعی است بی‌ توجهی به موارد فوق می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری بر پیکره‌ی آموزش و جامعه‌ هدف وارد آورد.

اهداف زیر در دفتر پیش بینی شده است:
۱. کاربرگ‌ های خلاّقانه‌ املای فارسی برای استفاده در منزل، مدرسه و یا هر مکان آموزشی دیگر.
۲. تمرین‌های خلاّقانه‌ی املای فارسی برای استفاده در منزل، مدرسه و یا هر مکان آموزشی دیگر.
۳. جدول یادداشت لغاتی که نیاز به تلاش بیشتر دارند.
۴. بازی‌هایی که می‌تواند در موضوع یادگیری و تقویت املای فارسی و رفع اختلالات به دانش‌ آموزان کمک کند.
۵. سیستم دیکته‌ گویی هوشمند که خود ابزاری خلاقانه و جدید برای سهولت کار دانش‌ آموزان، اولیا و معلمان می‌ باشد.

نحوه‌ کار با آن بسیار ساده است و دانش‌ آموزان ابتدایی می‌توانند به تنهایی از آن استفاده کنند و مزاحمتی برای اطرافیان خود نداشته باشند.

دانلود فایل

دانلود فایل”فایل دفتر املای هوشمند”

2019-09-05 23:47:11

ادبیات

تحقیق ضرب المثل هاي فارسي

دانلود تحقیق با موضوع ضرب المثل هاي فارسي،
در قالب word و در 62 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
آب از دستش نمي چکد!
آب از سر چشمه ِگل است!
آب از آب تکان نمي خورد!
آب پاکي را روي دستش ريخت!
آب در کوزه و ما تشنه لبان مي گرديم!
آب را گل آلود مي کنه که ماهي بگيره!
آب زير پوستش افتاده!
آب، سنگها را مي سايد.
آب که يه جا بمونه، مي گنده.
آبکش به کفگير مي گه تو سه تا سوراخ داري!
آب که از سر گذشت، چه يک ذرع چه صد ذرع – چه يک ني چه صدني!
آب که سر بالا رفت، قورباغه ابو عطا مي خونه!
آب نمي بيند ورنه شناگر قابليست!
آب از او گرم نمي شود!
آتش که الو گرفت، خشک و تر مي سوزد!
آتش نشاندن و اخگر گذاشتن کار خردمندان نيست.
آخر شاه منشي، کاه کشي است!
آخر شوخي به دعوا مي کشد.
آدم تنبل، عقل چهل وزير را دارد!
آدم پول را پيدا مي کند، نه پول آدم را.
آدم خوش معامله، شريک مال مردم است!
آدم دست پاچه، کار را دوبار انجام مي دهد!
آدم دروغگو کم حافظه است …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ضرب المثل هاي فارسي”

2019-09-05 16:04:04

ادبیات

پاورپوینت رودكي و منوچهري

دانلود پاورپوینت با موضوع رودكي و منوچهري،
در قالب ppt و در 133 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت:
اهداف درس:
1. اشعار رودكي را به طور صحيح بخوانيد.
2 . لغات موجود در اشعار را دقيقاً معني كند.
3. آيات و احاديث به كار رفته در اشعار را بداند و تعيين كند.
4. اشعار را به فارسي صحيح معني كند .
5. درباره آرايه هاي لفظي و معنوي اشعار توضيح بدهد.
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت رودكي و منوچهري”

2019-09-05 08:42:47