سیاست

تحقیق سیاست تقلیل روحانیون در دوره‌ رضاشاه

دانلود تحقیق با موضوع سیاست تقلیل روحانیون در دوره‌ رضاشاه،
در قالب word و در 41 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

چکیده:
جواز عمامه گواهی بود كه در عصر رضاشاه ( 1320-1304 ش) طبق قانون اتحاد
شكل لباس به مجتهدان ، مدرسین دینی و محدثین داده می‌شد و آنان با ارائه
این مجوز به شهربانی محل ، اجازه ملبس شدن به لباس روحانیت را بدست
می‌آوردند . این قانون در اواخر سال 1307 تصویب و در سالهای 1322-1308 به
مورد اجرا گذاشته شد . در این نوشتار با استناد به اسناد جدید منتشره شده ،
واكنش علما نسبت به این مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد
مقدمه :
جواز
عمامه گواهی بود كه در عصر رضاشاه ( 1320-1304 ش) طبق قانون اتحاد شكل
لباس به مجتهدان ، مدرسین دینی و محدثین داده می‌شد و آنان با ارائه این
مجوز به شهربانی محل ، اجازه ملبس شدن به لباس روحانیت را بدست می‌آوردند .
این قانون در اواخر سال 1307 تصویب و در سالهای 1322-1308 به مورد اجرا
گذاشته شد . در این نوشتار با استناد به اسناد جدید منتشره شده ، واكنش
علما نسبت به این مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق سیاست تقلیل روحانیون در دوره‌ رضاشاه”

سیاست

تحقیق فرهنگ‌ سازي در حوزه سياست

دانلود تحقیق با موضوع فرهنگ‌ سازي در حوزه سياست،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

فرهنگ‌سازي در حوزه سياست
صريح و بي‌پرده بايد اذعان داشت كه ما التفات بايسته‌اي به «فرهنگ سازي» نداريم و به همين دليل نيز تا حد زيادي، «ابزار زده» شده‌ايم. نمونه روشن آن را در ارتباط خود با كامپيوتر مي‌توانيم مشاهده كنيم. براستي ما چقدر از كامپيوتر استفاده بهينه به عمل مي‌آوريم؟ ميزان بهره‌وري كامپيوتر در جامعه ما چقدر است و رتبه ما در اين زمينه در سطح جهاني، چيست؟ در عين حال به محض آن كه مدلي بالاتر به بازار مصرف مي‌آيد، با حرص و ولع فراواني در پي خريد آن برمي‌آييم، بي‌آن كه برايمان اهميت داشته باشد كه چرا و بر اساس کدام نیاز و ضرورت؟! اتومبيل، نمونه ديگري است كه عدم فرهنگ‌سازي درباره نحوه استفاده مناسب از آن، مشكلات فراوان و كلافه‌كننده‌اي را براي ما در زمينه‌هاي گوناگون رقم زده است و قس‌علي‌هذا.
آيا ابزار زدگي ناشي از عدم فرهنگ‌سازي صرفاً محدود به آلات و ادوات صنعتي و تكنولوژيك است و يا مي‌توان در حوزه‌هاي ديگر نيز اين نقيصه بزرگ را مشاهده كرد؟ اگر خوب نگاه كنيم، پاسخ به اين سؤال قطعاً مثبت است.
احزاب و تشكل‌هاي سياسي، از جمله ابزارهاي بسيار مهم در حوزه سياست به شمار مي‌آيند و امروزه انواع كوچك و بزرگ آن را با ديدگاهها و نظريات مختلف در جامعه مي‌توان مشاهده كرد. اما مسئله اينجاست كه به صرف وجود چنين ابزارهايي مي‌توان دل‌خوش داشت؟ آيا براي رسيدن به توسعه سياسي و استمرار آن در طول زمان، در دست داشتن فهرستي از نام و عنوان احزاب و تشكل‌هاي سياسي كافي است؟ مسلماً آنچه مي‌تواند احزاب را به ابزارهاي كارآمد و توسعه‌ساز تبديل كند، اهتمام ويژه به فرهنگ‌سازي در اين مقوله است. همان‌گونه كه فقدان فرهنگ استفاده از اتومبيل و پايين بودن سطح فرهنگ رانندگي، باعث به وجود آمدن ترافيك سنگين، آلودگي شديد هوا، گره‌هاي كور در چهارراهها، تصادفات مرگبار و خلاصه به مخاطره افتادن جان و روان انسانها مي‌شود، نبود فرهنگ سياسي غني و عدم توانايي بهره‌گيري مناسب از ابزار احزاب و تشكل‌هاي سياسي، خساراتي به مراتب عظيم‌تر را بر يك جامعه تحميل خواهد كرد چرا كه فرصتها و سرمايه‌ها را به هدر داده و در نهايت روحيه يأس و سرخوردگي را بر روح و روان يكايك آحاد مردم مستولي خواهد ساخت …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق فرهنگ‌ سازي در حوزه سياست”

سیاست

تحقیق جنگ ایران و عراق

دانلود تحقیق با موضوع جنگ ایران و عراق،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

به نام خدا
عملكرد سازمان ملل در قبال جنگ ايران و عراق
قطعنامه هاي در طول جنگ ايران و عراق و خصوصيت ها ي ان ها
2 سپتامبر ۱۹۸۰ ميلادي‌ (۳۱۶۵۹) تهاجم‌ سازمان‌ يافته‌ و همه‌جانبه‌ جمهوري‌ بعث‌ عراق‌ از زمين‌ و هوا و دريا عليه‌ مرزهاي‌ بين‌المللي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ آغاز شد. فرودگاه‌هاي‌ نظامي‌ و غيرنظامي‌ از هوا، بنادر جنوبي‌ ايران‌ از دريا و مرزهاي‌ غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ كشور نيز با استعداد بيش‌ از ۶ لشگر مكانيزه‌ و پياده‌ مورد تهاجم‌ ارتش‌ بعث‌ عراق‌ قرار گرفت‌.
فارغ‌ از اوضاع‌ حساس‌ و متلاطم‌ منطقه‌ خاورميانه‌ در دهه‌ 70 و اوايل‌ دهه‌ 80 ميلادي‌ به‌ دليل‌ وقوع‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ايران‌، وضعيت‌ در اشغال‌ افغانستان‌، بحران‌ فلسطين‌ و لبنان‌ و كودتاي‌ پي‌درپي‌ عراق‌، جهان‌ هنوز هم‌ پس‌ از خاتمه‌ جنگ‌ دوم‌ جهاني‌ بوي‌ جنگ‌هاي‌ منطقه‌يي‌ را حس‌ مي‌كرد. انقلاب‌هاي‌ امريكاي‌ لاتين‌، نزاع‌ انگليس‌ و آرژانتين‌ بر سر جزاير فالكلند، جنگ‌ ويتنام‌، جنگ‌ اعراب‌ و اسراييل‌ در صحراي‌ سينا، اوضاع‌ متشنج‌ كشورهاي‌ اروپاي‌ شرقي‌ و در نهايت‌ صف‌آرايي‌ نمايندگان‌ سوسياليسم‌ و كاپيتاليسم‌ به‌ جهان‌ چهره‌يي‌ خشن‌ و جنگ‌طلبانه‌ بخشيده‌ بود.
از اين‌ رو شايد حمله‌ عراق‌ به‌ مرزهاي‌ ايران‌ و روياي‌ تصرف‌ ايران‌ در چشم‌ به‌ هم‌ زدني‌! يا در موضع‌ حداقلي‌ جدا كردن‌ خوزستان‌ و مناطق‌ نفت‌خيز و انضمام‌ آنها به‌ عراق‌ توسط‌ اعمال‌ زور، بازتابي‌ در عرصه‌ جهاني‌ نداشت‌ و اگر هم‌ بازتابي‌ داشت‌ به‌ پرونده‌يي‌ نظير اشغال‌ اراضي‌ مسلمين‌ توسط‌ يهوديان‌ صهيونيست‌ در فلسطين‌ تبديل‌ مي‌شد …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جنگ ایران و عراق”

سیاست

تحقیق آفات انفعال در جنبش دانشجویی

دانلود تحقیق با موضوع آفات انفعال در جنبش دانشجویی،
در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
آفات انفعال در جنبش دانشجویی
آسيب شناسي انفعال در جنبش دانشجويي و راهکارهاي برون رفت از آن
دانشجویان،
به دلیل آرمان گرایی، آشنایی با متون مدرن و برخورداری از سطح بالای آگاهی
های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، همواره در مبارزات ملت ها جایگاه رفیعی را
به خود اختصاص داده اند.
این قشر به دلیل آنكه از درك فوق العاده ای
برای فهم مقولات سیاسی – فرهنگی كلان كشورها برخوردار می باشند و یا اینكه
ممكن است در آینده ای نزدیك مصدر مشاغل حساس و تاثیر گذار دولتی (در
دانشگاهها، مدارس و یا كارخانجات و…) باشند، همواره مورد توجه طیف ها و
جریان های سیاسی فرهنگی بوده و از آن جهت كه حلقه واسط میان روشنفكران،
بویژه اساتید دانشگاه از یكسو و مردم عادی از سوی دیگر محسوب می شدند، در
فرآیند حركتهای ملی كشورها، از جانب نخبگان این گونه حركتها، نقش تاثیر
گذاری بر عهده آنها گذارده شده است.
جنبش های دانشجویی در سراسر جهان،
با تكیه به مواردی كه در بالا عنوان نمودیم، آرام آرام شكل یافت و به قدرت
سترگی در كشورهای در حال توسعه تبدیل شد.
به هر حال این جنبش ها (جنبش
های دانشجویی) در سراسر دنیا، از اثرگذارترین و با سابقه ترین نهادهای مدنی
بوده و تا كنون نیز توانسته اند گام های بلندی را در جهت تحقق عدالت،
آزادی، و استقلال كشورها برداشته و تامین كننده بزرگ نیروهای انسانی
(لجستیك) لازم برای حركت های سیاسی-فرهنگی احزاب و سازمان های غیردولتی در
كشورهای مختلف جهان باشند.
جنبش دانشجویی به روایت ایرانی اش نیز از
این امر مستثنی نبوده و این جنبش، سرشار از تجاربی است كه در طی بیش از نیم
قرن تكاپوی سیاسی – فرهنگی خود و عبور از مراحل بسیار ویژه تاریخ ایران از
جمله جنبش ملی شدن صنعت نفت به رهبری آزادمرد تاریخ ایران دكتر مصدق، نفوذ
و حضور گسترده ای را در بدنه جبهه ملی، نهضت آزادی، سازمان مجاهدین خلق
ایران، انقلاب اسلامی ایران، تصرف سفارت آمریكا، جبهه های دفاع مقدس و در
نهایت جنبش اصلاحات ایران و جبهه دوم خرداد داشته است.
شایان ذكر است،
عده ای برآنند كه جنبش دانشجویی ایران، به لحاظ ذاتی متعلق به نگرش های چپ
گرایانه مبتنی بر عدالت اجتماعی بوده و با سپری شدن پارادایم عدالت
اجتماعی، نقش و جایگاه و ضرورت وجودی خود را از كف خواهد داد و به ورطه
فراموشی خواهد افتاد.
به زعم ایشان، این فترت و انفعالی كه هم اكنون
گریبان گیر جنبش دانشجویی ایران شده به دلیل تغییر در همین پارادایم های
غالب می باشد.
آنها برای اثبات مدعای خود، جنبش دانشجویی كره جنوبی را
مثال می آورند كه پس از فروپاشی اتحاد جماهیری شوروی سابق، تغییر ماهیت
سیاسی ایدئولوژیك در بلوك شرق و لیبرالیزه و مدرنیزه شدن آن كشور، آفتاب
بخت حركت های دانشجویی در آن رو به افول نهاده و این جنبش كه زمانی چالش
های شگفت انگیزی برای دولت های حاكم بر كره ایجاد نموده بود كم كم در قالب
نهاد های مدنی غیردولتی حل شد.
اینكه این دیدگاه تا چه حدی ممكن است
صحیح باشد، امری است كه به امید حق تعالی در آینده ای نزدیك به آن خواهم
پرداخت اما باید توجه نمود كه امروزه كشور ما شرایط ویژه ای را در پیش رو
دارد و این امر ضرورت حضور جنبش دانشجویی در عرصه سیاسی كشور را اجتناب
ناپذیر كرده است.
چرا كه با ناامیدی مردم و حتی بسیاری از نخبگان سیاسی
كشورمان از توفیق حركت های اصلاح طلبانه در كشور، هزینه اصلاحات در ایران
بالا رفته و جنبش اصلاحات، با خطر برخوردهای شدید، (همانند برخوردی كه با
دكتر سید هاشم آقاجری شد) آن هم با تمسك به قانون مواجه شده است.
به
خاطر دارم، مدتی پیش كه دادگاه انقلاب، حكم ناعادلانه و نامشروع اعدام را
برای دكتر سید هاشم آقاجری استاد دانشگاه به جرم توهین به مقدسات صادر نمود
و در این امر از توصیه های روحانیون عالیرتبه كشور نیز بهره مند شد، این
حكم موجب بروز موجی از شادی و خوشحالی بی سابقه و زایدالوصفی در اردوگاه
استبداد شده و سران، تكیه گاه ها و بیرق های انحصار طلبی و معتقدان به
اسلام طالبانی در ایران را به وجد آورد، به گونه ای كه نتوانستند این شوق و
ذوق را در درون خود پنهان دارند و به گونه های مختلف از جمله در سخنرانی
ها و مصاحبه هایشان از آن استقبال نموده و به دفاع از آن پرداختند.
اما
غافل از اینكه با استقامت جنبش دانشجویی ایران، شیرینی و حلاوت این پیروزی
جای خود را به شرنگ تلخ شكست خواهد داد و دانشجویان، با خیزش عمومی خود به
فزون خواهی انحصار طلبان پاسخی شایسته و درخور خواهند داد …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق آفات انفعال در جنبش دانشجویی”

سیاست

تحقیق اصول و سياست فرهنگي جمهوري اسلامي

دانلود تحقیق با موضوع اصول و سياست فرهنگي جمهوري اسلامي،
در قالب word و در 34 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
پيشگفتار
مفهوم‌
سياست‌ فرهنگي‌ از جمله‌ مفاهيم‌ تازه‌اي‌ است‌ كه‌ از حدود چهار دهه‌
قبل‌ در كشورهاي‌ جهان‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌ است‌. نگاه‌ به‌ فرهنگ‌
بعنوان‌ يكي‌ از زمينه‌هاي‌ اصلي‌ توسعه‌ و امكان‌ مديريت‌ فرهنگي‌ براي‌
تغيير در عناصر فرهنگي‌ و دستيابي‌ به‌ اهداف‌ از پيش‌ تعيين‌ شده‌ و توجه‌
به‌ نقش‌ دولت‌ها در برنامه‌ ريزي‌ فرهنگي‌ بستر مناسبي‌ براي‌ شكل‌گيري‌
مفهوم‌ سياست‌ فرهنگي‌ بوجود آورده‌ است‌. سياست‌ فرهنگي‌ نوعي‌ توافق‌
رسمي‌ و اتفاق‌ نظر مسؤلان‌ و متصديان‌ امور در تشخيص‌، تعيين‌ و تدوين‌
مهمترين‌ اصول‌ و اولويت‌هاي‌ لازم‌ و ضروري‌ در فعاليت‌ فرهنگي‌ مي‌باشد و
راهنما و دستورالعملي‌ براي‌ مديران‌ فرهنگي‌ خواهد بود. يكي‌ از
برجسته‌ترين‌ فعاليت‌هاي‌ شوراي‌ فرهنگ‌ عمومي‌ و شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌
فرهنگي‌ در طول‌ سالهاي‌ گذشته‌، تهيه‌ و تنظيم‌ اصول‌ سياست‌ فرهنگي‌
جمهوري‌ اسلامي‌ در مجموعه‌اي‌ شامل‌ اهداف‌، مباني‌، اصول‌ و اولويت‌ها
است‌ كه‌ در جلسات‌ متعدد با حضور انديشمندان‌، مسئولين‌، دست‌ اندركاران‌ و
كارشناسان‌ فرهنگي‌ مورد بحث‌ و بررسي‌ و تنظيم‌ قرار گرفته‌ است‌.
مجموعه‌ حاضر «اصول‌ سياست‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌» است‌ كه‌
توسط‌ دبيرخانه‌ شوراي‌ فرهنگ‌ عمومي‌ به‌ زبانهاي‌ عربي‌ و انگليسي‌
ترجمه‌ شده‌ است‌. بدون‌ ترديد كارآيي‌ سياست‌ فرهنگي‌ هنگامي‌ است‌ كه‌
به‌ زبان‌ برنامه‌ و در قالب‌ برنامه‌هاي‌ فرهنگي‌ به‌ اهداف‌ مياني‌، كمي‌
و خط‌ مشي‌هاي‌ اجرايي‌ تبديل‌ شود. اميد است‌ اين‌ مجموعه‌ ارزشمند
سرلوحه‌ برنامه‌ريزي‌ و فعاليت‌هاي‌ فرهنگي‌ قرار گيرد و در مسير تحقق‌
سياست‌ها ارتقاء و تعميق‌ يابد.
احمد مسجدجامعي‌دبير شوراي‌ فرهنگ‌ عمومي‌
مقدمه‌
پديدآورنده‌
و حافظ‌ فرهنگ‌ بشري‌ مردم‌اند. اما اين‌ نقش‌ اساسي‌ گاه‌ مي‌تواند
حركات‌ نامنظم‌، ناهماهنگ‌ و پراكنده‌ و گاه‌ كاملاً منظم‌، منسجم‌،
برنامه‌ريزي‌ شده‌ و هدايت‌ يافته‌ باشد.
در طول‌ تاريخ‌ بشري‌ هر گاه‌
دولتها و سازمانهاي‌ رسمي‌ از مسير فرهنگي‌ مردم‌ جدا افتاده‌ و براي‌
خويش‌ سير و سياستي‌ ديگر اعم‌ از غير مردمي‌ و ضد مردم‌ داشته‌اند به‌
خصوص‌ هر گاه‌ مردم‌ به‌ دلايل‌ متعدد جغرافيايي‌، اقتصادي‌، سياسي‌، روحي‌
و نظاير آن‌ از تشكل‌ و تعامل‌ فرهنگي‌ دور و پراكنده‌ شده‌اند، فرهنگ‌
لاجرم‌ سيلان‌ و جريان‌ مطلوب‌ و كمال‌ يافته‌ خويش‌ را كم‌ و بيش‌ از دست‌
داده‌ و چه‌ بسا به‌ انقطاع‌ و گسيختگي‌ مبتلا شده‌ است‌. در اين‌ صورت‌
انسان‌ نتوانسته‌ است‌ از بار فرهنگي‌ و بنيه‌ عقلاني‌ خويش‌ در هيأت‌
اجتماع‌ و به‌ نحوي‌ كه‌ مقتضاي‌ روح‌ جمعي‌ است‌ حداكثر بهره‌برداري‌ را
به‌ عمل‌ آورد و در استحصال‌ و استخراج‌ذخايروجوددرحداعلا،توفيق‌ يابد.
ظهورانسان‌ در هيأت‌وحيثيت‌جمعي‌
خويش‌به‌قدري‌مهم‌ومؤثراست‌كه‌امام‌خميني‌رضوان‌اللهعليه‌دراين‌باب‌مي‌فرمايند:
«اگر
انسانها در كلمه‌ مباركه‌الله مجتمع‌ شدند و همه‌ بتها را شكستند به‌ همه‌
مقصدهاي‌ عالي‌ مي‌رسند … ما تجربه‌ كرده‌ايم‌… كه‌ آن‌ وقت‌ كه‌
توجه‌ به‌ خداي‌ تبارك‌ و تعالي‌ مجتمعاً نداشتيم‌ ولو يكي‌ يكي‌ هم‌
داشتيم‌ نتوانستيم‌ كاري‌ انجام‌ بدهيم‌…»
در جهان‌ امروز كه‌ نقش‌ و
نيروي‌ اجتماعي‌ فرهنگ‌ نسبت‌ به‌ گذشته‌ به‌ مراتب‌ افزونتر شده‌ است‌،
ضرورت‌ هماهنگي‌ و همسويي‌ صاحب‌ نظران‌ و كارشناسان‌ و برنامه‌ريزان‌ هر
كشور با نيازهاي‌ فرهنگي‌ جامعه‌ نيز بيشتر احساس‌ مي‌شود. جامعه‌ رشيد
جامعه‌اي‌ است‌ كه‌ بتواند نيازهاي‌ فرهنگي‌ خويش‌ را در رهگذر حيات‌ و
حركت‌ اجتماعي‌ بازشناخته‌، از تظاهرات‌ و تمايلات‌ كاذب‌ يا گذرا تفكيك‌
كند و قدرت‌ پاسخگويي‌ به‌ اين‌ نيازها و بهره‌گيري‌ از آنها را در جهت‌
رشد و كمال‌ معنوي‌ و مادي‌ دارا باشد. شرط‌ لازم‌ براي‌ تحقق‌ چنين‌
مطلوبي‌ آن‌ است‌ كه‌ در هر كشور زمامداران‌ اصول‌گرا و واقع‌نگر بتوانند
به‌ منظور همراهي‌ با جريان‌ عظيم‌ و عميق‌ و اصيل‌ فرهنگ‌ در جامعه‌
حداكثر بهره‌گيري‌ از درياي‌ لايزال‌ اراده‌ و ايمان‌ معنوي‌ و الهي‌ مردم‌
به‌ طور هماهنگ‌ و همسو سياستگذاري‌ و برنامه‌ريزي‌ كرده‌، اهم‌ محورهاي‌
لازم‌ براي‌ اين‌ حركت‌ را تشخيص‌ داده‌ و تعيين‌ كنند …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق اصول و سياست فرهنگي جمهوري اسلامي”

سیاست

تحقیق فساد اداري

دانلود تحقیق با موضوع فساد اداري،
در قالب word و در 52 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
بخش اول
مقدمه
در اجراي رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر مبارزه با سه پديدة فساد، فقر، تبعيض و تصميم جلسة مورخ 9/5/1379 هيأت محترم وزيران درمورد بررسي و ارائه راه‌كارهاي مبارزه با اين معضلات و انحرافات، از سوي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، طرح مطالعاتي “ تدوين برنامه مبارزه با فساد و ارتقاي سلامت درنظام اداري” در دستور كار سازمان قرار گرفت و اجراي آن به معاونت امور مديريت و منابع انساني محول شد. در اين خصوص مطالعات گسترده و جامعي صورت پذيرفت كه نتايج آن در قالب گزارشي شامل هفت فصل تحت عناوين : كليات تحقيق، تبيين مفهومي و تعاريف فساد، مطالعات نظري، تجارب كشورها درمبارزه با فساد ( مطالعات تطبيقي)، بررسي وضع موجود در نظام اداري ايران، هدفها و راهبردها و راهكارهاي اجرايي، برنامه مبارزه با فساد و ارتقاي سلامت درنظام اداري تدوين گرديد كه خلاصه آن به شرح ذيل ارائه مي‌گردد:
اهميت و ضرورت موضوع:
فساد در نظام اداري، كم وبيش گريبانگير همه كشورهاست و آسيب‌هاي ناشي از فساد با توجه به شكل‌هاي مختلف آن بي‌شمار است. براي كشوري كه در جهت توسعه و پيشرفت گام بر مي‌دارد، ضرورت دارد تا عاري از مقوله فساد به اين مهم بپردازد وضروري است براي جلوگيري از تشديد آسيب‌ها در آينده،‌امروز با تمام توان و در تمام زمينه‌ها با علل و عوامل بروز آن مبارزه‌اي جدي ومستمر صورت گيرد تا درجامعه‌اي سالم و عاري از فساد، توسعه پايدار و همه جانبه در كشور محقق گردد …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق فساد اداري”

سیاست

تحقیق سیاست خارجی بحث سیاست تصمیم گیری رهبران ایران

دانلود تحقیق با موضوع سیاست خارجی بحث سیاست تصمیم گیری رهبران ایران،
در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

نظریه پردازان تصمیم گیری به فرایندهای داخلی یک کشور، و به ویژه افراد تصمیم گیرنده، توجه دارند. به عبارت دیگر، برای آنکه سیاست خارجی کشورها را بررسی کنیم باید از منظر کسانی که تصمیم می گیرند وگروههایی که در قالبهای سازمانی و بوروکراتیک عمل می کنند، به بحث و بررسی بپردازیم.
شاید بتوان ادعا کرد که پیچیده ترین مجموعه از نظریه پردازیها در رابطه با سیاست خارجی به فرد و ویژگیهای فردی مربوط می شود، و پیچیده ترین و مبهم ترین تحقیقات درباره این متغیر خاص انجام گرفته است. در رابطه با نقش فرد در تصمیم گیری سیاست خارجی اشاره کرد.
متغیرهای بیرونی و خارجی یعنی ساختار نظام منطقه ای و بین المللی بر تصمیم گیریهای دست اندرکاران ایران در سیاست خارجی تأثیرگذار بوده اند و در واقع روابط خارجی به عنوان تداوم سیاست داخلی از عواملی چون ایدئولوژی و ذهنیت نخبگان سیاسی تأثیرپذیری بیشتری داشته است. به عبارت دیگر، در پویش رفتار خارجی جمهوری اسلامی محیط داخلی از اهمیت والاتری در مقایسه با متغیرهای خارجی برخوردار بوده است. و بسته به عقاید، ویژگی ها وشیوه اداره دستگاه دیپلماسی و رویکرد دولتمردان نسبت به تحولات نظام بین المللی تناوب بین آرمان گرایی و واقع گرایی صورت می پذیرفته است. به رغم تفاوت رویکرد رهبران آرمانگرا و واقع گرا در سیاست خارجی، هر دو گروه بر راهبرد عدم تعهد در گفتمان انقلابی و ایدئولوژیک نه شرقی، نه غربی تأکید دارند و آن را با ویژگی هایی چون، استقلال در سیاست خارجی اجتناب از ورود به اردوگاه شرق و غرب و بهبود روابط با کلیه کشورها به استثنای کشورهای نژادپرست و استکباری مورد پذیرش قرار می دهند. از نظر آنان راهبرد عدم تعهد جایگزینی مناسب برای ارتقای وجهه ملی واعتبار بین المللی ایران و برآوردکننده نیازهای ملی و بین المللی کشور بشمار می آید چرا که با ساختار حکومتی جمهوری اسلامی و نیز با ویژگیهای خاص تاریخی، جغرافیایی و اقتصادی ایران سنخیت دارد….
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق سیاست خارجی بحث سیاست تصمیم گیری رهبران ایران”

سیاست

تحقیق جرم

دانلود تحقیق با موضوع جرم،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

مقدمه
روانشناسان
تبهكاري را به مسائل شخصيتي و مسئله سازهگاري يا عدم سازگاري فرد با
هنجارهاي اجتماعي منسوب مي كنند. پيروان روانشناسي مكتب فرويد بر اين بار
بودند كه روان بطور اعم بر شخصيت بطور اخص داراي دو جنبه نا خداگاه و خود
آگاه است . تجربه هاي كودكي بويژه ارتباط كودك با مادر نقش اساسي در روشد
شخصيت فرد ايفا، ميكند طبق اين ديدگاه رفتار جنايي در دروان انسان جاي دارد
و چنين رفتاري بيماري و ناسازهگاري ايجاد مي كند ، فرويد روانشناس : مجرم
را فردي ميبيند كه خود ناقص و معيوب دارد . طبق نظر او خود از سه جنبه نهاد
، من ، فرامن تشكيل شده است : نهاد: شامل تمايلات و احساسات ناخداگاه است
فرامن: وجدان و خواسته هاي مورد پسند جامعه است كه در اثر آموزش و تربيت در
فرد بوجود مي آيد . حد وسط اين دو من قرار دارد قسمت آگاه و منطقي فرد كه
بيت نهاد و من برتر از يك طرف و از طرف ديگر با دنيايي واقعيت در ارتباط
است و بين آنها تعادل برقرار مي كند از ديدگاه فرويد جرم در نتيجه يك من
ضعيف كه تحت كنترل نهاد در آمده و باعث احساس گناه در فرد شده بوجود مي آيد
.الگوي طبيعي در هر احساس گناه يا ناراحتي افراد را از انجام خلاف باز مي
دارد اين الگو در دوران كودكي وقتي نيازهاي دروني وتكانهاي خاص بويژه
انگيزه جنسي و پرخاشگردي روشد مي كند شكل ميگيرد . بطور خلاصه روانشناسان
پيرو مكتب فرويد رفتار جنائي و مجرمانه را پاسخ به قسمتي از شخصيت مي دانند
كه سركوي شده است …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جرم”

سیاست

تحقیق تاثير توسعه نهادهاي سياسي بر تحول نظام اداري

دانلود تحقیق با موضوع تاثير توسعه نهادهاي سياسي بر تحول نظام اداري ،
در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
چكيده
نظامهاي
سياسي بر اساس بنيادهاي ارزشي و فرهنگ خاص خود شكل مي گيرند و براي عملي
كردن ارزشها، ساختارها و نهادهاي حكومتي مناسب خود را شكل مي دهند. هر يك
از ساختار ها و نهادها، كاركرد هاي خاص خود را به اجرا مي گذارند و نظام
سياسي را در تحقق هدفها و ارزشها ياري مي رسانند. در اين تحقيق، نظام اداري
كشور زيرمجموعه نظام سياسي در نظر گرفته شده است. هدف تحقيق حاضر مطالعه
تاثير توسعه نهادهاي سياسي بر تحول نظام اداري دردودوره مشخص از تاريخ
معاصرايران است.
1)از استقرار تا پايان نظام مشروطه (1285 تا1357)؛
2)از استقرار نظام جمهوري اسلامي تاكنون ( 1357 تا 1380 ).
مقدمه
نظام
اداري هر كشوري، سيستم تنظيم كننده كليه فعاليتها براي نيل به هدفهايي است
كه ازپيش تعيين شده است. امروزه به لحاظ شرايط داخلي و موقعيت بين المللي
كشورمان، ضرورت تحول در نظام اداري كشور بيش از هر زمان ديگري احساس
مي‌شود. با توجه به اينكه نظام اداري به ساختار و بنيان اجتماعي و اهداف
فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي كشور وابسته است و نمي توان به صورت
انتزاعي به آن پرداخت، لذا با توجه به تاثير مؤلفه هاي پيش گفته به خصوص
نظام سياسي و توسعه نهادهاي سياسي بر اصلاح نظام اداري، تحقيق حاضر ضمن
پرداختن به مؤلفه هاي اخير از آغاز تا پايان استقرار رسمي سلطنت مشروطه (
1285 تا1357)به طور گذرا و جمهوري اسلامي ايران(1357 تا1380)به عنوان تحقيق
تكويني در پي طرح و تبيين آن است.
روش تحقيق
در اين پژوهش عمدتاً از
روش كتابخانه‌اي استفاده شده است. در روش شناسي نيز بر مبناي سنخيت موضوع و
رويكرد نظري در مباحث مطرح شده، تلفيقي از ساختار گرايي و كاركرد گرايي در
تحقيق و تحليل موضوع به خصوص از تحليل ساختاري-كاركردي « فردريگز» كه اكثر
صاحب نظران مسائل مديريت دولتي تحليل ساختاري-كاركردي او را در مطالعه
نظامهاي اداري مناسب مي‌ دانند، استفاده شده است …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تاثير توسعه نهادهاي سياسي بر تحول نظام اداري”

سیاست

تحقیق بازار خودرو بهبود تداوم به رغم موانع موجود

دانلود تحقیق با موضوع بازار خودرو بهبود تداوم به رغم موانع موجود،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
بهبود تداوم به رغم موانع موجود
شمار
خودرو در بازار كليه كشورهاي عضو گروه ASEAN با نيل به رشد 12 درصدي در
سال 2003 از مرز يك‌و‌نيم ميليون فراتر رفته، به‌طوري كه ميزان رشد در اين
مناطق جز كشور مالزي به حد نسبتا خوبي رسيده است. مناطق مزبور، سال گذشته
دچار مشكلات عمده‌اي همچون شيوع بيماري سارس و تشديد فعاليت‌هاي تروريستي
بوده‌اند كه اين مسائل به طبع روي رشد بازارهاي صادراتي اين مناطق تاثير
بسيار منفي داشته است.
پايين بودن نرخ بهره بانكي، سطح تقاضاي مصرف
كنندگان را در سال 2003 افزايش داد. بازتاب رشد بالاي اقتصاد منطقه در سال
گذشته با افزايش اعتماد به نفس مصرف‌كننده، بالا رفتن بازار بورس و افت
كردن نرخ بهره جان بيشتري گرفت. بدين ترتيب، مصرف كنندگان روز به روز به
منابع مالي جهت انجام خريدهاي خود دستيابي آسانتري پيدا مي‌كردند. اما از
آنجايي كه بدهي‌هاي داخلي دستخوش افزايش روزافزون بوده است، روي هم رفته
اين دستاورد جهت رشد بيشتر چندان مهم تلقي نمي‌شود. كمپاني‌هاي تويوتا و
هوندا كه به ترتيب مدل «ويوس» و «سيتي» را از اواخر سال 2002 در سراسر
منطقه عرضه كردند بيشترين سود را از سطح بالاي تقاضاي منطقه‌اي بردند.
سال
گذشته تايلند به عنوان بزرگترين بازار در ميان بازارهاي ASEAN شناخته شد
كه از رشد بالا و غيرمنتظره 30 درصدي برخوردار بود. رشد اقتصادي 4/6 درصدي
تايلند، بيشتر يادآور سال‌هاي شكوفايي اواسط دهه 1990 اين كشور محسوب
مي‌شد، از طرفي كشور سنگاپور درست در زماني كه در حال خروج از خسارت جهاني
مربوط به بازارهاي جهاني تكنولوژي اطلاعات بود به بدترين وجه ممكن آسيب ديد
كه اين آسيب به واسطه گرفتاري در دام بيماري سارس حادث شد. نرخ رشد توليد
ناخالص داخلي سنگاپور 8/0 اعلام شد؛ اگر چه بازار خودرو به ندرت نقاط ضعف و
قوت حاصله را در اقتصاد واقعي كشور منعكس مي‌كند، اندونزي كه يكي ديگر از
كشورهاي عضو ASEAN به حساب مي‌آيد آهنگ رشد و توسعه اقتصادي چندان سريع
نيست. ولي مصرف‌كنندگان داخل اين كشور با برنامه‌هاي جذابي همچون «صندوق
اندوخته نقدي خودرو» خريدهاي چشمگيري كردند …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بازار خودرو بهبود تداوم به رغم موانع موجود”