مهندسی مکانیک

دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی ایران خودرو

  • در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه
    شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

    مقدمه :

    شركت ايران خودرو

    در واقع پيكان اولين تجربه ايران از توليد
    خودرو انبوه بود در ابتدا كليه قطعات اين خودرو از تالبوت انگلستان خريداري و فقط در
    ايران عمليات مونتاژ ، جوشكاري و رنگ آميزي روي ان صورت مي گرفت . از سال 1347 ايران
    خودرو ساخت بسياري از قطعات از جمله قالب اتاق ، بدنه و درب ها و صندلي و …. را در
    ايران آغاز كرده و تا جايي پيش رفت كه هم اكنون 98 در صد آن را در داخل كشور مي سازد
    اين خودرو طي سه دهه عمر خود در ايران د رمدلهاي كار ، دولوكس ، تاكسي ، جوانان ، وانت
    و استيشن توليد شده است . از ديگر توليدات ايران خودرو ناسيونال خودرو سواري هيلمن
    با موتور اونجر بود كه شباهت زيادي به پيكان داشته و فقط طي سالهاي 57-55 توليد شد
    .

    در نهايت پس از جنگ و در سالهاي 65 خط توليد
    پيكان كلاً از تالبوت خريداري و به ايران انتقال يافت و اكنون نيز توليد مي شود . اما
    از سوي ديگر شركت ايران خودرو كه در اواسط 50 درنظر داشت تا خط توليد پژو را وارد كرده
    و با وقوع انقلاب و جنگ اين تصميم را تا سال 99 به عقب انداخته بود و با پايان جنگ
    همكاريهاي گسترده اي را با پژو آغاز كرد و در سال 69 اين خودرو با همكاري پژو و دو
    محصول پيكان 1800 با موتور پژو 405 و پژو 405
    GL
    كه به عنوان خودرو سال 1987 جايگزين پژو 405
    GL شد . ايران
    خوردو در سال 77 پيكان آردي با تركيب موتور پيكان و اتاق پژو 405
    GL و در سال
    78 پيشرفته ترين خودرو و توليديش يعني پرشيا را به همراه استيشن 405
    GLX به بازار به
    عرضه كرد و همچنين در سال 70 تعدادي محدود پژو 205 به طور آزاميشي توليد كرد . و در
    ادامه فعاليتهاي خود خودروي ملي سمند را در اواسط سال 80 در عيد سعيد غدير خم به وسيله
    رئيس جمهور خط توليد آن افتتاح شد و در اوايل 81 سري جديد آن به بازار عرضه شد .

    دانستنيهاي فني خودروهاي انژكتوري :

               توصيه
    مي شود در خودروهاي پيكان انژكتوري ، حداقل بنزين در باك 10 ليتر        مي باشد .

               در
    خصوص تنظيمات موتور و سيستم سوخت رساني حتماً به نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو مراجعه
    و تز مراجعه به تعميركارهاي متفرقه خوددداري گردد .

               در
    صورت عدم روشن شدن خودرو در هنگام برخورد با موانع ، تصادف و يا افتادن در چاله هاي
    نسبتاً عميق از عملكرد سوئيچ انرسي (در محفظه موتور و برروي گلگير به رنگهاي نارنجي
    يا مشكي ) اطمينان حاصل نموده و در صورت قطعي ، با فشردن آن اتصال برقرار نمائيد.

              
    قبل از استارت زدن ، پس از چرخاندن سوئيچ به مرحله دوم به مدت سه الي پنچ ثانيه سوئيچ
    را در حالت باز قرار داده تا پمپ بنزين عمل نمايد و سپس موتور را روشن نماييد .

              
    از اضافه كردن هر نوع تجهيزات جانبي از قبيل دزدگير هاي غير استارندارد ، لامپ ، بوق
    ، تلوزيون و توسط … توسط افراد غير متخصص بر روي خودرو جداً خودداري فرمائيد .

    دانستنيهاي عمومي خودرو :

               فشار
    كم باد لاستيكهاي ايمني راننده و طول عمر لاستيك ها را كاهش و مصرف سوخت را افزايش
    مي دهد ، در صورت ناميزان بودن باد لاستيك ها سايش در نقاط مختلف آن مشاهده مي گردد
    .

               از
    تخليه ضديخ در فصول گرم سال جدا خودداري نموده ومايع خنك كننده را هر دو سال يك بار
    تعويض نمائيد .

               از
    سوراخ نمودن فيلتر هوا جهت ورود بهتر هوا به موتور خودداري شود .

               استارت
    نمي بايست بيشتر از 15 ثانيه درگير شود ، 20 ثانيه صبر نمود تا باتري براي استارت مجدد
    آماده شود .

               روغن
    ترمز را سالي يك بار و ترجيحاً در فصل بهار تعويض نمائيد .

               از
    بسته شدن صحيح در پوش رادياتور اطمينان حاصل نمائيد .

               در
    هنگام توقف لحظه اي (پشت چراغ قرمز و يا ترافيك ) دنده را خلاص نموده و از نگهداشتن
    كلاج خودداري نمائيد .

               پس
    از پيمودن مسيرهاي طولاني موتور را فوراً خاموش نكنيد .

    این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب
    و متن اصلی می باشد که با فرمت
    ( word
    ) در اختیار شما قرار می گیرد.

    (فایل قابل ویرایش است )

    تعداد صفحات : 64

  • Normal 0 false false false EN-US FA
  • دانلود فایل
  • دانلود فایل”فنر طراحی شده در سالیدورک و کتیا”

    2019-09-22 10:56:45