زبان عربی

فیلم آموزش کامل درس سوم عربی پایه هشتم- عنوان: مهنتکَ فی المُستقبلِ (شغل آینده ات)

دانلود فیلم آموزش کامل درس سوم عربی پایه هشتم- عنوان: مهنتکَ فی المُستقبلِ (شغل آینده ات)،
شامل سرفصل های تدریس شده زیر:

درس سوم: مهنتکَ فی المُستقبلِ (شغل آینده ات)
عناوین آموزشی:
– ترجمه درس
– قواعد (زمان مستقبل)
– تمرینات درس

توضیحات:
کتاب
عربی پایه هشتم از 10 درس تشکیل شده است. در این بسته آموزشی، کلیه مطالب
درس سوم عربی هشتم در قالب 1 ویدئو در مدت زمان 33 دقیقه تدریس شده است.

ویژگی های بسته آموزشی:
زمان کل: 33 دقیقه
حجم فایل: 43 مگابایت
قابل پخش در کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و تلویزیون هوشمند

دانلود فایل

دانلود فایل”فیلم آموزش کامل درس سوم عربی پایه هشتم- عنوان: مهنتکَ فی المُستقبلِ (شغل آینده ات)”

2019-07-14 16:47:53

زبان عربی

جزوه تایپ شده، رنگی و مصور ترجمه متون و قواعد عربی اول دبیرستان

دانلود جزوه تایپ شده، رنگی و مصور ترجمه متون و قواعد عربی اول دبیرستان،
در قالب pdf و در 91 صفحه.

توضیحات:
کتاب عربی اول دبیرستان (نظام قدیم ) از 10 درس تشکیل شده است. در این جزوه
91 صفحه ای ترجمه مصور تمام درس های کتاب به همراه قواعد هر درس قرار داده
شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس عربی 1 را
امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.

سرفصل های تدریس شده:
درس اول: یا ربِّ (مروری بر قواعد سال های گذشته)- 9 صفحه
درس دوم: زیارة الحبیبِ (ثلاثی مجرد و مزید) – 14 صفحه
درس سوم: تلمیذ المثالي (ادامه ثلاثی مزید) – 13 صفحه
درس چهارم:العبرة (اسم های مشتق) – 7 صفحه
درس پنجم: مشاهدُ من الحیاة البسیطةِ (اسم های مشتق)- 9 صفحه
درس ششم: التّجربة (آشنایی با ضمیر و انواع آن)- 11 صفحه
درس هفتم: الهجرة (موصول های خاص) – 7 صفحه
درس هشتم: توبة الثعلبِ (معرب و مبنی) – 6 صفحه
درس نهم: حسنُ العاقبةِ ( جمله فعلیه) – 8 صفحه
درس دهم: فیه شفاء للناسِ (جمله اسمیه) – 7 صفحه

دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه تایپ شده، رنگی و مصور ترجمه متون و قواعد عربی اول دبیرستان”

2019-07-08 07:55:43

زبان عربی

فیلم آموزش کامل درس چهارم عربی پایه هشتم- عنوان: التّجربة الجدیدة (تجربه جدید)

دانلود فیلم آموزش کامل درس چهارم عربی پایه هشتم- عنوان: التّجربة الجدیدة (تجربه جدید)،
شامل سرفصل های تدریس شده زیر:

درس چهارم: التّجربة الجدیدة (تجربه جدید)
عناوین آموزشی:
– ترجمه درس
– قواعد (فعل مضارع: سوم شخص مفرد- اول شخص جمع)
– تمرینات درس

توضیحات:
کتاب عربی پایه هشتم از 10 درس تشکیل شده است. در این بسته آموزشی، کلیه
مطالب درس چهارم عربی هشتم در قالب 1 ویدئو در مدت زمان 42 دقیقه تدریس شده
است.

ویژگی های بسته آموزشی:
زمان کل: 42 دقیقه
حجم فایل: 55 مگابایت
قابل پخش در کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و تلویزیون هوشمند

دانلود فایل

دانلود فایل”فیلم آموزش کامل درس چهارم عربی پایه هشتم- عنوان: التّجربة الجدیدة (تجربه جدید)”

2019-07-08 03:50:20

زبان عربی

بسته آموزش کامل درس 6 عربی 3 (اغتنامُ الفرصةِ: غنیمت شمردن فرصت)

دانلود فیلم آموزشی+ جزوه تایپ شده، رنگی و مصور درس ششم عربی 3 ریاضی و تجربی (اغتنامُ الفرصةِ: غنیمت شمردن فرصت)،

کتاب
عربی سوم دبیرستان از 7 درس تشکیل شده است. در این بسته آموزشی کلیه مطالب
درس ششم عربی 3 در قالب 6 ویدئو و یک جزوه 10 صفحه ای در مدت زمان یک ساعت
تدریس شده است.

ویژگی های بسته آموزشی:
زمان کل: 60 دقیقه
تعداد ویدئوها: 6
جزوه : 10 صفحه
حجم فایل اصلی: 74 مگابایت
قابل پخش با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون

درس ششم: اغتنامُ الفرصةِ (غنیمت شمردن فرصت)
سرفصل های تدریس شده:
– ترجمه درس
– قواعد (استثناء)
– تمرینات درس
– کارگاه ترجمه

سایر فایل های مربوط به این کتاب و سایر کتاب های درسی همه ی مقاطع را از همین سایت دانلود کنید.

دانلود فایل

دانلود فایل”بسته آموزش کامل درس 6 عربی 3 (اغتنامُ الفرصةِ: غنیمت شمردن فرصت)”

2019-07-07 23:17:15

زبان عربی

تحقیق عربي سال درس چهارم پایه هشتم

دانلود تحقیق با موضوع عربي سال درس چهارم پایه هشتم،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
درست کردن فعل امر 
ترجمه درس اصحاب کهف 
در زمان قديم مردم در وفور نعمت و آسايش بودند. 
روزي از روزها 
مردم شنيدند: اي مردم، اي مردم؛ 
اين فرماني است از پادشاه قدرتمند، سلطان توانا «دقيانوس» بزرگ 
کسي که پرستش بت ها را رها کند کيفرش کشته شدن است. 
و از بعد آن روز 
ترس و وحشت قلبهاي مردم را پر کرد. 
پادشاه ستمگر شروع کرد به، به دار آويختن مردان و زنان مؤمن. 
و در قصر پادشاه فرماندهي بود. 
او مؤمن است، جز خدا را نمي پرستد. 
خدايا من بنده ناتوان تو هستم. 
به اين مردان و زنان مؤمن رحم کن و ياريشان فرما. 
عاقبت کار ما را به خير و خوبي قرار بده. 
و بعد از مدتي در قصر پادشاه 
يکي از سخن چينان آمد و به پادشاه گفت : 
اي پادشاه بزرگ ! 
فرمانده و دوستانش اکنون خارج از شهر هستند. 
آنها مشغول پرستش خداوند هستند و براي او سجده مي کنند. 
پادشاه به شدت خشمگين شد و به وزيرش فرمان داد: 
اي وزير به دنبال فرمانده بگرد؛ 
اين سرکشان را زنداني کنغ 
خوردني و نوشيدني را از آنها منع کن؛ 
آنها را فردا در درخت نخل به دار بياويز؛ 
قلب دختر پادشاه با اين مؤمنان است. 
شبي آمد و در دستش کليدهاي زندان بود. 
اي شاهزاده ! چگونه به اينجا وارد شدي ؟! 
به سادگي خدا با ماست. 
ولي با شتاب برگرد و از اين جا برو … تو در خطر هستي. 
نه … نه .. همراه دوستانت خارج شو. 
خارج شو … زندان را ترک کن. 
ولي … خطر نزديک است … شما در شرف اعدام هستيد. 
پس همگي از زندان فرار کردند و به غار رفتند. 
پس شد آنچه شد.  
قانون 
– وقتي مي خواهيد از کسي خواهش يا درخواستي داشته باشيد يا به کسي دستور دهيد از فعل امر استفاده مي کنيد و معمولاً فعل امر داراي ۶ صيغه مخاطب است. 
– فعل امر که داراي ۶ صيغه مخاطب است از ۶ صيغه مخاطب فعل مضارع ساخته مي شود. 
– در ساختن فعل امر با حروف مضارعه را از اول فعل مضارع برداريم و آخر فعل را نيز ساکن کنيم. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق عربي سال درس چهارم پایه هشتم”

زبان عربی

تحقیق ماذا تفعل في الحالات التالية ؟

دانلود تحقیق با موضوع ماذا تفعل في الحالات التالية ؟،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين. 
وبعد فإن المسلم يتعرض في حياته لعدد من الحالات الطارئة، التي يحتاج فيها لوجود جواب فوري يعمل بمقتضاه عند حصول الحالة المعينة، وكثيراً ما يصعب أو يتعذر وقتها البحث عن الحكم الشرعي أو السؤال عنه. 
وهذا يؤكد أهمية التفقه في الدين ومعرفة أحكام الشريعة حتى إذا ما احتاج المسلم للحكم وجده عنده فأنقذ نفسه أو غيره من إخوانه المسلمين من الوقوع في المحرمات أو الأخطاء، وكثيراً ما يؤدي الجهل إلى فساد العبادة أو الوقوع في الحرج، ومن المؤسف أن يقوم إمام إلى الخامسة سهواً في صلاته بالجماعة فلا تجد في المسجد واحداً يعرف الحكم الشرعي في هذه المسألة، أو يأتي مسافر وقت إقلاع الطائرة وهو ينوي العمرة ويكتشف فجأة أنه قد نسي لباس الإحرام، وليس هناك وقت لتوفيره ثم لا يوجد في المطار من المسلمين من يخبره بماذا يفعل في هذه الحالة الطارئة، ويدخل شخص المسجد وقد جمعوا للمطر وهم في صلاة العشاء وهو لم يصل المغرب فيقع في حيرة من أمره، وقل مثل ذلك من الحالات التي يختلف المصلون فيها ويتناقشون بجهلهم، فيقع الاضطراب والتشويش في مساجد المسلمين وجماعتهم، وفي كثير من الأمور الشخصية والفردية، فإن الجهل يوقع في الحرج وربما الإثم وخصوصاً إذا كان المرء في موقف يجب عليه فيه أن يتخذ قراراً وليس عنده علم يبني عليه قراراه. 
وإذا كان أهل الدنيا يضعون الإجابات المسبقة للتصرف السليم في الحالات الطارئة ؛ كحصول الحريق، وانتشال الغريق، ولدغة العقرب، وحوادث الاصطدام، والنزيف والكسور، وسائر إجراءاتهم في الإسعافات الأولية وغيرها، يعلمون ذلك للناس ويقيمون الدورات لأجل ذلك، فأهل الآخرة أولى أن يتعلموا ويعلموا أحكام هذا الدين. 
ومما ينبغي الانتباه له هنا التفريق بين المسائل الافتراضية التي لا تقع أو نادرة الوقوع وبين المسائل الواقعة فعلاً، التي علم من التجربة وحال الناس أنها تحدث ويقع السؤال عنها. 
فأما القسم الأول: فالبحث فيه من التكلف الذي نهينا عنه شرعاً وقد حذرنا من هذا النبي صلى الله عليه وسلم، بقوله: (ذروني ما تركتكم فإنما هلك من كان قبلكم بكثرة سؤالهم واختلافهم على أنبيائهم…) الحديث في الصحيحين واللفظ لمسلم برقم 1337 ج: 2 ص: 975. 
قال ابن رجب رحمه الله تعالى في شرح هذا الحديث: (فدلت هذه الأحاديث على النهي عن السؤال عما لا يحتاج إليه.. وعلى النهي عن السؤال على وجه التعنت والعبث والاستهزاء) جامع العلوم والحكم ابن رجب 1/240 ت: الأرناؤوط. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ماذا تفعل في الحالات التالية ؟”

زبان عربی

تحقیق کلمات مرکب

دانلود تحقیق با موضوع کلمات مرکب،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست :
۱ واژه‌های مرکب و چندجزئی 
۱.۱ نامهای چندجزئی عربی 
۱.۲ مصدرها و فعلهای مرکب 
۱.۳ پیشوند و پسوند 
۲ فعلهای کمکی از مصدر بودن 
۲.۱ است 
۲.۲ ام ای ایم اید 
۲.۳ اند 
۲.۴ جدول کمکی برای رجوع سریع 

بخشی از این تحقیق :

مصدرها و فعلهای مرکب
مصدرها، حاصل‌مصدرها، اسم‌مصدرها و صفتهای فاعلی مرکب با فاصلهٔ مجازی و فعلهای مرکب با فاصله معمولی نوشته می‌شوند.
1.نمونهٔ یک: 
دست‌یافتن مصدر است. 
فلانی به فلان چیز دست یافت. 
2.نمونهٔ دو: 
اسلحه‌سازی پیشهٔ دشواری است. 
او برای جنگ با دشمن اسلحه ساخت. 
3.نمونهٔ سه: 
فلانی دیوارخراب‌کن است. 
فلانی دیوار را خراب کرد. 
پیشوند و پسوند
پیشوند معمولاً با فاصله مجازی نوشته می‌شود. مگر اینکه معنی کلمهٔ جدید بسیط گونه باشد. برای نمونه:
او با من همسایه‌ است. یعنی در جوار خانهٔ من زندگی می‌کند. 
او با من هم‌سایه است. یعنی فرضاً به خاطر جهت تابش نور سایهٔ او با من یکی‌است. 
پسوند معمولاً چسبیده نوشته می‌شود.
استثنا: 
 :تر و ترین: این‌دو با فاصله مجازی نوشته می‌شوند. مثال: «این جالب‌ترین کار ممکن است!» 
اگر حرف آخر واژه های ناملفوظ یا هم‌مخرج با حرف اول پسوند باشد با فاصله مجازی نوشته می‌شود. نمونه: علاقه‌مند و کلام‌مند. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق کلمات مرکب”

زبان عربی

نمونه سوال عربی 1 اول نظری

دانلود نمونه سوال با موضوع عربی 1 اول نظری،
در قالب word و در 2 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
ردیف  با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد 
1- ترجم الي الفارسيه :
الف) قو علي خدمتك جوارحي .
ب ) البصل مفيد لتطهير الفم من الجراثيم .
ج)  وزعوا الماء علينا بالتساوي وغدا ياتي الفرج . 
د ) عددالمرضي كثير وليس في المدينه مستشفي مناسب . 
ه ) انتخب الامام قميصا بثلاثه درا هم وقميصا الارخص .
و ) ياعباد الله توبوا              فهو كهف التا ئبينا .
2- ترجم اللغات :   مترادف الفوم :…………..           متضاد الحق : ……………..             سبط : ……………       گوسفند: …………..
3 –  عين الصحيح :
الف )- من عذب لسانه كثر اخوانه . ا-  هركسي زبانش شيرين با شد برادرانش زياد مي شوند .
2 – هر كس زبانش ديگران را عذاب دهد برادرانش پراكنده مي شوند .
ب) – ان سلمان يتعجب من البستي .1- سلمان از لباسهاي من  تعجب كرد. 
2- سلمان از لباسهايم تعجب مي كند .
 ج )- لاتبحثو ا عن عيوب الناس . 1- در جستجو ي عيبهاي مردم مباشيد. 
2- در مورد عيبهاي مردم بحث نكنيد .
4- للتعريب (به عربي برگردانيد ) :     اي دانش اموز ! علم انسان را به خدا  نزديك مي كند .
دانلود فایل

دانلود فایل”نمونه سوال عربی 1 اول نظری”

زبان عربی

تحقیق عربي سال درس سوم پایه هشتم

دانلود تحقیق با موضوع عربي سال درس سوم پایه هشتم،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
اسماء استفهام و کاربرد ; «ما» نافيه و «لا» و فعل آينده 
ترجمه درس چوپان کوچک 
کودک تنها است. 
او در کلبه است. 
چه کنم ؟ من گرسنه هستم. 
خانواده ام فقير هستند. 
در اين لحظه صدايي شنيد. 
پس از کلبه خارج شد. 
اي کودک آيا مي تواني کاري انجام بدهي؟ 
من … من … بله بله … حتماً … من نيرومند هستم … 
چراندن گوسفندان دشوار است! تو کودک هستي …! 
نه … نه … آقا من مي توانم. 
در صحرا ناگهان، گوسفندي گم شد. 
کجا رفتي ؟ 
آيا گرگ او را خورد ؟ 
آه … چه کنم؟! 
به سرعت رفت پس او را بين علفها پيدا کرد. 
و اما در غيبت او گرگي آمد و گوسفندي را دزديد. 
گريان به روستا بازگشت و گفت: 
غفلت نکردم! تنبلي نکردم! گوسفندان را رها نکردم! 
در خانه 
آقا … آقا گرگ … گرگ 
چه ؟ ! 
گرگ … ببخشيد … آقا 
تو با دقت کار نمي کني. 
و در زمان معين بر نمي گردي… 
و کودک را به سختي زد. 
خبر به پيامبر (ص) رسيد. 
پس بسيار اندوهگين شد. 
اي مرد! آيا کودک مي تواند با يک حيوان وحشي رو در رو شود؟! 
آيا چيز غير ممکن را مي خواهي؟ 
کودک آمد در حالي که آثار اشک بر چشمش بود. 
پس پيامبر به مرد نگاه کرد. 
سپس گفت: به درستي که خدمتگزاران شما برادرانتان هستند. 
پس مرد بسيار شرمنده شد. 
و به خاطر عملش پشيمان شد.  
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق عربي سال درس سوم پایه هشتم”

زبان عربی

تحقیق جمله اسميه و مبتداء و خبر آن جمله

دانلود تحقیق با موضوع جمله اسميه و مبتداء و خبر آن جمله،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
قانون 
– جمله اي که با اسم شروع شود جمله اسميه نام دارد. 
جمله اسميه در زبان عربي از ۲ قسمت اصلي تشکيل شده است: 
۱ – مبتدا 
۲ – خبر 
ويژگي هاي مبتدا: 
– مبتدا همواره مرفوع است يعني يکي از علامتهاي رفع ُ(ضمه و اون) را داراست. 
– مبتدا مي تواند اسم خاص – داراي ال با تنوين – ضمير منفصل و اسم اشاره باشد  
خبر: 
اسم مرفوع که معمولاً با تنوين است. مانند : امامُ – مفيدُ 
(در ابتداي جمله) شرح مبتدا 
مبتدا + خبر = جمله اسميه 
اسم + اسم يا فعل يا حرف و اسم  
جمله فعليه و نقش فعل و فاعل در آن
قانون 
– جمله اي که با فعل شروع مي شود جمله فعليه مي باشد. 
جمله فعليه از دو جزء اصلي تشکيل شده است: 
فاعل و فعل 
– فاعل نيز مانند مبتدا و خبر همواره مرفوع است. 
– فعل در اول جمله همواره به صورت مفرد به کار مي رود هر چند فاعل آن مثني يا جمع باشد. فعل و فاعل از نظر جنس مانند يکديگرند. 
فعل + فاعل + …. = جمله فعليه  
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جمله اسميه و مبتداء و خبر آن جمله”