دانلود فایل”تحقیق عوامل مؤثر در انتخاب رشته مدیریت صنعتی در بین دانشجویان دانشگاه”
دسته: مدیریت صنعتی
لیست تمام پروژه ها و مطالب:
پاورپوینت تصميم گيري در مديريت و فرآيند تحليل سلسله مراتبي (AHP)
تاريخچه
انواع تقسيم بندي تصميم گيري
رويكردهاي تصميم گيري
انواع حالت هاي تصميم گيري
تصميم گيري چندمعياره
تصميم گيري چندشاخصه (MADM)
مقايسه MADM و MODM
انواع روش هاي مدل MADM
فرآيند تحليل سلسله مراتبي
خصوصيات يك سيستم پشتيباني تصميمگيري چندمعياره مناسب
خصوصيات فرآيند تحليل سلسله مراتبي
اصول فرايند تحليل سلسله مراتبي
مراحل انجام فرآيند تحليل سلسله مراتبي
ساختن سلسله مراتب
توصيه هاي كلي در ايجاد سلسله مراتبي
يك مثال از فرآيند تحليل سلسله مراتبي- انتخاب يك اتومبيل
سلسله مراتب انتخاب بهترين ماشين
تصميمگيري گروهي فرايند تحليل سلسله مراتبي
چرا تصميمگيري گروهي
ملاحظات و مشخصات روش AHP
جمع بندي
فهرست منابع
انواع تقسيم بندي تصميم گيري:
برنامه ريزي شده و برنامهريزي نشده
تصميمگيري فردي و تصميمگيري سازماني
تصميمات شخصي در برابر تصميمگيري تشكيلاتي
تصميمگيري مقطعي در برابر تصميمات استراتژيك
تصميمات تحقيقي در برابر تصميمات ناشي از موقعيتها بحراني
تصميمات فرصت طلبانه در برابر تصميمات مشكل حلكن …
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘تصميمگيري در مديريت و فرآيند تحليل سلسله مراتبي(AHP)’ می باشد که در حجم 44 اسلاید، تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
دانلود فایل”پاورپوینت تصميم گيري در مديريت و فرآيند تحليل سلسله مراتبي (AHP)”
تحقيق ارتقاء فناوري و نوآوري در كارخانه پارس خودرو
مقدمه
ممكن است به دفعات شنيده باشيم كه سازمانهاي هر چندنوآور از
صحنه رقابت خارج مي شوند ، اما سازمانهاي ديگر در همان محيط با موفقيت به
كار خود ادامه ميدهند.
آيا سازمانهايي كه از صفحه رقابت خارج ميشوند ،
ميخواستند به چنين سرنوشتي دچار شوند ؟ در پاسخ بايد گفت كه نميخواستند
يا نميخواهند به چنين سرنوشتي دچار شوند سازمانهاي كنوني بايد دنبال
خلاقيت و نوآوري باشند و براي اينكه از بين نروند همواره بايد افراد را
تشويق به نوآوري نمايند و پديده تغيير را با آغوش باز بپذيرند .( رابينز ،
1376)
در اغلب موارد سازماني كمتر به امر خلاقيت و نوآوري دست ميزنند
زيرا آن را تجارت ريسكداري ميپندارند كه بايد از كار اصلي خود منحرف شده و
به اموري كه هنوز امتحان نشدهاند ، بپردازند .
سازماني بايد با
ساختارهاي متناسب سازماني كه متضمن پرورش و رشد خلاقيت باشد به رويارويي
آينده بپردازند و در غير اين صورت محكوم به فنا هستند . دي گرين در نوشته
خود با عنوان « سازمان برازنده و شايسته » بر اين باور است كه سازماني بايد
حالت سازگاري به خود بگيرند . سازمان خوب و شايسته آن است كه محيط را در ك
كند ، اطلاعات و آگاهيهاي بايسته را به سرعت آماده كند ،سريع پاسخ دهد ،
بستر مناسبي براي پرورش خلاقيت و نوآوري باشد ، از تجربيات بياموزد و
ساختار خود را بازنگري كند .( Degreem, 1982)
روند رو به رشد تكنولوژي و
رقابت فشرده در صنايع و سازمانهاي مختلف ، ضرورت خلاقيت و نوآوري را
اجتناب ناپذير گردانيده است و سازمانهايي موفق هستند كه خود را با اين روند
تطبيق دهند در غير اينصورت محكوم به شكست هستند .
در كشور ما به دليل
برخورداري از ارتكاب طبيعي و منابع خدادادي متاسفانه به فرايند نوآوري توجه
چنداني مبذول نگرديده است و منتظر بودهايم تا ديگران براي ما فكر كنند و
به توليدات محصولات و فرآيندهاي جديد بپردازيم و نتايج آنها را پس از مدت
طولاني و منسوخ شده دريافت و به كار گيريم .
در مباحث علمي غالباً
مفاهيم تحقيق در روش علمي بصورت مراتب بكار برده ميشود هر چند بين اين دو
وجوه مشترك معنايي وجود دارد ، ولي تفكيك آنها موجب تميز اختلاف بين آنها
ميشود . تحقيق ، روندي منظمتر و قويتر و وسيعتر از روش علمي است ،
تحقيق با ساختار منظمتري از كنكاش توام است ،كه معمولاً منجر به نوعي ثبت
مراحل و گزارش نتايج و دستاوردها ميشود . هر چند ميتوان روح علمي را
بدون تحقيق بكار گرفته ولي تحقيق علمي را نميتوان بدون روش و جوهر علمي
انجام داد .بنابراين تحقيق ، عرصه تخصصيتري از روش شناسايي است .( دلاور ،
1380)
جان ديوي ( J.Dewey) پژوهش را عبارت از فرايند جستجوي منظم
براي مشخص كردن يك موقعيت ميداند بنابراين پژوهش ، فرايندي است كه از طريق
آن ميتوان درباره ناشناختهها به جستجو پرداخت ، و نسبت به آن شناخت لازم
را كسب كرده در اين فرايند از چگونگي گردآوري شواهد و تبديل آنها به يافته
را تحت عنوان روش شناسي ياد ميشود .( سرمدي ، 1380)
كنترل دقيق ،شرطي كه مانع عوامل نامربوط و مزاحم مي شود
نمونهگيري صحيح ، شرطي كه يافتههاي پژوهشي را قابل بسط و تعميم ميسازد .
رعايت شرط اول ، امتياز دروني ، و رعايت شرط دوم ،اعتبار بيروني تحقيق را
موجب ميشود . هر تحقيق خاص ، ممكن است داراي هر نوع اعتبار يافاقد يكي از
آنها باشد . منظور اين نيست كه در مواردي كه اعتبار دروني يا بيروني در
تحقيق اهميت دارند ، ميتوان فقدان ديگري را ناديده گرفت ، بلكه منظور اين
است كه مواردي يافت ميشود كه يكي از دو مساله حاكم نيست .( دلاور ، 1380)
فهرست مطالب
مقدمه 1
چكيده 10
فصل اول : 13
كليات 14
بيان مسئله 18
فرضيهها 26
متدولوژي 28
روش شناسايي تحقيق و كارآموزي 31
فصل دوم : 34
تئوري پردازيي 35
ادبيات موضوع 42
فصل سوم : 108
جامعه 109
جامعه آماري 112
جامعه نمونه 113
پرسشنامه 115
مدلهاي آماري 117
فصل چهارم : 120
تجزيه و تحليل آماري 121
فصل پنجم : 126
نتيجهگيري 127
پيشنهادات 132
منابع تحقيق : 133
دانلود فایل”تحقيق ارتقاء فناوري و نوآوري در كارخانه پارس خودرو”
تحقیق ظهور پارك هاي فناوري در خاورميانه
پاورپوینت ارزیابی سریع کارخانه
چرا ارزیابی سریع مهم است؟
گسترش روش های ارزیابی سریع
ارزیابی سریع کارخانه: ابزاری برای گشت زنی
رضایت مشتری
ایمنی محیط، تمیزی و نظم
سیستم مدیریت دیداری
سیستم مدیریت بصری
سیستم زمان بندی
استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید
سطوح موجودی و کارهای انجام شده در فرآیند
کار تیمی و انگیزه
شرایط عمومی نگهداری تجهیزات وابزارها
مدیریت پیچیدگی و تنوع
یکپارچگی زنجیرۀ تأمین
تعهد به کیفیت
ترکیب تیم و آموزش آن
برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانه
پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه
مطالعه موردی کارخانه البرز دماکاران
قسمتی از متن پاورپوینت:
ارزیابی بخشی از چشم انداز خردورزانه ای است كه در آن مفاهیم، فنون و یافته ها برای ایجاد انگیزۀ پیشرفت و بالندگی برنامه به كار گرفته میشوند.
در اولین مرحله استراتژی و اهداف کلی سازمان و یا برنامه تبیین می گردد.
مرحلۀ دوم در بردارندۀ تعریف و ممیزی فعالیت ها است.
در مرحلۀ سوم برنامهریزی برای آینده صورت می پذیرد …
تحقیق بهينه سازي طراحی ساختاری و معرفي انواع مختلف روش هاي آن
دانلود فایل”تحقیق بهينه سازي طراحی ساختاری و معرفي انواع مختلف روش هاي آن”
تحقیق شش سیگما
در قالب docx و در 29 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
چکیده
مقدمه
تاریخچه شش سیگما
مفاهیم سطوح کیفی شش سیگما
عناصر کلیدی کیفیت
اجزای اصلی شش سیگما
شاخص های شش سیگما
تکامل شش سیگما
مزیت شش سیگما نسبت به فنون دیگر
هزینه های کیفیت در سطوح مختلف سیگما
شش سیگما و نرم افزارهای آماری
روش های آماری شش سیگما
شش سیگمای ناب
تعامل فنون تولید ناب و شش سیگما
تعامل تولید ناب و شش سیگما در حذف ضایعات
نتایج حاصل از به کارگیری شش سیگمای ناب
انتخاب پروژه های شش سیگما
ساختار اجرایی پروژه شش سیگما
تغییرات فرهنگی
نتیجه
منابع
چکیده تحقیق:
شش سیگما به وسیله شرکت موتورولا پایه گذاری شد و متعاقب آن، به وسیله بسیاری از سازمان های ایالات متحده، شامل جنرال موتورز و الاید سیگنال اجرا گردید. متدولوژی های شش سیگما درباره تغییر سازمانی (فرهنگی و رویه ای)، فرآیندها (طراحی و بهبود)، مشتریان (تمرکز و بهبود)، شاخص ها (آماره ها، عملکرد و اهداف) و البته کارمندان (آموزش، انگیزه و درگیر شدن) می باشد…