راه سازی

تحقیق افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش آسفالتی

دانلود تحقیق با موضوع افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش آسفالتی،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
روسازی مرکب به رو سازیی اطلاق می شود که در ان لایه دو رویه از جنس بتنو اسفالت تشکیل شده باشد . بسته به اینکه لایه بتنی با لاتر قرارگیرد یا لایه اسفالتی نوعی طراحی و اجرای روسازی مرکب متفات با کیفیت خواهد بود ولی در متداول ترین نوع روسازی مرکب لایه آسفالتی با لاتر از لایه بتنی قرار می گیرد .در این حالت عموما’ یک لایه روسازی اسفالتی با کیفیت روی رو سازی بتنی قدیمی اجرا 
می شود وهدف ارتقای کیفیت سطح راه می باشد . قبل از اجرای روسازی اسفالتی جدید اقداماتی روی دال بتنی انجام می شود چرا که جابه جا یی و تغییر شکل ها ی دال بتنی در اثر حرارت و تغییرات دما نی تواند باعث ترک خوردگی لایه  اسفالتی گردد .چند روش برای طراحی روسازی های مرکب وجود دارد .اما انچه که امروز بیشتر مد نظر گرفته شود استفاده از مدل های سازه ای و روش های مکانیستیک برای تعیین رفتار و عکس العمل های سازهای است استفاده از این روش ها دید مناسب تری از رفتار روسازی را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد 
1- مقدمه 
روش های مرکب(سی پی) که به روسازی اطلاق می شود که شامل دو نوع روسازی. یعنی اسفالتی به عنوان لایه انعطاف پذیر و روسازی بتنی به عنوان لایه صلببا شد در برخی موارد از ازیک لایه میلنی جدا کننده بین لایه های اسفالتی وبتنی استفاده می گردد استفاده از مصالح بتنی به عنوان لایه زیرین و در نقش لایه اساس و مصالح اسفالتی به عنوان رویه ترکیب متداولی  است که ویژگی هایی همچون مقاومت و سطح هموار را ارئه کرده و بهره برداری از یک لایه روسازی ایده را ممکن می سازد استفاده از مصالحبتنی در نقش لایه ی رو یه و مصالح اسفالتی در نقش لایه اساس گزینه ای است که در صورت خرابی کامل لایه اسفالتی مقرون به صرفه است با توجه به هزینه اولیه بالای اجرای این نوع از روسازی ها ساخت انها به طور محدود صورت گرفته وبیشتر ربای معایب رو سازی بتنی موجود و به منظور ارتقای کیفیت سطح راه و تامین سرویس به صورت روکش اسفالتی بر روی روسازی های موجود به کار می رون 
2-دلایل اجرای روسازی مرکب: 
از انجاییی که تاریخچه استفاده از روسازی های مرکب به سال های اخیر باز می کردد فقط برخی کشورها مزایا یک چنین را تجربه کردهاند .در حال حاضر استفاده از روسازی مرکب به جاده های با ترافیک سنگین مانند بزرگراهها و شریان های اصلی متمرکز شده است عموما انتخاب روسازی تحت تاثیر یکی از عوامل زیر می باشد 
1. اجتناب از تعمیر و نگهداری درز اب بند در روسازی های بتنی یا به حداقل رساندن ان 
2. تعمیر یا ارتقای روسازی بتنی باسطح رو به زوال 
3. کاهش نفوذ اب ودر نتیجه بهتر شدن رفتار بلند مدت سازه رو سازی 
4.کاهش هزینه های اضافی در طول طرح برای مسئولانراه و استفاده کنندگان
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش آسفالتی”

راه سازی

تحقیق روسازی راه ها

دانلود تحقیق با موضوع روسازی راه ها،
در قالب word و در 61 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
تاريخچه روسازي راهها
راهسازان از زمان هاي قديم بر لزوم و اهميت روسازي راهها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع روسازيها استفاده مي كردند. روسازي راهها در مناطقي كه داراي زمين‌هاي سست و آب و هوائي مرطوب بود و براي حمل و نقل كالا و مسافرين از ارابه استفاده مي شد بيشتر توسعه يافت. از سروسازيعاي قديمي كه هنوز هم آثاري از آنجا بجا مانده ميتوان خيابانهاي بابل و روسازي راههاي روميان را نام برد. در بابل براي ساختن خيابانها و محافظت آنها در برابر طغيان رودخانه دجله از آجر و ملات قير معدني استفاده مي كردند. روسازي كف خيابانها و ديوارهاي دو طرف آن با آجر و ملات قير معدني ساخته مي شد و سپس كف خيابان با استفاده از سنگ فرش مي گرديد. روسازي راههاي روميان از چند لايه تشكيل مي شد كه از پائين به بالا عبارت بودند از يك لايه 30 سانتي لاشه سنگ و ملات, يك لايه 20 سانتي متري پارع سنگ و قلوه سنگ, يك لايه 25 سانتي متري شن و خرده سنك و ملات و يك ليه 20 سانتي متري شن و ماسه خاكدار. روسازي راههاي روميان كه صدها كيلومتر از آن به اين روش ساخته شد و قسمتي از آن هنوز هم باقي مانده است, در خندقي كه از كندن زمين مسير راه به عمقي حدود يك متر بدست مي آمد ساخته مي شد.
در مناطقي نظير ايران راهها معمولاً بدون روسازي ساخته مي شد زيرا آب و هواي اين مناطق گرم و خشك بود, آبادي ها از يكديگر فاصله زيادي داشتند و براي حل و نقل كالا و رفت و آمد مسافرين از چهارپايان استفاده مي شد. از روسازي فقط در مواردي كه راه از زمينهاي سست, نمكزار, آب گير و يا لجني عبور ميكرد استفاده مي شد.
هدف از روسازي
هدف از روسازي راه و يا فرودگاه احداث يك سطح صاف و هموار و در عين حال با ايمني كافي براي استفاده كنندگان از راه يا فرودگاه است. روسازي بايد طوري طرح و ساخته شود كه بتواند وزن وسائل نقليه را تحمل كند و در هر شرايط جوي قابل استفاده باشد. زمين در حالت طبيعي معمولاً مقاومت كافي براي تحمل بارهاي وارد از چرخهاي وسايل نقيه سنگين نظير كاميونها و هواپيماها را ندارد و بارگذاري اين گونه خاكها موجب شكست برشي خاك و بوجود آمدن تغيير شكل هاي بيش از اندازه در آن مي شود.
براي جلوگي از شكست برشي خاك و بوجود آمدن تغيير شكلهاي دائم بيش از اندازه در آن, بايد از شدت تنشهاي فشاري قائم بر روي خاك كاسته شود. اين عمل با قرار دادن لايه اي از مصلح مرغوب و با مقاومت زياد بر روي خاك انجام مي شود. جنس و ضخامت ين لايه كه به روسازي موسوم است بايد طوري باشد كه ضمن آنكه ميتواند شدت تنشهاي فشاري قائم را بميزان قابل تحمل خاك بستر روسازي كاهش دهد, خود نيز قادر به تحمل بارهاي وارد به آن باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق روسازی راه ها”

راه سازی

پاورپونت انواع خرابی و روش های ترمیم ابنیه فنی راه راهسازی

دانلود پاورپونت با موضوع انواع خرابی و روش های ترمیم ابنیه فنی راه،

در قالب ppt و در 77 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
پل 
دیوار حائل
آبنما
کانال
سیفون
اپرون
تونل
منابع
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپونت انواع خرابی و روش های ترمیم ابنیه فنی راه راهسازی”

راه سازی

جزوه آموزشی آزمایش های قیرهای راهسازی

دانلود جزوه آموزشی آزمایش های قیرهای راهسازی،

در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.

دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه آموزشی آزمایش های قیرهای راهسازی”

راه سازی

اکسل آنالیز بهای راه و باند 1396

دانلود اکسل آنالیز بهای راه و باند 1396،

در قالب xls و قابل ویرایش.

دانلود فایل

دانلود فایل”اکسل آنالیز بهای راه و باند 1396″

راه سازی

اکسل فهرست بهای راه و باند 96

دانلود اکسل فهرست بهای راه و باند 96،

در قالب xls و قابل ویرایش.

دانلود فایل

دانلود فایل”اکسل فهرست بهای راه و باند 96″

راه سازی

تحقیق طراحی جاده در خاک نمکی

دانلود تحقیق با موضوع طراحی جاده در خاک نمکی،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
طراحی جاده ها در خاك های نمكی
مشكلات خاك های نمكی
راه های مقابله و كنترل خاك های نمكی
راهسازی در بیابان های ماسه ای
مشكلات ماسه های بیابانی
راه های مقابله و كنترل ماسه های بیابانی
كویرهای باتلاقی
طراحی بزرگراه ها و جاده ها با در نظرگرفتن فضای سبز در مناطق خشك
طراحی جاده ها و بزرگراه ها
طراحی هماهنگ زمین های اطراف
استفاده از خاكریزهای شانه و حاشیه راه ها
احداث آبروهای خاكی
احداث شیارهای خاكی روی خطوط تراز
احداث بندهای انحرافی و آب برگردانها
احداث سیستم های پخش سیلاب در حاشیه جاده ها
مراجع

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق طراحی جاده در خاک نمکی”

راه سازی

پکیج اسناد فنی یک مناقصه پروژه بین المللی احداث راه

دانلود پکیج اسناد فنی یک مناقصه پروژه بین المللی احداث راه،
در قالب pdf، xls، word، dwg شامل:

گزارش کامل توضیحات پروژه
جداول فهرست مقادیر پروژه
نقشه ها، مقاطع و مدارک فنی پروژه


توضیحات:
این
پکیج شامل مجموعه کامل مدارک مربوط به اسناد مناقصه یک پروژه بین اللمللی
راهسازی می باشد که برای مهندسین و دانشجویان مرتبط با عملیات طراجی و
اجرای راهسازی بسیار کاربرد دارد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پکیج اسناد فنی یک مناقصه پروژه بین المللی احداث راه”

راه سازی

تحقیق تحليل روسازي انعطاف پذير

دانلود تحقیق با موضوع تحليل روسازي انعطاف پذير،
در قالب word و در 113 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

 
فصل اول: مروري بر انواع روسازي  
مقدمه   
تأثير بارگذار و عوامل جوي بر سيستم روسازي 
عوامل مؤثر در طرح روسازي‌ها    
روسازي‌هاي انعطاف‌پذير    
خلاصه و نتيجه‌گيري   
 
فصل دوم: كاهش عمر روسازي هاي انعطاف پذير در اثر تغييرات شرايط چسبندگي بين لايه ها با توجه به كرنش قائم روي خاك
بستر
 مقدمه     
تاثير بارهاي افقي و اصطكاك بين لايه اي به عمر روسازي ها    
تحليل نظريه تاثير شرايط بين لايه اي    
انتخاب مدل و روش تحليل    
مدل هندسي روسازي    
بارگذاري    
مدل تعيين عمر روسازي ها     
تحليل تاثير شرايط بين لايه اي مختلف بر روي عملكرد روسازي     
تاثير اجراء ضعيف اندود تك كت ( حالت اجرايي)    
تاثير كاهش اجراء ضعيف اندود پريمكت ( حالت 3 اجرايي)    
تاثير اجراي نامناسب اندودهاي بين لايه اي ( حالت 4 اجرايي)    
خلاصه و نتيجه گيري    

فصل سوم: روش‌هاي تحليل روسازي‌هاي انعطاف‌پذير    
مقدمه   
حل سيستم‌هاي لايه‌اي با استفاده از تئوري چند لايه‌اي    
معادلات پايه    
شرايط مرزي و پيوستگي    
حل سيستم‌هاي لايه‌اي با استفاده از روش اجزاء محدود    
مقايسه روش چند لايه‌اي با روش اجزاء محدود    
خلاصه و نتيجه‌گيري   

فصل چهارم: بررسي نر‌م‌افزار Kenlayer جهت تحليل روساز‌ي‌هاي انعطاف‌پذير
تئوري نرم‌افزار    
سيستم چند لايه‌ي الاستيك:    
Super Position و تعيين پاسخ‌ها    
تجزيه تنش‌ها به مولفه‌ها x و Y 
محاسبه تنش‌هاي اصلي     
محاسبه كرنش بحراني    
آناليز خرابي (Damage Anaysis)  
معيار بحراني شكست ترك كششي   
معيار بحراني شكست تغيير شكل حداكثر   
محورهاي چندگانه    
لايه‌هاي غيرخطي    
مصالح دانه‌اي    
تقسيم لايه به تعدادي زير لايه    
انتخاب نقطه مناسب جهت طراحي    
مصالح ريزدانه    
نقطه تنش براي لايه غيرخطي    
نكات فني راجع به Kenlayer 
اطلاعات عمومي نرم‌افزار    
مصالح    
آناليز خرابي    
تعداد بازه‌هاي زماني در هر سال    
بارها   
خلاصه و نتيجه‌گيري  
  
فصل پنجم: بررسي نرم‌افزار جهت تحليل روسازي‌هاي انعطاف‌پذير
مقدمه    
تئوري نرم‌افزار    
سيستم لايه‌اي    
برهم نهي بارها و تعيين پاسخ‌ها    
نكات فني   
خلاصه و نتيجه‌گيري  
  
فصل ششم: مقايسه‌ عملكرد و نتايج حاصل از نرم‌افزارهاي TUPAS و KENLAYER 
مقدمه   
شرح چند مثال   
شرح مسئله با چرخ منفرد    
شرح مسئله با چرخ چندگانه    
حل چند مثال    
حل مسئله 3 لايه‌اي تحت بارگذاري تك چرخ    
حل مسئله 3 لايه‌اي تحت بارگذاري ناشي از يك محور سه گانه    
حل مسئله 3 لايه غيرخطي ناشي از بارگذاري تك چرخ    
آناليز حساسيت    
آناليز خطي    
سيستم سه لايه‌اي    
تاثير ضخامت لايه    
تاثير مدول لايه‌ها    
آناليز غيرخطي
    
فصل هفتم: جمع‌بندي و نتيجه‌گيري    
خلاصه    
نتيجه‌گيري    
پيشنهادات    
منابع و مراجع    

 
بخشی از متن پروژه:
تحليل روسازي‌ها مسئله مهمي است كه امروز با توجه به گسترش صنعت ساختمان و راهسازي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. روش‌هاي متفاوتي براي تحليل روسازي‌ها تا به امروز ارائه شده‌اند و هر كدام به نوبه خود داراي نقاط قوت و ضعفي هستند. دو روش عمده اصلي در تحليل اين مسائل منطق تئوري لايه‌اي و تئوري اجزاء محدود مي‌باشد. بديهي است كه استفاده از هر كدام از روش‌ها ملزم به رعايت فرضيات اوليه و شرايط خاص حاكم بر آن روش خواهد بود. آن چه در اين پروژه مورد اشاره قرار گرفته است، معرفي دو روش اصلي تحليل روسازي‌هاي انعطاف‌پذير كه يكي استفاده از تئوري الاستيسيته و سيستم لايه‌اي و ديگري روش اجزاء محدود مي‌باشد و سعي شده است سيستم لايه‌اي و به تبع آن روش بر مسيتر براي حل لايه‌اي با توجه بيشتري بررسي شود و جزئيات بيشتري از الگوريتم رياضي آن ارائه گردد. روش بر مسيتر براي حل لايه‌اي با توجه بيشتر بررسي شود و جزئيات بيشتري از الگوريتم رياضي آن ارائه گردد.
در روش بر مسيتر براي پيدا كردن تنش‌ها و تغيير شكل‌ها در محيط لايه‌اي خاك و با فرض نيمه بودن محيط و وجود تقارن محوري، يك تابع تنش انتخاب شده و با در نظر گرفتن شرايط پيوستگي و شرايط مرزي معادلات ديفرانسيل حاصله حل شده و پاسخ‌هاي مورد نياز به دست مي‌آيد.
فرضيات رياضي حاكم بر اين روش و الگوريتم مربوط به آن در فصل سوم اين پروژه به تفصيل بيان شده و امكان يك مقايسه نسبي نيز فراهم شده است.

این فایل به همراه چکیده، فهرست، متن اصلی و منابع با فرمت (docx قابل ویرایش) در اختیار شما قرار می گیرد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تحليل روسازي انعطاف پذير”

راه سازی

تحقیق با موضوع روش های مختلف ارزیابی روسازی راه

دانلود تحقیق با موضوع روش های مختلف ارزیابی روسازی راه،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
روش PSI
الگوریتم محاسبه PCI
روش ارزیابی SHRD
مدل تخمین ناهمواری
خرابی های روسازی آسفالت
و …


بخشی از متن تحقیق:
روش های مختلف ارزیابی روسازی راه:
 در مدیریت و نگهداری روسازی، کیفیت روسازی از نظر میزان خرابی ها و رضایت رانندگان را باید بتوان به صورت شاخص کمی بیان کرد. عواملی که معمولاً در ارزیابی روسازی به عنوان معیار برگزیده می شود، از قرار زیر است:

– ناهمواری راه  
– اصطکاک روسازی با لاستیک وسیله نقلیه
-کافی بون ظرفیت باربری روسازی
– خرابی های موجود در روسازی

در سیستم مدیریت نگهداری روسازی، برای بیان کیفیت روسازی در یک قالب، از یک روش ارزیابی استفاده می شوند. بدین صورت که یک سری پارامترهای مشخص به عنوان معیار های سنجش در کیفیت روسازی، مثلاً میزان ترک و یا ناهمواری سطح روسازی، تعیین می شوند. سپس مدتی برای ترکیب این پارامترها و به دست آوردن یک و یا چند شاخص کمی ارائه می شود.

هرچه تعداد پارامتر های دخیل در تخمین شاخص بیشتر شود، این شاخص یا حساسیت بیشتری می تواند کیفیت روسازی را بیان کند. از سوی دیگر تعداد زیاد پارامتر، مستلزم مدت زمان بیشتر در زمان ارزیابی بوده که خود باعث کاهش کارآیی سیستم می شود. بنابراین همیشه و در همه روش های ارزیابی، این تقابل مشاهده می شود. با رواج سیستم های کامپیوتری و بالارفتن میزان ذخیره در پردازش در بعضی موارد، خودکارشدن عملیات ارزیابی و برداشت اطلاعات روند تکامل روش های ارزیابی به سمت روش های دقیق تر و داخل کردن پارامتر های بیشتر در مقابل مدل ها گرایش پیدا کرده است. در ادامه چند روش ارزیابی و چگونگی به دست آوردن شاخص مرکب کیفیت روسازی بیان می شود.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق با موضوع روش های مختلف ارزیابی روسازی راه”