دانلود فایل”دیوار خاک مسلح ژئوگریدی با نمای برگشتی (مش)”
2019-10-15 10:47:29
|پروژه|مقاله|پاورپوینت|تحقیق|نقشه|کتاب|جزوه|کارآموزی|طرح توجیهی
لیست تمام پروژه ها و مطالب:
دانلود فایل”دیوار خاک مسلح ژئوگریدی با نمای برگشتی (مش)”
2019-10-15 10:47:29
2019-10-09 08:01:21
دانلود فایل”پاورپوینت مکانیک خاک پیشرفته”
2019-09-26 19:32:10
فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه
اهداف مجموعه حاضر
ساختار مجموعه حاضر
فصل دوم
تئوری های حاکم بر رفتار لرزه ای سازه ها
مقدمه ای بر طراحی لرزه ای و اهداف آن
رابطه نیرو – تغییر شکل تحت بار صعودی
شکل پذیری
شکل پذیری جنس ماده
شکل پذیری چرخشی
ضریب مقاومت تسلیم همپایه شده
طراحی براساس شکل پذیری
طیف طرح با شکل پذیری ثابت
جذب و استهلاک انرژی
فرضیه برابری تغییر مکان ها
فرضیه برابری انرژی جذب شده
تعیین ضریب کاهش نیرو در اثر شکل پذیری
مبانی نظری رفتار و عوامل مؤثر در آن
روش های محاسبه ضرایب رفتار
روش های آمریکایی
روش طیف ظرفیت فریمن
روش ضریب شکل پذیری یوانگ
ضریب تنش مجاز(Y)
فرمولبندی ضریب رفتار
روش های اروپایی
روش تئوری شکل پذیری
مقایسه روشهای محاسبه ضریب رفتار
عوامل مؤثر در مقاومت افزون
تعیین ضریب رفتار ناشی از مقاومت افزون
کاهش نیروی زلزله توسط ضرایب تنش مجازه سازه
درجه نامعینی
اثر نامعینی سازه ای در آیین نامه های مختلف
آثار درجه نامعینی بر پاسخ لرزه ای سازه ها
فصل سوم
بررسی رفتار ارتجاعی و غیر ارتجاعی قابهای فولادی با مهاربندی واگرا (EBF)
مشخصات سیستم های لرزه بر فولادی و مقایسه آنها
سیستم قاب با مهاربندی همگرا (CBF )
سیستم قاب با مهاربندی واگرا ( EBF )
آزمایشات تیر پیوند با لنگرهای انتهایی مساوی
آزمایشات تیر پیوند با لنگرهای انتهایی نا مساوی
رفتار قابهای با مهاربندی خارج از مرکز
عوامل مؤثر بر پریود قابهای EBF
فصل چهارم
بررسی تأثیرمشخصات تیرپیوند در ضریب رفتار قاب های فولادی با بادبند واگرا
فصل پنجم
جمع بندی نتایج و پیشنهادات
منابع
قسمتی از متن :
میلیون ها سال است که زلزله در جهان به وقوع پیوسته و در
آینده نیز به همانگونه که در گذشته بوده است، اتفاق خواهد افتاد. این پدیده
طبیعی هنگامی به یک مصیبت بزرگ انسانی تبدیل می گردد که در منطقه ای شهری
با بافت متراکم اتفاق بیافتد. نمونه آثار این سانحه مرگ آور، در زلزله های
بزرگ ایران همچون زلزله سال ۱۳۸۲ بم و زلزله ۱۳۶۹ منجیل بر هیچکس پنهان
نیست. با وجود آگاهی از بسیاری از عوامل وقوع این پدیده، جلوگیری از وقوع
این پدیده، با علم کنونی بشر امکان پذیر نمی باشد؛ لیکن کاهش اثر ارتعاشات
نیرومند زلزله در قالب تقلیل خسارات، صدمات و مخصوصاً تلفات جانی ناشی از
آن امکان پذیر می باشد.
علم مهندسی زلزله به اثرات زلزله بر انسان ها و محیط آن ها و
همچنین روش های کاهش این آثار می پردازد. مطالعه زلزله و اثرات ناشی از آن
با توجه به مدارک مکتوب متعلق به زلزله های ژاپن و نواحی شرق مدیترانه به
تقریباً ۱۶۰۰ سال قبل برمی گردد. سوابق مطالعات زلزله در نواحی فعال لرزه
ای آمریکا تنها به ۲۰۰ الی ۳۵۰ سال قبل برمی گردد. ولی بشر میلیون ها سال
است که از وقوع این پدیده مطلع است ولی تجربه و دانش او از علم زلزله خیلی
کمتر از عمر این پدیده است. مهندسی زلزله در ابتدای قرن بیستم زاده و در
انتهای آن به کمال خود رسید. از سال ۱۹۰۸ در ایتالیا ضوابط بارگذاری لرزه
ای براساس قضاوت مهندسی آغاز و در بسیاری کشورهای جهان پذیرفته و اجرا شد.
با تولد رایانه ها و افزایش استفاده از آن ها در انجام عملیات های زمان بر و
تکراری دستی، علم دینامیک سازه به طور جدی به عرصه مهندسی زلزله وارد شد.
اما ۴۰ سال طول کشید تا طراحی لرزه ای متکی بر تحلیل های دینامیکی سازه
گردد. در فاصله دهه ۶۰میلادی تا اواخر دهه ۷۰، تلاش ها، عمدتاً صرف آشتی
دادن ضوابط قبلی و یافته های جدید شد و معرفی ضریب رفتار حاصل این تلاش های
آشتی جویانه است. در کنار شناخت ماهیت زلزله و نحوه وارد آوردن نیرو به
ساختمان ها همواره آنچه نیروی زلزله بر آن وارد می شود یعنی خود ساختمان و
سیستمی که مقاومت لازم در برابر قدرت ارتعاشات را داشته باشد مورد توجه
مهندسین سازه بوده است. رشد و توسعه انواع سیستم های سازه ای از ساختمان
های خشتی تا آسمان خراش ها، از مصرف خشت و چوب تا طراحی قالب های لرزه بر
با استفاده از بتن و فولاد و امروز مصالح ترکیبی (کامپوزیت) و …، همگی گواه
این مسئله می باشند. اما آنچه مهم است، طراحی لرزه ای این سیستم ها و
اهداف آن ها که پایه و اساس روابط حاکم بر آن را تشکیل می دهد، می باشد.
اهداف طراحی لرزه ای و روابط معادلات موجود حال در مسیر تکامل، به طراحی
براساس عملکرد لرزه ای سازه رسیده است. چیزی که عرصه جدیدی از طراحی لرزه
ای و لزوم تحقیق و جستجو در این زمینه را پیش رو مهندسین سازه نهاده است.
مطالعه لرزه ای سیستم های معمول سازه ای یا به عبارتی یافتن یک تعادل بین
مقاومت سازه و اثرات ناشی از زلزله مانند تغییر مکان ها، کاهش و افت
مقاومت و سختی و نهایتاً شکست و فروپاشی مصالح و کل سازه، می رود تا شکل
تازه ای به خود بگیرد. لذا در راستای طراحی سازه براساس عملکرد، که در آن
در سطح کاربردی معمول به دنبال از بین بردن تلفات جانی و استقرار سازه در
محدوده های ایمنی هستیم، بازنگری مجدد سیستم های سازه ای و خصوصیات سختی و
شکل هندسی و محدودیت های شکل پذیری و تغییر مکان های آن ها، از جمله فعالیت
های مؤثر تا دستیابی به روش های طراحی براساس عملکرد می باشند.
یکی از این سیستم های سازه ای که تولد آن نشانه تیزبینی
پروفسور پوپوف و همکارانش بوده است و در سازه های بزرگ بسیاری در سطح جهان
مورد استفاده قرار گرفته است، سیستم قاب های لرزه بر فولادی با مهاربندی
واگرا می باشد. رفتار این سیستم ها که دارای شکل پذیری بالایی می باشند و
از لحاظ عملکرد هندسی و معماری بسیاری از محدودیت ها را از میان برمی
دارند، حداقل در کشور ما آنچنان معرفی نشده است.
2019-09-06 18:11:51
دانلود فایل”پاورپوینت خاک مسلح”
2019-08-30 04:44:01
کلیات
مروری بر خواص ژئوتکنیکی خاک ها و سنگ ها (در حالت اشباع و غیراشباع)
آلودگی خاک ها
آلودگی آب های زیرزمینی
عملیات لایروبی و دفع زباله و مواد لایروبی شده
محل دفن پسماندهای شهری و صنعتی
سدهای باطله
توضیحات:
این جزوه مربوط به درس ژئوتکنیک زیست محیطی دکتر عبادی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده که به صورت دست نویس و اسکن شده، با کیفیت عالی تهیه و ارائه شده است.
دانلود فایل”جزوه ژئوتکنیک زیست محیطی”
2019-08-28 12:02:45
توضیحات:
این جزوه جز مجموعه جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد سراسری رشته عمران ویژه کنکور می باشد که به همراه تست ها و پاسخ تشریحی ارائه شده است.
دانلود فایل”مجموعه تست مکانیک خاك و پی مهندسی عمران”
2019-08-19 22:04:09
توضیحات:
این فرم قابل استفاده در آزمایشگاه های مکانیک خاک، شرکت های مهندسین مشاور می باشد. تنها کافی است لوگوی شرکت ها و یا آزمایشگاه ها در محل مربوطه قرار داده شود.
دانلود فایل”فرم اکسل دستورالعمل آزمایشات ژئوتکنیک”
2019-08-14 10:55:40
2019-08-06 16:05:28
فهرست مطالب :
تعاریف و مفاهیم فنی راهسازی
سیستم کامپیوتری رهیابی ماشین آلات راهسازی
مزایای کاربرد CAES
اقدامات صورت گرفته جهت ایمنی راه در آمریکا
حفاظهای ایمنی کنار جاده
اقدامات کم هزینه مهندسی و تشدید قوانین در ارتقاء سطح ایمنی جاده ها
استفاده از الیاف در آسفالت
ترکها در آسفالت
مواد افزودنی و تأثیر آن در آسفالت
آسفالت الیافی
الیاف فولادی
مقاومت های آسفالت
روکش آسفالت خیابانها
منابع
قسمتی از متن :
ادارات راه وترابری با بهره گیری از نرم افزارهای جدید قادر
خواهند بود تا با خطر بروز تصادف در حاشیه راهها به مقابله پرداخته واز
نتایج وآثار منفی آن بکاهند.
در آمریکا هر ساله بیش از شانزده هزار نفر به دلیل تصادفات
خودرو در حاشیه یا کناره های راه کشته ویک میلیون نفر نیز زخمی می شوند.
این نوع تصادفات معمولا” زمانی اتفاق می افتد که خودرو ها از راه اصلی خارج
وبه سمت شانه ی جاده یا دور تر منحرف وبا مانع طبیعی یا موانع ساخت انسان
مانند چراغ برق، دیواره های پل، ترانشه های خاکی، گاردریل ها، خودرو
های پارک شده یا درختها برخورد می کنند.در سالهای اخیر تصادفات خودرو در
حاشیه یا کناره های راه در آمریکا روند فزاینده ای داشته و۳۳ درصد از کل
تصادفات در سال ۱۹۹۵ میلادی و۳۸درصد در سال ۲۰۰۰ میلادی را به خود اختصاص
داده است.
2019-08-05 03:45:45