دانلود تحقیق با موضوع معناي هنر از نظر نظامهاي فكري،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
معناي هنر و تعريف آن با روشهاي گوناگون و از نظر نظامهاي فكري و جهانبينيهاي مختلف مورد پژوهش و بررسي واقع شده و مطالب زيادي در اين زمينه موجود است. فلاسفه، زيبائي شناسان، مورخين، باستان شناسان، مردم شناسان و بالاخره ناقدين هنر نيز به نوبه خود هر يك از منظر خاص خود موضوع را بررسي كرده و سعي كردهاند راه به جائي ببرند. اما تاكنون يك تعريف واحد و مقبول همگان ارائه نشده است. بلكه برخلاف تصور، مسأله آنقدر گسترده و پيچيده است كه پژوهشگر به ياد اين دو بيتي خيام ميافتد كه :
آنانكه محط فضل و آداب شدند در جمع كمال شمع اصحاب شدند
ره زين شب تاريك نبردند برون گفتند فسانهاي و در خواب شدند
علاوه بر اختلاف روشها، اختلاف مشربها و روحيات، اختلاف جهانبينيها و مرامها نيز مزيد بر علت شده، و به اختلافات دامن زده است. در صورتي كه هنر يك مقولة علمي و يا تجربي نيست كه بتوان مستقل از ذهنيتها و روحيات و حتي اهداف و آرمانهاي فردي و اجتماعي به آن پرداخت و يا آن را تعريف كرد. اگر در علوم محض و علوم تجربي بتوان تا حدودي ـ و تاكيد ميكنم تا حدودي ـ شاهد و مشهود را از يكديگر جدا كرد، در مورد هنر به هيچ روي نميتوان «تماشاگر» و «بازيگر» يا «ناظر» و «منظر» را از يكديگر جدا كرد. در امور هنري، ناظر، منظر و منظور چنان با يكديگر آميختهاند كه نه تنها جدا كردنشان از يكديگر دشوار است، بلكه در آميختگي اين سه عنصر شناخت چنان عميق است كه منجر به پيدايش نظريات كاملاً متفاوت در تعريف هنر شده. در حالي كه هيچ يك از اين نظريات را نميتوان كامل و بيعيب و نقص دانست. تعدادي از اين تعاريف به شرح زير است:
– استعداد تجسم آزادانه بخشيدن به افكار
– انتقال احساسات و عواطف
– گريز از هيولي (بيشكلي ماده خالص ـ فلاسفة يونان) يا جبران خلاء و تنگي فضاي عالم خاكي
– كوششي براي خلق زيبايي يا آفرينش صور لذتبخش
– عاطفهاي كه صورت خوب از آن حاصل شود
– بيان و خلق
– روزنهاي به ماوراء يا كوششي براي اتصال به منشاء وجود
– انجام كاري برحسب قواعد يا به دست آوردن نتيجه از طريق استعدادهاي طبيعي
– درك بي شائبه از جهان و…
دسته: گرافیک
لیست تمام پروژه ها و مطالب:
تحقیق همه چیز راجع به صنعت نساجی
دانلود تحقیق با موضوع صنعت نساجی،
در قالب word و در 161 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
توجه خاص بوده و در طول تاريخ كشورمان فراز و نشيب هاي فراواني را طي كرده
است. در زمان اشكانيان ايرانيان به تحول جديدي دست يافتند و در پرورش كرم
ابريشم و توليد پارچه هاي ابريشيمي به طريقي همت گماردند كه اكثريت ابريشم
هاي توليد چين را از آن كشور خريداري مي نمودند و جهت توليد پارچه به ايران
مي آوردند و پارچه هايي با طرح ها و نقوش بسيار زيبا توليد و به دنيا عرضه
مي كردند.
شكوفايي صنعت توليد پارچه هاي مخمل در كاشان و يزد در دوره
اشكانيان و عرضه آن به جهان خصوصاً اروپا قسمت ديگري از تاريخ پرشكوه صنعت
نساجي ايران است كه صنعتگر ايراني را قانع نكرده و همچنان به دنبال نوآوري و
تسخير بازارهاي جهاني بوده است.
اوج صنعت نساجي را در تاريخ ايران
زمين، هنرمندان دوره سلجوقي و صفوي رقم زدند و در زمان شاه عباس صفوي
توليدات بي نظيري آفريده شد و پارچه هاي زربافت ايراني از شهرت جهاني
برخوردار گرديد.
در دوران اخير نيز صنعت نساجي در ايران نقش موثر و
تعيين كننده اي در كشور ايفا نموده است. اولين كارخانه نساجي در ايران در
سال 1281 شمسي دقيقاً يكصد يك سال پيش به وسيله صنيع الدوله در تهران و
دومين كارخانه در سال 1288 توسط شخصي بنام حاج آقا رحيمي در تبريز ايجاد
گرديد. در فاصله سالهاي 1300 تا 1320 به سبب سود سرشار دوكارخانه قبلي و
تاييدات دولت، به سرعت برشمار كارخانجات در ايران افزوده شد و جمعاً در اين
دوره 40 كارخانه نساجي دائر كرديد كه قسمتي از احتياجات مملكت را تامين
نمود.
در طي سالهاي 1320 تا 1328 بروز جنگ، افزايش قيمت منسوجات خارجي و
كاهش واردات آن موجب رونق بازار محصولات نساجي داخلي شد. صاحبان صنايع
نساجي كشور به منظور استفاده حداكثر از اين شرايط، بي آن كه به مسائل
نگهداري و استهلاك ماشين آلات توجه نمايند و به توليد خود با ظرفيت بالا
ولي با كيفيت پايين ادامه دادند كه حاصل اين بي توجهي در طي سال هاي بعد
نيز موجب ركود صنايع نساجي گرديد.
صنعت نساجي در طي سالهاي اخير دچار
مشكلات و مسائل بسياري بوده و روزهاي سختي را مي گذراند تا حدي كه اصطلاح
بحران براي اين مشكلات رايج شده و در اذهان عمومي و حتي اذهان مديران و
مسئولين و دست اندركاران جا افتاده است. اطلاق كلمه بحران به وضعيت موجود
به طور اتوماتيك اذهان را از انجام تلاش ها باز مي دارد. مشكلاتي كه در حال
حاضر گريبانگير اين صنعت مي باشند از ديدگاه هاي مختلف قابل طبقه بندي و
بررسي مي باشند.
يكي از ديدگاه ها نگرش مديريتي به مسائل و مشكلات است.
به عبارت ديگر از ديدگاه مديريتي چه تعدادي از اين مشكلات را مي توان با
اعمال مديريت صحيح و كارآ منتفي نمود يعني جزء مسائل عادي مديريتي به شمار
مي آيند و چه تعدادي را مي توان بحران ناميد كه مي توان با اتخاذ روش ها و
سياست هاي مناسب مديريتي حداقل نقش آنها را كم رنگ و كم اثر تر نمود …
تحقیق تاريخچه پوزيتيويسم به زبان ساده
دانلود تحقیق با موضوع تاريخچه پوزيتيويسم،
در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
گرايشهاي پوزيتيويسمي را در اولين انديشههاي بشري نيز مي توان يافت. چه
اينگونه گرايشها در مصر باستان و بابل و تمدنهاي اوليه بشري وجود داشته و
نتايج ناشي از چنين روش تفكري از حيث عملي مورد استفاده بشر متمدن بوده
است. باري ارزش عملي دانشهاي استقرايي در تمدن بشري ارزشي غيرقابل انكار
است.
اما قرنها بعد در يونان باستان است كه رگههايي از رويكرد به
پوزيتيويسم به عنوان يك روش فكري براي تحليل مسايل علمي و عملي به چشم مي
خورد و آن زماني است كه اپيكوروس [341- 271 ق.م] شناخت حسي به كمك خود
استقرايي را به عنوان يگانه منبع شناخت، مبناي دستگاه فلسفي خود ميگرداند و
انباي بشر را به يك مكتب دانشي و ارزشي جديد رهنمون ميشود.
ولي درخشش
فلسفه و منطق ارسطويي خيره كنندهتر از آنان بود كه مجالي براي ظهور و
بروز خود استقرايي آنگونه كه اپيكور ميخواست باقي گذارد حتي انديشه
افلاطون پيروان وي هم تا قرنها تحتالشعاع عقلانيت و انسجام دستگاه فلسفي
ارسطو بود.
فيلسوفان و مشارحان بعد از ارسطو ـ كه به نوعي وامدار
انديشههاي او در عرصه حيات فكري بشر بودند نيز اعتنايي در خور به شناخت
حسي در پرتو روش استقرايي ننمودند چه انان هم چون سلف خويش، ارسطو، مجربات و
محسوسات را از منظر روش قياسي به نظاره مي نشستند.
اما در سدههاي
پاياني قرون وسطي كه تاريخ آبستن يك سري حوادث و تحولات فكري بود تخطئه
فلسفه ارسطويي و حمله به مبادي منطقي آن لقلقه لسان فيلسوفان و متفلسفان
گشت. اين قضيه و تحول فكري كه در آراي اكامي و ديگران در آخرين قرنهاي
حكومت و استيلاي فلسفه ارسطو حوزه انديشه بشر غربي تجلي يافت با تحول
اجتماعي ـ سياسي و ديني از قبيل نوزايي و اصلاح ديني همراه شد مقافله فكر و
انديشه بشر غربي را به سمت و سويي كشاند كه خود استقرايي و پروكستانيزم را
برنده اصلي اين جدال فكري قرار داد.
گرچه اين مطلب كه آيا اين نتيجه
تنها ناشي از انديشه انديشمندان بوده يا تحولات اجتماعي و سياسي و
انگيزههاي مختلف بشري هم در اين تحولات موثر بودهاند بحثي عظيم ميطلبد
لكن بي گمان نقش عناصري كه در پي ميآيد دراين ميان غير قابل انكار است …
تحقیق زیبایی شناسی از دید فمینیست
در قالب word و در 64 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
بگذاريد با در نظر گرفتن مفهوم خالق شروع كنيم: ما به كسي واژه هنرمند را اطلاق مي كنيم كه دست به خلاقيت هنري بزند، خواه اين هنر شعر باشد و نقاشي و يا كه موسيقي ، معماري ، مجسمه سازي يا رقص باشد، كه البته با ارائه چنين فهرستي از انواع مختلف هنر، در واقع در مورد مواد بحث آشكارا دست به پيش داوري زده ام، چرا كه جواب ما ] در مورد اينكه هنر چيست و هنرمند كيست[ متفاوت مي بود اگر من شخص قالي باف يا سازندة آثار منبت كاري شده و يا آشپزها را هم اضافه كرده بوديم؛ يا شخصي كه ريسندگي، بافندگي و يا سفالگري مي كند،يا آنكه شيشه گر است يا اثاثيه توليد مي كند و يا به صحافي كتاب مي پردازد. همانطور كه طي اين فصل خواهيم ديد، اطلاق واژه هنرمند به افراد مشخص، بسته به تغيير مقولاتي كه به عنوان آثار هنري شناخته مي شدند، در طول تاريخ دستخوش تغييراتي بوده است.
تعريف معاصري كه در مورد يك هنرمند وجود دارد از ايده هايي چون خودبيانگري ، تخيل و خلاقيت جداشدني نيست، ] ايده هايي[ كه هر كدام نشانة نوع خاصي از آزادي هستند كه به هنرمند نسبت داده مي شود.
امروزه اغلب هنرمند را زادة يك روح آزاد، و ] داراي شخصيتي[ خودرأي كه خود را محدود به قواعد اجتماعي و يا قوانين بي روح جامعه نمي كند، مي دانند. در بهترين حالت اين آزادي ] آزادگي[ ممكن است كه مشخصه اي براي نبوغ باشد، هر چند اصالت نبوغ اغلب دچار بدفهمي مي شود مگر گذشت زمان حكم صحيح را عرضه كند. بنابراين چنين نگرشي نسبت به هنرمندان، اغلب آنها را به مثابة افرادي كه از نظر عاطفي، منزوي و تنها هستند، تصوير مي كند.
در اين فصل از اصل بنيادين و چارچوب مفهومي اي پرسش مي كنيم كه به چنين تصور همگاني اي از هنرمند شكل داده، تا بتوانيم تعيين كنيم كه چرا زنان اندكي در فهرست نوابغ هنري شناخته شده به چشم مي خورند.
در واقع، خصوصاً در دوره هاي مشخصي از تاريخ، حتي تصور زنان به عنوان هنرمنداني كاملاً مستقل كه فقط به خاطر خلاقيت صرف دست به خلق آثار هنري مي زنند، امري دشوار محسوب مي شده است.
دليل اين امر چيست و اين موضوع چه چيزي را در مورد نقش تمايزات جنسي در مفاهيم مربوط به خلاقيت نشان مي دهد؟
مورخان تحقيقات قابل توجهي در باب اين نوع محروم سازي ها كرده اند، ] محروم سازي هايي[ كه در دوره هاي مشخصي از تاريخ، زنان را از ورود به رشته هاي مختلفي مانند نقاشي، مجسمه سازي يا تأليف موسيقيايي منع كرده و پيشرفت و اشتهار آنها را در زمينه هايي چون ادبيات مختل كرده اند. هر چند تمركز ما اكنون مشخصاً در مورد عدم وجود امكان تحصيل يا ديگر موانع و نواهي اجتماعي نيست؛ اين ها مواردي فرعي هستند كه با گذشت زمان و پيش آمدن موقعيت هاي متفاوت تغيير كرده اند…
كاربرد گرافيك در توليد و پخش اخبار
در قالب word و در 140 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
اينكه آيا واقعيتي خارج از محدوده كلام وجود دارد يا نه، مورد بحث نيست، بلكه اين شناخت اساسي كه خبر ساخته و پرداخته ذهن بشر است و اين ذهن تنيده در عقايد، آداب و رسوم و هنجارهاي فرهنگي است، كليد گشايش راز خبر است. خبر به ما ميگويد كه به چه چيز خبر فكر كنيم و چگونه به آن بينديشيم.
علاوه بر اين، خبر محصول كار سازمان يافتهاي است كه سلسله مراتب، ارزشها و هنجارهاي توليدي خود را دارد. خبر از دنياي واقعي برميخيزد، بر اساس ارزشها و هنجارهاي فرهنگي و سازمان خبري واقعيت را دگرگون ميكند و به صورت روايت و داستان به دنياي واقعي باز ميگردد.
در اين فراگرد (مشاهد، بغير، روايت و اشاعه) خبر به ارزشها و هنجارهايي كه از آنها برخاسته است، حكم طبيعي و عيني ميبخشد و در گسترها خود آنها را باز توليد كند. به رغم ادعاي روشنگري، خبر از آنجا كه بايد ساده باشد و در سطح تصورات و ذهنيات مخاطبانش قرار گيرد، از آنجا كه بايد به زبان آنان سخن ميگويد از ديدگاه ايشان داراي معني باشد، نميتواند فراتر از سطح عمومي مخاطبانش حركت كند . در نتيجه خبر به صورت تأييد كننده و توصيه گر باورهاي بيشتر پرداخته مخاطبان عمل ميكند…
تحقیق نقش موثر رنگ ها در طول تاریخ
در قالب word و در 113 صفحه قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
در طول تاريخ ايران به ويژه در دوران اسلامي، رنگ نقش مهمي را در مقاطع مختلف داشته و حتي نمادي از يك واقعه تاريخي و يا يك دوره تاريخي بوده است كه البته مفاهيم مختلفي را در بر مي گيرد. رنگ در تاريخ ايران، با مفاهيم يا معاني حقيقي خود به كار رفته است. در تمدن هاي كهن و دوران پيش از تاريخ ايران، وسايل و آلات و ابزار مردمان با رنگي تزيين مي شد كه در آن منطقه وجود داشته است و گاه حتي آن تمدن، مثلأ به مناسبت وجود خاك نخودي رنگ و در نتيجه وجود آلات و ابزار به رنگ نخودي، به تمدن نخودي رنگ مشهور مي شد (تپه گيان ايران) در دورانهاي تاريخي ايران و مقاطع پيش از ظهور اسلام، به ويژه رنگهاي طلايي و نقره اي مورد توجه بود. در ادوار اسلامي و در ممالك اسلامي نيز تنوع شگفت انگيز پوشاكهاي مختلف با آداب سنن بومي منطقه تناسب داشت. به طور مثال بدويان از پشم گوسفند سفيد، يا موي بز سياه لباس تهيه مي كردند. مردم شهر برقه اغلب قرمز مي پوشيدند و در فسطاط (مصر) آنان را با رنگ لباس قرمزشان مي شناختند، زيرا كه برقه در ميان صحراي قرار داشت كه داراي خاك و سنگ قرمز بود3 و در كار با آن مصالح
بالطبع لباس را قرمزمي كرد. گاه امر تجارت به يك رنگ كردن البسه مردم، بدون هيچ زمينه تاريخي آن، كمك مي كرد.مثلأ ورود مستمر قرمز دانه و نيل و زعفران به ممالك اسلامي، باعث هماهنگي رنگها مي شد، اما مسائل و حوادث تاريخي، زمينه ديگري را براي انتخاب رنگها به وجود مي آورد.
در اديان الهي و كتب آسماني گاه رنگها به هر دو مفهوم معنوي و حقيقي خود ديده مي شود. در انجيل كتاب مقدس مسيحيان رنگهاي سبز، طلايي، قرمزو آبي به صورت صفت و در معاني حقيقي آن و رنگ سفيد و سياه به عنوان صفت و نيز با مفهوم معنوي آن به كار رفته است…
تحقیق تاثير نئورئاليسم روی سينماي ايتاليا
در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
اومبرتو باربارو , منتقر بانفوذ و از مدرسان مركز تجربي , در اوايل 1943 در مقاله اي به سنت هاي واپسگري سينماي ايتاليا حمله كرد و اصلاح (( نئورئاليسم )) را به عنوان جايگزين آن سنت ها پيشنهاد كرد . منظور او از سنت پيشين واقعگرايي شاعرانه ي فرانسوي بود ـ تاثيرات موج تازه بر جوان هايي كه ((واقعگرايي نو )) را طلب ميكردند فراوان و متنوع بود . از يك سو اغلب آن ها علاوه بر آن كه منتقداني حرفي يي بودند، در خفا به ماركسيسم گرايش داشتند و هدفشان از (( واقعگرايي )) بازگشت به واقعگرايي القاگرانه ي شوروي، يعني سينماي آيزنشتاين، پودفكين و داوژنكو بود. از سوي ديگر، اين تاثير كمتر تكنيكي و بيشتر ايدئولوژيك بود، لذا نئورئاليسم ايتاليا شباهت اندكي به واقعگرايي القاگرانهي شوروي داشت.
تاثيرات مستقيم تر و عملي تر نئورئاليسم از جانب واقعگرايي شاعرانه ي فرانسه مي آمد كه تا 1939 شهرتي فراگير يافته بود . فيلم هاي واقعگراي فرانسوي علاوه بر تكنيك درخشان نوعي انسان مداري سوسياليستي را مدنظر داشتند كه ايتاليايي ها آن را در تبليغات ماركسيسم شوروي مي يافتند. فيلم توني (1934 ) از رنوار درامي از كارگردان مهاجر ايتاليايي، كه در مكان اصلي و در جنوب فرانسه فيلمبرداري شده بود، الگوي ساختاري مهمي فراهم كرده بودند. اما شايد مهمتر از همه اين واقعيت بود كه سينماي واقعگراي شاعرانه براي هنرمندان ايتاليايي كه در منگنه ي استوديوهاي ايتاليايي به سطوح آمده بودند نوعي آزادي روشنفكرانه و زيبايي شناختي فراهم مي كرد. فاشيسم با بستن دست و پاي هنرمندان سينما در واقع بيش از هر گونه انگيزه ي تاريخي در پيدايش نئورئاليسم سهم داشته است ….
تحقیق الیاف طبیعی
دانلود تحقیق با موضوع الیاف طبیعی،
در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
جزو الياف حيواني است.(حدود 98 درصد وزن ابريشم را پروتيين
تشكيل ميدهد.) الياف ابريشم داراي قدمتي بسيار طولاني ميباشد.(2700 سال قبل
از ميلاد) ابتدا الياف ابريشم توسط چيني ها بدست امده و به ساير نقاط جهان
گسترش داده شده است .( به خصوص كشورهاي همجوار) ايران نيز در 2400 قبل از
ميلاد به اين الياف دسترسي پيدا كردند .(ابريشمي كه در ايران هست رنگش كدر و
ضخامتش بيشتر است.)
الياف ابريشم از كرم ابريشم (پيله) بدست ميايد. اين
كرمها از برگ درختان توت تغذيه ميكنند كه نژادهاي مختلفي دارند. اين كرمها
بعد از رشد كردن و بزرگ شدن شروع به تغيير رنگ دادن و تنيدن تار به دور
خود ميكنند و پيله را درست ميكنند. كرم ابريشم بعد از رشد كامل در مرحله
تنيدن مايع لزجي از غده نزديك دهان خارجكرده ( ابريشمي است داراي 2 فيلامنت
كه در اطراف آن صمغي به نام سيريسينوجود دارد.) كه در مجاورت هوا خيلي زود
سفت و سخت ميشود. (هر پيله حدود 900 متر است.)
كرمها بعد از سه هفته
تبديل به پروانه ميشود و از پيله خارج ميشود. پروانه ها براي اينكه به
بيرون پيله بيايند پيله را بعد از تنيدن در مجاورت بخار قرار ميدهند باعث
ميشود كه كرمها در پيله كشته شوند. البته بعضي از كرمها را به پروانه تبديل
ميكنند براي تخمگذاري كرمهاي بعدي . تخمهاي كرم ابريشم سياه رنگ و وزن
47/0 ميلي گرم و طول (ابعاد) 2 تا 3 ميلي گرم در محيط سرد نگه داشته ميشود.
براي تخم كشي 24 روز پيله را نگه ميدارند. در 24 ساعت 400 الي 500تخم مي
گذارد. سپس براي نرم كردن الياف پيله ها را داخل آب گرم قرار ميدهند. در
مراحل بعدي الياف را از پيله جدا كرده به صورت كلاف در مي آورند. معمولا از
هر 250 كيلو گرم پيله حدود 20 كيلو گرم ابريشم خام بدست مي آيد.
مراحل پرورش كرم ابريشم:
1) قرار دادن تخم ابريشم در محيطي با درجه حرارت 20 الي 23 درجه سانتي
گراد به مدت 3 الي 4 روز .
2) بيرون آمدن از تخم- به مدت 6 الي 7 روز به آن برگ توت مي دهند–
دو نوبت در روز به كرم ابريشم برگ توت ميدهند – به اين دوره (ريزه داري) مي گويند.
3) خواب اول به مدت 24 ساعت – در اين مرحله تغذيه قطع ميشود و كرمپوست اندازي مي كند- (مرحله پوست اندازي)
4) در طول 5 الي 6 روز – باز دو نوبت در روز به كرم برگ توت مي دهند.
5) خواب دوم به مدت 24 ساعت – در اين مرحله كرم دوباره پوست اندازي
مي كند. ( پوست اندازي دوم )
6) كرم ابريشم 5 الي 6 روز در دو نوبت بايد با برگ توت تغذيه شود.
7) خواب سوم – پوست اندازي سوم به مدت 48 ساعت .
8) كرم ابريشم به مدت 6 الي 7 روز و روزانه در 3 نوبت تغذيه ميشود.
9) شروع به تنيدن ابريشم به دور خودش به مدت 5 الي 6 روز.
10) پاك كردن پيله ها …
تحقیق زندگینامه فردوسی
بخشی از متن تحقیق:
اين اثر مقدمه مترجم، پيشگفتار و مقدمه مولف و نه فصل را شامل ميگردد. در مقدمة مترجم، او پس از توضيحي كوتاه پيرامون فردوسي و شاهنامه به شيوهي پژوهش پروفسور ديويدسن اشاره ميكند و بيان ميدارد كه او معتقدست اتكا به منابع مكتوب به تنهايي نميتواند ما را به شاهنامهي فردوسي رهنمون گردد. به اعتقاد او، بر اساس شواهد خود شاهنامه و شواهد بيروني، فردوسي بخش مهمي از شاهنامهاش را از منابع شفاهي گرفته و خود روايات را حين اجراي نقالي ديده و شنيده است.
در پيشگفتار، اينگونه بيان ميكند كه موضوع اساسي كتاب اين است: كه «چگونه ميتوان يك شكل از ادبيات كلاسيك را تداوم يك سنت شفاهي پيشين دانست؟» ديويدسن معتقدست كه شاعر در اين كتاب در حقيقت به مفهوم پادشاهي اعتبار ميبخشد بدينصورت كه شاعر پا پروردن و اعتبار بخشيدن به پهلوان از او پاسباني براي تخت شاهي و شاهنشاه ميسازد پس شاعر قوام بخش و اعتبار دهنده به مفهوم شاهنشاهي است در مقدمه شاعر (كه خود فردوسي ست) و پهلوان (رستم، كسيكه در ذهن ما شخصيتهاي حماسي و اساطيري را تداعي مينمايد) را محور اصلي كتاب حاضر بر ميشمرد.
نويسنده معتقدست كه منظور اصلي اين كتاب نه زندگي نامهي شخصي فردوسي است و نه «تاريخي» كه ميتوان از خلال شاهنامه نگاشت. بلكه منظور شعريست كه زندگي شاعر نمونهي آن است و داستانيست كه شاعر روايت مينمايد آن هم شعري كه آميزهاي است از تاريخ و اسطوره.
در مورد رستم با شخصيتي روبرو هستيم كه مخلوق شاعرانهاي از نوع اساطير به نظر ميآيد، نه يك واقعيت تاريخي.
همچنين نويسنده اذعان ميدارد كه در اين تحقيق نظري مخالف نظر نولدكه و ساير متخصصان ايران شناسي – كه روايات رستم را خارجي و يا داخل شده در سنت پادشاهان ميدانند – مطرح ميگردد.
در ادامهي مقدمه با نگاهي اجمالي به نكات برجستهي چهار سلسلهي امپراتوري ايران قبل از اسلام يعني پيشداديان، كيانيان، اشكانيان و ساساني بيان ميكند كه دو سلسلهي اول، بخصوص اول، ريشه در اساطير دارند و دودمان بعدي، تاريخياند…
تحقیق تاریخچه پست مدرن (پسا مدرن)
دانلود تحقیق با موضوع پست مدرنیسم،
در قالب word و در 150 صفحه قابل ویرایش، شامل:
بخشی از متن تحقیق:
براي پست مدرن در نظر گرفته شد و انتخاب آن در دهه 80 سبک خاصي برگشت که نه
تنها عقايد و ايده هاي اصلي بلکه تئوريها و نظريه هاي مختلف طراحان سراسر
دنيا را نيز در بر گرفت .
در معماري پست مدرن اين اصطلاح بطور رسمي و موثر ف مدرنيسم خالص را رد مي کند از نئوکلاسيک حمايت کرده به توصيف آن مي پردازد .
عمومي
ترين تفسير اين اصطلاح براي اهداف هر گونه طراحي است . و پيروان آن را هنر
مندان معاصري تشکيل مي دهند که طرفداران سر سخت باهاوس نيستند و سبکهايي
از جمله ، نئودادا ، نئواکسپر سيونيست ، پانک ، پاسيفيک و مدرن را قبول
دارند .
پست مدرن مانند «آرت دکو» که آخرين سبک بين المللي مطرح است ،
تاريخ هنر و تکنولوژي جديد را با تمايل به سمت تزئينات در هم آميخته تا از
نظر تجاري نيز مورد قبول عامه باشد . ارتباط مکاتب گوناگون در اين سبک کلي ،
ويژگيهاي تصوير آن است ، نه فلسفي بودن آن و اين ويژگي ها عبارتند از
اشکال هندسي زنده اي که شناور بودن آن را نشان مي دهد .
خطهاي دندانه
اي (زيگزاک ، لايه هاي متعدد و تصاوير قطعه قطعه ، هماهنگي هاي دلپذير و
تکنيکهاي نقاشي از جمله پاستل و تأکيدات بر تاريخ هنر و طراحي از خصوصيات
آن است . پست مدرن تا قبل از اين که بر روي آن ، اين اسم گذاشته شود ، وجود
داشته ، در اواخر دهه 50 و 60 يک نوع پست مدرن ناقص در آرت نوا ، آرت دکو و
آثار آنها ديده شده حتي قبل از آن هم در سال 1947.م مجموعه آثار گرافيکي
با اشکال هندسي در رنگهاي زنده به صورت کلاژ و سه بعدي ديده شده .
«اتورسوت ساس»طراحي که مجموعه آثارش اين گونه بوده از جمله همين هنرمندان است .
او
در سال 1980 .م به اين نتيجه رسيد که نمي تواند محيط شهري را بهتر کند .
در نتيجه تصميم گرفت که خانه را که آخرين قلمرو آزادي بشر است مجدداً طراحي
کند . آنهم يک طراحي با مبلمان پارچه هايي با رنگهاي زنده و فضاهايي شبيه
کارتونهاي مصور و شاد …