مدیریت کیفیت

تحقیق بررسی مدیریت کیفیت در شرکت ها

دانلود تحقیق با موضوع بررسی مدیریت کیفیت در شرکت ها،
در قالب word و در 60 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
مقدمه
مفهوم مدیریت کیفیت جامع (TQM)
تاریخچه و دلایل پیدایش مدیریت کیفیت جامع تاریخچه
رهبران نظریه کیفیت
فرایند تغییر و تحول سازمانی
تغيير و تحول استراتژيک مديريت کيفيت
فرآيند پياده‌سازي سيستم مديريت کيفيت
استراتژي سازمان و مديريت کيفيت جامع
فنون ابزارها و سیسنم های مدیریت جامع کیفیت

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی مدیریت کیفیت در شرکت ها”

مدیریت کیفیت

تحقیق هزينه يابي كيفيت

دانلود تحقیق با موضوع هزينه يابي كيفيت،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
طبقه‌بندی
هزينه‏‌هاي شكست دروني (درون سازماني)
هزينه‏‌هاي شكست بروني
هزينه‏‌هاي ارزيابي كيفيت
هزينه‏‌هاي طرح ريزي، پشتيباني و پيگيري كيفيت
تطبيق هزينه‌‏هاي كيفيت با سيستم حسابداري شركت
ترازنامه هزينه يابي كيفيت
و …


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
امروزه قيمت و كيفيت از مهمترين مزيت‏هاي رقابتي در صنايع به شمار مي‌‏آيند. از اين رو بررسي رابطه بين اين دو مزيت رقابتي در سال‏هاي اخير به ويژه در صنايع پيشرو و كشورهاي صنعتي بسيار مورد بحث بوده است. اين كه بدي كيفيت چه تاثيري بر قيمت محصولات و متعاقباً درآمد شركت خواهد داشت و نيز براي رسيدن به كيفيت مطلوب بايد چقدر هزينه كنيم، بحث هزينه‏‌يابي كيفيت را جايگاهي ويژه بخشيده است.

هزينه‏‌يابي كيفيت از مباحث جديد مديريتي است كه مي‏تواند وضعيت و عملكرد شركت را از ابعاد مختلف مانند حسابداري بهاي تمام شده (حسابداري صنعتي)، كنترل كيفيت، تعميرات و نگهداري، زنجيره تامين، مديريت توليد، انبارها،  ايمني و بهداشت، آموزش و بهسازي و موارد ديگر نشان دهد و با تهيه ترازنامه كيفيت در شركت و  …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق هزينه يابي كيفيت”

مدیریت کیفیت

پاورپوینت دوره آموزشی بهبود مستمر فرآیندها (عارضه یابی و بهره وری)

دانلود پاورپوینت دوره آموزشی بهبود مستمر فرآیندها (عارضه یابی و بهره وری)،
در قالب ppt و در 163 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعریف و شناخت فرآیندها
دسته بندی فرآیندها
فرآيندهاي مشتري مدار
تعریف اثربخشی و کارایی
مدل FOCUS PDCA
مدل SAMIE

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت دوره آموزشی بهبود مستمر فرآیندها (عارضه یابی و بهره وری)”

مدیریت کیفیت

تحقیق بررسی تاثیر سیستم مدیریت کیفیت جامع بر مدیریت شکایت مشتریان در بانک های دولتی

دانلود تحقيق در مورد بررسی تأثیر سیستم مدیریت کیفیت جامع بر مدیریت شکایت مشتریان در بانک های دولتی،
در قالب pdf و در 170 صفحه، شامل:

فصل اول: 
کلیات پژوهش

فصل دوم: 
مبانی نظریه پژوهش

فصل سوم: 
روش شناسی پژوهش

فصل چهارم: 
تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم: 
نتیجه گیری و پیشنهادات


بخشی از مقدمه تحقيق:
تأمین رضایت مشتری، هدف نهایی هر کسب و کاری در دنیای امروز است. درک نیاز و خواسته های مشتریان در بازارهای هدف، نقطه آغازین فعالیت های بازاریابی نوین است. مدیریان بازاریابی با این شناخت، تلاش می کنند با ابزارهایی که در اختیار دارند، بهتر از رقبا نیازهای مشتریان خود را پاسخ دهند و به منظور رسیدن به رضایت او، فعالیت های خود را بعد از فروش نیز ادامه می دهند …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی تاثیر سیستم مدیریت کیفیت جامع بر مدیریت شکایت مشتریان در بانک های دولتی”

مدیریت کیفیت

تحقیق مطالعه و بررسي كنترل كيفيت و طراحي كالاها

دانلود تحقیق با موضوع مطالعه و بررسي كنترل كيفيت و طراحي كالاها،
در قالب word و در 157 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
تاريخچه
مقدمه
كيفيت كالا
نقش طراحي در صنعت بسته بندي
بسته بندي و صادرات
روش هاي افزايش كيفيت كالا و خدمات
كنترل كيفيت
عوامل مؤثر در كيفيت طراحي
اجزاي مديريت كيفيت فراگير
spc چيست؟
هزينه يابي كيفيت
شركت XX سهامي عام
مروري بر تاريخچه كنترل كيفيت در ژاپن
اصول بازاريابي فيليپ كاتلر
برنامه ريزي استراتژيك مبتني بر كيفيت
ادغام برنامه ريزي استراتژيك و مديريت جامع كيفيت
عناصر اصلي برنامه ريزي استراتژيك مبتني بر كيفيت
سنجش ، ارزشيابي و ارتقاي مستمر
پنج رويكرد برنامه ريزي كيفيت
مراحل اجرا
نظريه مديريت كيفيت
زنجيره واكنشي بهبود كيفيت
جايزه مالكوم بالدريج
جوران
كرازبي
تاگوچي
ايشي كاوا
اصول حركت به سوي كيفيت
استانداردهاي كيفي و كيفيت
ابعاد كيفيت
تعاريف
پاسخ به چند سؤال كليدي
مدلهاي جهاني ارزيابي كيفيت
استقرار مديريت كيفيت
ساختار روش اجرايي
مبناي مديريت كيفيت
منابع
 
بخشی از متن تحقیق:
تاريخچه:
از لغات بهره وری و عملکرد به طور متداول در حوزه های علمی و تجاری استفاده می شود، اگرچه به ندرت تعریف یا توضیح مناسبی از آن ها ارایه شده است.در حقیقت این لغات اغلب گیج کننده اند و با واژگانی چون کارایی، اثربخشی و سوددهی، مترادف در نظر گرفته می شوند (سینک و توتل، ۱۹۸۹؛ چو، ۱۹۸۸؛سومانث، ۱۹۹۴؛ کاس و لویز، ۱۹۹۳؛ توماس و بارون، ۱۹۹۴؛ جکسون و پیترسون، ۱۹۹۹).

دستورالعمل های سنجش و بهبود نیز اغلب بدون درک واضح از آن چه باید اندازه‌گیری شود و بهبود یابد اجرا می گردند. این رویکرد عمل گرا نسبت به بهبود، فرصت فهم کامل و سپس به حد اکثر رساندن عوامل اساسی و موثر در رقابت پذیری و موفقیت را به سادگی از بین می برد.

مطمئنا در محافل علمی،داشتن واژگان و دستور زبان مشترک در تضمین ارتقای درک مشترک، بنیادین و قوی، سودمند است.
 
مقدمه تحقیق:
کیفیت کالا:
امروزه به كيفيت كالا بعنوان يك امر ساختني توجه مي‌شود نه يك مساله كنترل كردني. توليد يك كالا با كيفيت مناسب نياز به بهبود عملكرد كليه قسمتهاي دخيل در توليد آن كالا دارد. كنترل كيفيت مواد اوليه، قطعات ساخته شده و نيمه‌ساخته‌اي كه محصول از مونتاژ آن ها به وجود مي‌آيد ضروري است ، اما كافي نيست . علاوه بر موارد مذكور بايد نظارت و طراحي دقيقي بر كنترل در حين توليد و طراحي به عمل آيد. انجام اين كار مستلزم طراحي يك سامانه كنترل كيفيت يكپارچه IQC مي‌باشد. اگر چه سابق بر اين روش هاي TQC به همين منظور استفاده شده‌اند، اما به نظر مي‌رسد كه اجراي IQC آسانتر از TQC باشد. طراحي و اجراي يك سيستم IQC علاوه بر آسان بودن، بيشتر مزاياي يك سيستم TQC را به همراه دارد. سيستم IQC مورد نظر از ادغام دو سيستم كنترل كيفيت آماري و سيستم كنترل فرآيند آماري در مجاورت يك سيستم اطلاعات كيفيت حاصل مي‌شود. واحد مورد بررسي اين مطالعه يك شركت بزرگ ماشين‌آلات صنعتي مي‌باشد كه مدل IQC براي آن طراحي و اجرا گرديده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مطالعه و بررسي كنترل كيفيت و طراحي كالاها”

مدیریت کیفیت

تحقیق الزامات استقرار مدل هاي كيفيت در سازمان ها

دانلود تحقیق با موضوع الزامات
استقرار مدل هاي كيفيت در سازمان ها
،

در
قالب
word و در 5 صفحه، قابل
ویرایش.

 




بخشی از ابتدای تحقیق:

اگر چه استقرار مدل هاي
كيفيت در سازمان ها براي تعالي سازمان ها ضروري است، ولي بايد توجه داشته باشيم كه
فلسفه و هدف از استقرار آن چيست؟ آيا به خاطر احساس نياز است يا به خاطر مدگرايي
است؟ با توجه به فرآیند جهانی شدن، اگر امروزه پذیرش داوطلبانه مدل های بهبود
تعالی سازمان به عنوان یک مزیت است، فردا یک اجبار و تکلیف خواهد بود. بايد تلاش
جدي در جهت بومي سازي اين مدل با شرايط و فرهنگ سازمان های مان داشته باشيم.

دستاوردهای استقرار ISO در سازمان ها…

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق الزامات استقرار مدل هاي كيفيت در سازمان ها”

مدیریت کیفیت

پاورپوینت تکنیک های کنترل کیفیت

دانلود پاورپوینت با موضوع تکنیک های کنترل کیفیت،
در قالب ppt و در 70 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
كيفيت واقعاً چيست؟
ابعاد کیفیت
چرا كيفيت مهم است؟
چطور كنترل كيفيت به وجود آمده است؟
چرخه QC
قاعده بازرسي
چه مقدار و هر چندوقت بايستي بازرسي كرد؟
چه موقع و كجا بازرسي انجام شود؟
تائيد و پذيرش بازرسي

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تکنیک های کنترل کیفیت”

مدیریت کیفیت

پاورپوینت مديريت كيفيت جامع (بهداشت و درمان)

دانلود پاورپوینت با موضوع مديريت كيفيت جامع (بهداشت و درمان)،
در قالب ppt و در 51 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعاریف
كنترل كيفيت (Quality control) چيست؟
وظايف ديگر كنترل كيفيت (Quality control)
پژوهش در كيفيت مراقبت‌هاي بيمارستاني
مديريت در بهبود كيفيت مراقبت‌هاي بيمارستاني
ابعاد مديريت در خدمات بهداشتي درماني
كيفيت و مدل مديريت كيفيت جامع در بهداشت و درمان
و …


بخشی از متن پاورپوینت:
كنترل كيفيت (Quality control) چيست؟
مجموعه عملياتي نظير اندازه گيري يا آزمون است كه بر روي يك محصول انجام مي گيرد تا مشخص شود كه آيا مشخصات آن محصول با مشخصات فني يا استانداردها مطابقت دارد يا خير؟

تعيين تطبيق يا عدم تطبيق يك فرآورده با مشخصات فني مورد نظر تنها وظيفه كنترل كيفيت در سيستم كنترل كيفيت نيست.


وظايف ديگر كنترل كيفيت (Quality control) :
– تعيين منبع يا عامل بوجود آورنده نقص يا اشكال
– برطرف كردن منبع يا عامل نقص
– پيش‌بيني‌هاي لازم براي جلوگيري از وقوع مجدد منبع يا اشكال
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مديريت كيفيت جامع (بهداشت و درمان)”

مدیریت کیفیت

تحقیق طراحي و استقرار سيستم مديريت کيفيت، اولين گام براي رسيدن به کلاس جهاني توليد

دانلود تحقیق با موضوع طراحي و استقرار سيستم مديريت
کيفيت، اولين گام براي رسيدن به کلاس جهاني توليد،

در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

 


 



مقدمه

دستيابي به کلاس جهاني توليد (WCM) و ارتباط
آن با سيستم مديريت کيفيت

تعريف استاندارد سيستم مديريت کيفيت

اهميت استانداردهاي مديريت کيفيت

برخي از مزاياي استقرار سيستم
مديريت کيفيت

مراحل 19 گانة استقرار سيستم مديريت
کيفيت در سازمان‌ها

نتيجه‌گيري

منابع

پي‌نوشت‌ها

بخشی از ابتدای مقاله:

امروزه دغدغه مشترک بسياري از
سازمان‌هاي توليدي و خدماتي، رسيدن به کلاس جهاني و برخورداري از مزاياي رقابتي آن
است. صاحب‌نظران علم مديريت با درک زيرکانة اين نياز، به طرح ديدگاه‌ها و تکنيک‌هاي
نوين مديريتي پرداخته‌اند تا بدين‌وسيله، به ارتقا و بعضاً نجات سازمان‌ها اهتمام
ورزند. اما براي استفاده از اين روش‌ها بايد مراحل صحيح و منطقي اجراي آن ها را
شناخت و بسترهاي مناسب را براي ايجاد آن ها فراهم کرد و به اصطلاح، بي‌گدار به آب
نزد. در غير اين صورت، سازمان به نوعي خستگي و بي‌اعتقادي نسبت به اين ديدگاه‌ها و
تکنيک‌ها دچار خواهد شد.

تجربة نگارنده در اراية خدمات
مشاورة استقرار سيستم‌هاي مديريت کيفيت در سازمان‌هاي توليدي و خدماتي کشورمان، بيانگر
اين موضوع است که سازمان‌هاي پيشرو، سازمان‌هايي هستند که قبل از هرگونه حرکتي براي
کاربرد تکنيک‌ها و ديدگاه‌هاي نوين مديريتي، به ضرورت وجود سيستم‌هايي به منظور ايجاد
داده‌هاي عملکرد و به تصوير کشيدن وضعيت فعلي سازمان پي برده‌اند و آن را ايجاد
کرده‌اند.

در اين مقاله، با بهره‌گيري از
تجربيات اجرايي نگارنده، به تعريف و تبيين بسترها و پيش‌نيازهاي مورد نياز براي
رسيدن به سطح کلاس جهاني و همچنين تبيين مراحل اجرايي چنين سيستم‌هايي در قالب
استانداردهاي بين‌المللي مديريت پرداخته مي‌شود.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق طراحي و استقرار سيستم مديريت کيفيت، اولين گام براي رسيدن به کلاس جهاني توليد”

مدیریت کیفیت

تحقیق کنترل کیفیت

دانلود تحقیق با موضوع کنترل کیفیت،
در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت تحقیق
اهداف‌های کلی و آرمان‌های تحقیق
سوال‌ها و فرضیه‌های تحقیق
تعریف مفهومی و عملیاتی متغییرها
كنترل كيفيت
عوامل اساسي و مؤثر در كيفيت
چگونگي ايجاد كيفيت
مهندسي (طراحي) كنترل كيفيت
مهندسي ابزار و وسايل اندازه‌گيري
كنترل فرآيند
بازرسي و اندازه‌گيري
نظام كنترل كيفيت
زيرنظام مديريت كنترل كيفيت
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
پایه‌ها تئوریک مسئله تحقیق
سيكل كنترل
بررسي ديناميكي سيستم كنترل كيفيت
حلقه‌هاي علت معلولي
نمودار سازماني واحد كنترل كيفيت
ديدگاه‌هاي كيفيت
چارچوب ارزيابي كيفيت داده (DQAF)
سوابق موضوع تحقیق
نتیجه‌گیری
فصل سوم: روش‌های تحقیق
روش تحقیق
نوع تحقیق
ابزار اندازه‌گیری
روایی یا اعتبار تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
نظام بازرسي آماري
وظایف تیم ارزیابی کیفیت
ابعاد كيفيت آماري
منابع (مالي و نيروي انساني)
ارزيابي و اندازه‌گيري ابعادكيفيت
چارچوب ارزيابي كيفيت داده (DQAF)
چارچوب ارزيابي كيفيت داده
ابعاد GDDS و SDDS
استانداردهای GDDS و SDDS در بخش واقعی
زمینه‌های کاربردی اصلی
بهبود كيفيت
درس‌هاي اضطراب آور
سازمان بین‌المللی استانداردسازی
شركت‌هاي گواهي‌دهنده
سري استانداردهاي ISO 9000
شكل دهي جديد به سري استاندارد ISO 9000
استاندارد های جديد و تخصصی با زيربنای اين استاندارد تدوين شده‌اند
ساختار استاندارد ISO 9001 : 2000
الزامات عمومي مديريت فرآيندها
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
نتيجه‌گيري
محدودیت‌های تحقیق
پیشنهادات
توصیه به سایر محققین
منابع و مآخذ
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق کنترل کیفیت”