مدیریت کیفیت

تحقیق اقتصاد مديريت كيفيت

دانلود تحقیق با موضوع اقتصاد مديريت كيفيت،
در قالب pdf و در 18 صفحه.
بخشی از متن تحقیق:
چكيده:
اهميت سيستم هاي مديريت كيفيت و جايگاه آن در توسعه اقتصادي كشورها علاقمندان به اين موضوع را به سمت استفاده اقتصادي و نتيجه بخش هدايت مي كند، در كشور ما استقرار سيستم هاي مديريت كيفيت از ده سال قبل شروع و تاكنون شركت هاي متعددي موفق به اخذ گواهينامه هاي مديريت كيفيت شده اند، حال سوالي كه پيش مي آيد اين است كه اين سيستم ها چقدر توانسته اند در سطح ملي و بين المللي به نفع اقتصاد كشور عمل كرده و از طرف ديگر در سطح ملي منجر به افزايش سودآوري فعالي تهاي سازمان ها شود.
آن چه كه تحقیق حاضر ارائه مي كند، معرفي تكنيك هاي اقتصادي و مالي در انطباق با اصول مديريت كيفيت است. سازمان ها مي توانند با استفاده از فرآيندها و ابزارهاي معرفي شده در اين تحقیق براي هر يك از اصول هشت گانه مديريت كيفيت نسبت به ارزيابي اقتصادي و مالي سازمان خويش اقدام نمايد ….
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق اقتصاد مديريت كيفيت”

2019-08-27 08:28:06

مدیریت کیفیت

پاورپوینت کنترل کیفیت پروژه

دانلود پاورپوینت در مورد کنترل کیفیت پروژه،
در قالب ppt و در 66 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

معانی واژه کیفیت
کیفیت چیست؟
در نگاه نوین به کیفیت
کیفیت؟
کيفيت از دیدگاه های گوناگون
مدیریت کیفیت پروژه
فرآیندهای اصلی مدیریت کیفیت از منظر PMBOK 
فرآیندهای اصلی مدیریت کیفیت پروژه
مدیریت کیفیت پروژه
برنامه ریزی کیفیت
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت کنترل کیفیت پروژه”

2019-08-18 16:18:46

مدیریت کیفیت

کارگاه آموزشی تخصصی مدیریت جامع کیفیت

دانلود پاورپوینت با موضوع کارگاه آموزشی تخصصی مدیریت جامع کیفیت،
در قالب ppt و در 67 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول:
تعريف واژه ها و اصطلاحات

فصل دوم:
سير تحول مديريت كيفيت

فصل سوم:
تعريف مديريت جامع كيفيت

فصل چهارم:
روش ارتقاي فرآيند FOCUS – PDCA

فصل پنجم:
نقش مديران ارشد در مديريت جامع كيفيت

فصل ششم:
مراحل اجرايي مديريت جامع كيفيت



هدف کلی کارگاه آموزشی:
شركت كنندگان اركان فلسفي، فرض ها و اصول، مراحل اجرايي، نقش مديران ارشد و موانع موفقيت مديريت جامع را به منظور رهبري تلاش هاي ارتقاي كيفيت در سازمان خود ياد  بگيرند.

اهداف اختصاصی:
واژه هاي مشتري، فرآيند، كيفيت و ارتقاي كيفيت را تعريف كنند.
سير تحول مديريت كيفيت را شرح دهند.
تعريفي از مديريت جامع كيفيت ارائه دهند.
اركان فلسفي مديريت جامع كيفيت را ارائه دهند.
فرض ها و اصول مديريت جامع كيفيت را شرح دهند.
روش ارتقاي كيفيت و مراحل آن را بيان كنند.    

دانلود فایل

دانلود فایل”کارگاه آموزشی تخصصی مدیریت جامع کیفیت”

2019-08-16 16:59:26

مدیریت کیفیت

تحقیق استاندارد ایزو 9000

دانلود تحقیق در مورد استاندارد ایزو 9000،
در قالب word و در 115 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ايزو (ISO):
ايزو مخفف سازمان بين المللي استاندارد مي‌باشد كه وظيفه تدوين استانداردهاي اساسي در زمينه‌هاي مختلف و در سطح بين‌المللي را به عمده دارد. اين گونه استاندارد ها ارزش جهاني داشته كه بعضي از كشورهاي عضو سازمان بين‌المللي استاندارد،‌ استانداردهاي تدوين شده را مستقيماً به عنوان استاندارد ملي يا استاندارد‌هاي مشترك پذيرفته‌اند و برخي ديگر آنرا با تغييراتي به عنوان استاندارد ملي خود برگزيده‌اند.

ISO 9000:
عدم وجود اطمينان كافي از كيفيت و خدمات براي خريداران و فروشندگان، زمينه را فراهم نمود تا قوانين و روشهايي تدوين گردد كه اين عدم اطمينان از سطح كيفي محصولات و خدمات كاهش يابد. اين وظيفه مهم را سازمان بين‌المللي استاندارد به عهده گرفت و با بهره گيري از استانداردها و تجارب موجود و همچنين مشاركت كارشناسان و متخصصان كشورهاي عضو اقدام به تدوين استانداردهايي تحت عنوان سيستم‌هاي كيفي نمود كه اين استاندارد به سري 9000  معروف هستند. بطور كلي استانداردهاي سري 9000 از شش استاندارد تشكيل شده است كه يك استاندارد در مورد واژه‌ها و دو استاندارد راهنما براي بكارگيري مدلهاي تضمين كيفيت و سه مدل تضمين كيفيت مي‌باشد كه هر كدام به طور مختصر زير تعريف مي‌‌گردند…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق استاندارد ایزو 9000″

2019-08-14 16:08:23

مدیریت کیفیت

پاورپوینت آشنايی با استانداردهای سري 9000

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنايی با استانداردهای سري 9000،
در قالب ppt و در 53 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مفهوم استاندارد و انواع آن
مزاياي به كارگيري استانداردهاي بين المللي از نگاه هاي مختلف
تاريخچه استانداردسازي در سطح بين المللي
معرفي سازمان ISO
تاريخچه تدوين استانداردهاي سري 9000
معرفي كميته فني 176
تعريف كيفيت، سيستم، سيستم مديريت، سيستم مديريت كيفيت
معرفي استانداردهاي سري9000 (مجموعه استانداردها)
مباني سيستم هاي مديريت كيفيت
مزاياي استقرار سيستم هاي مديريت كيفيت
مراحل پياده سازي استانداردISO9001:2000
فرايند اعطاي گواهينامه ISO9001:2000

قسمتی از متن پاوپوینت:
معرفي استاندارد ISO9001:2000:
اين استاندارد الزامات يك سيستم مديريت كيفيت را نشان مي دهد.
الزامات سيستم مديريت كيفيت كه در اين استاندارد تعيين شده است، مكمل الزامات و يا خواسته هاي مشخص شده  براي محصول هستند.بنابراين ،اين استاندارد بين الزامات سيستم مديريت كيفيت و الزامات ويا خواسته هاي مربوط به محصولات تمايز قايل است.
كليه الزامات اين استاندارد عمومي بوده و در تمام سازمانها از هر بخش صنعتي و يا اقتصادي و يا خدماتي بدون توجه به نوع، اندازه يا پيچيدگي و درجه محصول عرضه شده كاربرد دارد.
الزامات و يا خواسته هاي مربوط به محصولات مي توانند توسط مشتريان و يا توسط خود سازمان و يا پيش بيني خواسته هاي مشتري و يا به موجب مقررات و استانداردهاي اجباري تعيين گردند.
اين استاندارد ساختار غير تجويزي دارد و به سوالات ”چه چيزي(What)“و“چرا(Why)“ پاسخ مي دهد و نه به سوال چگونه(How). بنابراين در استاندارد قصد برآن نيست كه يكساني در ساختار سيستمهاي مديريت كيفيت يا يكساني در مستندات بوجود آيد. چراكه طراحي و بكارگيري سيستم مديريت كيفيت در يك سازمان تحت تأثير نيازهاي در حال تغيير، اهداف ويژه آن، محصولات ارائه شده ، فرايندهاي بكارگرفته شده ، اندازه و ساختار سازمان قرار مي گيرد.
اين استاندارد مي تواند توسط طرفهاي درون سازماني و برون سازماني از جمله سازمانهاي گواهي دهنده و يا مشتري بر حسب موارد مشخص شده در قرارداد في مابين ، جهت ارزيابي توانايي سازمان در برآورده كردن خواسته هاي مشتري، الزامات مربوط به قوانين و مقررات و الزامات خود سازمان مورد استفاده قرار گيرد …

توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘آشنايی با استانداردهای سري 9000 ‘ می باشد که در حجم 53 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آشنايی با استانداردهای سري 9000″

2019-08-08 05:12:53

مدیریت کیفیت

تحقيق ISO 9000 و مديريت كيفيت

اطلاعاتي دربارة‌ سازمان بين المللي استاندارد ISO
1/1 – ISO سازمان حامي ISO 9000
مجموعه
استاندارهاي بين المللي ISO 9000 براي مديريت و تضمين كيفيت ، در بيش از
90 كشور مورد استفاده قرار گرفته است و تا كنون هزاران سازمان توليدي و
خدماتي در بخشهاي دولتي و خصوص موفق به استقرار سيستم كيفيت بر اساس اين
استاندارها و دريافت گواهينامه ISO 9000 شده اند .
ISO 9000 تنها يك سري استاندارد از هزارن استاندارد بين المللي است كه سازمان
( ISO ) از شروع فعاليتهايش در سال 1946 ميلادي تهيه و منتشر كرده و
معروفيت زيادي را نيز براي اين سازمان كسب كرده است به طوري كه نام ( ISO )
را در كنار متخصصيني كه مستقيماً در ارتباط با استاندارهاي فني هستند در
سطح وسيعتري از جامعة‌ تجاري مطرح نموده است . با اين حال بسياري از افراد
اين جامعه ممكن است شناخت كافي در مورد سازمان پشتيبان ISO 9000 و كار
آن داشته باشند .
برخي از زمينه هاي فني كه ISO براي آنها استاندار تهيه مي كند عبارتند از :
مهندس
مكانيك ، مواد شيميايي پايه ، مواد غير فلزي و سنگهاي معدني ، پردازش
اطلاعات ( انفورماتيك ) ، گرافيك و عكاسي ، كشاورزي ، ساختمان ،
تكنولوژيهاي خاص ، بهداشت و درمان موضوعات پايه ، محيط زيست ، بسته بندي و
توزيع كالا .

2/1 – وظيفة ISO :
ISO در حقيقت توافق نامه
هاي فني اي در سطح بين المللي تهيه مي كند كه به صورت استاندارهاي بين
المللي منتشر مي شوند . اين كار يك فعاليت عمدة ISO به حساب مي آيد در طول
سال در هر روز كاري بين 12 الي 15 گردهمايي توسط گروههاي فني ISO در سراسر
جهان برگزار مي كشود كه در آنها كار اصلي تهية استاندارها صورت مي گيرد .
در مجموع بيش از 283 گروه فني وجود دارد كه سالانه 30000 متخصص در آن شركت
مي كنند . دبير خانه مركزي ISO در ژنو كار همانگي فعاليتهاي فني فوق
الذكر و چاپ استاندارهاي تكميل شده را بر عهده دارد .
بررسي اينكه آيا
استاندارها مطابق شرابط ذكر شده اجرا مي شوند يا نه در حيطة وظايف ISO
نيست . اين فرآيند بررسي كه اصطلاحاً « ارزيابي تطابق » (Conformity
Assenment ) ناميده مي شود ، عملاً به عرضه كنندگان و مشتريان آنان در
بخش خصوصي و مراكز قانوني – در مواردي كه استاندارهاي ISO در قوانين عملي
گنجانده شده باشد مربوط مي شود . به علاوه تعداد زيادي آزمايشگاه و مراكز
مميزي يا به عبارت ديگر شخص ثالث وجود دارند كه به طور مستقل خدمات ارزيابي
تطابق را براي تعيين انطباق فرآوردههاي خدمات يا نظام ها با استاندارهاي
ISO ، عرضه مي كنند . سازمانهاي مذكور ممكن است اين خدمات را به نمايندگي
از جانب يك مرجع قانوني ، يا به صورت يك فعاليت تجاري كه هدف آن ايجاد
اعتماد بين عرضه كنندگان و مشتريان آنان است ارائه دهند در برخي كشورها ،
اعضاء ISO كار ارزيابي تطابق را به نيابت از دولتهاي متبوع خود يا به صوت
يك فعاليت حرفه اي انجام مي دهند . به هر حال خود ISO هيچگونه اختياري در
كنترل اين گونه فعاليتها ندارد .

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق ISO 9000 و مديريت كيفيت”

2019-08-04 12:35:23

مدیریت کیفیت

تحقیق بررسی نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش سازمان های دانش آفرين (TQM)

دانلود تحقیق با موضوع بررسی نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش سازمان های دانش آفرين (TQM)،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

اشاره
TQM در آموزش
انتقال نظريه از صنعت به آموزش
فرآيند و روش هاي به كارگيري TQM در آموزش
‏TQM و اثربخشي آموزش
ساز و كارهاي نظام مديريت كيفيت فراگير در اثربخشي آموزش
توسعه آموزش مبتني بر رويكرد TQM
اصلاح و بهسازي زيرساخت سازماني و نقش آن در توسعه آموزش
انطباق الگوي TQM در سازمان هاي آموزشي
سازمان دانش آفرين و يادگيرنده
دست آوردهاي TQM در نظام آموزشي
تحولات فن آوري اطلاعات و تاثير آن بر استقرار در محيط آموزشي
ويژگي هاي مديران سازمان هاي آموزشي نوين
مديريت كيفيت فراگير در آموزش عالي
خلاصه و نتيجه گيري
منابع 

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش سازمان های دانش آفرين (TQM)”

2019-08-01 04:13:12

مدیریت کیفیت

پاورپوینت هفت روش کنترل کیفیت

دانلود پاورپوینت با موضوع هفت روش کنترل کیفیت،
در قالب ppt و در 62 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

این هفت روش کمک می کنند تا
ابزار هفت گانه جدید هستند که عبارت اند از
برگه کنترل (Check List)
نمونه برگه کنترل در اکسل
نمودار هیستوگرام
نمودار هیستوگرام قد افراد در مقیاس متر
در زمان رسم نمودار هیستوگرام
نمودار هیستوگرام با استفاده از نرم افزار اکسل
نمودار پارتو (Pareto Diagram)
نمودار پارتو
 نمودار علت و معلول
نکته مهم در طراحی نمودار علت و معلول
مراحل مورد نیاز برای تهیه یک نمودار علت و معلول عبارت اند از
نمودار پراکندگی (Scatter Diagram)
نمودارهای کنترل
کنترل آماری فرآیند
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت هفت روش کنترل کیفیت”

2019-07-24 15:19:30

مدیریت کیفیت

تحقیق شش سیگما

دانلود تحقیق با موضوع شش
سیگما
،

در
قالب
word و در 97 صفحه،
قابل ویرایش، شامل:

 




فصل اول:  شش سیگما واقعاً چیست؟

فصل دوم: ساختار اجرایی پروژه
شش سیگما

فصل سوم: متدولوژی و فازبندی شش
سیگما

مقدمه تحقیق:

سیر تحولات جهانی به سمت دست یابی
به تکنولوژی نوین و فن آوری برتر در ارائه محصولات و خدمات، اهمیت کیفیت و
لزوم توجه به آن را اجتناب ناپذیر نموده است. امروزه دیگر پرداختن به مقوله کیفیت
یک مزیت رقابتی نیست، بلکه پاسخگویی به یک نیاز حیاتی است. افزایش آگاهی
افراد، لزوم نوآوری در فن آوری ، جهانی شدن کسب و کار، افزایش رقابت و رشد فزاینده
نیازهای جامعه از جمله عواملی است که عرصه را بر مدیران و مجریان شرکت های تولیدی
و خدماتی تنگ نموده و آنان را مجبور به توجه روز افزون به بحث کیفیت محصولات و
خدمات نموده است. یکی از ابزارهایی که امروزه به عنوان یک روش سیستماتیک، جهت به کارگیری
منسجم از ابزارهای مختلف کیفی، در جهت رسیدن به سطح کیفیت عالی مورد استفاده قرار
می گیرد، متدولوژی شش سیگما می باشد.

شش سیگما یک فرآیند است با
مجموعه ابزارهای آماری، که برای اجرای نظریه ها و فلسفه های مدیریت در راه رسیدن
به تعداد عیب کمتر از 4/3 در میلیون استفاده می شود. شش سیگما با توجه به اهداف
تعیین شده و جمع آوری داده ها که با به کار بردن تکنیک های آماری و کاربرد
ابزارهای مدیریتی صورت می گیرد، به همراه تحلیل نتایج از طریق کاهش نقص در محصولات
خدمات در جهت ایجاد تغییر در سازمان و تأمین کیفیت مورد نیاز و رضایت مشتری گام بر
می دارد. به طور کلی می توان گفت شش سیگما گزاره جدید مدیریت با هدف ارتقای
سودآوری افزایش سهم بازار و کاهش هزینه از طریق حل مشکلات و کاهش تغییر ناپذیری در
فرآیندهای عملیاتی و کسب و کار سازمان است. روش شش سیگما، ابزاری برای بهبود کیفیت
است. هرچه به شش سیگما نزدیک تر شویمف نیاز به آزمون و بازرسی کاهش می یابد. هزینه
ها کاهش می یابند، چرخه تولید کوتاه تر می شود و رضایت مشتری بهتر تأمین می شود.

به طور خلاصه می توان گفت هدف
اصلی متدولوژی شش سیگما، اجرای یک استراتژی مبتنی بر اندازه گیری است که بر بهبود
فرایند و کاهش تغییر پذیری تمرکز می کند. از دو متدولوژی در پروژه های شش سیگما
استفاده می شود. یکی فرآیند
DMAIC
که یک سیستم بهبود برای فرآیند موجودی است که خارج از حدود مشخصات قرار دارند و به
دنبال راهی برای بهبود و افزایش سود در آن ها هستیم.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق شش سیگما”

2019-07-21 03:11:00

مدیریت کیفیت

تحقیق مبانی، اصول، نحوه ایجاد و فعالیت حلقه های کیفیت در سازمان ها

دانلود تحقیق در مورد مبانی، اصول، نحوه ایجاد و فعالیت حلقه های کیفیت در سازمان ها،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
هم افزایی در کار گروهی
مزایای به کارگیری حلقه های کیفیت
مالکیت و مؤلفه های خودمدیریتی
حلقه های کیفیت و مدیریت کیفیت جامع
نحوه تعریف گروه های کاری و اجرایی کردن فعالیت حلقه های کیفیت
سازمان دهی و انتخاب نفرات
مکانیزم و رویه فعالیت گروه
تقدیر و پاداش
آسیب شناسی و بررسی مسائل و مشکلات اجرای تکنیک حلقه های کیفیت در سازمان ها


مقدمه مقاله:
شاید بدانید که یکی از عوامل مهم موفقیت چشمگیر شرکت های بزرگ و بین المللی ژاپنی، استفاده موثر از گروه هایی موسوم به حلقه های کیفیت و یا حلقه های کنترل کیفیت Quality control Circle می باشد.

یک مثال بسیار خوب، شرکت تویوتا می باشد که طی سالیان اخیر رشد قابل توجه و مستمر خود را تا رسیدن به جایگاه بزرگ ترین خودروساز دنیا، ادامه داده است. شرکتی که در استفاده از تکنیک های کیفی و روش های بهبود مستمر در دنیا شهره است. خوب است بدانید که خواستگاه بعضی تکنیک های بهبودی که بسیاری از سازمان ها در سطح جهان آن ها را پیاده می کنند همین شرکت تویوتا می باشد. برخی مدیران شرکت های بزرگ خودروساز دنیا بدگویی این شرکت را می کنند و دیگران تحسینش می کنند و این نشانه بزرگی است …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مبانی، اصول، نحوه ایجاد و فعالیت حلقه های کیفیت در سازمان ها”

2019-07-20 09:29:53