مهندسی مکانیک

انبر قفلی طراحی شده در سالیدورک و کتیا

انبر قفلی طراحی شده در سالیدورک و کتیا
قابل مشاهده در CATIA – SOLIDWORKS – NX – PRO
همراه فایل تک تک قطعات داخل فایل سه بعدی
آماده جهت رندرگیری

دانلود فایل

دانلود فایل”انبر قفلی طراحی شده در سالیدورک و کتیا”

2019-09-26 02:52:25

مهندسی مکانیک

فایل پارچ آب طراحی شده در سالیدورک

دانلود فایل پارچ آب طراحی شده در سالیدورک،


توضیحات:
این فایل مربوط به یک گلدان طراحی شده در سالیدورک می باشد که قابل مشاهده در SOLIDWORKS 2012 بوده که به همراه فایل سه بعدی، آماده جهت رندرگیری می باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”فایل پارچ آب طراحی شده در سالیدورک”

2019-09-25 23:43:36

مهندسی مکانیک

دانلود گزارش کارآموزی شرکت سایپا

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
فهرست مطالب
تاریخچه‌ سایپا
ورود خودرو به‌ ایران‌
موتور
نصب و تنظیم میل بادامک جدید
قبل از شروع کردن :
نصب میل بادامک:
تنظیم کردن میل بادامک :
تنظیم کردن میل بادامک :
لیفترهای هیدرولیک :
تعویض کردن کلاج ماشین
رفع مشکلات و آزمایش دقیق
سیستم سوخت رسانی:
سیستم خنک کننده در پراید   :
سیستم انتقال قدرت
سیر تکاملی روغن های A.T.F
مکانیزم  جعبه دنده خودکار( گیربکس های اتوماتیک )
 اجزای مبدل گشتاور :
پایداری در برابر خوردگی و سائیدگی
حداقل ویسکوزیته
 تاریخچه‌ سایپا
ورود خودرو به‌ ایران‌
کلیات‌: با اختراع‌ موتورهای‌ چهار زمانه‌ درون‌ سوز در نیمه‌ دوم‌ قرن‌ ۱۹ و تکمیل‌ آن‌ متناسب‌ باپیشرفت‌های‌ دانش‌ بشری‌ و سرانجام‌ تولید انبوه‌ انواع‌ خودروها در اوایل‌ قرن‌ بیستم‌، موارداستفاده‌ اتومبیل‌ به‌ عنوان‌ وسیله‌ای‌ لوکس‌ و تجملی‌ جهت‌ گشت‌ و گذار آخر هفته‌ و نشان‌ دادن‌برتری‌ و منزلت‌ اجتماعی‌ مالک‌ آن‌ تغییر یافت‌ و به‌ صورت‌ وسیله‌ای‌ ضروری‌ برای‌ رتق‌ و فتق‌مشکلات‌ روزمره‌ زندگی‌ بخصوص‌ در شهرهای‌ رو به‌ گسترش‌ درآمد و گسترش‌ زندگی‌شهرنشینی‌ نیز بر ضرورت‌ تولید بیشتر و متنوع‌تر انواع‌ خودرو تأثیر نهاد.
در ایران‌ نیز متناسب‌ با افزایش‌ ارتباط‌ خارجی‌ و توسعه‌ زندگی‌ شهرنشینی‌، موارد استفاده‌اتومبیل‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کالای‌ لوکس‌ و سپس‌ با تأخیر نسبتاً طولانی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کالای‌ ضروری‌مشهود است‌. براساس‌ اطلاعات‌ موجود، مظفرالدین‌ شاه‌ اولین‌ پادشاهی‌ بود که‌ اقدام‌ به‌ خریداتومبیل‌ کرد. او در نخستین‌ سفرش‌ به‌ فرنگ‌، دستور خرید اتومبیل‌ مورد علاقه‌اش‌ را صادرمی‌نماید و سعدالدوله‌ وزیر مختار ایران‌ در بلژیک‌ را مسؤول‌ این‌ امر می‌گرداند. به‌ هر حال‌اتومبیلی‌ با سلیقه‌ شاه‌ ایران‌ خریداری‌ و به‌ همراه‌ راننده‌ بلژیکی‌ که‌ به‌ همین‌ منظور استخدام‌ شده‌بود، از راه‌ دریا ارسال‌ می‌گردد تا قبل‌ از مراجعت‌ شاه‌ به‌ پایتخت‌، او سوار بر این‌ اتومبیل‌ واردتهران‌ شود. هرچند که‌ این‌ اتومبیل‌ اولین‌ خودرو وارد شده‌ به‌ خاک‌ ایران‌ نبود اما تمایل‌ و رغبت‌شاه‌ به‌ اتومبیل‌، موجب‌ ترغیب‌ سایرین‌ به‌ خصوص‌ متمولان‌ و دربار ایران‌ به‌ خرید اتومبیل‌جهت‌ ابراز برتری‌ اجتماعی‌ گردید. عدم‌ وجود راههای‌ مناسب‌ برای‌ تردد خودروها در ایران‌ وحتی‌ در تهران‌، قیمت‌ نسبتاً بالای‌ اتومبیل‌ و آشفتگی‌های‌ مالی‌ و اقتصادی‌ ایران‌ آن‌ روز، از جمله‌موانع‌ عمده‌ ورود خودرو به‌ میزان‌ زیاد در عهد قاجاریه‌ بود. واردات‌ خودرو به‌ ایران‌ پس‌ از سال‌۱۳۰۰ با توجه‌ به‌ افزایش‌ ارتباط‌ بین‌المللی‌ و بهبود راههای‌ مواصلاتی‌ تا حدودی‌ رشد یافت‌ امّا رشد بیشتر روند واردات‌ خودرو مربوط‌ به‌ سالیان‌ پس‌ از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ بود، به‌ طوری‌ که‌براساس‌ آمار و ارقام‌ موجود واردات‌ خودرو به‌ ایران‌ طی‌ سال‌ ۱۳۳۴ بالغ‌ بر ده‌ هزار دستگاه‌خودرو با ارزش‌ دو میلیارد و دویست‌ و پنج‌ میلیون‌ ریال‌ بوده‌ است‌.

این فایل کاملا اصلاح  شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات :43

دانلود فایل

دانلود فایل”دانلود گزارش کارآموزی شرکت سایپا”

2019-09-25 15:45:48

مهندسی مکانیک

فایل شفت خودرو طراحی شده در سالیدورک

دانلود فایل شفت خودرو طراحی شده در سالیدورک،


توضیحات:
این
فایل مربوط به یک شفت خودرو طراحی شده در سالیدورک می باشد که قابل مشاهده در
SOLIDWORKS 2012 بوده که به همراه فایل سه بعدی، آماده جهت رندرگیری می
باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”فایل شفت خودرو طراحی شده در سالیدورک”

2019-09-25 14:52:41

مهندسی مکانیک

فیلم آموزشی شبیه‌سازی حرکت پیستون در نرم‌افزار اینونتور

دانلود فیلم آموزشی شبیه‌سازی حرکت پیستون در نرم‌افزار اینونتور،


توضیحات:
در این ویدئو، نحوه شبیه‌سازی حرکت یک پیستون و اعمال قیدهای حرکتی (لولاها، قید کشویی و …) در ماژول Dynamic Simulation نرم‌افزار اینونتور نشان داده شده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”فیلم آموزشی شبیه‌سازی حرکت پیستون در نرم‌افزار اینونتور”

2019-09-25 14:21:14

مهندسی مکانیک

پاورپوینت شناسایی و تعیین ساختارهای نانو

دانلود پاورپوینت با موضوع شناسایی و تعیین ساختارهای نانو،
در قالب ppt و در 52 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

نانوتکنولوژی
شناسایی و تعیین ساختار نانوذرات به سه طریق کلی صورت می گیرد
مطالعه به کمک میکروسکوپ
میکروسکوپ نوری
میکروسکوپ های نوری و الکترونی
انواع میکروسکوپ الکترونی
تاریخچه میکروسکوپ الکترونی
کاربردهای میکروسکوپ الکترونی
اصول کار میکروسکوپ الکترونی
معرفی برخی اصطلاحات
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت شناسایی و تعیین ساختارهای نانو”

2019-09-25 07:33:18

مهندسی مکانیک

تحقیق سیم پیچی موتور (انواع موتورها و دستگاه ها)

دانلود تحقیق با موضوع سیم پیچی موتور (انواع موتورها و دستگاه ها)،
در قالب word و در 43 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
تبدیل انرژِی در انواع موتورها:
یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته‌ است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله به جز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکترواستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند.

ایده کلی این است که وقتی که یک ماده حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد، نیرویی بر روی آن ماده از سوی میدان اعمال می‌شود. در یک موتور استوانه‌ای، چرخانه (روتور) به علت گشتاوری که ناشی از نیرویی است که به فاصله‌ای معین از محور چرخانه به چرخانه اعمال می‌شود، می‌گردد.

اغلب موتورهای الکتریکی دوار هستنند، اما موتور خطی هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک (که معمولاً درون موتور است) چرخانه یا روتور و بخش ثابت ایستانه یا استاتور خوانده می‌شود. موتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که روی یک قاب سیم پیچی شده‌ است. گر چه این قاب اغلب آرمیچر خوانده می‌شود، اما این واژه عموماً به غلط به کار برده می‌شود. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورودی اعمال می‌شود یا آن بخش از ژنراتور است که در آن ولتاژ خروجی ایجاد می‌شود. با توجه به طراحی ماشین، هر کدام از بخش‌های چرخانه یا ایستانه می‌توانند به عنوان آرمیچر باشند. برای ساختن موتورهایی بسیار ساده کیت هایی را در مدارس استفاده می‌کنند …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق سیم پیچی موتور (انواع موتورها و دستگاه ها)”

2019-09-25 00:02:50

مهندسی مکانیک

ترجمه مقاله مطالعه فن آوری های موجود بازیافت گرمای گازهای خروجی برای کاربردهای موتور دیزل HD

  • Normal 0 false false false EN-US


    مقاله ترجمه شده با عنوان مطالعه فن آوری های موجود بازیافت گرمای گازهای
    خروجی برای کاربردهای موتور دیزل
    HD، به همراه اصل مقاله


    عنوان انگلیسی
    مقاله:

    Study of available
    exhaust gas heat recovery technologies for HD diesel engine applications

     

     

    عنوان فارسی مقاله:  

    مطالعه فن آوری های
    موجود بازیافت گرمای گازهای خروجی برای کاربردهای موتور دیزل
    HD

     

    دسته بندی: مهندسی مکانیک

    فرمت فایل ترجمه
    شده: 
    Word (قابل ویرایش)

    تعداد صفحات فایل
    ترجمه شده: 29

     

    ترجمه سلیس و روان
    مقاله آماده خرید می باشد.

     

    چکیده مقاله:

    Greenhouse effect, diminishing petroleum supplies and increasing fuel cost
    have

    motivated governments and diesel engine manufacturers to reduce engine
    emissions and

    increase fuel economy. During recent years, various efforts were made to
    improve further
    diesel engine efficiency and fuel economy
    and, thus, to curtail CO2 and other gaseous and
    particulate emissions
    (Binder and Schwarz, 2002; Hountalas et al., 2002, 2005a,b).

    Combination of advanced injection timing, high injection pressure and high
    boost

    pressure can reduce specific fuel consumption of DI (Direct Injection)
    diesel engines
    (Hountalas
    et al., 2005a). Improvement of DI diesel engine efficiency can be attained by
    improving the thermodynamic efficiency of the operating
    cycle or by reducing its
    mechanical losses
    (Hountalas et al., 2006; Heywood, 1988).

     

     

    ترجمه چکیده:

    اثرات گلخانه‌ای، کاهش ذخایر نفت خام و افزایش هزینه‌های
    سوخت، دولت‌ها و سازندگان موتورهای دیزل را بر این داشته تا گازهای خروجی موتور را
    کاهش داده و مصرف سوخت را اقتصادی‌تر کنند. در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای
    کاهش دی‌اکسیدکربن، گازهای دیگر و انتشار موارد معلق بمنظور بهبود بیشتر کارایی
    موتور دیزل و اقتصادی‌تر کردن سوخت صورت گرفته است. تلفیق
    زمانبندی پیشرفته تزریق، فشار بالای تزریق و فشار تقویتی زیاد می‌تواند مصرف سوخت
    ویژه در موتورهای دیزلی که با تزریق مستقیم (دی‌آی)
    کار می‌کنند، کاهش دهد. پیشرفت
    بازده موتور دیزل دی‌آی می‌تواند از طریق عملکرد ترمودینامیک چرخه عملیاتی یا کاهش
    اتلاف مکانیکی، حاصل شود.

  • دانلود گزارش کارآموزی تحلیلی بر آزمون های مجموعه بوستر،
  • در قالب word و در 45 صفحه، قابل ویرایش.


    بخشی از متن گزارش کارآموزی:
    پنج دسته كلي (1- عملكردي، 2- سختي و قدرت، 3- دوام، 4- مقاومت جوي، 5- صدا ) آزمونهاي بوستر را تشكيل مي دهند. در اين پروژه به آزمونهاي عملكردي خواهيم پرداخت و سعي خواهيم نمود زير آزمايشهاي اين گروه را تا حد امكان تشريح نموده و هدف از انجام هر يك را به اختصار توضيح دهيم. قبل از وارد شدن به مبحث فوق ابتدا اصطلاحاتي را كه در متون استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است را عنوان مي كنيم:
     
    ميله فشار (Pushrod) : ميله خروجي بوستر است كه وظيفه انتقال نيرو به پمپ ترمز را دارد .
    ميله ترمز (Operatingrod): ميله ورودي بوستر كه به پدال ترمز متصل است و وظيفه انتقال نيرو به بوستر را دارد.
    پيشروي مؤثر (Effective  stroke): ميزان پيشروي ميله فشار كه حداقل مي بايست به اندازه حداكثر پيشروي پيستونهاي پمپ ترمز براي رسيدن به حداكثر فشار خروجي باشد. 

    نيروي نهايي عملكرد (Full  loadworking point): نقطه اي است كه بيشترين نيروي خروجي به واسطه عملكرد بوستر به دست مي آيد. از اين نقطه به بعد، عملاً نقش بوستر حذف شده و نسبت تغييرات نيروي خروجي به تغييرات نيروي ورودي تقريباً برابر يك خواهد بود. اين نقطه را Vacum Run– Outpoint  نيز مي گويند. زيرا خلاء از بوستر كاملاً خارج شده است…
    دانلود فایل

    دانلود فایل”گزارش کارآموزی تحلیلی بر آزمون های مجموعه بوستر”

    2019-09-24 13:08:47