پروژه کارآموزی

گزارش کارآموزی نصب , راه اندازي و طراحي آسانسور

  • در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه
    شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

    انواع آسانسورها به 2 نوع كششي و هيدروليكي
    تقسيم مي گردند كه نوع كششي داراي كادر وزنه و تجهيزات جانبي مي‌باشد هنگامي كه كابين
    و وزنه‌ي تعادل در مقابل هم قرار مي‌گيرند بايد با نصف ظرفيت بالانس شود. درها به دو
    نوع اتوماتيك و نيمه اتوماتيك تقسيم مي‌گردند.

    اتوماتيك : سانترال يا تلسكوپي هم ناميده
    مي‌شوند و درهايي هستند كه از وسط باز مي‌شوند. همچنين درهايي كه به سمت چپ يا به سمت
    راست باز مي‌شوند (چپ بازشو يا راست باز شو) نيز اتوماتيك‌اند اما نيمه اتوماتيك درهايي
    هستند كه از داخل نيز داراي حفاظي مي‌باشند مثل درهاي جمع شو كه به درهاي يخچالي هم
    معروفند (بازشو در پارگرد دارند)

    انواع موتورهاي مرسوم در بازار شامل اكلمپ
    5/5 كيلو وات، مونتاتري 5/5 كيلووات آلبرتوساتي (هرسه از ايتاليا) شيندلر از آلمان
    و اسپانيا و نوا
    MJT،
    جكو، و آكار تركيه مي‌باشند

    از منارهاي بلند کليساهاي قرون وسطي چنين
    برمي آيد که معماران و سازندگان بنا از صدها سال پيش قادر به ساخت بناها و ساختمان
    هاي بلند بوده اند. اما يک عامل بازدارنده وجود داشت که مانع از ساخت ساختمان هاي بلند
    به عنوان محل کار يا زندگي مردم مي شد. اين عامل بازدارنده چيزي نبود جز پله. يک مکانيک
    آمريکايي به نام اليشا گونوذ اتيس، تحولي را در اين زمينه به وجود آورد.

    اختراع اتيس بسيار ساده بود. يک چرخ ضامن
    دار که در صورت پاره شدن طناب، مانع از سقوط کامل اتاقک آسانسور مي شد و اتاقک تنها
    به اندازه چند پا با فشار مي افتاد. او اختراع خود را در سال ۱۸۵۴ ميلادي در نمايشگاه
    نيويورک به نمايش گذاشت. اختراع او سرآغاز استفاده از آسانسورهاي بي خطر بود.

    آسانسور وسيله حمل و نقل عمودي است مه با
    سيستم تعليق و تعادل نيروي محرکه عمل جابه جايي انجام مي دهد در واقع براي آشنايي بيشتر
    با اين وسيلهبايد گفت که بشر در قرن هاي گذشته از بالابر استفاده کرده است اما پايه
    گذار علمي و طراح آسانسور امروزي دانشمند و رياضي دان بزرگ اتوود است که با ساختن ماشين
    اتوود که عبارت بود از دو وزنه که با يک نخ به يکديگر مربوط مي شدند و روي قرقره ها
    بالا و پايين مي رفتند توانست طرج ابتدايي يک آسانسور را ارائه دهد اما اولين آسانسور
    به شکل امروزي که داراي ترمز ايمني بود توسط اوتيس در آمريکا ساخته و آزمايش شده و
    سپس بعد از آن ديگران نيز به ساخت انواع آسانسور دست زدند و صنعت آسانسور شکل گرفت
    نکاتي درباره ايمني و استفاده از آسانسور آسانسور راننده يا خلبان ندارد و به صورت
    شبانه روز آماده کار مي باشد مسافرين بيرون آسانسور فرمان احضار مي دهند و مبدا و مقصد
    را مشخص مي نمايند و در زمان مناسب پاسخ مي دهد بنابراين فشارهاي مجدد بر روي دکمه
    هاي احضار کابين کاري بيهوده است مسافرين درون کابين فرمان حرکت مي دهند و مقصد را
    مشخص مي نمايند اين وسيله قادر به شناسايي مسافرين از نظر سن قد مونث و يا مذکر و بيمار
    يا سالم بودن و ميزان وزن دقيق مسافرين نمي باشد اذل در پاره اي از موارد به وسيله
    بسيار خطرناکي تبديل مي شود دکمه هاي فرمان در محلي نصب شده است که کودکان کمتر از
    هفت سال قادر به احضار و صدور فرمان نباشند ولي همواره بايد به خاطر بسپاريم که هرگز
    کودکان به تنهايي نبايد از اين وسيله استفاده نمايند با ايجاد شرايط مناسب فضاي بازي
    و گاهي مذاکره دست جمعي با کودکان و نوجوانان بايد به صورت جدي و کامل از بازي با آسانسور
    جلوگيري نماييم در هنگام استفاده از آسانسور حتما بايد به ظرفيت نهائي آن توجه شود
    ظرفيت ها معمولا 4 6 8 10 12 15 18 20 و … مي باشند که بايد بر روي پلاک مشخصات در
    کابين نصب باشد معمولا کابين آسانسور به صورتي طراحي و ساخته مي شود که حداکثر ظرفيت
    به سختي در آن جا شوند زيرا استفاده خارج از ظرفيت خطرات بسيار جدي در بر دارد که قابل
    قياس با انواع خودروها و وسايل ديگرنيست اصولا آسانسور بايد مجهز به سيستم آلارم ظرفيت
    مجاز و غير مجاز باشد ولي رعايت ظرفيت آسانسور توسط مصرف کنندگان در اولويت قرار دارد
    هرگز در هنگام وارد شدن به کابين آسانسور در حال گفتگو به صورت عقب يا از پهلو اقدام
    ننماييد همواره در هنگام ورود به کابين آسانسور از وجود کابين در مقابل خود مطمئن شويد
    و رو به کابين وارد شويد.

    روش هاي ساده اطمينان از وجود روشنايي کابين
    ديدن تصوير خود در آينه کابين و مشاهده افراد درون کابين است در اوقاتي که ساختمان
    خلوت است حتي الامکان به تنهايي از آسانسور استفاده ننماييد اگر زماني در آسانسور محبوس
    شديد هرگز خوف نکنيد و نهراسيد اول بر ترس خود غالب شويد و کنترل منطقي خود را به دست
    آوريد سپس دست به اقدامات زير بزنيد زنگ خطر آسانسور را به صدا در آوريد تا براي کمک
    و خارج نمودن شما از بيرون اقدام نمايند اگر در کابين تلفن نصب است از آن براي درخواست
    کمک استفاده نماييد اگر هيچ يک از اين دو نبود ضمن حفظ خونسردي از تلفن همراه خود استفاده
    نمائيد در غير اين صورت با صداي بلند ولي خونسرد مکررا در خواست کمک نمائيد.

     

    تاريخچه آسانسور در ايران

    آسانسور به صورت امروزي در حدود 50 سال
    پيش وارد کشور شده است و اولين نمايندگي فروش آسانسور در کشور مربوط به يک شرکت سوئيسي
    مي باشد که توسط يک شرکت ايراني وارد شد و بعد از آن نيز شرکت هاي خارجي ديگر در اين
    زمينه فعاليت داشتند اولين کارخانه در ايران توسط وزارت مسکن و شهر سازي در سال
    1350 در شهر صنعتي البرز قزوين تحت ليسانس يک شرکت سوئيسي بنا گرديد و بعد از آن نيز
    کارخانجات ديگري توسط شرکت هاي خارجي در ايران فعاليت نمودند ولي با توجه به تحريم
    وسايل بعد از انقلاب و بر اساس ضرورت و نياز شروع به فعاليتهاي توليدي در زمينه ساخت
    قطعات يدکي آسانسور نمودند و در واقع آسانسور به صورت تلفيقي در کشور توليد و نصب گرديد
    تا اينکه در دهه 70 مجوز واردات آزاد شده وبه تبع آن واحدهاي فروش آسانسور به صورت
    رسمي و غير رسمي بوجود آمدند

    صنعت آسانسور جهان از زماني که با نيروي
    برق کار مي کند قدمتي يکصد و پنجاه ساله دارد، هر چند عمر بالابرها در جهان به بيش
    از ده هزار سال مي رسد و اولين چرخ چاه خود از اولين بالابرها بوده است. مهمترين شرکت
    هاي توليد آسانسور در جهان اوتيس و شيندلر با قدمتي حدود يکصدو پنجاه سال مي باشند.

    دانلود گزارش کارآموزی نصب، راه اندازی
    و طراحی آسانسور

    دانلود گزارش کارورزی آسانسور

    نصب، راه اندازي و طراحي آسانسور

    کارروزی اسانسور

    کاراموزی آسانسور

    فهرست مطالب

    خلاصه ي گزارش كارآموزي

     

    فصل اول

     

    تاريخچه‌ي شركت

     

    آسانسور و تاريخچة آن

     

    تاريخچه آسانسور در ايران

     

    فصل دوم

     

    اصول عملكرد آسانسور

     

    نيازها و سلايق کودکان در طراحي آسانسور

     

    سيستم محرکه آسانسورهاي سريع

     

    آسانسور چي خاطره اي كه كم كم ازنگاه ها
    محو مي شود

     

    تحليل عملکرد پرده گوش و ناراحتي فشار گوش
    براي آسانسورهاي فوق سريع23

     

    نكاتي پيرامون نصب آسانسورهاي هتل

    این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب
    و متن اصلی می باشد که با فرمت
    ( word
    ) در اختیار شما قرار می گیرد.

    (فایل قابل ویرایش است )

    تعداد صفحات : 30

     


  • Normal 0 false false false EN-US FA
  • دانلود فایل"گزارش کارآموزی نصب , راه اندازي و طراحي آسانسور"

    2019-08-07 18:06:44

  • پروژه کارآموزی

    دانلود گزارش کارآموزی کارخانه کاشی اصفهان

  • در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه
    شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

    مقدمه :

    در صنايع كاشي سازي و آجرهاي نسوز كلاً
    توليدات سراميكي احتياج به مواد اوليه ( مواد معدني ) بوده كه زير بناي ساخت و تهيه
    اين نوع از فرآورده ها مي باشد كه به جز چند مورد خيلي كم به صورت مصنوعي دركارخانجات
    مختلف تهيه مي شود و بعنوان مواد اوليه به كارخانه هاي كاشي و سراميك سازي آورده مي
    شود .

    بقيه مواد اوليه از طبيعت به صورت كاني
    هاي مختلف استخراج كه بنام معادن مختلف نامگذاري مي شوند به كارخانجات حمل مي شوند
    كه اكتشاف و پي جويي مواد اوليه مورد نياز توسط كارشناسان ما زمين شناسي و درون صورت
    مي گيرد و نحوه بهره برداري و استخراج آنها برنامه ريزي مي گردند كه اين مواد اوليه
    خوشبختانه در سرزمين ايران به فراواني ديده مي شود و درحال حاضر كاشي اصفهان از چندين
    نوع ماده معدني استفاده مي كند كه به صورت هاي مختلف به كارخانه حمل گرديده كه در اينجا
    اسامي و خصوصيات فيزيكي و شيميايي و تعميرات رفتاري آنها در برابر روان كننده ها بررسي
    مي شود مانند : (حرارت ، پخت و غيره )

     

    مواد تقريباً معروف :

    1-         كائولن
    سركوير                              4- كائولن
    زئور                             7-خاك آباده
    (معدن استقلال)

    2-         كائولن
    كوشا-نصرت                       5- كائولن زاويه
    مياه                       8- دولوميت تيدار

    3-         كائولن
    تاكستان                              6- تعوليت
    مساوي              9- تاك تيدار

     

     

    قسمتهاي مختلف كه در طول مدت كار آموزي
    در آن قسمتها فعاليت انجام شده :

    1-         قسمت
    كنترل كيفي مواد (آزمايشگاه )

    2-         قسمت
    تهيه بدنه

    3-         قسمت
    پرس

    4-         قسمت
    كوره

    5-         قسمت
    تهيه لعاب

    6-         قسمت
    خطوط لعاب

     

    كه سرپرستان اين قسمت به ترتيب آقايان         ، مهندس حاج احمدي ، مهندس خميسي ، و در
    قسمت تهيه لعاب و خطوط لعاب خانم مهندس هاشمي مي باشند .

    تهيه بدنه

    ساخت كاشي در كارخانة كاشي اصفهان از 5
    مرحله تشكيل شده است كه ما در مورد هر يك از اين مراحل توضيح مي دهيم ، اولين قسمت
    اين كارخانه تهيه بدنه نام دارد . دومين قسمت پرس نام دارد ، سومين قسمت كوره نام دارد
    . چهارمين قسمت تهيه لعاب نام دارد . پنجمين قسمت خطوط لعاب دسته‌بندي نام دارد – كه
    در هر يك از اين مراحل بايد كارهايي بر روي خاك و چيزهاي ديگر از جمله بدنه صورت گيرد
    تا كاشي مطلوب به ما محصول دهد .

    اولين قسمت اين كارخانه كه تهيه بدنه نام
    دارد از اين مراحل تشكيل شده است كه تا شماره 6 مربوط به تهيه بدنه مي شود .

    1-         خاك
    2- آسياب 3- دوغاب 4- الك 5- اسيدي دراير با 5 الي 6% رطوبت 6- پودر داخل مخازن 7-
    پرس كردن بيسكيويت 8- داخل كوره پختن  9- لعاب
    دادن وشكل دادن داخل كوره ها

    انواع خاك كه كاشي اصفهان مصرف مي كند عبارتند
    از :

    1-         تالك
    2 رود 3600 كيلوگرم  2- كلسيت 4350 كيلوگرم  3- فلدسپار 8700 كيلوگرم 4-300
    SP آباده
    7275 كيلوگرم  5- دولوميت 2 رود 9972 كيلوگرم  6- كائولن تاكستان 11100 كيلوگرم 7- كائولن ابهر
    11925 كيلوگرم 8- قليپاق 14400 كيلوگرم  9-
    كاشي لعابدار 14550 كيلوگرم 10- خرابا بيسكويت 15000 كيلوگرم  به اين فرمول 100 كيلو چسب سيليكات مايع و 75 كيلوكربنات
    باريم و آب به مقدار 8500 ليتر اضافه مي شود و از فرمول
    D= 409 IT بدست مي‌آيد. 

    این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب
    و متن اصلی می باشد که با فرمت
    ( word
    ) در اختیار شما قرار می گیرد.

    (فایل قابل ویرایش است )

    تعداد صفحات : 26

  • Normal 0 false false false EN-US FA
  • در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه
    شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

    مقدمه

    انجام دادن كار اجرايی به عنوان كارآموزی
    كار مفيدی است چون اين كار دانشجو را با کارهای اجرايی عمرانی آشنا می كند.کارهای اجرايی
    عمرانی با دستگاه تئوری تفاوت دارد و اختلاف اجرا ودروس دانشگاهی در كارگاه ساختمانی
    قابل مشاهده است،البته بايد توجه داشت در کارگاه ها ممکن است اجرای برخی از کارها به
    طور صحيح انجام نشود و کارآموز بايد دقت نمايد در آينده خود از انجام اينگونه اشتباهات
    پرهيز نمايد.كارآموزی وكاركردن دركارگاه ساختمانی قبل از رفتن دانشجو به محل كار برای
    آماده به کار شدن لازم است.

    از آقاي فرزام  استادكارآموزی , آقای علی اکبری سرپرست کارآموزی
    , مهندس فروغی , مهندس آرزه گر , مهندس عسگريان , استاد کاران و کارگران محترم و تمام
    كساني كه در تهيه اين گزارش كارآموزي ياري نمودند تشكر مي کنم.

     

    فهرست

    گزارش از محل کارآموزی……………………………………………………………………………………7

    بخش اول:مصلای بزرگ امام خمينی(ره) تهران…………………………………………………….8

    اهداف طرح……………………………………………………………………………………………………….9

    مشخصات عمومی طرح………………………………………………………………………………………9

     معرفی طرح……………………………………………………………………………………………………..10

    رواق خانه شرقی………………………………………………………………………………………………13

    کارآموزی در مصلا…………………………………………………………………………………………….13

    بخش دوم: ساختمان بتنی…………………………………………………………………………………18

    مزايای ساختمان بتنی………………………………………………………………………………………18

    قسمت های مختلف ساختمان بتنی…………………………………………………………………..
    19

    تخريب ساختمان قديمی…………………………………………………………………………………..19

    گود برداری………………………………………………………………………………………………………22

    اجرای ديوار فونداسيون…………………………………………………………………………………..
    23

    اثر ناخالصی های آب بر روی بتن……………………………………………………………………….24

    اجرای بتن مگر………………………………………………………………………………………………..26

    آرماتور بندی پی………………………………………………………………………………………………28

    بتن ريزی فونداسيون……………………………………………………………………………………….31

    ويبره کردن بتن………………………………………………………………………………………………33

    آرماتور بندی ستون ها…………………………………………………………………………………….35

    بتن ريزی ستون ها………………………………………………………………………………………….38

    چند نکته مهم در زمان اجرای بتن ريزی ستون
    ها………………………………………………40

    نحوه صحيح ريختن بتن در قالب……………………………………………………………………….41

    اجرای تير بتنی………………………………………………………………………………………………..43

    تيرچه……………………………………………………………………………………………………………..46

    طريقه ساخت تيرچه در کارگاه………………………………………………………………………….47

    طريقه اجرای سقف تيرچه ينوليت…………………………………………………………………….50

    طريقه اجرای سقف تيرچه بلوک……………………………………………………………………….51

    کلاف عرضی……………………………………………………………………………………………………52

    بتن ريزی سقف تيرچه بلوک…………………………………………………………………………….54

    ديوار چينی……………………………………………………………………………………………………..55

    پله………………………………………………………………………………………………………………….59

    بخش سوم: ساختمان اسکلت فلزی…………………………………………………………………..60

    پشت بام…………………………………………………………………………………………………………60

    محاسبات پله………………………………………………………………………………………………….63

     

    این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب
    و متن اصلی می باشد که با فرمت
    ( word
    ) در اختیار شما قرار می گیرد.

    (فایل قابل ویرایش است )

    تعداد صفحات : 65

  • Normal 0 false false false EN-US FA
  • دانلود فایل"دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران"

    2019-08-03 23:50:10

  • پروژه کارآموزی

    گزارش کارآموزی جوشکاری

  • در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه
    شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

    امروزه با افزايش تعداد سفرها، اهميت جابجايي
    بيش از پيش روشن شده است. در قديم جابجايي به شکل هاي محدودي صورت مي گرفته و مردم
    بيشتر مجبور بوده اند از حيوانات اهلي نظير اسب و شتر . . . براي جابجايي خود يا کالاهايشان
    استفاده کنند و يا حتي در بعضي از موارد پياده مسافتهاي مورد نظرشان را طي کنند. مي
    توان ظهور کالسکه را بعنوان تحولي بزرگ در حمل و نقل بشر به حساب آورد، اما بايد بزرگترين
    تحول را در حمل و نقل زميني اختراع موتور بخار توسط جيهزوات انگليسي دانست. زيرا در
    آن زمان بزرگترين مسئله در حمل و نقل براي بشر توليد قواني محرکه براي بحرکت در آوردن
    وسيله نقليه بود که اختراع وي بعنوان شروعي براي پيشرفت سريع در حمل و نقل و ساخت وسايل
    نقليه شد. زيرا همانطور که اشاره شد تا قبل از آن بيشتر از نيروي ماهيچه اي حيوانات
    اهلي براي تأمين اين امر استفاده مي شد که منبعي نامطمئن بود، همچنين حيوانات پس از
    طي مسافتي نه چندان طولاني خسته مي شوند يا اينکه تحمل شرايط آب و هوايي سخت را نداشتند
    .

    اولين فرآيندي که در مورد آن توضيح داده
    مي شود، فرآيند جوشکاري قوس الکترود دستي است. نام ديگر اين فرآيند
    stick welding مي باشد و
    در اين فرآيند، حرارت از طريق اعمال قوس الکتريکي بين يک الکترود پوشش دار و قطعه کار
    تأمين مي شود. در شکل 1 نماي شماتيک فرآيند (
    SMAW)
    نمايش داده شده است. مطابق شکل يک قوس الکتريکي، بين الکترود و قطعه کار برقرار شده
    است. اين قوس الکتريکي، انرژي لازم جهت ذوب فلز پايه، مفتول و روکش الکترود را تأمين
    مي کند. همزمان با حرکت الکترود به سمت راست، فلز جوش پشت سر آن، زير پوششي از سرباره
    slag منجمد مي گردد.
    بدليل آنکه سرباره نسبت به فلز جوش سبکتر است و نقطه ذوب کمتري دارد روي سطح جوش شناور
    شده و پس از آن منجمد مي گردد. نکته ديگري که در شکل 1 نمايش داده شده، گاز محافظي
    است که در اثر سوختن روکش الکترود توليد شده است.وظيفه اين گازهاي توليد شده محافظت
    قوس و حوضچه مذاب در برابر اتمسفر مي باشد مهمترين عنصر در فرآيند
    SMAW، الکترود مي باشد. الکترود
    از يک مغزي فلزي بهمراه يک روکش (
    flux)
    مخصوص در اطراف آن تشکيل شده است.

    تمام الکترودهاي مخصوص جوشکاري فولادي کربني
    و کم آلياژي، از يک مغزي فولادي يکسان ساخته شده اند. اين مغزي از جنس يک فولاد کم
    کربن اکسيژن زدايي نشده مي باشد. بنابراين هر عنصر آلياژهاي ديگري از طريق روکش الکترود
    به حوضچه مذاب افزوده مي گردد.

    علت اين امر، اقتصادي بودن تأمين عناصر
    آلياژي از طريق روکش الکترود مي باشد

    وظايف روکش يا فلاکس الکترود عبارت است
    از:

    1-محافظت (shielding):

    در اثر سوختن روکش الکترود، گازهاي محافظي
    جهت حفاظت از حوضچه مذاب توليد مي گردد.

    2-اکسيژن زدايي (Deoxidation):

    روکش الکترود از طريق انجام واکنش هاي شيميايي،
    اکسيژن و ساير گازهاي جذب شده در حوضچه مذاب را خارج مي نمايد. 

    3-آلياژ سازي:(Alloying)

    از طريق روکش الکترود، عناصر آلياژي متنوعي
    به حوضچه مذاب افزوده مي گردد.

    4-يونيزاسيون: (Ionieing)
    عناصر موجود در روکش الکترود به عمليات يونيزاسيون کمک نموده،شروع قوس الکتريکي و پايداري
    آنرا بهبود مي بخشند.

    5-عايق سازي (Insulationg):

    سرباره منجمد شده روي سطح جوش از طريق ايجاد
    يک عايق حرارتي سرعت سرد شدن جوش را کاهش مي دهد. با توجه به اهميت الکترود در فرآيند
    SMAW، شناسايي و طبقه بندي انواع
    آن ضروري مي باشد. انجمن جوشکاري آمريکا جهت شناسايي و طبقه بندي اين الکترودها سيستم
    معيني تعريف نموده است. اين استاندارد طبقه بندي، جهت فولادهاي کربني
    AWS A5.1 و جهت فولادهاي
    کم آلياژهاي
    AWS A5.5 مي باشد. بخش هاي مختلف اين سيستم طبقه بندي در شکل 2 نمايش داده شده است.

    مطابق با اين سيستم طبقه بندي از يک حرف
    E بيانگر کلمه
    الکترود و چهار يا پنج رقم پس از آن استفاده مي شود. دو يا سه رقم اول ( در صورتيکه
    در طبقه بندي از چهار رقم استفاده شده بود دو رقم اول و در صورتيکه از 5 رقم استفاده
    شده بود سه رقم اول) بيانگر حداقل استحکام کششي فلز جوش بر حسب
    ksi ( کيلو پوند بر اينچ مربع
    ) مي باشد بعنوان مثال در صورتيکه دو رقم اول عدد «70» باشد بدان معناست که حداقل استحکام
    کششي فلز جوش رسوب داده شده 70000
    psi مي باشد.

    رقم بعدي بيانگر وضعيتي است که با آن الکترود
    مجاز به جوشکاري هستيم عدد «1» بيانگر امکان استفاده از الکترود در تمام وضعيتها مي
    باشد. عدد (2) بيانگر سياست زياد حوضچه مذاب مي باشد. بطوريکه مجاز به استفاده از اين
    الکترود فقط در وضعيت تخت براي انواع جوش ها و وضعيت افقي فقط در جوش هاي نبشي (
    Fillet) مي باشيم عدد 4 بيانگر مناسب
    بودن الکترود براي جوشکاري در وضعيت عمودي سرازير مي باشد. رقم آخر در اين طبقه بندي
    بيانگر نوع روکش الکترود و نوع جريان و قطبيت پيشنهادي مي باشد شکل 3 رقم آخر را در
    اين سيستم طبقه بندي نشان مي دهد.

    شايان ذکر است کليه الکترودهايي که رقم
    آخر آنها به 5، 6 يا 8 ختم مي شوند، در رده ي الکترودهاي کم هيدروژن قرار مي گيرند.
    به منظور حفظ مقدار کم هيدروژن (رطوبت) در اين الکترودها بايستي آنها را در بسته بندي
    هاي فلزي مقاوم به رطوبت يا در داخل کوره هاي مناسب نگهداري نمود. اين کوره ها بايد
    به صورت الکتريکي بوده و قابليت تنظيم درجه حرارت از   تا   را
    داشته باشند. استفاده از اين کوره ها در شرايط استاندارد مقدار رطوبت را در حداقل مقدار
    ممکن ( کمتر از%20 نگاه مي دارد. پس از باز کردن بسته بندي اين الکترودها، بلافاصله
    بايد آنها را در داخل کوره نگهداري کرد. مطابق با اغلب استانداردها، الکترودهاي کم
    هيدروژن را بايد بلافاصله پس از خروج از بسته بندي اوليه، داخل کوره با حداقل دماي   نگهداري کرد اين نکته حائز اهميت است که قراردادن
    ساير الکترودها (غير از الکترودهاي کم هيدروژن ) داخل کوره، ممکن است و در کارآيي موثر
    آنها اثر سوء داشته باشد. بعنوان مثال بعضي الکترودها طوري ساخته مي شوند که روکش آنها
    حاوي مقدار معيني رطوبت باشد حال در صورت حذف اين رطوبت در کارآيي آنها اختلالاتي رخ
    مي دهد

    الکترودهاي مخصوص جوشکاري فولادهاي کم آلياژي
    مخصوصاً بر اساس يک پسوند پس از طبقه بندي ذکر شده فوق، شناسايي مي شوند. اين پسوندها
    معرف نوع و ميزان عناصر آلياژي در روکش الکترود مي باشند که در شکل 4 نشان داده شده
    است.

    تجهيزات فرآيند SMAW
    نسبتاً ساده مي باشد مطابق شکل 5 از منبع قدرت دو کابل خارج شده است
    يکي به 1 بند الکترودگير و ديگري به قطعه کار متصل مي گردد. در اثر ايجاد قوس الکتريکي
    بين نوک الکترود و قطعه کار، حرارت لازم جهت ذوب تأمين مي شود. در اين فرآيند از يک
    منبع قدرت با مشخصات ولت- آمپر جريان ثابت استفاده مي شود در صورتيکه جوشکار در حين
    عمليات جوشکاري، طول قوس را افزايش دهد، بدليل افزايش مقاومت قوس، ولتاژ افزايش يافته
    و شدت جريان کاهش مي يابد. مطابق شکل 6 (
    A
    به ازاء افزايش %32 ولتاژ، شدت جريان فقط %10 کاهش مي يابد. با توجه به رابطه حرارت
    ورودي (
    Heat Inpue)
    در يک سرعت جوشکاري ثابت مثلاً (
    loin/min)
    با افزايش طول قوس، حرارت ورودي افزايش مي يابد.

    كارآموزي جوشكاري

    فهرست مطالب

    مقدمه

    فصل اول: آشنايي با مکان کلي کارآموزي

     

     

    فصل دوم: ارزيابي بخش هاي مرتبط با رشته
    علمي کارآموز

    1-جوشکاري و برشکاري بکار رفته در ساخت
    قالبهاي تراورس

    1-1- انواع فرآيندهاي جوشکاري

    2-1- جوشکاري قوس الکترود دستي

    3-1- جوشکاري قوس فلزي تحت پوشش گاز محافظ

    4-1- فرآيندهاي برشکاري

    2-انواع جيگ و فيکسچرها و وظايف آنها

    1-2- ميگ ها و فيکسچرها

    2-2- انواع ميگ ها

    3-2- انواع فيکسچرها

    4-2- دسته بندي فيکسچرها

    5-2- طراحي جيگ و فيکسچرها

    6-2- اهداف اصلي فيکسچرها

    3-قالبهاي خم کاري و برشکاري

    1-3- طراحي ماتريس

    دانلود فایل

  • دانلود فایل”دانلود گزارش کارآموزی صنایع کاشی خزر”

    2019-07-30 07:57:57