علوم تربیتی

پرسش نامه توانمندي هاي رياضي دوم دبستان

دانلود پرسش نامه با موضوع توانمندي هاي رياضي دوم دبستان،
در قالب word و در 3 صفحه، قابل ویرایش.
 


این پرسش نامه دارای 40 سؤال، روایی و پایایی و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پرسش نامه توانمندي هاي رياضي دوم دبستان”

2019-09-23 18:39:25

علوم تربیتی

تحقیق بررسي نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

دانلود تحقیق با موضوع بررسي نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه،
در قالب word و در 60 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چكيده


مقدمه

فصل اول:
كليات تحقيق
بيان مسئله
اهداف تحقيق
اهميت تحقيق و فوايد تحقيق
تعريف مفاهيم
پيشرفت تحصيلي
فرضيه
پيشينة تحقيق
حدود و محدوده مطالعاتي

فصل دوم:
چارچوب نظري
آرای جامعه شناسان
ديدگاه‌هاي فلسفي
آراء روانشناسان
نظريات روانشناسان در باب پيدايش فراغت
عوامل مؤثر بر گذران اوقات فراغت
كاركردهاي اوقات فراغت از ديدگاه اسلام

فصل سوم:
روش تحقيق
درآمد
جامعه آماري
نمونه آماري
ابزار پژوهش
روش تحليل داده‌ها

فصل چهارم:
تجزيه و تحليل داده‌ها

فصل پنجم:
نتيجه‌گيري و پيشنهادات
پيشنهادات
منابع
ضمايم


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
اوقات فراغت را ميتوان مهم‌ترين و دلپذيرترين اوقات آحاد بشردانست اين اوقات مستعد است كه براي مؤمنان لحظه‌هاي نيايش با معبود، براي عالمان دقايق تعمق و تفكر، براي هنرمندان زمان ساختن و ابداع باشد.در عين حال براي عده‌اي نيز اوقات اين اوقات به جاي فراغت ملال‌آورترين لحظه‌هاست.

با اينكه انسان از همان دوران اوليه حضورش در كره زمین براي تأمين مايحتاج خود به ستيز برخاست نوعي اشتغال در زندگي روزمره‌اش ظاهر شد اما طبيعت اين اشتغال و همين طور ميزان پرداختن به اين اشتغال به شكلي بوده است كه مي‌توان اظهار نمود نه تنها موجب خستگي، افسردگي و دلزدگي وي نمي‌شود كه …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه”

2019-09-23 06:22:59

علوم تربیتی

تحقیق راهکارهای پیشگیری از اعتیاد

دانلود تحقیق با موضوع راهکارهای پیشگیری از اعتیاد،
در قالب word و در 48 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
تعریف دانش آموز پیش دانشگاهی
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعیین متغیرها
تعاریف عملیاتی مفاهیم

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق

تاریخچه مواد مخدر
تاریخچه تریاک و مواد مخدر در ایران
تاریخچه مصرف  هروئین در ایران
قوانین ایران درباره اعتیاد
تاریخچه کنترل بین المللی مواد مخدر
تاریخچه عملی تحقیق

فصل سوم: روش تحقیق

نوع تحقیق
ابزار اندازه گیری

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

جدول ها و نمودارها
فرضیه ها

فصل پنجم: نتیجه گیری

خلاصه تحقیق
ارائه پیشنهادات
محدودیت های تحقیق
محدودیتهایی که در کنترل محقق است
ضمائم: پرسشنامه ارائه شده به دانش آموزان
منابع و مآخذ


بخشی از مقدمه تحقیق:

اعتياد به مواد مخدر، به عنوان نابساماني
اجتماعي، پديده اي است كه بدان ‹‹بلاي هستي سوز›› نام نهاده اند؛ زيرا
ويرانگري هاي حاصل از آن زمينه ساز سقوط بسياري ازارزش ها وهنجارهاي فرهنگي
واخلاقي مي گرددوسلامت جامعه رابه مخاطره مي اندازد. هر سال اين بلاي خانمان
برانداز، قربانيان بي شماري را به آغوش سرد خاك مي نشاند.

اعتياد به
مواد مخدر تقريباً پديده نوظهوري است كه از عمر آن شايد بيش از150 سال نمي
گذرد. البته مصرف ماده مخدر و حتي خوگري و نيز استعمال نفنني بدان، تاريخي
طولاني دارد. ليكن از قرن 19 به بعد است كه به سبب تأثير فراوان بر جنبه
هاي متفاوت زندگي اجتماعي انسان ها، توجه بسياري را به خود جلب كرده است.
تحقيقات تاريخي و مردم شناختي نشان داده است كه استفاده از مواد مخدر
درگذشته، صرفاً به بزرگسالان محدود بود و نوجوانان و جوانان به آن روي نمي
آوردند. مصرف مواد مخدر به طور پراكنده در مراسم اعتقادي و مذهبي منحصراً توسط
گروه هاي خاصي در شرايط معيني صورت مي گرفت. اما بعدها هنگامي كه مرفين،
هروئين، كوكائين و بازار آمد، مواردي از اعتياد جوانان نيز مشاهده شد.
دردهه 1960 تعداد معتادان به اين پديده آن قدر اندك بود كه توجه اجتماعي را
در مقايسه وسيع به خود جلب نمي كرد، اما دراوايل دهه 1970 استفاده از مواد
مخدر ناگهان درميان جوانان و نوجوانان شايع شد وبه صورت مسأله اي جهاني
و ابعاد همه گير آن به صورت يك موج از قاره اي به قاره ديگر گستــرش يافت …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق راهکارهای پیشگیری از اعتیاد”

2019-09-23 02:47:22

علوم تربیتی

تحقیق اجرا و ارزشيابي يادگيري

دانلود تحقیق با موضوع اجرا و ارزشيابي يادگيري،
در قالب word و در 67 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

انتخاب و اجراي فعاليت‌هاي يادگيري
برانگيختن
تكنيك‌ها و روش‌ها
بحث
وانمودسازي
تشريح (اثبات)
آموزش به كمك كامپيوتر (رايانه)
تكنيك‌هاي مناسب براي حيطه‌هاي  متفاوت يادگيري
شرح وظيفه
آماده سازي
و …


بخشی از متن تحقیق:
انتخاب و اجراي فعاليت‌هاي يادگيري:
روش‌ها و تكنيك‌هاي مختلف ارائه آموزشي براي انتقال مواد آموزشي كه بايد توسط مخاطب آموخته شود، در دسترس است. تكنيك‌ها، روش‌هايي است كه آموزش دهنده (مربي) اطلاعات را براي آموزش گيرنده به منظور ارتقاء فرآيند يادگيري دروني سازماندهي و ارائه مي‌كند. اين تكنيك‌ها ارتباطي بين معلم و شاگرد و نيز بين شاگرد و آنچه مي‌آموزد، فراهم مي‌كند. اين تكنيك‌ها عبارتند از: سخنراني، بحث، وانمودسازي، تشريح و … همه آن‌ها به يك اندازه در تسهيل يادگيري مؤثر هستند و هر يك مزايا، معايب و مصارف و محدوديته‌اي خود را دارند كه در جدول 1-12 خلاصه شده است. در تصميم‌گيري براي استفاده از يك روش آموزشي كه مي ‌ايست مؤثرترين روش باشد، متخصصان مي‌بايست به چندين عامل توجه كنند،‌ از جمله: هدف آموزشي روش، سبك ترجيحي آموزش گيرندة نيازها، اندازه گروه، تسهيلات در دسترس، زمان در دسترس، هزينه و تجربه قبلي يا درجه موفقيت با تكنيك‌ها.

رژيم‌شناس مي‌بايست بداند كه چيزي براي جمعيت‌هاي متفاوت مثل جمعيت‌هاي داراي فرهنگ متفاوت، گروه‌هاي قومي، گروه‌هاي اجتماعي، محيطي، سطوح سواد و گروه‌هاي سني مثل نوجوانان، مؤثر است. تا بتواند به اهداف مطلوب دستيابي پيدا كند.

به علاوه، آزمودن اهداف عملكردي مي‌تواند نشان دهد كه چه رويكردي مناسب‌تر است چون متدها و روش‌ها براي حيطه‌هاي ادراكي،‌ عاطفي و روان حركتي با وجود عوامل مشابه و يكسان متفاوت است. رژيم‌شناس مي بايست تكنيكي را كه نيازمند بيشترين مشاركت فعال آموزش گيرنده است مشتمل بر استراتژي هاي موردنياز …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق اجرا و ارزشيابي يادگيري”

2019-09-21 15:49:44

علوم تربیتی

پاورپوینت باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش

دانلود پاورپوینت با موضوع باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش،
در قالب pptx و در 13 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
انواع معرفت
معرفت الهامی یا وحیانی
معرفت شهودی
معرفت عقلانی
معرفت تجربی
معرفت اجتهادی
معرفت شناسی معنی گرا و تربیت
معرفت شناسی واقعگرا و تربیت
معرفت شناسی عملگرا و تربیت

قسمتی از متن پاورپوینت:
فلسفه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش دارای ابعاد مختلف بوده و از دیدگاه های گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد.


رشته ای از فلسفه که به بررسی معرفت می پردازد، معرفت شناسی نام دارد و فیلسوفان مطالعه کننده در این مورد را معرفت شناس می گویند.

تفاوتی که بین دانشمندان و فیلسوفان سایر رشته ها و یک معرفت شناس وجود دارد، این است که آن ها از مطالعات خود به دنبال دسترسی واقعیات و حقایق هستند، در حالی که معرفت شناس علامه مند به درک مفاهیم می باشد.

برای مثال روانشناس می کوشد دریابد که مردم در حقیقت، چگونه فکر یا چگونه حس می کنند. ولی معرفت شناس می کوشد تا در این باره که مقصود از مفاهیم روان شناختی از قبیل احساس، ادراک، یادگیری و تقویت چیست به مطالعه بپردازد و نیز در این مورد که آیا روانشناس این مفاهیم را به درستی به کار می برد یا نه، داوری کند …


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش’ می باشد که در حجم 13 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش”

2019-09-21 03:45:30

علوم تربیتی

پاورپوینت فعل اخلاقی (ويژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام)

دانلود پاورپوینت با موضوع فعل اخلاقی (ويژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام)،
در قالب pptx و در 15 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فرق بین تربیت و اخلاق
نظریات در باب معیار فعل اخلاقی
دگردوستی
حسن و قبح ذاتی افعال
الهام و وجدان
دگردوستی اکتسابی
بررسی نظریه کانت


قسمتی از متن پاورپوینت:
فرق بین تربیت و اخلاق:
تربیت با اخلاق تفاوت دارد. تربیت مفهوم مطلق پرورش و ساختن را می رساند و بس. از نظر تربیت فرق نمی کند که تربیت چگونه و برای چه هدفی باشد. اما در مفهوم اخلاق قداستی نهاده شده است و کلمه اخلاق تنها اختصاص به انسان دارد …


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘فعل اخلاقی’ می باشد که در حجم 15 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام،  مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فعل اخلاقی (ويژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام)”

2019-09-20 23:17:22

علوم تربیتی

پاورپوینت آموزش سلامت

دانلود پاورپوینت با موضوع آموزش سلامت،
در قالب ppt و در 58 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

اجزاي خدمات PHC
رويكرد هاي آموزش سلامت
رويكرد نظارتي
رويكرد خدماتي
رويكرد آموزشی
رويكرد خدمات اوليه بهداشتي
آموزش سلامت
تعاريف آموزش سلامت
مدلهاي آموزش سلامت
مدل پزشكي
مدل انگیزشی
مدل مداخله اجتماعي
اصول آموزش سلامت
آموزش سلامت در مقايسه با تبليغات
ارتباطات براي آموزش بهداشت
مهم ترين اهداف در برقراري ارتباط
هدف آموزش و ارتباطات
قدرت تحت تأثير قرار دادن ديگران
اجزاء فرايند ارتباط 
كامل ترين طرح فرايند ارتباط
راههاي ارتباطي
بازخورد
پارازيت هاي ارتباطي 
پارازيت هاي فيزيكي
پارازيتهاي استنباطي
تقسیم بندی پارازیتها (موانع ارتباط) از دیدگاهی دیگر
ارتباط غيركلامي 
قلمرو هاي اصلي ارتباط غيركلامي

قسمتی از متن پاورپوینت:
تعریف آموزش سلامت: فرآيند آموزشي که با ترکيبي از رويکردهاي تغيير سبک زندگي مي تواند به افراد، خانواده ها و جوامع در تصميم گيري آگاهانه درباره موضوعات مرتبط با بازيابي، دستيابي و حفظ سلامت کمک نمايد …

توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘آموزش سلامت’ می باشد که در حجم 58  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آموزش سلامت”

2019-09-19 01:54:16

علوم تربیتی

پرسش نامه توانمندي هاي رياضي سوم دبستان

  • دانلود پرسش نامه با موضوع توانمندي هاي رياضي سوم دبستان،

    در
    قالب
    docx و در 4 صفحه،
    قابل ویرایش.

     

    این پرسش نامه دارای 47
    سؤال، روایی و پایایی و

  • Normal 0 false false false EN-US
  • دانلود فایل

    دانلود فایل”پرسش نامه توانمندي هاي رياضي سوم دبستان”

    2019-09-19 00:00:37

  • علوم تربیتی

    پاورپوینت مروری جامع بر فرایند برنامه‌ریزی آموزش بزرگسالان

    دانلود پاورپوینت با موضوع مروری جامع بر فرایند برنامه‌ریزی آموزش بزرگسالان،
    در قالب pptx و در 112 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    فصل اول: اصول بنیادین آموزش بزرگسالان
    تاریخچه آموزش بزرگسالان
    مقاصد و اهداف یادگیری
    اصول یادگیری بزرگسالان

    فصل دوم: بررسی اجمالی دنیای تئوری‌های یادگیری
    دلیل بررسی نظریه‌های یادگیری چیست؟
    مدیر سیاست‌گذار در بحث آموزش بزرگسالان
    متخصصین آموزشی
    گروه مشاورین
    نظریه
    تعریف یادگیری
    توسعه شایستگی (competency development)
    یادگیری مستقل

    فصل سوم: نظریه‌های یادگیری
    طیقه‌بندی نظریه‌ها
    مدلهای ماشینی نگری و ارگانیسمی
    مفاهیم مدلهای جزء و کل‌نگر (ماشینی¬نگری و ارگانیسمی) توسعه
    نظریات مدل جزءگرا
    نظریات مدل کل نگر (Holistic)

    فصل چهارم: نظریه یادگیری بزرگسالان: آندروگوژی
    نظریه لیندمن
    خلاصه فرضیات بنیادی لیندمن درباره یادگیرنده بزرگسال
    حمایت های علوم اجتماعی پس از سال 1950
    حمایت های روانشناسی بالینی
    حمایت هایی از سوی آموزش و پرورش بزرگسال
    پنج فرضیه اصلی دیدگاه دانش ¬آموز محور راجرز
    آلن تاف: مراحل مختلف روند یادگیری بزرگسال
    مدل پداگوژی
    بلوغ طبیعی به سوی خودفرمانی در مقایسه با سطح مجاز رشد فرهنگی خود فرمانی
    معنی بزرگسال (Adult)
    مدل آندراگوژیک: (آموزش بزرگسالان)
    مشکلات تجربه

    فصل پنجم: نظریه‌های آموزش
    مبانی مؤثر در نظریه‌ محرک- پاسخ (S-R)
    مبانی مؤثر در نظریه‌ شناخت
    مبانی مؤثر در نظریه‌ انگیزشی- شخصیتی
    مفاهیم آموزشی برگرفته ازنظریه‌ های یادگیری در کودکان و حیوانات
    مدل های یادگیری 8 گانه گانیه
    هشت عملکرد مؤثر بر موقعیت های آموزشی: نقش معلم در مدیریت محیط های مختلف یادگیری
    مفاهیم آموزشی برگرفته از نظریه های یادگیری بزرگسالان: راجرز
    واتسون
    تاف: امدادگر
    نقش معلّم بزرگسالان
    مفاهیم آموزشی برگرفته از نظریه های آموزشی: مبانی دیوئی
    آموزش اکتشافی: برونر
    آموزش به روش الگوپذیری: بندورا
    تحول دیدگاه: مزیرو
    بازتاب پذیری انتقادی: بروکفیلد
    ارتباط سازمان ها با آموزش و پرورش بزرگسالان

    فصل ششم: مدل فرایندی آموزش بزرگسالان برای یادگیری
    مقایسه روش فرایندی و محتوایی
    آماده‌سازی یادگیرنده
    ایجاد جوی مناسب برای یادگیری
    ایجاد سازوکاری برای برنامه ریزی متقابل
    شناسایی نیازهای یادگیری
    نيازسنجي
    تنظیم اهداف برنامه
    طراحی الگویی از تجارب یادگیری
    اجرای برنامه (انجام فعالیتهای یادگیری)
    قابليت‏هاي اصلي مدرسان آموزش سازماني
    ارزشیابی برنامه
    نسل‌های ارزشیابی

    فصل هفتم: آموزش بزرگسالان در عمل
    آموزش بزرگسالان: اصول بنیادین
    انتقادها به آندراگوژی
    چهارچوب فردی- تبادلی آندراگوژی
    سه گام تحلیل عملکرد یادگیرنده در استفاده از مدل عملی آندراگوژی
    فرم کامل تحلیل آندراگوژیک یاگیرنده

    فصل هشتم: یادگیری بزرگسالان در توسعه منابع انسانی
    توسعه منابع انسانی و یادگیری بزرگسالان
    چگونه اعمال HRD منجر به پیشرفت کارآیی می گردد؟
    کنترل فرآیند یادگیری توسط یادگیرندگان بزرگسال
    تعیین اهداف یادگیری توسط بزرگسالان: نیازسنجی
    ایجاد و اجرا یادگیری
    ارزشیابی یادگیری توسط خود بزرگسال
    نتیجه‌گیری

    فصل نهم: چشم‌اندازهای جدید در آموزش بزرگسالان
    اصول یادگیری بزرگسالان
    نیاز یادگیرنده به دانستن
    خودپنداره یادگیرنده
    تجارب قبلی یادگیرنده
    آمادگی برای یادگیری
    جهت‌گیری یادگرفتن
    طرح یادگیری تجربی کلب
    انگیزش برای یادگیری (ارزش‌های درونی و بازدهی شخصی)
    خصوصیات پرورشکاران بزرگسال

    فصل دهم: فراتر ازآموزش بزرگسالان
    تفاوت‌های فردی یادگیرنده


    توضیحات:
    این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘مروری جامع بر فرایند برنامه‌ریزی آموزش بزرگسالان’ می باشد که در حجم 112 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

    پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت مروری جامع بر فرایند برنامه‌ریزی آموزش بزرگسالان”

    2019-09-18 22:38:16

    علوم تربیتی

    پاورپوینت مقدمات مدیريت آموزشی

    دانلود پاورپوینت با موضوع مقدمات مدیريت آموزشی،
    در قالب ppt و در 245 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

    فصل اول:
    ارزش‌ها

    فصل دوم:
    تعريف سازمان

    فصل سوم:
    تصميم‌گيری

    فصل چهارم:
    تعيين اهداف و برنامه‌ريزي

    فصل پنجم:
    سازماندهي و ساختار سازمان

    فصل ششم:
    هدايت و رهبري
    فصل هفتم:
    نظارت و كنترل

    فصل هشتم:
    ارتباط

    فصل نهم:
    مكتب‌ها و نظريه‌هاي مديريت

    فصل دهم:
    تعريف مديريت آموزشي

    فصل يازدهم:
    هدف آموزش و پرورش

    فصل دوازدهم:
    ساختار و تشكيلات نظام آموزشي

    فصل سيزدهم:
    سطوح وظايف و مسئوليت‌ها

    فصل چهاردهم:
    وظایف مدیران و موسسات آموزشی و مدارس

    فصل پانزدهم:
    رفتار رهبری آموزشی و ویژگی‌های آن

    فصل شانزدهم:
    نظام آموزش و پرورش در ایران


    بخشی از متن پاورپوینت:

    تعريف سازمان:
    سازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد كه براي تحقق هدف يا منظور مشتركي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي‌كنند.

    عناصر و ويژگي‌هاي مشترك سازمان‌ها:
    1- سازمان‌ها هدف دارند. يعني براي دستيابي به هدف‌ها و مقاصد معيني به وجود آمده‌اند.
    2- سازمان‌ها از تركيب اجتماعي افرادي كه به طور گروهي كار مي‌كنند، تشكيل مي‌شوند.
    3- فعاليت سازما‌ن‌ها استمرار زماني دارند.
    و ..
    دانلود فایل

    دانلود فایل”پاورپوینت مقدمات مدیريت آموزشی”

    2019-09-16 10:49:01