مدیریت بازار

بررسی اثر تبلیغات و ترفیع قیمت بر ارزش ویژه برند

چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی چگونگی تاثیرگذاری تبلیغات و نیز ترفیع قیمت بر روی ارزش ویژه برند بانک پاسارگاد شهر قم و ابعاد مختلف ان مانند کیفیت ادراک شده، تداعی برند، وفاداری به برند و در نهایت آگاهی از برند بوده است. نتایج حاصل از این بررسی نشان داده است که فعالیت های تبلیغاتی و نیز ترفیعی مربوط به قیمت دارای ارتباط و تاثیرات مثبت بر ارزش ویژه برند در بانک ها بوده اند. از این رو به منظور تقویت ارزش نام و نشان تجاری در بانک ها ضروری است مدیران بانکی بر روی عوامل مذکور دقت لازم را اعمال نمایند.

دانلود فایل

دانلود فایل”بررسی اثر تبلیغات و ترفیع قیمت بر ارزش ویژه برند”

2020-02-10 14:42:04

مدیریت بازار

تحقيق پيرامون بازار اسلامي

چكيده:
بازار يكي از نهادهاي اصلي نظام اقتصادي اسلام است. از ويژگيهاي
عمده بازار اسلامي مي‌توان به آزادي ورود و خروج، تبادل صحيح اطلاعات،
محدوديت تباني و سازش براي تعيين قيمتها، محدود بودن سود، عدم انحصار خريد و
فروش، رقابت همراه با تعاون و اخلاقي بودن بازار اشاره نمود. با توجه به
ويژگيهاي بازار اسلامي، اخلاق و دولت دو عامل اصلي و موثر براي كنترل
بازارند. عامل اخلاق و ايمان، مبادله كنندگان موجب مي شود كه تقاضا و عرضه
كالا ها و خدمات مطابق با مصالح واقعي جامعه باشد. دولت با نظارت مستمر و
دخالت به گاه لزوم به حمايت از قيمتهاي طبيعي و غيرظالمانه مي پردازد تا
مصالح عمومي تامين گردد. تاريخ مسلمانان نشان مي دهد كه دولتهاي اسلامي به
بازار و مكانيسم تعيين قيمتها توجه ويژه اي داشته اند. امروزه تبلیغات، ركن
اساسی معاملات شمرده می شود و در بازارهای دنیا، سخت متداول است.اسلام با
تبلیغات مخالفت ندارد ولی با فریبكاری یعنی با تبلیغات دروغ به سختی مخالف
است.مسلمانان درستكار گذشته، بر این آموزش چنان استوار بودند كه گاهی به
مبالغه دچار می شدند و به گمان آنكه از متاع خود ستایشی نابجا كرده اند، از
معامله باز می ایستادند!غزالی می نویسد: ‘حكایت است از یونس عبید كه وی خز
فروختی و صفت نمی كرد.یك روز سفط یعنی جامه دان، فراز كرد بر خریدار و
شاگرد وی گفت: یا رب مرا از جامه های بهشت كرامت كن! او سفط بیفكند و آن خز
نفروخت، ترسید كه این ثنا باشد بر كالا’پیامبر(ص) بر درستكاری مسلمانان در
بیع و شری، اصرار داشت و از صورت های گوناگون خدعه و نیرنگ در داد و ستد
نهی می كرد، تا آنجا كه محدثان آورده اند: ‘پیامبر، در كار معاملهاز نجش
منع كرد’ و نجش آن است كه كسی خود را آماده خرید كالایی نشان دهد با بهایی
سنگین! تا دیگران را برای خرید آن به رغبت افتند در حالی كه نیت وی به دست
آوردن كالا نباشد بلكه بخواهد به فروشنده سودی رساند یا بر خریدار، زیانی
وارد سازد’بازار مسلمانان همچون بازار یهود، جای حیله های نامشروع نبود،
زیرا پیامبر اسلام(ص) كار یهودیان را ناروا شمردهو فرموده بود: ‘خدا
یهودیان را از رحمتش دور كند چرا كه خوردن پیه چهارپایان بر ایشان حرام شد
ولی آنان حیله زدند و پیه را فروختند و بهایش را خوردند’باز پیامبر(ص)
فرمود: ‘خدا چون چیزی را حرام كند، بهایش را نیز حرام كند’به پیروی از رسول
خدا(ص) خلفاء نیز می كوشیدند تا بازار مسلمانان را از حرامخواری و
فریبكاری پاك نگاه دارند. زمخشری در كتاب ‘ربیع الابرار’ آورده است: ‘روزی
علی(ع) به بازار رفت و بر دكه قصابان بایستاد و گفت: ای گروه قصابان، هركس
كه بر گوسفندی بدمد تا آن را فربه جلوه دهد، از ما نیست!’

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق پيرامون بازار اسلامي”

2020-02-07 00:50:14

مدیریت بازار

تحقیق بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارخانه

دانلود تحقیق با موضوع بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارخانه،
در قالب word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
طرح مساله:
عوامل موثر بر رضایت شغلی کدامند؟ که برای درک بهتر، آن را به دو سوال تقسیم می کنیم:

1- کارکنان کارخانه رادفرمان تاچه میزان از شغل خود راضی هستند؟
2- عوامل تاثیر گذار برمیزان رضایت شغلی آنان کدامند؟

در همه جوامع کار به معنای فعالیتی که بوسیله آن انسان ها از محیط پیرامون خود بهره می گیرند و بدین سان بقای خود را تامین می کنند. (گیدنز 1374ص788) بیش ازهر نوع فعالیت دیگری بخش عمده زندگی اکثر مردم را اشغال می کند.

امروزه بدون داشتن یک شغل، زندگی میسر نیست و هر فردی نیازمند داشتن یک شغل است تا بتواند به سازمانی وابسته شده و در جامعه جایگاهی داشته باشد. صرف نظر از اینکه شغل افراد چه باشد: آنان نسبت به آن احساسات ارزیابی دارند. آنان از برخی وجوه کار خود یا خوششان می آید و یا بدشان و نسبت به مطلوبیت آن چه که انجام می دهند، نظری کلی دارند.

بیان و طرح مسئله برای هر محقق همراه با پاسخ های فرضی است که تا حدودی قانع کننده اند اما از آن جا که در کارهای علمی، رسیدن به یک پاسخ عینی که به طور بین افرادی مطرح می شود مشکل است.
در میان برجستگان جوامع کاری صنعتی پیشرفته، این باور همگانی وجود دارد که در نیم سده اخیر, محیط های کار به رغم بهبود شرایط فیزیکی کار در اکثر سطوح از تحمل پذیری کمتری برخوردار بوده است. دوران استعمار کارگران در محیطی غیر انسانیتا حدی به سر آمده است، اما خطرهای کاری آن دوران و در نتیجه آن، تحقیر مقام انسان, جای خود را به خطراتی نامملوس تر و پنهان داده است …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارخانه”

2020-02-01 12:18:07

مدیریت بازار

پاورپوینت رفتار مصرف کننده

دانلود پاورپوینت با موضوع رفتار مصرف کننده،
در قالب ppt و در 268 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مفهوم بازاريابي
تعريف رفتار مصرف كننده
راه ها و روش هاي اكتساب 
کاربرد دانش رفتار مصرف کننده
اجزاي تشكيل دهنده دانش رفتار مصرف كننده
روان شناسي
جامعه شناسي
روان شناسي اجتماعي
مردم شناسي فرهنگي
اقتصاد
ديدگاه هاي مختلف در مورد تصميم گيري مصرف كننده:
1. انسان اقتصادي
2. انسان منفعل
3. انسان شناخت گرا
4. انسان احساسي   
مدل رفتار مصرف كننده
عوامل فرهنگي
ماهیت خرده فرهنگ ها
تأثير گروه بر انتخاب مارك
تاثیرات خانواده بر رفتار مصرف کننده
فرآیند تصمیم گیری خانواده
ماهیت نقش های خرید خانواده
عوامل شخصي
شخصيت و تصور شخصي
تئوري هاي تک خصيصه اي (Single-trait theory)
نياز به شناخت Need for Cognition (NFC)
تئوريهاي چند خصيصه اي (Multitrait Personality  Theory)
مدل پنج ويژگي شخصيتي
كاربرد شخصيت در بازاريابي
عوامل رواني: انگيزش
ماهيت انگيزش
تئوري انگيزش و راهبرد بازاريابي
كشف انگيزه هاي خريد
تکنيک هاي بررسي انگيزش
راهبردهاي بازاريابي مبتني بر انگيزش هاي چندگانه
راهبردهاي بازاريابي مبتني بر تعارض در انگيزش
عوامل رواني: ادراك
پردازش اطلاعات
عوامل تحریک کننده
رنگ و حرکت
فاکتورهای فردی
عوامل موقعیتی
تعبیر و تفسیر پیام
عوامل رواني: انواع ريسك هاي ادراكي
اسناد
یادگیری
عوامل رواني: يادگيري/ باورها و عقايد
عوامل رواني: يادگيري/ باورها و نگرش ها
فرآيندهاي تصميم گيري خريدار
فرآيندهاي تصميم گيري خريدار
منابع جمع آوري اطلا عات
مراحل فرآيند تصميم خريد/ ارزيابي گزينه ها
فرآيندهاي تصميم گيري خريدار/ سه نوع رفتار خريد
فرآيندهاي تصميم گيري خريدار/ رفتارهاي خريد
فرايندهاي تصميم گيري خريدار
انواع بازارهاي سازماني
خصوصيات بازارهاي سازماني
مدل رفتار خريدار سازماني
رفتار خريدار صنعتي
فرآيند تصميم گيري خريدار صنعتي
فروش سيستمي
فرآيند تصميم گيري درباره خريدكالاهاي جديد
مراحل فرآيند پذيرش كالاي جديد
تفاوتهاي فردي در بدعت گذاري
نقش نفوذ شخصي در پذيرش كالاهاي جديد
موارد تاثير نفوذ شخصي
تاثير ويژگي هاي كالا بر سرعت پذيرش آن
اندازه گيري و پيش بيني تقاضا
و …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت رفتار مصرف کننده”

2020-01-10 16:44:16

مدیریت بازار

تحقیق مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتریCRM

دانلود تحقیق با موضوع مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری CRM،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


چکیده تحقیق:
بی شک می توان گفت مهم ترین دارایی اغلب سازمان ها، مشتریان آن ها هستند. مشتریان به خاطر ارتباط مستقیمی که با اقدامات یک سازمان دارند، منبع ارزشمندی برای فرصت ها، تهدیدات و سوالات عملیاتی مرتبط با صنعت مربوطه می باشند.

امروزه برای رشد و بقا درعرصه رقابت اقتصادی، شرکت ها و سازمان ها باید به مشتری مداری اهمیت ویژه ای داده و ارتباط خود را با خریداران کالا، بیش از پیش افزایش دهند. در روندهای کسب وکاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف شرکت ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می دانند موفقیت آن ها در راه رسیدن به اهداف کلان بنگاه، در گرو جلب رضایت مشتریان است. از سوی دیگر نمی توان گفت همه مشتریان به یک  اندازه در موفقیت شرکت نقش دارند. بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدی، حساسیت بیشتری خواهد داشت.

به این ترتیب لازم است در سازمان، سیستمی برای جذب و حفظ مشتریان طراحی و پیاده سازی شود. سیستمی که بتواند روابط سازمان و مشتریان را به خوبی مدیریت کند. امروزه این سیستم ها به سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان مشهور شده اند و نرم افزارهایی نیز با نام CRM به بازار آمده است که می توانند سازمان را در راه جلب رضایت مشتریان تواناتر سازند که هدف آن ها توانمند سازی سازمان برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان از طریق ایجاد فرایندهای خودکار و یکپارچه برای جمع آوری و پردازش اطلاعات شخصی مشتریان است. مدیریت ارتباط با مشتری متشکل از فرایند کسب و کار، فن آوری و نقش های لازم جهت اداره کردن مشتریان در مراحل متعدد چرخه حیات سازمان است. 

مراحل اجرای آن عبارت اند از: تجزیه و تحلیل نیازها، طراحی و اجرای استراتزی CRM، مهندسی مجدد فرآیند های کاری، انتخاب نرم افزار مناسب و ارزیابی و کنترل پس از اجرا. هدف از ایجاد استراتژی های کسب و کار در سازمان ها و شرکت های بازرگانی، برنامه ریزی برای تعیین استراتژی ها و فرصت هایی است که شرایط برنده- برنده را در فضای رقابتی ایجاد کند که مستلزم ایجاد تغییرات در نحوه انجام تعاملات و ساختار تجاری شرکت است. در این راه باید نقش بخش ها و واحد های که با مشتری تعامل دارند، به درستی مشخص شود که کدام واحد می تواند ارزش افزوده بیشتری را برای مشتری ایجاد کند. مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری شامل سه بعد فکری، اجتماعی و فن آوری اطلاعات می باشد.

در این تحقیق، ضمن معرفی اصول و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان و مزایای به کارگیری آنفروندهای ارتباط با مشتری و چالش های پیش روی سیستم های CRM و مدل اجرا و هم چنین ارائه راهکار اجرای فرآیند پیاده سازی این سیستم در سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتریCRM”

2020-01-09 16:35:37

مدیریت بازار

مجموعه جزوات معامله گر حرفه ای بورس

دانلود مجموعه جزوات معامله گر حرفه ای بورس،
در قالب pdf و در 67 صفحه.

توضیحات:
کتاب معامله گر حرفه ای بورس نقشه راه  ثبت نام تا ورود شما به بورس تا معاملات حرفه ای را نشان می دهد. اگر تابه حال به بورس وارد نشده اید توصیه می کنم این کتاب را مطالعه کنید و یا اگر در بورس ثبت نام کرده اید و از معامله کردن میترسی و یا معامله میکنید و سود نمی کنید حتماً این فایل را مطالعه کنید و به توصیه ها مو به مو عمل کنید تا تبدیل به یک معامله گر حرفه ای شوید.


مدت زمان تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای بستگی به خود شما دارد ولی برای انجام معاملات تا ده میلیون تومان حداقل پیش آموزش و تجزیه و تحلیل سه ماه میباشد و برای مبالغ بالاتر باید وقت بیشتری بزارید و بیشتر یاد بگیرید پس برای این که از دیگران عقب نمانید همین الان شروع کنید تا از ابتدای سال جدید ما موج جدید معامله گران همراه شوید. 
دانلود فایل

دانلود فایل”مجموعه جزوات معامله گر حرفه ای بورس”

2019-12-29 15:26:58

مدیریت بازار

پاورپوینت خلاصه کتاب سيستم هاي خريد، انبارداري و توزيع دكتر علي اصغر انواري رستمي

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب سيستم هاي خريد، انبارداري و توزيع دكتر علي اصغر انواري رستمي،
در قالب ppt و در 300 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
نقش مدیریت خرید و تدارکات در بازرگانی و اقتصاد ایران

فصل دوم:
نقش مدیریت خرید و تدارکات در یک سازمان بازرگانی و تولیدی

فصل سوم:
کیفیت کالا، خصوصیات ویژه و استانداردها در مدیریت خرید و روش های مطلوب به منظور اخذ کالاها با کیفیت مندرج در قراردادها

فصل چهارم:
شناخت، ارزیابی و انتخاب منابع عرضه‌کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید

فصل پنجم:
چگونگی مذاکره با فروشندگان در مدیریت خرید

فصل ششم:
مراحل و عملیات، مدارک و اسناد و سازمان ها و مقررات درگیر در امر مدیریت خرید

فصل هفتم:
مدیریت انبارداری

فصل هشتم:
نظام های توزیع

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت خلاصه کتاب سيستم هاي خريد، انبارداري و توزيع دكتر علي اصغر انواري رستمي”

2019-12-23 04:12:59

مدیریت بازار

تحقیق تهیه مدل کسب و کار برای سیستم

دانلود تحقیق با موضوع تهیه مدل کسب و کار برای سیستم،
در قالب word و در 41 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مدل کسب و کار چیست؟
عوامل تأثيرگذار در تغيير مدل كسب و كار
تعريف مدل كسب و كار
تعاریف مدل های کسب و کار
اهداف يك مدل كسب و كار
چشم انداز تاریخی
شش جزء اصلي يك Business Model
تعريف اجزای يك Business Model
انواع مدل های کسب و کار
انواع Business Model.
جايگاه Business Model در يك سازمان
انواع Business Model هاي تحت Web
چگونگی تهیه مدل کسب و کار
مدل جدید کسب و کار
ساختار یک مدل کسب و کار
چارچوب مفهومی مدل کسب و کار
تفاوت‌هاي Business Model و Strategy
بررسي جوانب مختلف Business Model
انعطاف Business Model و ساير مزاياي آن
مدل‌های کسب ‌و کار در فضای برخط (Online)
مشخصات خاص فضای web
دست آوردهای فن آوری وب برای بنگاه‌ ها و سازمان های تجاری
دست آوردهای فن آوری وب برای کاربران و مشتریان
مدل‌های کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک
نقش فن آوری اطلاعات در بهینه سازی مدل های کسب و کار
مدل های کسب و کار و استراتژی های سازمانی
نمونه‌اي از يك Business Model ساده
یک مدل کسب و کار موفق
علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار
نتیجه گیری
منابع

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تهیه مدل کسب و کار برای سیستم”

2019-12-03 21:55:00

مدیریت بازار

تحقیق فنون فروشندگي صنوف

دانلود تحقیق با موضوع فنون فروشندگي صنوف،
در قالب word و در 85 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه فنون فروش
فروش سنتی
دانش فروشندگی
عنصر حیاتی موفقیت
یک روز فروشنده موفق
برنامه روزانه یک فروشنده موفق
صنعت فرش فروشی
تاریخچه فرش در ایران
تاریخچه هنر فرش‌بافی
طبقه بندی فرش‌ها
تعمیرات فرش
ارزیابی فرش چیست؟
صنف گُل فروشي
تاریخچه استفاده از گیاهان دارویی
رابطه گیاهان دارویی و بیماری
نرده‌های اطراف باغ
باغ گیاهانی دارویی و خوراکی
باغ سوزنی برگان
باغ گیاهان پیازی
مجموعه گونه‌های زنبق
مجموعه پرچین
مجموعه گونه‌های داوودی
آب نما
گل‌آرا به چه شخصی اطلاق میشود و وظایف او چیست؟
وظایف گل‌آرا
ابزار و وسایل کار گل‌آرا چه می‌باشد؟
مساحت ساختمان سر درب ورودی
موارد استفاده گل سرخ
گلاب و اسانس
صنعت گلاب‌گیری
گلاب قوی (Stronger rosewater)
ترکیبات شیمیایی
گل فروشی
صنف طلا فروشي
صنف طلا فروشی
نتیجه‌گیری
فهرست منابع


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه فنون فروش:
فروشندگی حرفه‌ای است پیچیده و قابل تأمل. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می‌باشد. برخلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست، فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است. فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده، به منظور انتخاب صحیح مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق فنون فروشندگي صنوف”

2019-09-17 21:07:03

مدیریت بازار

تحقیق بررسي وضعيت فروش محصولات چرمي سبک (داخلي و خارجي)

دانلود تحقیق در مورد بررسي وضعيت فروش محصولات چرمي سبک (داخلي و خارجي)،
در قالب word و در 153 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: طرح تحقيق
بيان موضوع يا تعريف مسأله
ضرورت انجام تحقيق
پيشينه تحقيق
فرضيات
تعريف عمليات متغيرها
نوع تحقيق و دلايل آن
ابزار گردآوري داده ها
جامعه آماري
مراحل انجام تحقيق
تعريف مفاهيم
محدوديت ها
فصل دوم: ادبيات تحقيق
بخش اول: آشنايي با صنعت چرم سبک
تاريخچه استفاده از پوست، چرم و چرم سازي
تكنولوژي (فن آوري) در صنعت چرم
مراحل ساخت چرم
عوامل مؤثر بر كيفيت پوست و چرم
الف- پوست
ب- چرم
انواع چرم و موارد استفاده از آن
انواع محصولات چرمي
بخش دوم: مباحثي در باب صادرات و ابعاد مديريتي آن
تجارت بين الملل و كشورهاي رو به توسعه
جايگاه صادرات غيرنفتي در اقتصاد كشور
آثار جانبي افزايش ظرفيت هاي توليدي
نقش صادرات غيرنفتي در ايجاد اشتغال
تعريف استراتژي
نقش و جايگاه صادرات غير نفتي در استراتژي هاي توسعه اقتصادي
الف- استراتژي جايگزيني واردات
ب- استراتژي توسعه صادرات
انواع استراتژي هاي رقابتي عام
رهبري در هزينه
تمايز محصول
تمركز (محدودنگري)
ميانه روي
تعريف بازاريابي
استراتژي هاي عمده تقسيم بندي بازار
1- استراتژي بازاريابي يكسان
2- استراتژي بازاريابي تفكيكي
3- استراتژي بازاريابي تمركزي
ارزشيابي و انتخاب استراتژي تقسيم بندي بازار
تقسيم بندي بازار هاي بين المللي
استراتژي توسعه آميخته بازاريابي
آميخته محصول
اهميت قيمت در آميخته بازاريابي
آميخته تشويق و ترفيع
اجزاي تشويق و ترفيع
توزيع فيزيكي در آميخته بازاريابي
تصميمات عمده در بازاريابي بين المللي
1- ارزيابي اوضاع و احوال و محيط بازاريابي بين الملل
2- تصميم به فعاليت در سطح بين‌الملل (Deciding wether to go abroad)
3- تصميم در مورد انتخاب بازارها در سطح بين‌الملل (Deciding Which market to enter)
4- تصميم در مورد چگونگي وارد شدن به بازار بين‌المللي (Diciding how to enter the market)
5- تصميم در مورد برنامه هاي بازاريابي بين‌الملل (Deciding on the markting program)
6- تصميم در مورد نوع سازمان بازاريابي بين‌الملل (Diciding on the marketing organizition)
فصل سوم: روش تحقيق
مصاحبه با مديران واحدها
جامعه آماري
منابع اطلاعات
فصل چهارم: جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل داده ها
اطلاعاتي راجع به مديران مراكز
بررسي فرضيه ها
فرضيه 1
فرضيه 2
فرضيه 3
فرضيه 4
فرضيه 5
تحليل يافته هاي مصاحبه اي
توليد کنندگان
فروشندگان
مشتريان
تبليغات براي فروش
فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات
نتيجه گيري
نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 1
نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 2
نتايج به دست امه در ارتباط با فرضيه 3
نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 4
نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 5
پيشنهادات
پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 1
پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 2
پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 3
پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 4
پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 5
ساير پيشنهادات
توصيه به ساير دانشجويان محققين
منابع
بخشی از متن تحقیق:
تاريخچه استفاده از پوست، چرم و چرم سازي:
انسان هاي نخستين به منظور بقاء نسل، اجباراً دست به شكار حيوانات مي زدند. پوست نيز جايگاه ويژه اي داشته است. چراكه اين فرآورده دامي بهترين وسيله پوشش انسان ها براي جلوگيري از خطرات گوناگون بوده است. اين نوع استفاده از پوست را مي توان منصوب به عصر يخبندان (پانصد هزار سال قبل) دانست. در ابتدا بشر اوليه از استخوان و سنگ هاي تيز به منظور از بين بردن گوشتهاي اضافي و ضايعات پوست استفاده مي كرد. ولي بزودي به فسادپذيري سريع اين نوع پوست ها در مقابل انواع ميكروب ها و باكتري ها پي برد. بعدها مبادرت به خشك كردن پوست در برابر آفتاب يا آتش كرد. كه بازهم پوستي شكننده و غير قابل استفاده به دست مي آورد تا اين كه سرانجام متوجه فوائد عصاره هاي گياهي براي جلوگيري از فساد پوست گرديد.
مصريان قديم از حدود 2500 سال قبل از ميلاد، از تركيبات معدني آرد شده مانند املاح آلومينيوم و دانه هاي مازو براي ساخت چرم استفاده مي كردند. يونانيان و روميها، از پوست و برگ درختان كاج و صنوبر استفاده مي كردند. با توجه به اين نكته بسيار مهم كه صنعت چرمسازي در طي زماني بسيار طولاني به تكامل خود رسيده و تجربيات فراواني را پشت سر گذارده است. از زمانهاي قديم پوست به عنوان يكي از صنايع دستي حاصل از مهارت بشر هم مورد استفاده و هم مورد توجه و ستايش بوده است.
مواد اوليه پوست براي افراد شكارچي آن زمين كه هنوز دوره كشاورزي را آغاز نكرده بودند و از نظر شرايط محيطي نيازمند به اسب بودند، به راحتي قابل تهيه بود. احتياجات شديد آن ها باعث گرديد تا پوست را به گونه اي نرم نمايند كه علاوه بر خشكي، در مقابل فساد نيز پس از بارها خيس شدن از مقاومت كافي برخوردار باشد. اطلاعات باستان شناسان هنوز به درستي نتوانسته اند قدم هاي ابتدايي را كه انسان هاي اوليه در تبديل پوست برداشته اند، بجز شواهدي مبني بر دود دادن همراه با ماليدن روغن و مغز حيوان به داخل پوست و ساخت چرمهاي بسيار خام را ارائه دهند. البته عمليات و كارهاي مختلفي كه روي پوست به صورتهاي مختلف انجام مي گرفت و باعث اصلاح نرمي و كاربرد بهتر آن مي گرديد نيز مي توانست از جنبه هاي تكميلي محسوب شود. مردم غارنشين در رابطه با اعتقادات مذهبي خود براي حيوانات و پوست آن ها و هم چنين شكل نهايي محصول ساخته شده از پوست اهميت خاصي قائل بودند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي وضعيت فروش محصولات چرمي سبک (داخلي و خارجي)”

2019-09-04 02:31:26