علوم تربیتی

تحقیق راه های تقویت یادگیری، هوش و خلاقیت در کودکان

دانلود تحقیق با موضوع راه های تقویت یادگیری، هوش و خلاقیت در کودکان،
در قالب word و در 116 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

حافظه چيست؟ 5
تعريف رشد 5
مهم ترين ويژگي هاي تجربه گرايي 6
تفاوت يادگيري با تفكر 7
تعريف يادگيري با رويكرد شناختي 7
تجربه گرايي 8
ضرورت يا عدم ضرورت تقويت 9
نظريه ادوين ري گاتري 10
محرك هاي ناشي از حركت 11
نقش تمرين بر عملكرد 11
خاموشي و فراموشي 11
مفهوم تقويت و تنبيه 12
مفهوم محرك هاي نگهدارنده 13
مفهوم قصد 13
نظريه گشتالت 13
بر خلاف نظريه پردازان رفتارگرا، اعتقاد بر اين است كه يادگيري تدريجي نيست 14
اختلال 14
عوامل بروز اختلالات یادگیری 15
نظریه‌های یادگیری 17
عوامل بروز اختلالات یادگیری 17
آموزش فرایندی اختلال یادگیری 19
تعریف اختلال یادگیری 20
طبقه بندی اختلال یادگیری 21
اختلالات حافظه ای 21
وسواس فکری 26
اختلال وسواس فكری- عملی 27
نشانه های وسواس 27
تشریح نوع اختلال 30
علل زمینه ای بروز اختلال

عوامل پیشگیری كننده 31
تعریف اختلال بیش فعالی 32
مهارت های مقابله با مشکلات رفتاری 33
انواع رفتارهای نامطلوب 35
پیامد منفی برای رفتارهای نامطلوب 35
تعريف كود كان تيزهوش 36
كودك تيز هوش 38
خصوصيات كودكان تيزهوش 39
افراد تیز هوش را به چهار دسته تقسیم می کنند 39
سرچشمه های تیزهوشی 41
شناسایی کودکان تیزهوش 41
ویژگیهای تیزهوشان 43
ویژگیهای یادگیری 43
تعريف هوش از نظر علمي 44
ویژگی های عمومی كودكان و دانش آموزان تیزهوش 45
رابطه ي بين هوش و نبوغ 48
شناسايي کودکان باهوش 49
راهکارهايي براي پرورش استعداد اوليه کودک 50
راههای بالابردن خلاقیت کودکان 53
حضور در مکان های عمومی 57
مراقب و دخالت بیش از حد ممنوع 58
درخواست همکاری از کودک 58
توسعه تحمل عقاید 58
کم پیشرفتی کودکان سرآمد 58
خصوصیات معلمان دانش آموز سرآمد از نظر لیندزی 59
ملاحظات ویژه در تعلیم و تربیت کودک پیش دبستانی سرآمد 60
نتیجه گیری 60
ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان 62
روش تشویق کودکان به رفتارهای خوب 69
اصول تقویت مثبت 69
روش های عملی تربیت کودکان حرف شنو 70
روشهای مؤثر برای حرف شنوی کودکان 71
لمس اشیا 71
آزادی کودک 71
توجه به  حس کنجکاوی 72
سوال پرسیدن های مداوم 72
ویژگی های کودک خلاق 72
بچه ها را از تلویزیون جدا کنید! 79
برای کودکان، اسباب بازی های ساده بخرید 79
برای بچه ها کتاب بخوانید 79
پرورش خلاقیت کودکان 80
آموزش کاردستی کودکان 80
روش تربیت و پرورش کودکان موفق 87
حرف زدن با کودک 88
کتاب خواندن برای کودک 88
تقویت احساسات کودک 88
از نقش هنر در خلاقیت کودکان غافل نشوید 90
آموزش کاردستی کودکان 90
۱٫ بگذارید خودش کارهایش را انجام دهد 93
روانشناسی و تربیت کودکان قانون مدار 94
روانشناسی کودکان 95
قانون و انتظارات 96
تعاریف تیز هوش و با استعدادها 96
شناسایی دانش آموزان تیز هوش با استفاده از آزمون ها 98
ویژگیهای تیزهوشان از نظر ترمن 98
سبب شناسی 100
تشویق به داستان سرایی برای تقویت خلاقیت کودکان 106
بازی کودکان. 107
آموزش نقاشی کودکان 109
آموزش طراحی به کودکان 109
چه طور فرزندان راستگو تربیت کنیم 109
خصایص جسمانی کودکان تیزهوش 112
آموزش کودکان تیزهوش 112
انتظارات بزرگ، خواسته های ناعادلانه 114
آزمونهای هوش 114
آزمونهای فردی 114
آزمونهای گروهی هوش 115
منابع 117
 

توضیحات:
این فایل یک تحقیق کامل درباره یادگیری در کودکان و راه های تقویت هوش و
حافظه در کودکان تیزهوش و در نهایت در مورد انواع راه های خلاقیت در کودکان
می باشد که به تمام سوالات شما پاسخ م یدهد و بسیار آموزنده و کاربردی می
باشد.


بخشی از متن تحقیق:
حافظه چيست؟
حافظه عبارت است از ثبت نسبتاً پايداري كه زيربناي يادگيري است. حافظه شامل پردازش هاي مختلفي است كه در زمان معيني ثبت مي شود.

از نظر رفتار گرايان حافظه همان يادگيري است. از نظر روانشناسان شناختي، حافظه با يادگيري فرق دارد، چون متأثر از عوامل پردازشي است. پدر و مادر اولين کساني هستند که متوجه رشد حرکتي، رشد کلامي و کارهاي ذهني فرزند خود مي شوند. رشد زودرس حرکتي، کلامي و ذهني از ويژگي هاي کودکان داراي هوش بالاست. اين کودکان، مستقل تر از ساير بچه ها هم سن خود هستند و کنجکاوي هاي بيشتري نسبت به محيط اطراف شان نشان مي دهند.

البته سن هوش انسان تا پانزده سالگي افزايش پيدا مي کند، بنابراين آزمون هوشي افراد پانزده ساله و بالاتر يکسان است.

کودکان تيز هوش کنجکاوترند و مرتب راجع به مسايل مختلف سوال مي کنند. يک کودک تيز هوش وقتي در مورد مورچه سوال مي کند، از والدين خود توضيح کاملي درباره نحوه زندگي آنان مي خواهد. آنان مي خواهند به عمق مسايل فرو بروند.

کودکان تيز هوش با توجه به اين که قدرت فراگيري بالايي دارند، ممکن است با کودکان عادي هم سال خود خيلي احساس هماهنگي نکنند، بنابراين مايلند که با افراد بزرگتر نشست و برخاست کنند. افراد بزرگتر هم آن ها را کمتر مي پذيرند.

بنابراين، اين خطر وجود دارد که کودکان هوشمند تا اندازه يي احساس سرخوردگي و عدم رضايت کرده و منزوي بشوند. اما اين ها کاملاً موقتي اند. به اين ترتيب که اين بچه ها با توجه به هوش بالايي که دارند، به زودي مي آموزند راه هايي براي برقراري ارتباط بهتري با ديگران پيدا کنند.

آنان در مسايلي که از نظر ديگران ساده، بديهي و عادي است مي توانند ساعت ها بررسي و تفحص کنند و در واقع گفته مي شود که دانشمندان و هنرمندان، کودکان با هوشي هستند که توانمندي هاي دوران کودکي شان يعني «کنجکاوي» خود را حفظ کرده اند.

کنترل کمال طلبي در کودکان تيز هوش:
کودکان تيز هوش دل شان مي خواهد بيشتر بدانند و چون از مسايل آگاهي بيشتري دارند، از اين رو توقعات و خواسته هاي شان نيز به همان نسبت بيشتر است. آنان به علت هوش بالاي شان محدوديت ها را بهتر مي پذيرند.

بطور کلي بايد گفت، معمولاً والدين داراي فرزند تيز هوش، در کنار آمدن با آنان دشواري زيادي ندارند. براي تربيت اين کودکان بايد توجه کرد که آنها به خاطر هوش بالاي شان در يک محيط مصنوعي قرار نگيرند.

ديدگاه امروزي در مورد تعليم و تربيت کودکان، ديدگاه يکپارچه سازي و انسجام است. اين ديدگاه مي گويد، تمامي کودکان بايد در جامعه با يکديگر منسجم شوند. بنابراين بهتر است از همان دوران مدرسه کودکان داراي ضرايب هوشي پايين تر در کنار کودکان عادي تحصيل کنند که البته اين شامل کودکان کم بينا و کم شنوا نيز مي شود. و همين طور کودکاني که هوش بالاتري دارند بهتر است در کنار کودکان عادي درس بخوانند …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق راه های تقویت یادگیری، هوش و خلاقیت در کودکان”

2019-07-26 17:24:26

علوم تربیتی

تحقیق بررسي ملاک هاي انتخاب دوست در بين دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه

دانلود تحقیق  با موضوع بررسي ملاک هاي انتخاب دوست در بين دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه،
در قالب word و در 99 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
بيان مسأله     9
بيان هدف    10
ضرورت اجراي طرح     11
سؤالات تحقيق    12
بيان فرضيه     13
تعاريف عملياتي    13

فصل دوم: 
تاريخچه تحقيق و مطالعة منابع مربوط به موضوع نوجواني    16
تاثير معاشران    20
دوست يابي    25
طرد شدن و پذيرفته شدن از سوي همسالان    29
تحقيقات انجام شده     36

فصل سوم: روش اجراي تحقيق
جامعه     43
نمونه و روش نمونه گيري    43
روش جمع آوري اطلاعات    44
ابزار تحقيق    44
روش آماري بكار رفته     44

فصل چهارم: تجزيه و تحليل
تجزيه و تحليل داده ها ( اطلاعات)     47
توصيف اطلاعات رابطه با فرضيه ها     47

فصل پنجم:
سوالات و داده‌‌ها     47
تفسيرنتايج ( بحث و خلاصه)     89
بيان مسئله     92
نتيجه گيري كلي    92
نمودار    93
كاربرد و منابع     95
فهرست منابع    95
پرسشنامه     97


پيش گفتار تحقیق:
مي دانيم كه رشد مهارت هاي اجتماعي، يكي از لوازم رشد همه جانبه شخصيت است و پديدة اساسي نوجواني تهيه شخصيت است كه به شكل هاي مختلفي صورت مي گيرد. دوستي هاي نوجوانان به خاطر استقلال و براساس يك نياز اجتماعي و براي ايجاد روابط سالم و سازنده است. 
در اين مرحله از سن شخصيت اجتماعي نوجوانان در حال شكل گيري گرفتن است. 
رفاقت ها و دوستي ها نقش عمده اي در اجتماعي شدن آنان ايفا مي كند. البته در تمام مراحل رشد خصوصاً در سن نوجواني نقش خانواده و اولياء و مربيان به عنوان تقويت يا تسهيل كنندة رشد نبايد فراموش شود. 
به همين منظور در اين معقولة تحقيق ملاك هاي انتخاب دوست از نظر نوجوانان پسر مورد بررسي قرار مي گيرد، تا با شناسائي و اشنايي بيشتر با طرز تفكرات دانش آموزان به مورد بهترين ملاك هاي انتخاب دوست، بهترين و عاقلانه ترين روشهاي تربيتي را انتخاب كنيم. 
بنابراين جهت تحقيق اين اهداف دست به كار تحقيق زده و مقوله حاضر را به پنج فصل تهيه كرده و بهترين ملاك انتخاب دوست را از بين نظرات دانش آموزان پيدا كرده ايم.
در جزوه حاضر از منابع مختلفي در زمينة دوست يابي نوجوانان استفاده شده، اميدواريم كه نتيجه مورد استفاده دوستان و همكاران قرار گيرد. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي ملاک هاي انتخاب دوست در بين دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه”

2019-07-26 10:53:19

علوم تربیتی

تحقيق مهارت در خودآگاهی

دانلود تحقیق در مورد مهارت در خودآگاهی،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
شناخت تفاوت های میان زنان و مردان
دیدگاه زنان و مردان نسبت به ارتباط و مسائل جنسی کاملاً متفاوت است
استقلال برای مردان اهمیت بسیاری دارد
زنان می خواهند مورد حمایت باشند و به این حمایت اهمیت می دهند
مدیریت خانه برای مردها بسیار مهم است
صحبت کردن و ارتباطات اجتماعی برای زنان مهم است
نگاه مردان به مسائل، کلی تر است
جذابیت های جسمی و آراستگی برای مردها بسیار اهمیت دارد
و …


بخشی از متن تحقیق:
آگاهی از خود و خصوصیات مختلف خود، به انسان کمک می کند با توانایی ها و ضعف ها و سایر خصوصیات خود آشنا شود. همچنین در صورت برخورد با طرف مقابل و تشکیل زندگی مشترک بهتر و عمیق تر با مسائل روبه رو شود. این خودآگاهی به شخص نشان می دهد که چگونه می تواند احساسات خود را بشناسد، از وجود آنها آگاه شده و به وقت لزوم کنترلشان نماید تا منجر به هیچگونه ناراحتی نگردد.   
 
آگاهی از خود و خصوصیات مختلف خود، به انسان کمک می کند با توانایی ها و ضعف ها و سایر خصوصیات خود آشنا شود. همچنین در صورت برخورد با طرف مقابل و تشکیل زندگی مشترک بهتر و عمیق تر با مسائل روبه رو شود. این خودآگاهی به شخص نشان می دهد که چگونه می تواند احساسات خود را بشناسد، از وجود آنها آگاه شده و به وقت لزوم کنترلشان نماید تا منجر به هیچگونه ناراحتی نگردد. 

خودآگاهی، موجب شناخت نیاز افراد و یافتن راه مناسب برای مواجهه با آنها می شود. همچنین اهداف زندگی را مشخص تر و واقع بینانه تر نشان می دهد و ارزش واقعی افراد و مسائل پیرامونشان را نمایان می سازد. خودآگاهی فرآیند سالم هویت یابی را برای انسان سهل تر می نماید، به زندگی او آرامش می دهد و احساس رضایت مندی اش را رونق می بخشد. 

«خودآگاهی» تضمین کننده استحکام وجود فرد در هنگام بزرگسالی است و باعث پرورش روابط زن و شوهر در رویارویی با مشکلات و حل مناسب آنها می شود. 

خودآگاهی تضمین کننده استحکام وجود فرد در هنگام بزرگسالی است و باعث پرورش روابط زن و شوهر در رویارویی با مشکلات و حل مناسب آنها می شود. 

به جز موارد فوق، «خودآگاهی» شناخت و تنظیم احساسات، اهداف و برنامه زندگی، تفریحات و سرگرمی ها، توانایی ها، ضعف ها، ارزش ها، مسئولیت ها، شناخت فرهنگ، مذهب، علائق، آرزوها و استعدادها را به دنبال دارد. 

کشف و درک و شناخت مهارت ها و توانایی های خود، به این دلیل مهم است که فرد قبل از ازدواجش بداند چه هدفی دارد تا برای ازدواج خود براساس هدف اصلی زندگی اش، برنامه ریزی نماید. مثلاً فردی که هدفش رسیدن به درجات عالیه کمال و معنویات است، اگر با کسی ازدواج کند که هدفش رسیدن به یک زندگی تجملی و سراسر مادیات است، به طور قطع پس از ازدواج، دچار مشکلات فراوانی در زندگی مشترک خواهد شد. امتیاز دیگری که می توان برای خودآگاهی منظور نمود آن است که موجبی قدرتمند برای شناخت و تشخیص تفاوت های بین خود و دیگران است. در این میان باید گفت شناخت تفاوت های میان زن و مرد، یکی از مهم ترین بخش های مربوط به مهارت خودآگاهی است. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق مهارت در خودآگاهی”

2019-07-25 23:52:32

علوم تربیتی

پاورپوینت فرادیدگاه ها یا دیدگاه های فراگیر در برنامه درسی

دانلود پاورپوینت با موضوع فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر در برنامه درسی،
در قالب pptx و در 19 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
فرادیدگاه سنت گرایی
طرز تلقی های فرادیدگاه سنت گرایی
فرادیدگاه پژوهش/ تصمیم گیری
طرز تلقی های فرادیدگاه پژوهش/ تصمیم گیری
فرادیدگاه دگرگونی و تحول
طرز تلقی های فرادیدگاه دگرگونی و تحول
رویکردهای یادگیری و برنامه درسی
نتیجه گیری


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘فرادیدگاه ها یا دیدگاه های فراگیر در برنامه درسی’ می باشد که در حجم 19 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت فرادیدگاه ها یا دیدگاه های فراگیر در برنامه درسی”

2019-07-25 13:34:05

علوم تربیتی

پرسشنامه باورهای معرفت شناختی

دانلود پرسشنامه باورهاي معرفت شناختي،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.

 
توضیحات:
عنوان: پرسش نامه باورهاي معرفت شناختي
مدل مورد استفاده: پرسش نامه شومر (1990)
مؤلفه ها: شامل 5 مولفه ساده بودن دانش- قطعيت دانش- منبع دانش- توانايي ذاتي در يادگيري- يادگيري سريع.
تعداد سئوال: 63 سؤال
نوع پرسش نامه: استاندارد- خارجی
کاربرد: فهم باورهاي معرفت شناسي
دانلود فایل

دانلود فایل”پرسشنامه باورهای معرفت شناختی”

2019-07-25 02:28:21

علوم تربیتی

تحقیق رابطه هوش معنوی با باورهای غير منطقی در زوج‌ های دارای تعارض‌ های زناشويی

دانلود پایان نامه با موضوع رابطه هوش معنوی با باورهای غير منطقی در زوج‌ های دارای تعارض‌ های زناشويی،
در قالب word و در 103 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول- موضوع تحقيق
مقدمه: 2
بيان مسئله: 2
اهميت و ضرورت تحقيق: 5
اهداف تحقيق: 6
فرضيه‌هاي تحقيق: 6
تعاريف نظري و عملياتي: 6

فصل دوم- ادبيات و پيشينه‌ي تحقيق
مقدمه: 10
هوش: 10
تاريخچه هوش 11
نظریه هوش گاردنر 11
معنويت: 13
ديدگاه‌هاي روانشناسانه به معنويت 14
اسلام و معنويت: 18
شرايط يك زندگي معنوي: 18
هوش معنوي: 19
تاريخچه هوش معنوي 20
مؤلفه‌های هوش معنوی: 21
مولفه‌های هوش معنوی در اسلام 23
مقايسه هوش معنوي با هوش‌هاي ديگر 24
مؤلفه‌هاي هوش معنوی از ديدگاه‌هاي مختلف: 24
مهارت‌هاي هوش معنوي (SQ) از ديدگاه سيندي ويگلز ورث: 25
رشد هوش معنوی: 27
تفاوت فرد داراي هوش معنوي و افراد ديگر: 29
رابطه هوش‌ها (سیندی ویگلورث) 30
مقايسه هوش معنوي با هوش‌هاي ديگر از ديدگاه‌هاي مختلف 31
فوايد هوش معنوي 31
تعارض زناشویی: 36
منابع تعارض: 36
كاركردهاي تعارض: 37
شناسايي تعارض‌های همسران در زندگي مشترك: 38
آسیب شناسی زندگی زناشویی: 39
نظریه‌های مرتبط با آسیب شناسی زندگی زناشویی: 40
مدل‌های ارزیابی آسیب شناسی زندگی زناشویی: 43
اهداف حل مشكلات خانوادگي: 46
باورهاي غير منطقي: 46
تحقیقات انجام شده درداخل وخارج از كشور: 49
استنتاج از مطالعه پیشینه 59

فصل سوم- روش تحقيق
روش پژوهش 61
جامعه آماري: 61
نمونه و روش نمونه گيري: 61
ابزار اندازه گيري: 61
شيوه اجراي پژوهش: 65
روش‌هاي تجزيه و تحليل اطلاعات: 66

فصل چهارم- تجزيه و تحليل آماري داده‌ها
مقدمه 68
بررسي توصیفی مشاهدات 68
فرضيه‌های پژوهش 72
بررسي مناسبت مدل: 79
یافته‌های جانبی 81
نتیجه گیری نهایی 81

فصل پنجم- بحث و نتيجه‌گيري
مقدمه 84
بحث و نتيجه‌گيري 86
محدوديت‌ها 89
پيشنهادهای پژوهش 89
منابع 90
منابع انگليسي: 92
پيوست‌ها 94


* به همراه پرسشنامه *


چکیده پایان نامه:
 هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه هوش معنوی با باورهای غیر منطقی در زوج‌های دارای تعارض‌های زناشویی است. روش پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماري شامل کلیه زوجين مراجعه كننده به پنج مركز مشاوره شهر قوچان (بين سنين 18-40 ساله با مقاطع تحصيلي مختلف) مي‌باشد. در این مطالعه از سه پرسشنامه هوش معنوي (ISIS)، پرسشنامه باورهاي غير منطقي و پرسشنامه تعارض‌های زناشويي جهت جمع آوری داده‌ها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمونهای همبستگی و رگرسیون استفاده شد. يافته¬هاي اين پژوهش نشان داد كه بین هوش معنوي و تعارض‌های زناشويي رابطه معنادار منفی وجود دارد؛ بين باورهاي غير منطقي و تعارض‌های زناشويي رابطه معنادار وجود دارد؛ هم چنین، یافته‌ها نشان داد تاثیر شاخص‌های دموگرافیک بر رابطه بین تعارض زناشویی و متغیرهای مستقل معنادار نبودند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق رابطه هوش معنوی با باورهای غير منطقی در زوج‌ های دارای تعارض‌ های زناشويی”

2019-07-21 11:13:57

علوم تربیتی

پاورپوینت اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی

دانلود پاورپوینت با موضوع اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی،
در قالب ppt و در 31 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

بخش اول: تعاریف و اصطلاحات
تعریف اندازه گیری
تعریف آزمون
تعریف سنجش
تعریف ارزشیابی
مقایسه اندازه گیری، آزمون، سنجش و ارزشیابی با یکدیگر

بخش دوم: مقیاس های اندازه گیری
تعریف و انواع مقیاس های اندازه گیری
مقیاس اسمی
مقیاس ترتیبی
مقیاس فاصله ای
مقیاس نسبتی

بخش سوم: انواع آزمون های مورد استفاده در آموزش و پرورش
دسته بندی آزمون های مورد استفاده در آموزش و پرورش
انواع آزمون های توانایی 
آزمون های عاطفی
انواع آزمون های عاطفی
ابزارهای اندازه گیری شخصیت
آزمون های علاقه و نگرش
تفاوت علاقه و نگرش
دسته بندی آزمون ها با توجه به چگونگی تهیه آن ها
سه تفاوت آزمون های استاندارد (میزان شده) و معلم ساخته
موارد استفاده از آزمون های میزان شده و معلم ساخته



قسمتی از متن پاورپوینت:
ثورندایک و هیگن ( 1979) در کتاب معروف خود با عنوان اندازه گیری و ارزشیابی در روان شناسی و آموزش و پرورش در رابطه با آزمون های استعداد و پیشرفت تحصیلی به گونه زیر نظر داده اند:
« باید به خاطر داشت که همه آزمون های توانایی، صرف نظر از نامی که دارند توانایی های موجود فرد را اندازه می گیرند. ما نمی توانیم مستقیما توانایی «ذاتی » یا « ارثی» کسی را اندازه گیری کنیم. آن چه را که ما می توانیم در فرد اندازه بگیریم توانایی او برای انجام دادن اعمال در زمان حال است. بنابراین تمایز بین آزمون های استعداد و پیشرفت تحصیلی به قصد و منظوری مربوط می شود که نتایج ازمون برای آن قصد و منظور مود استفاده قرار   می گیرند، نه به ماهیت یا محتوای آزمون» ..


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی’ می باشد که در حجم 31  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی”

2019-07-20 22:53:04

علوم تربیتی

تحقیق تدارک فرصت‌ هاى اوقات فراغت در بريتانياى كنوني

دانلود تحقیق با موضوع تدارک فرصت‌هاى اوقات فراغت در بريتانياى كنوني،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
نقش
دولت در تدارک فرصت‌هاى اوقات فراغت، پيچيده و مجزا است. همان‌گونه که
تراويس (Travi، ۱۹۷۹) اشاره مى‌کند، سازمان مسئوليت‌هاى مربوط به اوقات
فراغت در دولت مرکزى، شامل چهار وزارتخانه است: وزارتخانه‌هاى محيط زيست،
آموزش و علوم، استخدام و وزارت کشاورزي، شيلات و غذا. منتقدين از نبودن
شبکه‌اى سازمانى براى امکان ايجاد و گسترش مجموعه سياست‌هایى جامع و داراى
ارتباطات منطقى در زمينهٔ اوقات فراغت گلايه دارند.

دنيس‌هاول (Dennis
Howell) وزير سابق ورزش، به‌طور پيوسته براى ايجاد وزارتخانه‌اى واحد براى
اوقات فراغت تلاشى مى‌کرد و چنين استدلال مى‌کرد که اگر دولت بخواهد
نابرابرى‌ها در دسترس به اوقات فراغت را به‌طور جدى از پيش پاى بردارد،
نيازمند به ماشينى براى سياست‌گذارى خواهد بود تا بتواند دگرگونى‌هاى
چشمگيرى در سياست‌هاى مربوط ايجاد نمايد. پاره‌ٔ ديگرى از منتقدين همانند
کن‌رابرتز (Ken Roberts، ۱۹۷۸) چنين رويکرد ”برادر بزرگتر“ دولت که از آن
طريق، دولت با دخالت مستقيم و با تحميل سياست‌هائى که در مرکز تدوين شده، در
انتخاب آزاد مردم دخالت مى‌نمايد. با وجود اين دولتى را به کارى مفصل و
طولانى مبدل مى‌سازد.

براى همين متن اظهار نظر را، به ملاحظهٔ محمل‌هاى
عمدهٔ سياست‌گذارى در امر ورزش، هنر و تفريحات بيرون شهر مورد استفادهٔ
تشکيلات مربوط به اوقات فراغت (شوراهاى ورزش و هنر و کميسيون بيرون شهر) و
حکومت‌هاى محلى محدود مى‌سازيم. در اين مورد نظريات ما متمرکز بر …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تدارک فرصت‌ هاى اوقات فراغت در بريتانياى كنوني”

2019-07-16 16:37:38

علوم تربیتی

تحقیق چگونه با کودکم رفتار کنم؟

دانلود تحقیق با موضوع چگونه با کودکم رفتار کنم؟،
در قالب word و در 43 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
روش‌های اصلی تربيت
چگونه تحسين کنيم                
چگونه ناديده بگيريم                    
چطور تنبيه کنيم                     
مشکلات صبحگاهی
غرغر صبحگاهی                          
کودکانی که صبحانه نمی‌خورند
مشکلات شبگاهی
کودکانی که هنگام شب راه می‌روند                       
کودکانی که دچار وحشت شبانه هستند.                       
مشکلات توالت رفتن
شب ادراری                                   
ناتوانی در کنترل عمل دفع مدفوع                           
ناتواني در کنترل ادرار در روز                           
مشکلات بهداشتی
بدغذايي                                       
بی‌اشتهايي                                   
مشکلات کودکان با همسالان و خواهران و برادران
مشکلات دوست‌يابی و نگه داشتن دوستان                       
تسليم جمع می‌شوند                               
ترس‌ها
ترس از تاريکی                                   
ترس از صحبت کردن در جمع  


 
بخشی از متن تحقیق:
چگونه تحسين کنيم:
برای والدين آسان است که فقط به رفتارهای نادرست کودکان خود توجه کنند و اعمال درست آن‌ها را در نظر نگيرند. برای مثال مايک و ليزا بدون سروصدا در اتاق مشغول بازی هستند و هيچ کس بخاطر آن که بسيار دوستانه اسباب بازي ها را تقسيم می‌کنند، آن‌ها را تحسين نمی‌کند. اما چند دقيقه بعد که بين بچه ها دعوا مي‌شود، پدر عصبانی شده سرآن‌ها داد مي‌کشد.

والدين آن چنان در تعليم و مراقبت از فرزندانشان غرق هستند که وقتی عمل خوبی از آن‌ها سر مي‌زند، آن را به سادگی بديهي تلقی می‌کنند؛ اما وقتی اشکالی در رفتار آن‌ها رخ می‌دهد، همة اشتباهاتشان را به رخشان می‌کشند، درنتيجه کودکان در توری از انتقاد به دام مي‎افتند.

انتقاد همراه با کمی ستايش، نتايج بهتری به بار مي‌آورد. کودک شما می‌خواهد که به اوتوجه کنيد و می‌خواهد اين توجه را از هر طريقي که می‌تواند، به دست آورد. اگر ديدگاه شما منفی باشد، او از راه‌های منفی به هدف خود می‌رسد. اگر شما روی نکات مثبت تمرکز کنيد، در مقابل رفتارهای خوب بيشتری دريافت خواهيد کرد؛ زيرا …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق چگونه با کودکم رفتار کنم؟”

2019-07-16 13:25:21

علوم تربیتی

تحقیق اعتباریابی و هنجارسازی پرسشنامه نقش جنسیتی (بم) در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی…

دانلود تحقیق با موضوع اعتباریابی و هنجارسازی پرسشنامه نقش جنسیتی (بم) در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی شهر تهران،
در قالب doc و در 61 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول:
 مقدمه                                                              
بیان مسأله                                   
اهمیت و ضرورت موضوع مورد پژوهش                                  
اهداف پژوهش
فرضیه های تحقیق
تعاریف مفاهیم نظری و عملیاتی متغیرها
فصل دوم:
گستره نظری پژوهش
نظریه و دیدگاه های مختلف درباره جنسیت                                   
روان تحلیل گری                                                   
فروید                                                                 
هورنای                                                               
یونگ                                                               
چادورا                                                               
دیدگاه یادگیری اجتماعی                                         
دیدگاه شناخت گرایان                                              
نظریه طرح واره                                                    
نظریه طرح واره جنسیتی                                        
عوامل مؤثر بر نقش جنسیتی                              
عوامل زیستی                                             
عوامل شناختی                                            
عوامل موثر محیطی                                                         
تقویت، تنبیه، پاداش                                     
خانواده                                                     
اسباب بازی                                           
معلمین و همتایان                                      
الگوهای قالبی جنسیتی                                
اندازه گیری دو جنسیتی بودن                                      
گستره عملی پژوهش
پژوهش های خارجی
ارزیابی نقش جنسی وآندروژنی در کودکان: پرسش نامه نقش جنسی کودکان
اندازه گیری آندروژنی روان شناختی
انتقاد نظری و روش شناختی به پرسشنامه نقش جنسی بم
پژوهش های داخلی                                   
    
فصل سوم:
روش پژوهش
طرح پژوهش
جامعه آماری
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
شیوه اجرا و نمره گذاری
بررسی های روان سنجی مقیاس
روایی
پایایی
منابع
 
قسمتی از متن:
در همه جوامع، ضرب المثل های زیادی درباره زن و مرد وجود دارد. این ضرب المثل ها، افکار و نگرش های گذشتگان درباره این دو جنس را منعکس می کنند و به یقین، افکار و نگرش های مردم این دوره و آیندگان را نیز  تحت تأثیر قرار می دهند. (راتوس و راتوس، ترجمه، گنجی 1375)
اگر چه هویت انسان، تحت تأثیر عوامل گوناگونی مثل نژاد، ملیت، مذهب، شغل و سن است، اما در اکثر جوامع مهم ترین، مرکزی ترین و تعیین کننده ترین این عوامل، هویت اجتماعی مردانگی و زنانگی است (نجاریان و خدارحیمی، سال سوم)                        
غالب کودکان به هویت جنستی یعنی تصویری روشن از خود به عنوان مرد یا زن دست می یابند. اما در اغلب فرهنگ ها، تمایز بیولوژیکی و زیستی بین زن و مرد به صورت شبکه ای گسترده ای از باورها و آیین هایی نمایان می شود که تقریباً تمامی حیطه های فعالیت انسان را زیر نفوذ خود دارد (ریتا ال.اتکینسون، ریچارد سی.اتکینسون، ادواردای.اسمیت، داریل ج.بم، سوزان نولن-هوکسما، ترجمه، براهنی و همکاران، 1385).       
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق اعتباریابی و هنجارسازی پرسشنامه نقش جنسیتی (بم) در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی…”

2019-07-14 10:52:18