علوم تربیتی

مبانی نظری فرسودگی کاری

دانلود مبانی نظری فرسودگی کاری،
در قالب word و در 31 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فرسودگی کاری
سندروم فرسودگی کاری
عوامل تأثیر گذار بر فرسودگی کاری
پیشینه تحقیقات
منابع

دانلود فایل

دانلود فایل”مبانی نظری فرسودگی کاری”

2019-08-28 23:54:28

علوم تربیتی

پاورپوینت روش عقلانی در تربیت اسلامی

دانلود پاورپوینت با موضوع روش عقلانی در تربیت اسلامی،
در قالب ppt و در 11 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

ارکان تربیت
تحلیل مفاهیم
چهار روش عقلانی در تربیت
مفهوم تفکر
روش علم آموزی
روش تجربه اندوزی
روش تزکیه نفس
گزینش دین و پیروی از آن بوسیله عقل  
منابع


بخشی از متن پاورپوینت:
روش علم آموزی:
– حضرت علی (ع) می‌فرمایند: علم بیش از آن است که قابل احاطه باشد. به همین جهت معیار کلی (بهترگزینی) را به جویندگان علم و دانش معرفی فرموده است.
– بهترین علم آن است که تو را اصلاح کند. (شیخ الاسلامی)
– العلم مصباح العقل: علم چراغ عقل است. (حضرت علی (ع))
– اجرای قالبی حکمت نظری و عملی اسلام سعادت و رستگاری انسان را در دنیا و آخرت تامین می کند که شایسته است که چنین علمی را (بهترین علم) بنامیم.
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت روش عقلانی در تربیت اسلامی”

2019-08-27 12:02:32

علوم تربیتی

تحقیق مشکلات آموزش درس انشاء به دانش آموزان مقطع ابتدایی

دانلود تحقیق با موضوع مشکلات آموزش درس انشاء به دانش آموزان مقطع ابتدایی،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
                                        
مقدمه   
روش‌هاي آموزش انشاء   
مشكلات درس انشاء در پايه پنجم ابتدائي   
راهكارهاي اصلاح مشكلات درس انشاء   
منابع   


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
یکی از عواملی که در ایجاد ارتباط نقش تعیین کننده دارد، مهارت نوشتن و انشاء و نقش آن در ایجاد خلاقیت فکری در انسان مخصوصاً در کودکان دبستانی می‌باشد. کسانی که از توانایی نوشتن و نویسندگی خوبی برخوردار هستند، در زمینه خلاقیت نیز می‌توانند موفق شوند چرا که یک نویسنده خوب و یک نوشته خوب باید از همه لحاظ و به همه جوانب موضوع پرداخته باشد اما متأسفانه در جامعه ما افراد معدودی از توانایی نویسندگی و توانایی خلق نوشته خوب و خلاق برخوردارند.

مشکلات زیادی در مدارس ما مخصوصاً در مدارس ابتدایی دست به دست هم داده تا دانش‌آموزان نتوانند به خلق نوشته ی خوب بپردازند. از عواملی که باعث ایجاد این مشکلات شده می‌توان به پایین بودن فرهنگ عمومی مطالعه، توجیه نبودن مسئولین، معلمان و مردم در خصوص ارزش و اهمیت نوشتن و نقش آن در ایجاد خلاقیت فکری دانش‌آموزان است. این مسائل و مشکلات در مناطق تک زبانه تا حدودی مورد بررسی قرار گرفته ولی در مناطق دو زبانه در سطح خیلی کمتر به آن پرداخته شده و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مشکلات آموزش درس انشاء به دانش آموزان مقطع ابتدایی”

2019-08-26 06:39:35

علوم تربیتی

تحقیق بررسی نگرش دانش آموزان نسبت به فعاليت هاي غيردرسي (فوق برنامه)

دانلود تحقیق با موضوع بررسی نگرش دانش آموزان نسبت به فعاليت هاي غيردرسي (فوق برنامه)،
در قالب word و در 34 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

1- مقدمه
2- چرا مهارت‌هاي زندگي بايد به دانش‌آموزان آموزش داده شود؟ ضرورت آن چيست؟
3- فعاليت‌هاي مكمل و فوق برنامه و اهداف آن
4- اهداف فعاليت‌هاي مكمل و فوق برنامه
5- مفهوم يادگيري و مصاديق مشترك و ويژگي‌هاي فعاليت‌هاي فوق برنامه
6- فعاليت‌هاي فوق برنامه‌اي كه بايد به آن توجه شود
7-ويژگي‌هاي فعاليت‌هاي فوق برنامه
8- نقش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان
9- نتیجه یک پژوهش
10- نتيجه نهایی
11- نكات مهم در بررسي فعاليت‌هاي فوق برنامه
12- ارزش فعاليت‌هاي فوق برنامه
13- چگونگي موثر ساختن فعاليت‌هاي فوق برنامه
14- نتيجه يك پژوهش در بين دانش‌آموزان آموزشگاه نمونه حسينيان
15- منابع و ماخذ


بخشی از متن تحقیق:
از آنجا كه انسان‌ها با يكديگر متفاوت‌اند، ارزش‌هاي برگزيده بين آنان نيز به صورت ‘ارزش مثبت’ يا به عبارت ديگر آنچه باعث بهبود وضع زندگي آنان مي‌شود، آسايش و آرامش آنان را به ارمغان مي‌آورد ارزش مثبت تلقي شده و گاهي نيز عوامل و گزينه‌هايي كه باعث آشفتگي زندگي آنان و عدم احساس آرامش آنان مي‌شود را ‘ارزش منفي’ مي‌نامند. بنابراين ما در فعاليت‌هاي فوق برنامه از آن لحاظ كه دانش آموزان بايد آمادگي لازم را براي برخورداري از زندگي سالم و درخور داشته باشند توجه خود را بيشتر معطوف تربيت غيرمستقيم (غيررسمي) نموده و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی نگرش دانش آموزان نسبت به فعاليت هاي غيردرسي (فوق برنامه)”

2019-08-26 04:41:04

علوم تربیتی

پاورپوینت تربيت و ضرورت تربيت

دانلود پاورپوینت با موضوع تربيت و ضرورت تربيت،
در قالب ppt و در 102 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

ضرورت تربيت از لحاظ معنوي را بيان کنيد؟ (تربیت)
عوارض فقدان تربيت چيست؟ شرح دهيد. (تربیت)
فطرت چيست؟ شرح دهيد. (تربیت)
غريزه و فطرت چه تفاوت هايي با هم دارند؟ (تربیت)
آ نها که فطرت آدمي را بي تفاوت مي دانند چه نظري دارند؟ (تربیت)
نظر اسلام را در مورد فطرت بيان کنيد. (تربیت)
در مورد تربيت پذيري انسان، کلاً چند نظر وجود دارد؟
تربيت پذيري انسان از نظر اسلام به چه اموري مشروط و محدود است؟ شرح دهيد. (تربیت)
نقش و تأثير فقر و غنا در تربيت افراد کدام است؟ بيان کنيد. (عوامل مؤثر در تربیت)
هدف در زبان و ادبيات چيست؟ توضيح دهيد. (هدف)
چه کسي واعظ باشد بهتر است؟ (روش های تربیت)
تشويق داري چه مفهومي دارد؟ شرح دهيد. (روش های تربیت)
چرا بايد براي انسان ها تنبيه باشد؟ شرح دهيد. (روش های تربیت)
محبت به چه معناست؟ (روش های تربیت)
منبع قواعد و نظامات اسلامي چيست؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت)
معلمان اين راه چه کساني هستند؟ (همگاني بودن تعليم و تربيت)
و …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تربيت و ضرورت تربيت”

2019-08-24 11:55:26

علوم تربیتی

ازدواج در اسلام و مسیحیت

دانلود
تحقیق
با موضوع ازدواج در اسلام و مسیحیت،

در
قالب
word و در 23 صفحه،
قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

ازدواج
در

اسلام

فلسفه
ازدواج در اسلام

اهمیت
و جایگاه
ازدواج در اسلام

ازدواج،
پیمانی
مقدس

ازدواج،
فضیلت بخش عبادت ها و
اعمال

ازدواج،
مایه برکت و موجب خیر

ازدواج،
سیره  عملی انبیاء و
اولیای دین

اهداف ازدواج
از دیدگاه اسلام

اهداف
ازدواج
در متون دین اسلام

تشکیل
خانواده

محبت
و مودت نسبت به همسر و
فرزندان

تولید
مسلمان
کارآمد

پرورش
نسل سالم و پاک

حفظ
عفت و حیای فردی و
اجتماعی

تأمین
آرامش و سکون دل

اهداف مذموم ازدواج
از دیدگاه اسلام

ازدواج
در مسیحیت

اهمیت
و جایگاه ازدواج در مسیحیت

تقدیس
ازدواج

ازدواج،
اتحادی دایم و
ناگسستنی

تجرد،
عامل تقرب به خدا

فلسفه ازدواج
در مسیحیت

حفظ
پاکی و طهارت به عنوان علت اساسی تشریع ازدواج

نجات
و رستگاری به عنوان علت
فرعی تشریع ازدواج

اهداف
ازدواج از دیدگاه
مسیحیت

پیدایش
فرزندان شایسته و
پاک

اهتمام
به کثرت نسل

ایجاد محبت و
وفاداری و یکی شدن زوجین

ایجاد
پیوند ناگسستنی

تشکیل خانواده

وجوه
اشتراک اسلام و مسیحیت در
ازدواج

وجوه افتراق
اسلام و مسیحیت در ازدواج

فهرست
منابع

دانلود فایل

دانلود فایل”ازدواج در اسلام و مسیحیت”

2019-08-22 02:43:43

علوم تربیتی

تحقيق اثرات تكليف شب براي دانش آموزان بهمراه پرسشنامه

دانلود تحقيق در مورد اثرات تكليف شب براي دانش آموزان به همراه پرسشنامه،
در قالب word و در 138 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:    
مقدمه
بيان مسآله
ضرورت و اهميت پژوهش
متغيرهاي پژوهش
تعريف عملياتي متغيرها
فرضيه هاي تحقيق

فصل دوم: 
مقدمه
قوانين يادگيري از نظر روانشناسان
تاثير تكليف در يادگيري
آيا تكليف شب يك ضرورت تربيتي است؟
ملاك هاي تعيين تكليف شب
تناسب نوع تكليف با نوع درس
جايگاه تكليف
تصحيح تكليف
تشريح اهداف تكليف
فوايد و مضرات تكليف
اهداف تكليف
انواع تكليف
حجم تكليف
رابطه تكليف با ميزان هوش و استعداد دانش آموزان و پيشرفت تحصيلي آن ها
تاريخچه تكليف شب در جهان
تكليف شب به عنوان يك تجربه يادگيري
اثرات تكليف شب
نظريات مختلف درباره تكليف شب
تاريخچه تكليف شب
تحقيقات انجام شده در ايران

فصل سوم:
روش تحقيق
نوع تحقيق
جامعه آماري
نمونه آماري
روش نمونه گيري
ابزار تحقيق
روش تجزيه و تحليل اطلاعات    

فصل چهارم:  
الف- آمار توصيفي
مقدمه و بيان افراد نمونه آماري بر اساس مدرك سابقه، جنسيت و منطقه جغرافيايي
بيان فرضيه ها و سوالات مربوط به آن
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره يك
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره دو
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره سه
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره چهار
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره پنج 
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره شش
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره هفت
تجزيه و تحليل و بيان روش مقايسه اي ارائه تكليف شب سنتي و فعال 
آمار استنباطي
بحث و نتيجه گيري

فصل پنجم:
خلاصه پژوهش
عنوان و اهداف پژوهش
فرضيه هاي پژوهش
نوع پژوهش
پيشنهادات
محدوديت ها و موانع 
پيوست ها    
منابع و مأخذ
فهرست جداول 
نمونه فرم پرسشنامه


مقدمه تحقیق:
تكليف همواره به عنوان يكي از عوامل مهم در تحقق يادگيري مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتي كه از يادگيري وجود داشته، شكل و نوع تكليف نيز متفاوت بوده است. شايد در گذشته اگر دانش آموزي صرفاً موفق به محفوظاتي در ذهن خويش مي شد، تصور مي رفت كه يادگيري در او تحقق يافته است. اما امروزه، با تعريفي كه از يادگيري مي شود توقع اهدافي فراتر از آن وجود دارد. يكي از متغيرهاي رايج در مورد يادگيري به شرح زير است: «يادگيري تغييري است كه در توانايي انسان ايجاد مي شود و براي مدتي باقي مي ماند و نمي توان آن را به سادگي به فرآيندهاي رشد كسب شده نسبت داد.» 
به همين دليل از تكاليف خانه به عنوان تمرين جهت يادگيري و توانايي استفاده مي گردد و تكليف خانه به آن دسته از فعاليت هاي درسي اطلاق مي شود كه در يادگيري هاي كلاسي جهت انجام دادن در خارج از كلاس درس و مدرسه براي دانش آموزان تعيين مي شود.
تاكنون صدها تحقيق در مورد تكليف خانه و نقش آن در موفقيت هاي تحصيلي انجام شده است. براي نمونه قدمت اين تحقيقات به نود سال پيش مي رسد و آنها در مجموع تكليف را جزء جدايي ناپذير يادگيري مي دانند. مطالعات نظرات معلمين، محصلين و والدين متخصصين در سالهاي اخير نشان مي دهد كه همگي معتقدند كه تكليف شب دانش آموزان را در كسب نمرات بهتر ياري مي‌نمايد. از جمله متخصصيني كه انجام تكاليف درسي را مفيد مي داند دكتر علي اكبر سيف مي باشد وي در مورد اهميت و نقش تكليف در تحقق يادگيري معتقد است:
1-    «بخش عهده يادگيري بايد در كلاس انجام گيرد و فعاليت هاي خارج از مدرسه بايد مكمل يادگيري و فعاليت هاي مدرسه باشد. در شرايطي، توضيحاتي كه در كلاس داده مي شود براي يادگيري بعضي از دانش آموزان كفايت مي كند، اما براي بعضي ديگر ممكن است چنين نباشد و لذا به تمرين ومرور بيشتري نياز داشته باشند، در اين صورت مي توان با تعيين تكاليفي مناسب با نياز هر دانش آموز او را در اين امر ياري كرد» (سيف، 1374)
تكليف شب از وظايفي است كه از تاسيس مدارس همگاني عمدتاً به منظور تكميل آموزش مدرسه و گاه به عنوان وسيله اي در دستيابي به اهداف ديگر آموزش و پروش مانند عادت به كار مستقل، رشد، مسئوليت، عادت به مطالعه براي دانش آموزان در كشورها معمول بوده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق اثرات تكليف شب براي دانش آموزان بهمراه پرسشنامه”

2019-08-19 12:53:54

علوم تربیتی

پاورپوینت نهضت روابط انسانی

دانلود پاورپوینت با موضوع نهضت روابط انسانی،
در قالب ppt و در 15 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تاریخچه
دلایل پیدایش
مطالعات هاثورن
فواید و کاربرد
مشکلات و کاستی ها
نتیجه گیری
منابع
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نهضت روابط انسانی”

2019-08-18 16:09:55

علوم تربیتی

تحقيق تعليم و تربيت از ديدگاه توماس آكويناس

زندگينامه توماس آكويناس
توماس آکویناس که نام صحیحش توماس آکوئینی است، اواخر سال 1224 یا اوایل سال 1225میلادی در قلعه روکاسکا در منطقه اکینیو در نزدیکی شهر ناپل، در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش فئودال منطقه اکینو بود و توماس را که کوچکترین فرزندش بود، در پنج سالگی به دیر فرستاد، به امید آنکه روزی رئیس آن دیر شود. توماس در آن دیر که ”مونته کاسینو“ نام داشت، به عنوان طلبه به تحصیل پرداخت تا در آینده راهب گردد. در سال 1239 میلادی برای ادامه تحصیلات به دانشگاه ناپل رفت و در آنجا فنون یا هنرهای هفتگانه را فرا گرفت. در سال 1334 میلادی به فرقه رهبانی- دومینیکی پیوست. این عمل او با مخالفت شدید خانواده اش مواجه شد. برادرانش برای جلوگیری از پیوستن او به این فرقه حتی یکسال او را زندانی کردند، ولی توماس از عقیده اش برنگشت و پس از آزادی، به این فرقه ملحق شد. دومینیکیان او را به پاریس فرستادند. توماس، در دانشگاه این شهر نزد آلبرت کبیر به تحصیل پرداخت و همراه او در سال 1248 میلادی به دانشگاه تازه تاسیس شده کلن رفت.
در سال 1252 میلادی، آلبرت کبیر با اعلام اینکه مطلب بیشتری نمی تواند به توماس بیاموزد، وی را برای ادامه تحصیلات به پاریس فرستاد و توماس در دانشگاه شهر پاریس به تحصیل و تدریس پرداخت. در سالهای 54 ـ 1252 میلادی، در رابطه با تفسیر کتاب مقدس، مدتی آموزش دید و طی سالهای 1256 ـ 1254 میلادی، کتاب «جمل پطروس لو مباردوس» را تفسیر و تدریس کرد. توماس آکویناس در سال 1256 میلادی با اتمام تحصیلاتش، درجه استادی در الهیات را از دانشگاه پاریس اخذ کرد و یکی از دو کرسی اختصاص داده شده به دومینیکیان را به دست آورده و استاد علم کلام در دانشگاه پاریس شد. وی پس از سه سال به ایتالیا بازگشت و طی سالهای 1259 تا 1268 میلادی در حوزه های علمیه و دربار پاپ در شهرهای انانیی، ارویتو، رم و ویتربو به تدریس و تحقیق پرداخت. وی در این سالها ارتباط نزدیکی با دربار پاپ داشت و در سازمان دادن و تدوین دروس مدارس دومینیکی بسیار کوشید.
در سالهای 1268 تا 1272 میلادی در پاریس اقامت گزید و پس از آن به ناپل بازگشت. او در اواخر سال 1273 میلادی تدریس و تحقیق و تالیف را کنار گذاشت و در سال 1274 میلادی هنگامی که به شهر لیون، برای شرکت در شورای عام کلیسای کاتولیک، سفر می کرد، در یک دیر در گذشت. توماس مهمترین فیلسوف فلسفه مسیحی است که در فلسفه بعد از خود تاثیری بسیار زیاد گذاشت. مهمترین اثر او «جامع علم کلام» نام دارد.

فهرست مطالب
زندگينامه توماس آكويناس
آرمانهاي آكويناس
ارزشيابي
آفرينش و تحول
بخش ا . مابعدالطبيعه زيبايي در آراء آگوستين قديس
بخش2. مابعدالطبيعه زيبايي در آراء آكوئيناس قديس
تاريخچه برهان وجوب و امكان
سابقه‌ دو گونه‌ عقل‌
توماس آكويناس و قيمت عادلانه
سابقه پیدایش مکاتب از دوران باستان تا قبل از مکتب کلاسیک
عقل و نفس در فلسفة ابن سینا و توماس آکویناس
چکیده

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق تعليم و تربيت از ديدگاه توماس آكويناس”

2019-08-17 03:09:06

علوم تربیتی

تحقیق بررسي علل افسردگي زنان شاغل و غير شاغل در شهرستان نيشابور

دانلود پایان نامه با موضوع بررسي علل افسردگي زنان شاغل و غير شاغل در شهرستان نيشابور،
در قالب word و در 75 صفحه، قابل ویرایش، شامل:


چكيده
فصل اول: «كليات تحقيق»
مقدمه
بيان مساله
اهميت تحقيق
اهداف تحقيق
فرضيه تحقيق
تعاريف عملياتي
فصل دوم: «پيشينه تحقيق»
تاريخچه افسردگي
تعريف افسردگي
نشانه‌هاي افسردگي
شخصيت افسردگي
خلق افسرده
حمله افسردگي شديد
شيوع افسردگي شديد
محيطهاي افسردگي زا 
علل افسردگي
به چه دليل احتمال ابتلا زنان به افسردگي بيشتر از مردان است
طبقه بندي افسردگي رواني
انواع افسردگي
انواع نظريه درباره افسردگي
آشنايي با داروهاي ضد افسردگي
درمان افسردگي
فصل سوم:«روش اجراي تحقيق»
مقدمه
روش تحقيق
طرح تحقيق
جامعه آماري
نمونه و روش نمونه گيري
ابزار اندازه گيري
اعتبار و روايي پرسشنامه بك (BDI)
روش جمع آوري اطلاعات
روشهاي آماري
فصل چهارم:«تجزيه و تحليل آماري»
مقدمه
آزمون فرضيه
فصل پنجم:«خلاصه بحث و نتيجه گيري»
ارائه يك خلاصه كوتاه از فصل‌هاي گذشته
بحث در زمينه يافته‌ها (اهميت، تفسير نتيجه گيري)
              نتیجه‌گيري
پيشنهاداتي براي مقابله با افسردگي
پيشنهادات تحقيق
محدوديتهاي تحقيق
پرسشنامه
منابع و ماخذ


چكيده تحقيق:
افسردگي، پاسخ طبيعي فرد به فشارهاي زندگي است. در اين اختلال فرد داراي حالات غمگيني گرفتگي و بي‌حوصلگي است خصوصيات اصلي حالات افسردگي كاهش عميق ميل به فعاليتهاي لذتبخش روزمره مثل معاشرت تفريح ورزش و تغذيه است افسردگي تنها برنامه ناهنجاري تلقي مي‌شود كه با واقعه ايجاد كننده آن متناسب نباشد.
امروزه متاسفانه بيماري افسردگي يكي از بيماريهاي رايج در ميان اقشار مختلف مردم است. در بيماري افسردگي واكنش‌ها غيرطبيعي هستند. يعني انسان در برابر ناملايمات و شكست‌ها بيش از حد افسرده مي‌شود. 
علل ابتلا به اين بيماري ارث، تغييرات شيميايي، از دست دادن والدين در كودكي و حوادث ناخوشايند زندگي و بيماريهاي جسمي مختلف و استفاده از داروها مي‌تواند باشد. مطالعات ثابت كرده است كه اگر كسي در دوران رشد مصيبت و غم بزرگي مثل مرگ يكي از والدين يا فرد مهمي از خانواده ديده باشد، نسبت به افسردگي حساسيت بيشتري دارد. افسردگي از شايع ترين مشكلات رواني افراد است بطوري كه حدس زده مي‌شود 75% افرادي كه در موسسات درماني بستري مي‌شوند، دچار افسردگي هستند. 

ميزان افسردگي در ميان زنان افزايش چشمگيري پيدا كرده است، بطوري كه در برخي پژوهشهاي به عمل آمده، افسردگي در زنان 3 الي 4 برابر بيشتر از مردان است در اين ميان زنان خانه دار، بيشترين ميزان افسردگي را به خود اختصاص داده‌اند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي علل افسردگي زنان شاغل و غير شاغل در شهرستان نيشابور”

2019-08-12 23:24:53