علوم تربیتی

ازدواج در اسلام و مسیحیت

دانلود
تحقیق
با موضوع ازدواج در اسلام و مسیحیت،

در
قالب
word و در 23 صفحه،
قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

ازدواج
در

اسلام

فلسفه
ازدواج در اسلام

اهمیت
و جایگاه
ازدواج در اسلام

ازدواج،
پیمانی
مقدس

ازدواج،
فضیلت بخش عبادت ها و
اعمال

ازدواج،
مایه برکت و موجب خیر

ازدواج،
سیره  عملی انبیاء و
اولیای دین

اهداف ازدواج
از دیدگاه اسلام

اهداف
ازدواج
در متون دین اسلام

تشکیل
خانواده

محبت
و مودت نسبت به همسر و
فرزندان

تولید
مسلمان
کارآمد

پرورش
نسل سالم و پاک

حفظ
عفت و حیای فردی و
اجتماعی

تأمین
آرامش و سکون دل

اهداف مذموم ازدواج
از دیدگاه اسلام

ازدواج
در مسیحیت

اهمیت
و جایگاه ازدواج در مسیحیت

تقدیس
ازدواج

ازدواج،
اتحادی دایم و
ناگسستنی

تجرد،
عامل تقرب به خدا

فلسفه ازدواج
در مسیحیت

حفظ
پاکی و طهارت به عنوان علت اساسی تشریع ازدواج

نجات
و رستگاری به عنوان علت
فرعی تشریع ازدواج

اهداف
ازدواج از دیدگاه
مسیحیت

پیدایش
فرزندان شایسته و
پاک

اهتمام
به کثرت نسل

ایجاد محبت و
وفاداری و یکی شدن زوجین

ایجاد
پیوند ناگسستنی

تشکیل خانواده

وجوه
اشتراک اسلام و مسیحیت در
ازدواج

وجوه افتراق
اسلام و مسیحیت در ازدواج

فهرست
منابع

دانلود فایل

دانلود فایل”ازدواج در اسلام و مسیحیت”

2019-08-22 02:43:43

علوم تربیتی

تحقيق اثرات تكليف شب براي دانش آموزان بهمراه پرسشنامه

دانلود تحقيق در مورد اثرات تكليف شب براي دانش آموزان به همراه پرسشنامه،
در قالب word و در 138 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:    
مقدمه
بيان مسآله
ضرورت و اهميت پژوهش
متغيرهاي پژوهش
تعريف عملياتي متغيرها
فرضيه هاي تحقيق

فصل دوم: 
مقدمه
قوانين يادگيري از نظر روانشناسان
تاثير تكليف در يادگيري
آيا تكليف شب يك ضرورت تربيتي است؟
ملاك هاي تعيين تكليف شب
تناسب نوع تكليف با نوع درس
جايگاه تكليف
تصحيح تكليف
تشريح اهداف تكليف
فوايد و مضرات تكليف
اهداف تكليف
انواع تكليف
حجم تكليف
رابطه تكليف با ميزان هوش و استعداد دانش آموزان و پيشرفت تحصيلي آن ها
تاريخچه تكليف شب در جهان
تكليف شب به عنوان يك تجربه يادگيري
اثرات تكليف شب
نظريات مختلف درباره تكليف شب
تاريخچه تكليف شب
تحقيقات انجام شده در ايران

فصل سوم:
روش تحقيق
نوع تحقيق
جامعه آماري
نمونه آماري
روش نمونه گيري
ابزار تحقيق
روش تجزيه و تحليل اطلاعات    

فصل چهارم:  
الف- آمار توصيفي
مقدمه و بيان افراد نمونه آماري بر اساس مدرك سابقه، جنسيت و منطقه جغرافيايي
بيان فرضيه ها و سوالات مربوط به آن
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره يك
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره دو
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره سه
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره چهار
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره پنج 
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره شش
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضيه شماره هفت
تجزيه و تحليل و بيان روش مقايسه اي ارائه تكليف شب سنتي و فعال 
آمار استنباطي
بحث و نتيجه گيري

فصل پنجم:
خلاصه پژوهش
عنوان و اهداف پژوهش
فرضيه هاي پژوهش
نوع پژوهش
پيشنهادات
محدوديت ها و موانع 
پيوست ها    
منابع و مأخذ
فهرست جداول 
نمونه فرم پرسشنامه


مقدمه تحقیق:
تكليف همواره به عنوان يكي از عوامل مهم در تحقق يادگيري مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتي كه از يادگيري وجود داشته، شكل و نوع تكليف نيز متفاوت بوده است. شايد در گذشته اگر دانش آموزي صرفاً موفق به محفوظاتي در ذهن خويش مي شد، تصور مي رفت كه يادگيري در او تحقق يافته است. اما امروزه، با تعريفي كه از يادگيري مي شود توقع اهدافي فراتر از آن وجود دارد. يكي از متغيرهاي رايج در مورد يادگيري به شرح زير است: «يادگيري تغييري است كه در توانايي انسان ايجاد مي شود و براي مدتي باقي مي ماند و نمي توان آن را به سادگي به فرآيندهاي رشد كسب شده نسبت داد.» 
به همين دليل از تكاليف خانه به عنوان تمرين جهت يادگيري و توانايي استفاده مي گردد و تكليف خانه به آن دسته از فعاليت هاي درسي اطلاق مي شود كه در يادگيري هاي كلاسي جهت انجام دادن در خارج از كلاس درس و مدرسه براي دانش آموزان تعيين مي شود.
تاكنون صدها تحقيق در مورد تكليف خانه و نقش آن در موفقيت هاي تحصيلي انجام شده است. براي نمونه قدمت اين تحقيقات به نود سال پيش مي رسد و آنها در مجموع تكليف را جزء جدايي ناپذير يادگيري مي دانند. مطالعات نظرات معلمين، محصلين و والدين متخصصين در سالهاي اخير نشان مي دهد كه همگي معتقدند كه تكليف شب دانش آموزان را در كسب نمرات بهتر ياري مي‌نمايد. از جمله متخصصيني كه انجام تكاليف درسي را مفيد مي داند دكتر علي اكبر سيف مي باشد وي در مورد اهميت و نقش تكليف در تحقق يادگيري معتقد است:
1-    «بخش عهده يادگيري بايد در كلاس انجام گيرد و فعاليت هاي خارج از مدرسه بايد مكمل يادگيري و فعاليت هاي مدرسه باشد. در شرايطي، توضيحاتي كه در كلاس داده مي شود براي يادگيري بعضي از دانش آموزان كفايت مي كند، اما براي بعضي ديگر ممكن است چنين نباشد و لذا به تمرين ومرور بيشتري نياز داشته باشند، در اين صورت مي توان با تعيين تكاليفي مناسب با نياز هر دانش آموز او را در اين امر ياري كرد» (سيف، 1374)
تكليف شب از وظايفي است كه از تاسيس مدارس همگاني عمدتاً به منظور تكميل آموزش مدرسه و گاه به عنوان وسيله اي در دستيابي به اهداف ديگر آموزش و پروش مانند عادت به كار مستقل، رشد، مسئوليت، عادت به مطالعه براي دانش آموزان در كشورها معمول بوده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق اثرات تكليف شب براي دانش آموزان بهمراه پرسشنامه”

2019-08-19 12:53:54

علوم تربیتی

پاورپوینت نهضت روابط انسانی

دانلود پاورپوینت با موضوع نهضت روابط انسانی،
در قالب ppt و در 15 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تاریخچه
دلایل پیدایش
مطالعات هاثورن
فواید و کاربرد
مشکلات و کاستی ها
نتیجه گیری
منابع
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نهضت روابط انسانی”

2019-08-18 16:09:55

علوم تربیتی

تحقيق تعليم و تربيت از ديدگاه توماس آكويناس

زندگينامه توماس آكويناس
توماس آکویناس که نام صحیحش توماس آکوئینی است، اواخر سال 1224 یا اوایل سال 1225میلادی در قلعه روکاسکا در منطقه اکینیو در نزدیکی شهر ناپل، در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش فئودال منطقه اکینو بود و توماس را که کوچکترین فرزندش بود، در پنج سالگی به دیر فرستاد، به امید آنکه روزی رئیس آن دیر شود. توماس در آن دیر که ”مونته کاسینو“ نام داشت، به عنوان طلبه به تحصیل پرداخت تا در آینده راهب گردد. در سال 1239 میلادی برای ادامه تحصیلات به دانشگاه ناپل رفت و در آنجا فنون یا هنرهای هفتگانه را فرا گرفت. در سال 1334 میلادی به فرقه رهبانی- دومینیکی پیوست. این عمل او با مخالفت شدید خانواده اش مواجه شد. برادرانش برای جلوگیری از پیوستن او به این فرقه حتی یکسال او را زندانی کردند، ولی توماس از عقیده اش برنگشت و پس از آزادی، به این فرقه ملحق شد. دومینیکیان او را به پاریس فرستادند. توماس، در دانشگاه این شهر نزد آلبرت کبیر به تحصیل پرداخت و همراه او در سال 1248 میلادی به دانشگاه تازه تاسیس شده کلن رفت.
در سال 1252 میلادی، آلبرت کبیر با اعلام اینکه مطلب بیشتری نمی تواند به توماس بیاموزد، وی را برای ادامه تحصیلات به پاریس فرستاد و توماس در دانشگاه شهر پاریس به تحصیل و تدریس پرداخت. در سالهای 54 ـ 1252 میلادی، در رابطه با تفسیر کتاب مقدس، مدتی آموزش دید و طی سالهای 1256 ـ 1254 میلادی، کتاب «جمل پطروس لو مباردوس» را تفسیر و تدریس کرد. توماس آکویناس در سال 1256 میلادی با اتمام تحصیلاتش، درجه استادی در الهیات را از دانشگاه پاریس اخذ کرد و یکی از دو کرسی اختصاص داده شده به دومینیکیان را به دست آورده و استاد علم کلام در دانشگاه پاریس شد. وی پس از سه سال به ایتالیا بازگشت و طی سالهای 1259 تا 1268 میلادی در حوزه های علمیه و دربار پاپ در شهرهای انانیی، ارویتو، رم و ویتربو به تدریس و تحقیق پرداخت. وی در این سالها ارتباط نزدیکی با دربار پاپ داشت و در سازمان دادن و تدوین دروس مدارس دومینیکی بسیار کوشید.
در سالهای 1268 تا 1272 میلادی در پاریس اقامت گزید و پس از آن به ناپل بازگشت. او در اواخر سال 1273 میلادی تدریس و تحقیق و تالیف را کنار گذاشت و در سال 1274 میلادی هنگامی که به شهر لیون، برای شرکت در شورای عام کلیسای کاتولیک، سفر می کرد، در یک دیر در گذشت. توماس مهمترین فیلسوف فلسفه مسیحی است که در فلسفه بعد از خود تاثیری بسیار زیاد گذاشت. مهمترین اثر او «جامع علم کلام» نام دارد.

فهرست مطالب
زندگينامه توماس آكويناس
آرمانهاي آكويناس
ارزشيابي
آفرينش و تحول
بخش ا . مابعدالطبيعه زيبايي در آراء آگوستين قديس
بخش2. مابعدالطبيعه زيبايي در آراء آكوئيناس قديس
تاريخچه برهان وجوب و امكان
سابقه‌ دو گونه‌ عقل‌
توماس آكويناس و قيمت عادلانه
سابقه پیدایش مکاتب از دوران باستان تا قبل از مکتب کلاسیک
عقل و نفس در فلسفة ابن سینا و توماس آکویناس
چکیده

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق تعليم و تربيت از ديدگاه توماس آكويناس”

2019-08-17 03:09:06

علوم تربیتی

تحقیق بررسي علل افسردگي زنان شاغل و غير شاغل در شهرستان نيشابور

دانلود پایان نامه با موضوع بررسي علل افسردگي زنان شاغل و غير شاغل در شهرستان نيشابور،
در قالب word و در 75 صفحه، قابل ویرایش، شامل:


چكيده
فصل اول: «كليات تحقيق»
مقدمه
بيان مساله
اهميت تحقيق
اهداف تحقيق
فرضيه تحقيق
تعاريف عملياتي
فصل دوم: «پيشينه تحقيق»
تاريخچه افسردگي
تعريف افسردگي
نشانه‌هاي افسردگي
شخصيت افسردگي
خلق افسرده
حمله افسردگي شديد
شيوع افسردگي شديد
محيطهاي افسردگي زا 
علل افسردگي
به چه دليل احتمال ابتلا زنان به افسردگي بيشتر از مردان است
طبقه بندي افسردگي رواني
انواع افسردگي
انواع نظريه درباره افسردگي
آشنايي با داروهاي ضد افسردگي
درمان افسردگي
فصل سوم:«روش اجراي تحقيق»
مقدمه
روش تحقيق
طرح تحقيق
جامعه آماري
نمونه و روش نمونه گيري
ابزار اندازه گيري
اعتبار و روايي پرسشنامه بك (BDI)
روش جمع آوري اطلاعات
روشهاي آماري
فصل چهارم:«تجزيه و تحليل آماري»
مقدمه
آزمون فرضيه
فصل پنجم:«خلاصه بحث و نتيجه گيري»
ارائه يك خلاصه كوتاه از فصل‌هاي گذشته
بحث در زمينه يافته‌ها (اهميت، تفسير نتيجه گيري)
              نتیجه‌گيري
پيشنهاداتي براي مقابله با افسردگي
پيشنهادات تحقيق
محدوديتهاي تحقيق
پرسشنامه
منابع و ماخذ


چكيده تحقيق:
افسردگي، پاسخ طبيعي فرد به فشارهاي زندگي است. در اين اختلال فرد داراي حالات غمگيني گرفتگي و بي‌حوصلگي است خصوصيات اصلي حالات افسردگي كاهش عميق ميل به فعاليتهاي لذتبخش روزمره مثل معاشرت تفريح ورزش و تغذيه است افسردگي تنها برنامه ناهنجاري تلقي مي‌شود كه با واقعه ايجاد كننده آن متناسب نباشد.
امروزه متاسفانه بيماري افسردگي يكي از بيماريهاي رايج در ميان اقشار مختلف مردم است. در بيماري افسردگي واكنش‌ها غيرطبيعي هستند. يعني انسان در برابر ناملايمات و شكست‌ها بيش از حد افسرده مي‌شود. 
علل ابتلا به اين بيماري ارث، تغييرات شيميايي، از دست دادن والدين در كودكي و حوادث ناخوشايند زندگي و بيماريهاي جسمي مختلف و استفاده از داروها مي‌تواند باشد. مطالعات ثابت كرده است كه اگر كسي در دوران رشد مصيبت و غم بزرگي مثل مرگ يكي از والدين يا فرد مهمي از خانواده ديده باشد، نسبت به افسردگي حساسيت بيشتري دارد. افسردگي از شايع ترين مشكلات رواني افراد است بطوري كه حدس زده مي‌شود 75% افرادي كه در موسسات درماني بستري مي‌شوند، دچار افسردگي هستند. 

ميزان افسردگي در ميان زنان افزايش چشمگيري پيدا كرده است، بطوري كه در برخي پژوهشهاي به عمل آمده، افسردگي در زنان 3 الي 4 برابر بيشتر از مردان است در اين ميان زنان خانه دار، بيشترين ميزان افسردگي را به خود اختصاص داده‌اند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي علل افسردگي زنان شاغل و غير شاغل در شهرستان نيشابور”

2019-08-12 23:24:53

علوم تربیتی

تحقیق تاثير مهد كودك بر رشد هوش علمي كوكان 7 تا 9 ساله شهرستان ابهر

دانلود تحقیق با موضوع تاثير مهد كودك بر رشد هوش علمي كوكان7 تا 9 ساله شهرستان ابهر،
در قالب word و در 152 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
مقدمه

فصل دوم:
روش تحقيق

فصل سوم:
بيان نتايج

فصل چهارم:
تجزيه و تحليل


بخشی از متن تحقیق:
چكيده:
اين تحقيق به منظور بررسي تأثير مهد كودك در بالا بردن هوش عملي مقاطع اول و دوم و سوم ابتدايي كه قبل از ورود به مدرسه دورة مهد كودك و پيش‌دبستاني را طي كرده‌اند انجام گرفته است. براي نمونه‌برداري از بين دانش‌آموزان شهرستان ابهر، ناحيه يك آموزش و پرورش اين شهر، تعداد 96 نفر در مقاطع تحصيلي اوّل، دوّم، سوّم، به طور تصادفي خوشه‌اي، گزينش شدند كه از اين تعداد نيمي پسر و نيمي دختر هستند.

فرضيه‌هاي اساسي اين پژوهش عبارتند از:
ـ رشد هوش عملي كودكان برخوردار از آموزش‌هاي مهد كودك، بيش از رشد عملي كودكان محروم از آموزش‌هاي مهد كودك است.
ـ  بين كودكان دختر و پسر برخوردار از آموزش‌هاي مهد كودك، بر رشد هوش عملي، تفاوت معناداري وجود دارد.
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تاثير مهد كودك بر رشد هوش علمي كوكان 7 تا 9 ساله شهرستان ابهر”

2019-08-11 19:34:32

علوم تربیتی

جزوه آموزشی یادگیری رشته روانشناسی تربیتی

دانلود جزوه آموزشی یادگیری رشته روانشناسی تربیتی،
در قالب pdf و در 108 صفحه.

توضیحات:
این جزوه آموزشی جز منابع  رشته روانشناسی تربیتی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد برای کنکوری ها می باشد.

دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه آموزشی یادگیری رشته روانشناسی تربیتی”

2019-08-11 01:18:10

علوم تربیتی

پاورپوینت خلاقیت در دانش آموزان دوره ابتدایی

دانلود پاورپوینت با موضوع خلاقیت در دانش آموزان دوره ابتدایی،
در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
چکیده
خلاقیت
خلاقیت را نمی توان فقط در انحصار عده ای معدود دانست
خلاقیت محصول نهایی شخصیت و محیط 
تکنیک هایی برای افزایش نیروی ذهنی
فهرست صفات: 
فهرست مطابقه:
مدرسه 
خلاقیت در آموزش خلاقیت به دانش آموزان مفهومی پیچیده
 آماده سازی آموزش خلاقیت به دانش آموزان ابتدایی
معلم خلاق و نقش او در آموزش خلاقیت به دانش آموزان
راهکارهای ایجاد و پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان دوره ابتدایی
افراد خلاق
نقش اطلاعات در خلاقیت
انگیزش و خلاقیت 
خلاقیت و میزان خود پذیری
تخیل و خلاقیت 
خانواده و خلاقیت
نقش معلم در پرورش خلاقیت نقش معلم در پرورش خلاقیت
خلاقیت در کلاس
عوامل مانع در ایجاد و تقویت تفکر خلاق 
راهکارهایی که برای توسعه تفکر خلاق از طریق مدرسه می توان ارائه کرد
راه های ایجاد و پرورش خلاقیت تعلیم و تربیت، روشهای متعددی برای آموزش خلاقیت پیشنهاد می‌کنند که اغلب مشابه به یکدیگر است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
نتیجه گیری


بخشی از متن پاورپوینت:
مدرسه به عنوان یکی از اجزای مهم نظام آموزشی می تواند بر فرۀیند تفکر و مهارت های ذهنی و شیوه‌ های یادگیری دانش آموزان تأثیر شگرف بگذارد تا به راحتی بتواند در جهت تفکر نو و انتقادی و کشف مجهولات پیش برود و راه حل مناسبی برای مشکلات ارائه دهد. بدین ترتیب مدرسه می تواند کانونی جهت یادگیری و پرورش افکار خلاق باشد.

محیط مدرسه از جنبه های مختلفی مانند شرایط فیزیکی(دیوارها، کلاس، ابزار و اشیاء موجود در مدرسه..) و روابط عاطفی میان افراد، نقش مدیر و ناظم بویژه معلم، روابط دانش آموزان با معلم، روابط دانش آموزان با یکدیگر، بر انگیزه یادگیری و خلاقیت تاثیر مستقیم دارد. معلم در مدرسه بعنوان یک الگو نقش کلیدی ایفاء می‌کند. در واقع اهمیت او در زندگی کودکان و نوجوانان مستعد و خلاق بیشتر روشن می گردد. شایان ذکر است معلم شکل دهنده جو کلاس است و مهم ترین نقش را در پرورش خلاقیت دانش آموزان برعهده دارد و می‌تواند این نقش را از طریق روش های تدریس در کلاس به انجام رساند …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت خلاقیت در دانش آموزان دوره ابتدایی”

2019-08-08 21:46:33

علوم تربیتی

تحقیق بررسی رابطه بين سبك هاي تفكر و رويكرد‌هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

دانلود تحقیق با موضوع بررسی رابطه بين سبك هاي تفكر و رويكرد‌هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان،
در قالب word و در 100 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف پژوهش
تعاریف و اصطلاحات و واژه‌ها
الف) مرور مبانی نظری
تفکر چیست؟ 
انواع تفکر  
اقدامات عملی  
سبک تفکر  
سبک‌های شناختی  
انواع سبک‌ها  
انواع سبک‌های تفکر  
سبک‌های تفکر هریسون و برامسون  
اصول سبک‌های تفکر  
رابطه سبک‌های تفکر و شیوه‌های تفکر  
متغیرهای مؤثر در شکل گیری سبکهای تفکر  
ب) مرور پیشینه پژوهشی سبک‌های تفکر  
نظریه یادگیری  
یادگیری هشیارانه (یادگیری _ هوشیاری) یا یادگیری رسمی (تدوین شده یا برنامه ریزی شده)  
یادگیری به عنوان یک فرایند، نظریه یادگیری  
یادگیری چیست؟  
روند جاری در نظریه‌های یادگیری  
چگونه یادگیری در نتیجه رشد تغییر می‌کند؟  
انگیزش و یادگیری  
عوامل انگیزش  
انگیزش درونی و انگیزش بیرونی  
نظریه انتظار X ارزش اتیکنسون  
نظریه یادگیری اجتماعی راتر  
نظریه سبک اسنادی واینر  
نظریه دوئک درباره تحول شایستگی  
آموزشگاه گوتنبرگ (دانشکده گوتنبرگ)  
پاسک  
بیگز  
نقش تفاوت‌های فردی در رویکرد‌های یادگیری  
پیشینه تحقیق  
نوع پژوهش  
جامعه، نمونه و روش نمونه‌گیری  
روش نمونه‌گیری  
ابزارهای پژوهش  
اعتبار و روائی پرسشنامه سبک‌های تفکر  
پرسش‌نامه فرآیند مطالعه  
بمنظور بررسی اعتبار این آزمون با روش ضریب آلفای کرنباخ (پیروان، ۱۳۸۷)  
روش نمره گذاری پرسشنامه فرآیند مطالعه با رویکرد یادگیری  
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها  
توصیف آماری داده‌ها  
توزیع فراوانی متغیرهای پژوهش  
استنباط آماری داده‌ها  
خلاصه تحقیق  
بحث و نتیجه گیری  
محدودیت‌های پژوهش  
پیشنهادات پژوهش  


بخشی از متن تحقیق:
اهداف پژوهش:
هدف كلي:
مشخص كردن وجود يا عدم وجود رابطه بين سبك‌هاي تفكر و رويكرد‌هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان.

اهداف خاص:
– مشخص كردن وجود رابطه بين سبك تفكر با پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان
– مشخص كردن وجود رابطه بين رويكرد‌هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان
– مشخص كردن وجود رابطه بين سبك‌هاي تفكر و رويكرد‌هاي يادگيري
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی رابطه بين سبك هاي تفكر و رويكرد‌هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان”

2019-08-08 17:07:21

علوم تربیتی

تحقیق تعليم و ترييت فرزندان

دانلود تحقیق با موضوع تعليم و ترييت فرزندان،
در قالب word و در 46 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه    
چکیده    
مفهوم تربيت    
تربيت شناخت    
آغاز تربيت    
تربيت مداوم    
تجلي صفات والدين    
تربيت اطفال از ديدگاه ابن سينا    
وظيفه‌ها و تعهدها    
ايجاد عشق در كودك    
پرروش در محيط مساعد    
چند اصل مهم دربارة تربيت    
اصل اول توجه به حس عزت طلبي فرزند    
اصل دوم نماز    
اصل سوم آموزش زندگي و علوم مورد نياز    
اصل چهارم اندرز و نصيحت    
راه كارهاي تربيتي اسلام    
راه كار اول- هماهنگي پدر و مادر در كانون خانواده    
راه كار دوم- تربيت از راه عمل    
راه كار سوم- احساس كرامت    
راه كار چهارم- بازي با كودك    
راه كار پنجم- محبت    
راه كار ششم- عدالت    
راه كار هفتم- پرورش روح و جسم كودك    
 راه كار هشتم- تمرين عادت‌هاي نيكو   
راه كار دهم- تشويق و تنبيه    
توجه و تغيير رفتار    
تنبيه    
راه كار يازدهم- سلام و تحيت    
كاركرد ارتباطي    
كاركرد درماني و بازدارنگي    
كاركرد فكري و عملي    
منابع و ماخذ    



بخشی از متن تحقیق:
چکیده:
ذكر و ياد خدا را راه تحقيق تربيت اسلامي:
تحقيق تربيت اسلامي در سايه ارتباط با خداوند امكان‌پذير است محور برنامه‌ريزي تربيتي مي‌بايستي ذكر و ياد خالق يگانه باشد، ذكر نور است و استمرار ذكر نورانيت مي‌آورد.( همه مربيان الهي در تلاش بودند تا بين بندگان و پروردگار ارتباط برقرار نمايند.) هركه نوراني شود مجذوب پروردگار مي‌گردد، سپس طعم محبت و عشق را خواهد چشيد و اين نهايت كمال است. آنچه كه در تربيت اسلامي براي تحقق آن بايد تلاش كنيم.

نورانيت فراگيران و ايجاد محبت و عشق پروردگار در قلوب آن‌ها مي‌باشد.در اين راه هنر مديريت ما مي‌بايستي تحقق اين هدف باشد زيرا هر كه محبوب او خداوند گرديد، از فساد و تباهي مي‌گريزد و خداوند …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تعليم و ترييت فرزندان”

2019-08-04 03:43:15