مطالعات هنر

تحقیق نور در گرافيك

دانلود تحقیق در مورد نور در گرافيك،
در قالب word و در 71 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
كليات تحقيق
مقدمه
بيان موضوع
اهداف تحقيق
اهيمت و ضرورت موضوع
تعريف مفاهيم و اصطلاحات كليدي

فصل دوم:
پيشينه تحقيق
نور و انواع آن
تاثيرات نور
تأثير نور بر روي جسم انسان
ارزش و زيبايي نور
منابع روشنايي
جنبه هاي فيزيكي و روانشناختي نور
جهت نور
كيفيت نور
كميت نور

فصل سوم:
نورپردازي
ايجاد جلوه در اشياء به وسيله نورپردازي
متداولترين نورپردازي
نورپردازي شاعرانه

فصل چهارم:
پروژكتور
LCD ها
شناخت LCD
سيستم LCD
ساخت بزرگترين LCD انعطاف پذير
LED ها
LED ها و كاربرد آن
ويژگيهاي LED ها
استفاده از LED ها در تبليغات
DLP ها
دستگاه ويدئو پرژكتور
ساختار و سيستم دستگاه ويدئو پرژكتور
ميزان درخشش
ميزان دقت
اندازه تصوير
تفاوت سيستم LCD و DLP از لحاظ كيفيت و كنتراست رنگ
جايگاه سيستم تبليغات

فصل پنجم:
نتيجه گيري و پيشنهادات

فصل ششم:
منابع و مأخذ
 

چكيده تحقیق:
در عصر حاضر از انواع طراحي نوري براي ايجاد روشنايي روزمره استفاده مي شود كه قسمتي از اين طراحي نوري در اختيار طراحان گرافيك قرار گرفته است.
امروزه نور در زمنيه گرافيك چنان تنوعي يافته است كه كمتر كسي را مي توان يافت كه براي تبليغات محيطي از نور پردازي استفاده نكرده باشد. اما طراحان زيادي هستند كه تجربه و آگاهي لازم را در مورد خصوصيات و ويژگي هاي نور ندارند. اين مسأله باعث مي شود كه ايده هاي خلاقانه آن ها به هنگام استفاده و اجرای جلوه واقعي خود را نداشته باشد. بنابر اين بهتر است كه طراح قبل از شروع نور پردازي، با ويژگي هاي و خصوصيات نور و تجهيزات آن آشنا شود تا نور بتواند باعث خلق يك اثر هنري شده و جلوه خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.
در اين تحقيق سعي شده است كه طراحان با نور پردازي ها و كاربرد آن ها در تبليغات و استفاده درست از وسايل نور پردازي در جايگاه مناسب با خصوصيات خاص آن آشنا شده و در رشته ي كاري خود حضور مثبت يابند و كارهاي نفس به جا گذارند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نور در گرافيك”

2019-09-01 06:46:24

مطالعات هنر

تحقيق موسیقی شعر معروف الرصافی

چکیده:
در بررسی موسیقی شعر رصافی می توان به انتخاب بحرهای
مناسب برای اشعار اشاره نمود. انتخاب بحر طویل که دارای موسیقی آرام، متین و
ویژگیهای امتداد نفس، و قابلیت تفصیل سخن است، برای موضوعاتی چون استبداد
ستیزی، بیان حال تهیدستان، رثاء، و بیان شکوه تاریخی و فرهنگی ملتها، نشان
از ذوق سلیم و توانای رصافی دارد. البته گاه شاعر شکیبایی خود را از دست می
دهد، و نمی تواند متانت موسیقی شعر خود را چنانکه در بحر طویل حفظ می کرد،
پاس بدارد. بنابراین شعرا و کاسه لبریز شده صبرش را بروز دهد. افزون بر
این دو بحر، وی از بحرهای خفیف، رمل و دیگر بحرها با مهارت تمام، به گونه
ای که قدرت و توانایی شعری او را به رخ می کشد، استفاده کرده است.
در
موسیقی درونی نیز وی با بکارگیری جناس، تکرار حروف هم صفت یا با صفت های
نزدیک به هم، تکرار حرف روی در طول بیت، استفاده از ویژگی حرکات، و نیز
کلمات هموزن موسیقی درونی شعر خود ر ایجاد کرده است.
تضاد، مقابله، عکس، حسن تعلیل و برخی دیگر از آرایه های معنوی، موسیقی معنوی شعر او را شکل داده است.
واژه های کلیدی: بحر شعری، امتداد نفس، واج آرایی، مخارج حروف، آرایه های معنوی.

مقدمه:
معروف
عبدالغنی الرصافی (1875م – 1945 م) شاعر معاصر و نامدار عراقی است که
دوران زندگی او با رخدادهای اجتماعی و سیاسی بسیار در کشورش همراه شد.
رصافی نیز مانند بسیاری از عراقیها از تحولات جامعه خود متأثر گردید.
تلاشهای او برای تجدد و مقابله با استبداد و استعمار چهره ای مبارز از او
ترسیم کرد. همین گرایش به بیان مشکلات اجتماعی بود که شعرش را آئینه تمام
نمای جامعه عراق گردانید، بگونه ای که او را شاعر آزادی نامیدند. پرداختن
به موضوعات نو پیشگاهی در انتقال شعر عرب و عراق از موضوعات سنتی و کهن به
موضوعات جدید را برای او به ارمغان آورد. پیشگاهی در این زمینه چنان توجه
منتقدان و پژوهشگران را به خود جلب کرد، که جنبه های فنی شعرا و فراموش شد.
اما اگر وی ذوق و مهارت ادبی خود را آنگونه که توانائی آن را داشت، در
زمینه شعر و ادب بروز می داد بی گمان، جایگاه فنی شعر او نیز بسیار بالاتر
از آنچه بود که اکنون است. و غفلت از آن برای محققان و پژوهشگران توجیه
پذیر نبود.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق موسیقی شعر معروف الرصافی”

2019-08-28 01:38:59

مطالعات هنر

تحقیق طراحي نوري براي ايجاد روشنايي

دانلود تحقیق با موضوع طراحي نوري براي ايجاد روشنايي،
در قالب word و در 88 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چكيده

فصل اول:
كليات تحقيق
مقدمه
بيان موضوع
اهداف تحقيق
اهيمت و ضرورت موضوع
تعريف مفاهيم و اصطلاحات كليدي

فصل دوم:
پيشينه تحقيق
نور و انواع آن
تاثيرات نور
تأثير نور بر روي جسم انسان
ارزش و زيبايي نور
منابع روشنايي
جنبه هاي فيزيكي و روان شناختي نور
جهت نور
كيفيت نور
كميت نور

فصل سوم:
نورپردازي
ايجاد جلوه در اشياء به وسيله نورپردازي
متداول ترين نورپردازي
نورپردازي شاعرانه

فصل چهارم:
پروژكتور
LCD ها
شناخت LCD
سيستم LCD
ساخت بزرگ ترين LCD انعطاف پذير
LED ها
LED ها و كاربرد آن
ويژگي هاي LED ها
استفاده از LED ها در تبليغات
DLP ها
دستگاه ويدئو پرژكتور
ساختار و سيستم دستگاه ويدئو پرژكتور
ميزان درخشش
ميزان دقت
اندازه تصوير
تفاوت سيستم LCD و DLP از لحاظ كيفيت و كنتراست رنگ
جايگاه سيستم  تبليغات

فصل پنجم:
نتيجه گيري و پيشنهادات

فصل ششم:
منابع و مأخذ

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق طراحي نوري براي ايجاد روشنايي”

2019-08-22 16:04:15

مطالعات هنر

تحقیق مقایسه تطبیقی گروه های موسیقی از قاجار تاکنون

دانلود تحقیق با موضوع مقایسه تطبیقی گروه های موسیقی از قاجار تاکنون،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
براي مثال شور كه يكي از مدهاي مهم موسيقي ايران است، نسبت فواصلش به اين ترتيب است: نت اول تا دوم سه ربع پرده- نت دوم تا سوم سه ربع پرده- نت سوم تا نت چهارم يك پرده- نت چهارم تا نت پنجم يك پرده- نت پنجم تا نت ششم نيم‌پرده- نت ششم تا نت هفتم يك پرده و نت هفتم تا نت هشتم يك پرده. 

هر مد از 8 نت تشكيل مي‌شود كه اگر با فواصل بالا نسبت به هم چيده شوند، نغمه حاصل آن چيزي است كه ما به عنوان شور مي شناسيم و مي توان با تغيير اين فواصل نسبت به هم به مقام ها و مدهاي ديگر رسيد.

دومين واژه،‌ واژه موسيقي سنتي است. واژه موسيقي سنتي را معمولاً در مقابل موسيقي جهاني به كار مي برند. يعني يك نوع موسيقي كه همه مردم جهان قادر به درك و فهم آن باشند …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مقایسه تطبیقی گروه های موسیقی از قاجار تاکنون”

2019-08-06 11:54:37

مطالعات هنر

تحقیق جایگاه كتاب و كتابخانه در تمدن اسلامي و ايران و دلايل افول آن ها

دانلود تحقيق در مورد جایگاه كتاب و كتابخانه در تمدن اسلامي و ايران و دلايل افول آن،
در قالب doc و در 103 صفحه، قابل ويرايش، شامل:

خلاصه
مقدمه
ابزار و وسايل كتابت در دوران اسلام
كتابخانه هاي تمدن اسلامي
الف: كتابخانه هاي شخصي
ب: كتابخانه هاي مساجد
ج: كتابخانه هاي عمومي
كتابخانه حلب
كتابخانه شاپور
كتابخانه سيد رضي
كتابخانه سيد مرتضي
د- كتابخانه هاي نيمه عمومي
كتابخانه رامهرمز
كتابخانه بصره
كتابخانه ابن شاه مردان
كتابخانه صاحب بن عباد
چگونگي اداره كتابخانه ها و نحوه درآمد و مخارج آن ها
شیوه های تهیه کتاب
کتابخانه های ایران اسلامی
دلايل افول كتابخانه هاي اسلامي
عوامل بروني
عوامل دروني
نتيجه
يادداشت‌ ها 
Abstract
دكتر غلامحسين سعيديان
چكيده
كليد واژه‌ ها
مقدمه
آذربايجان بزرگ و اميرخان تركمان
پي‌ نوشت‌ ها و توضيحات
منابع و مأخذ
سياست‌ هاي شاه عباس اول در رونق تجاري ايران
چكيده
واژه‌هاي كليدي
مقدمه
اقدامات شاه عباس اول در رشد و تجارت
الف- امینیت راه‌ های مبارزه با راهزنان
ب- احداث راه و کاروانسرا
ج- حمايت از اتباع خارجي (بازرگانان و مبلغان مسيحي)
د: استفاده از ارامنه در تجارت ابريشم
نتيجه
پي‌ نوشت‌ ها و يادداشت‌ ها
فهرست منابع
عنوان مقاله
چكيده
كليد واژه‌ ها
مقدمه
الف: شهرها
ب: رودها و رودخانه‌ ها
ج: درياها و درياچه‌ ها
د-كوه‌ ها
ه: دژها و قلاع
و: اماكن جغرافيايي ديگر
پي ‌نوشت‌ ها
فهرست منابع و مأخذ

چکیده تحقيق:
با توجه به اهميت كتاب و كتابخانه در جهان اسلام، كه ناشي از تعاليم اين مكتب آسماني است و وجود احاديث و روايات بي شماري از رسول اكرم و ائمه درباره دانش و پژوهش، جايگاه كتاب و كتابخانه در تمدن اسلام به وضوح آشكار مي شود. 
در دوران تمدن اسلامي دو دوره كلي و بارز وجود دارد، دوران رشد و شكوفايي علم و دانش در اين تمدن، كه باعث به وجود آمدن كتابخانه هاي بسيار بزرگ و كاملي شد كه به كمك دانشمندان و محققان آن زمان به وجود آمدند و ديگر دوره افول كه در اين دوره به دلايل مختلفي از جمله عوامل دروني و بيروني، افول علم و دانش و در كنار آن كم رنگ شدن نقش كتابخانه ها در جهان اسلام را شاهد مي باشيم…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جایگاه كتاب و كتابخانه در تمدن اسلامي و ايران و دلايل افول آن ها”

2019-08-06 11:03:36

مطالعات هنر

تحقيق عکاسی و مکاتب و روش های آن

بیان مسئله:
عکاسی یکی از بزرگترین اختراعات بشری است که فناوری
در موارد متعددی تکامل و پیشرفت خود را مرهون آن است . از سوی دیگر جلوه
های هنری آن افق دید واقع گرایانه و وسیع تری را از جهان رمز آلود در
فراسوی دیدگانمان تصویر می کشد. در این پژوهش به این مهم دست خواهیم یافت
که عکاسی چگونه در جهان رشد و نمو یافته است و به راستی کدام جنبه و جلوه
آن در زندگی پررنگتر و کاربردی تر است؟ و چه بهره هایی بشر از آن برده است.

ضرورت مسئله:
در
این پژوهش کسب معلوماتی جزئی از کلیت است و همچنین پاسخ به این سئوال که
زاویه دید هنرمندانه یک عکاس حرفه ای چگونه بوده است که حتی بعد از گذشت
سالیان متمادی اثر هنری وی هنوز خیره کننده و تحسین برانگیز است .

هدف مسئله:
تلفیق
روش های سنتی و امروزی با یکدیگر و کاربرد آن و دیگر هنرها ، همچنین
افزایش خلاقیت در راستای حرفه خود و افزایش دانش علاقه مندان  این هنر

پرسش ها مسئله:
1-    فتو مونتاژ چیست ؟
2-    جنبه های روانشناختی پرتره پیست ؟
3-    عکاسی مد چیست ؟
4-    عکاسی ذهنی چیست ؟
5-    عکاسی در باهاوس چگونه بودهاست ؟
6-    چه تاثیری سورر ئالیسم  بر عکاسی گذاشته است ؟
7-    عکاسی تبلیغاتی چیست ؟
8-    هنر عکاسی در حیات وحش چگونه است ؟
9-    عکاسی هنری چیست ؟
10-    چه تاثیر فتو شاپ برعکاسی دارد ؟
11-    عکاسی خلاق چیست ؟
12-    پاپ آرت چیست و چه تاثیری بر عکاسی داشت ؟
13-    عکس رو پوستر چه تاثیری دارد ؟
14-    زاویه دید در عکس چه تاثیری بر کاربرد آن در صفحه آرایی دارد ؟
15-    عکاسی ژورنالیستی چیست ؟

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق عکاسی و مکاتب و روش های آن”

2019-08-04 05:39:46

مطالعات هنر

تحقيق پست مدرنيسم

Post Modern
اصطلاحي که براي پست مدرن در نظر گرفته شد و انتخاب آن در
دهه 80 سبک خاصي برگشت که نه تنها عقايد و ايده هاي اصلي بلکه تئوريها و
نظريه هاي مختلف طراحان سراسر دنيا را نيز در بر گرفت .
در معماري پست مدرن اين اصطلاح بطور رسمي و موثر ف مدرنيسم خالص را رد مي کند از نئوکلاسيک حمايت کرده به توصيف آن مي پردازد .
عمومي
ترين تفسير اين اصطلاح براي اهداف هر گونه طراحي است . و پيروان آن را هنر
مندان معاصري تشکيل مي دهند که طرفداران سر سخت باهاوس نيستند و سبکهايي
از جمله ، نئودادا ، نئواکسپر سيونيست ، پانک ، پاسيفيک و مدرن را قبول
دارند .
پست مدرن مانند «آرت دکو» که آخرين سبک بين المللي مطرح است ،
تاريخ هنر و تکنولوژي جديد را با تمايل به سمت تزئينات در هم آميخته تا از
نظر تجاري نيز مورد قبول عامه باشد . ارتباط مکاتب گوناگون در اين سبک کلي ،
ويژگيهاي تصوير آن است ، نه فلسفي بودن آن و اين ويژگي ها عبارتند از
اشکال هندسي زنده اي که شناور بودن آن را نشان مي دهد .
خطهاي دندانه
اي (زيگزاک ، لايه هاي متعدد و تصاوير قطعه قطعه ، هماهنگي هاي دلپذير و
تکنيکهاي نقاشي از جمله پاستل و تأکيدات بر تاريخ هنر و طراحي از خصوصيات
آن است . پست مدرن تا قبل از اين که بر روي آن ، اين اسم گذاشته شود ، وجود
داشته ، در اواخر دهه 50 و 60 يک نوع پست مدرن ناقص در آرت نوا ، آرت دکو و
آثار آنها ديده شده حتي قبل از آن هم در سال 1947.م مجموعه آثار گرافيکي
با اشکال هندسي در رنگهاي زنده به صورت کلاژ و سه بعدي ديده شده .
«اتورسوت ساس»طراحي که مجموعه آثارش اين گونه بوده از جمله همين هنرمندان است .
او
در سال 1980 .م به اين نتيجه رسيد که نمي تواند محيط شهري را بهتر کند .
در نتيجه تصميم گرفت که خانه را که آخرين قلمرو آزادي بشر است مجدداً طراحي
کند . آنهم يک طراحي با مبلمان پارچه هايي با رنگهاي زنده و فضاهايي شبيه
کارتونهاي مصور و شاد .

فهرست مطالب
عنوان صفحه
پست مدرن (پسامدرن) 2
پست مدرنيسم 15
پست مدرنيسم‌ها 21
مباحثي در فرهنگ روشنفکرانه و عوامانه (هنر تجسمي) 43

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق پست مدرنيسم”

2019-08-02 10:35:04

مطالعات هنر

تحقیق دیوارنگاری در دوران های مختلف تاریخی

دانلود تحقيق در مورد دیوارنگاری در دوران های مختلف تاریخی،
در قالب word و در 79 صفحه، قابل ويرايش، شامل:

مقدمه

فصل اول: دیوارنگاری پیش از تاریخ
سنگ نگاره های پیش از تاریخ
نقش برجسته های پیش از تاریخ

فصل دوم: دیوار نگاره های پیش از اسلام
دیوار نگاره های ایلامی    
دیوار نگاره های پیش از اسلام
دیوارنگاره های ماد
دیوارنگاره های هخامنشی
دیوارنگاره های پارتی
دیوارنگاره های ساسانی

فصل سوم: دیوارنگاری پس از اسلام
دیوارنگاری در قرون اولیه
دیوارنگاری در دوره سلجوقی
دیوارنگاری در دوره مغول
دیوارنگاری در دوره تیموری
دیوارنگاری در دوره صفویه    
تأثیر نقاشی غرب در ایران

فصل چهارم: دیوارنگاری دوره زندیه در شیراز
تاریخ شهر شیراز
شیراز در عهد کریم خان زند    
هفت تنان    

فصل پنجم: دیوارنگاری دوره قاجاریه در شیراز
شیراز در عهد قاجاریه
تأثیر معماری و هنر زندیه در عهد قاجار                
مسجد مشیر
مسجد نصیرالملک
خانه نصیرالملک
بناهای دیگر دوره قاجاریه در شیراز


فصل ششم: تکنیک های دیوارنگاری
نقاشی های دیواری        
کاشی کاری    
انجام کار
منابع


بخشي از ابتداي تحقيق:
دیوارنگاری در دوره سلجوقی:
سلجوقیان که نسبت ایشان به سلجوق بن دقاق می رسد، طایفه ای بودند از ترکمنان و غز و خزر که در روزگار سامانیان در دشت های خوارزم و سوانح دریایی خزر در آن سوی رود جیحون سکونت داشتند. در حدود سال 416 هجری قمری، ترکمنان سلجوقی در ماوراءالنهر سر به شورش بداشتند. ریاست ایشان در آن زمان با ارسلان بن سلجوق بود. سلطان محمود بر ارسلان دستیافت و او را در دژ (کالنجر) از قلاع هندوستان به زندان افکند و بسیاری از ایشان را بکشت. تا محمود زنده بود سلجوقیان به سبب قدرت او یارای شورش و عصیان نداشتند.
چون در گذشت و پسرش مسعود به سلطنت نشست در سال 426 هجری قمری قریب ده هزار تن از جنگاوران سلوقی به سرکردگی طغرل بیگ و چغری بیگ و ینجو پسران میکائیل از ماوراء النهر به حدود خراسان آمدند و از مسعود خواستند که به داخل ایران مهاجرت نمایند. چون مسعود از این کار مانع شد، بین سلجوقیان و دولت او اختلاف افتاد و پس از چند جنگ مسعود را از بین مرو و سرخس شکست دادند و طغرل پسر میکائیل در سال 429 ه ق به نیشابور در آمد و بر تخت و به نام خویش خطبه خواند. وی موسس سلسله سلجوقی است…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق دیوارنگاری در دوران های مختلف تاریخی”

2019-08-02 06:58:05

مطالعات هنر

تحقيق بررسي عنصر بصري خط

بخشی از متن:
منشاء خط: خط از رد نقطه‌اي شكل مي يابد كه به
وسيله يك يا چند نيرو به حركت در آمده است. دخالت نيروي خارجي، نقطه ايستا
را مبدل به خطي پويا مي‌كند. اين مشهودترين تضادي است كه مي‌توانيم ميان
نقطه و خط تصور كنيم. اگر نقطه به وسيله نيروي به جلو رانده شود از آن خطي
مستقيم نتيجه مي‌گردد.
به طور كلي خط از سه طريق به وجود مي‌آيد:
1-خط
ايجاد شده به وسيله نيروي وارد آمده بر نقطه، تنها در يك سوي نامشخص، كه
خطي است نگاشتاري. اين خط داراي سو و كشش و بيانگر حالات روحي و رواني وارد
كننده نيرو بر نقطه است.
2-خطي كه از برخورد و گستره در فضاي مادي به وجود مي‌آيد و آن خطي است تجسمي و ملموس.
3-خطي كه از شكافتن تاريكي به وسيله روشنايي و يا برعكس به وجود مي‌آيد و آن خطي است تجسمي و محتوايي.
ايجاد خط بر سطح كاغذ، با هماهنگي چند عامل فيزيكي و ذهني صورت مي‌پذيرد كه عبارتند از:
-ديدن
-يافتن
-تفكر ، تليل
-انتقال (يا اجرا)
تعريف
عمومي خط مبتني بر زايش آن از تكرار نقاظ بيشمار است. هنگامي كه نقطه به
حركت درآمده و امتداد يابد، به طوري كه بعد طول در آن عمده گردد،‌فرم ايجاد
گشته،‌خط ناميده مي‌شود. بدين ترتيب خط، نقطه فاقد حركت را دچار حركت
مي‌نمايد و جهت حركت آن را نيز به نمايش مي‌گذارد. تكرار خطوط در كنار هم
باعث ايجاد بعد دوم گرديده و شكل دو بعدي حاصل سطح ناميده مي‌شود. زايش و
تحول خط از نقطه، و تغيير مسير حركت آن تا آنجا كه به ايجاد سطح مي‌انجامد

 فهرست مطالب:
1) فصل اول: منشاء خط
2) فصل دوم: دسته‌بندي خطوط
بخش اول – انواع خط
الف) خط راست
1-عمودي
2-افقي
3-مورب
ب)خط خميده
1-دايره
2-ماريچ
3-مواج
ج)خط شكسته
1-خط شكسته باز
2-خط شكسته بسته (الف) مثلث،ب)مربع) 
بخش دوم – خطوط همگرا و واگرا
بخش سوم – خطوط تجسمي ملموس يامادي شده
بخش چهارم – ارزش خطي
بخش پنجم – چگونگي ايجاد تركيب هنري از خط
3) فصل سوم: كلياتي در مورد خط
بخش اول – خط و خطاي چشم
بخش دوم – خط و جهت
بخش سوم – خط و فضا
بخش چهارم – خط و زمان
بخش پنجم – متغير بودن خط نسبت به زمان و مكان
بخش ششم – خط و رنگ و بررسي روابط آنها
الف-خط افقي و رنگ
ب-خط عمودي و رنگ
ج-خط مورب و رنگ
د-خط و گرما
بخش هفتم – ارزشهاي شدت رنگ
بخش هشتم -چگونگي ايجاد سايه روشن به وسيله خط
بخش نهم -خط و فرم (سطح و حجم، سنگيني)
بخش دهم -خط و حجم در فضا
بخش يازدهم-خط در رابطه با نقطه و سطح (خط شكسته و نقطه، خط راست و نقطه)
بخش دوازدهم -خط در كادر
بخش سيزدهم -خط و بافت
بخش چهاردهم -نقش افت در تاثير بصري خط
بخش پانزدهم-خط و ريتم
الف)ريتم در خطوط افقي و عمودي
ب)ريتم در خطوط منحني
ج)در انواع خط
بخش شانزدهم -انواع ريتم
الف)تكرار يكنواخت
ب)تكرار متناوب
ج)تكرار تكاملي
د)تكرار موجي
بخش هفدهم – بررسي كنتراستهاي خط
بخش هجدهم-خط و طبيعت
الف)خطهاي داراي مسير آزاد در طبيعت
ب) تفاوت در خطوط اندام موجودات
ج) تفاوت خط در معماري قديم و جديد
4) فصل چهارم: روانشناسي خطوط
بخش اول – بررسي رواني خطوط
بخش دوم – تاثير رواني خط در طبيعت
الف) خطوط شكسته
 ب)‌ منحني
ج) ‌مواج
د)مارپيچ     
بخش سوم – اشاره‌اي به روانشناسي خطوط در آثار چند هنرمند
بخش چهارم – بررسي رواني خطوط چهره
5) فصل پنجم : بررسي خط در آثار هنرمند
بخش اول – ادگار دگا
بخش دوم – اگون شيله
بخش سوم – اسکار کوکوشکا
بخش چهارم – پيت موندريان
بخش پنجم – گوستاو کليمت
بخش ششم- جاکمتي
بخش هفتم – پال كله

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق بررسي عنصر بصري خط”

2019-07-30 15:34:19

مطالعات هنر

تحقيق نگاهي به كلاه پارسيان

بخشی از متن:
شناسايي كلاه‌هاي گوناگون اقوام مختلف تاريخي و
باستاني، مبحثي است بسيار شيرين و جالب زيرا در طي مطالعه آن، نكات سودمندي
مطرح و روشن مي‌گردد كه از ديده تاريخ پوشاك و تاريخ تمدن يك ملت بسيار
مهم و ارزنده است و اعتقادات، تشكيلات، ابتكارات و پيشرفتهاي آنان را در
راه زندگاني نشان مي دهد بدين منظور ما در اين شماره بخشي از تاريخ پوشاك
پارسيان را كه  همه از روي مدارك محكم تاريخي و باستاني  تهيه شده است
منعكس مي كنيم  و اميدواريم بتوانيم در آينده نيز از اينگونه مباحث علمي و
فني كه از تاريخ تمدن و باستان شناسي ايران داراي اهميت بسيار مي باشد،
بررسی کنیم.
تاريخ استعمال كلاه و هرچه بدان ماند، به منظور پوشاندن و
نگاهداري سر و صورت از سوز سرما و گرما و حوادث طبيعي ديگر، به روزگاران
بسيار كهن باز مي گردد، و حتي مداركي موجود است كه نشان مي‌دهد، مردمان
وحشي غارنشين نيز كلاه‌هايي از پشم و پوست جانوران ساخته، بسر مي
نهاده‌اند.
اقوام باستاني، گذشته از اينكه از كلاه براي پوشاك استفاده
مي‌كردند، از آن براي آرايش سر و صورت و نمايش خصوصيات قومي و نژادي و
مذهبي و صنفي نيز سود مي‌جستند، و از همان زمانها، اين بخش از پوشاك آدمي،
نسبت به ديگر بخشها، داراي  ارج مخصوص و فراواني بود و به آن با ديده ديگري
مي‌نگريستند، چنانكه هنوز هم آثار اين توجه در ميان بسياري از اقوام جهان
بازمانده، و كلاه در نزد آنان احترام مخصوصي دارد.
از زمانهاي بسيار
قديم، نوه مخصوصي از كلاه فرمانروايان و پادشاهان كه «تاج» ناميده ميشود،
رمز و نشانه‌يي از قدرت و مقام و افتخارات پوشيده آن بود و در ايران نيز از
همان زمان باستان، تاج شاهان داراي معناي خاصي بود بدينسان كه شكل افسر
شاهنشاهان نماينده كره آسمان و خورشيد، تابش و درخشش گوهر هاي گوناگون آن
نشانه‌يي از آتش يعني سرچشمه زندگاني جاوداني بشر بود.
جلوه و جمال تاج
و چگونگي آن بيشتر با مقام ديني سلطنت ارتباط داشت و هر يك از بخشها و
اشكال و نقوش آن با  عقايد مذهبي آن زمان بستگي داشت و به همين علت است كه
اغلب در ايران آن را بصورت كنوني كره آسماني ساخته و علائمي از ماه و
خورشيد و ستارگان و يا رموز مذهبي بر آن نصب مي كردند. تاج كنگره دار
شاهنشاهان هخامنشي نيز چنان كه خواهيم ديد بصورت برج و باروي شهر يا كاخ و
معبد ساخته مي شد و رمز و علامت قدت و حكومت و شهرياري بود. موضوع بستگي
تاج  به امر سلطنت چنان است كه رفته رفته خود شكل تاج و افسر، رمزي از براي
مقام سلطنت و پادشاهي گرديد، براي نمايش اين معني بكار ميرود.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق نگاهي به كلاه پارسيان”

2019-07-27 03:00:54