مدیریت استراتژیک

پاورپوینت با موضوع استراتژي های رقابتي و تكنيك‌ هاي تحليل صنعت و رقبا

دانلود پاورپوینت با موضوع استراتژي های رقابتي و تكنيك‌ هاي تحليل صنعت و رقبا،
در قالب ppt و در 152 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مروري بر روش كلاسيك تدوين استراتژي
چرخ استراتژي رقابتي
چارچوب استراتژي رقابتي
فرآيند تدوين استراتژي رقابتي
تكنيك‌ هاي عمومي صنعت
تحلیل ساختاری صنایع
نیروهای پیش‌ برنده رقابت در صنعت
تحلیل ساختاری در صنایع
پنج عامل رقابتی
تهدید ورود
موانع ورود
عوامل ساختاری رقابت شدید
موانع خروج و موانع ورود
فشار ناشي از محصولات جايگزين
توان چانه‌زنی خریداران
توان چانه‌زنی تامین‌کنندگان
دولت نیرویی موثر در رقابت
تحليل ساختاري و استراتژی‌ رقابتی
تعیین موقعیت
تاثیر بر توازن
استراتژی تمایز
استراتژی رقابتی ژنریک (عمومی)
استراتژی‌های عمومی سه گانه
پیشرو بودن در هزینه
قرار گرفتن در يك موقعيت كم هزينه
اجراي استراتژي هزينه كم
راه‌ هاي ايجاد تمايز تمايز
فوايد استراتژي تمايز
استراتژي تمرکز
تفاوت بین 3 استراتژی ژنریک
مفاهیم مشترک بین 3 استراتژی ژنریک
ریسک پیشرو بودن در هزینه 
خطرات ناشی از تمایز 
خطرات ناشی از تمرکز 
چارچوبی برای تحلیل رقیب
هدف از استراتژي رقابتي
اجزا تحلیل رقیب 
تجمیع چهار بخش تحلیل رقیب
لزوم وجود سيستم‌ هاي اطلاعاتي از رقيب
پیام‌ های بازار
نشانه‌ هاي بازار
انواع نشانه‌هاي بازار
خصوصيات اصلي رقابت در بيشتر صنايع
بي‌ثباتي صنعت: احتمال جنگ رقابتي
ارزيابي بي ثباتي صنعت
تحركات رقابتي
اقدامات رقابتي
تحركات مشاركتي يا غيرتهديد آميز
تحركات تهديد آميز
تحركات تدافعی
انواع التزام در فضاي رقابتي
اجزاي التزام
نقاط محوري
تفاوت خريداران با يكديگر
چارچوب گزينش خريدار و استراتژي
معيارهاي اصلي تعيين  خصوصيات خريدار
گزينش خريدار و استراتژي
استراتژي خريد
هدف خريد
ابعاد استراتژي رقابتي
گروه‌هاي استراتژيكي
گروه‌هاي استراتژيك و سودآوري شركت
جايگاه شركت در درون گروه استراتژيك
پيامدها براي تدوين استراتژي
نقاط قوت و ضعف يك شركت
فرصت‌هاي استراتژيك
تهديدهاي عمده پيش روي شركت
تکامل صنعت
چرخه عمر محصول
فرآيندهاي تكاملي
تثبيت صنعت
محيط‌هاي عمومي صنعت
استراتژي رقابتي در صنايع غير متمركز
عوامل غيرمتمركز شدن صنعت
رويكردهاي عمومي غلبه بر نبود تمركز
صنايع راكد
مواجهه با عدم تمركز صنعت
گزينه‌ هاي استراتژيك براي مقابله با ساختار غير متمركز
تله‌ هاي استراتژيك بالقوه
مراحل تدوين استراتژي رقابتي در صنايع غير متمركز
استراتژي رقابتي در صنايع نوظهور
ويژگي‌ هاي مشترك ساختاري
مشكلاتي كه توسعه صنعت را محدود مي‌ كند
معيارهاي خاص در تعيين ميزان استقبال بازارها
انتخاب‌ هاي استراتژيك
زملن‌بندي ورود
شرايط مناسب براي ورود سريع
ريسك‌‌هاي ورود زودهنگام
استراتژي رقابتي در صنايع نوظهور
مواجهه با رقبا
تكنيك‌ هاي پيش‌بيني
انتخاب سناريو
گذار صنعت به مرحله بلوغ
تغييرات صنعت در مرحله گذار
بعضي از پيامدهاي استراتژيكي دوره گذار
چالش‌ هاي استراتژيك انتقال
پيامدهاي راهبردي بلوغ
رايج‌ترين نتايج ناخوشايند گذار صنعت به مرحله بلوغ
استراتژي رقابتي در صنايع در حال افول
مفهوم استراتژيكي افول : استراتژي «برداشت»
عوامل ساختاري تعيين كننده رقابت در افول
بي‌ثباتي رقابت 
جايگزين‌ هاي راهبري در دوره افول
استراتژي راهبري 
انتخاب استراتژي در مرحله افول
چالش‌هاي افول
آماده سازي شركت براي مرحله  افول
رقابت در صنايع جهاني
تفاوت‌ هاي بين رقابت بين‌ المللي و ملي
منابع و موانع رقابت جهاني
منابع مزيت رقابت جهاني
موانع رقابت در سطح جهاني
عوامل محيطي موثر در جهاني شدن
نوآوري‌ هاي راهبردي موثر در جهاني شدن
رقابت در صنايع جهاني
راه‌ هاي استراتژي جايگزين در صنايع جهاني
روندهاي تاثيرگذار در رقابت جهاني
تصميمات استراتژيك
تحلیل استراژیک ادغام عمومی
منافع استراتژی ادغام
هزینه‌ های راهبردی ادغام
مسائل ویژه استراتژیک در ادغام رو به جلو
مسائل ویژه استراتژیک در ادغام رو به عقب
ادغام ناقص
شبه ادغام
توهمات در تصمیم‌ گیری‌ های مربوط به ادغام عمومی
افزایش ظرفیت
عوامل تصميم‌ گيري در توسعه ظرفيت
علل ايجاد ظرفيت اضافي
محدوديت‌ هاي افزايش ظرفيت
ورود از طريق توسعه دروني
تعريف استراتژي بازدارنده
ورود از طريق توسعه دروني
اهداف اوليه شركت از ورود دروني
نواقص در بازار براي شركت‌ ها
ورود به كسب و كارهاي جديد
ورود تدريجي
فنون پورتفوليو در تحليل رقيب
ماتريس رشد/ سهم
فنون پورتفوليو در تحليل رقيب
موقعيت شركت/ سطح جذابيت صنعت
چگونگي انجام تحليل صنعت
استراتژي تحليل صنعت
منابع انتشار يافته براي تحليل صنعت
گردآوري داده‌ هاي ميداني براي تحليل صنعتي


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع’ استراتژي های رقابتي و تكنيك‌ هاي تحليل صنعت و رقبا ‘ می باشد که در حجم 152 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت با موضوع استراتژي های رقابتي و تكنيك‌ هاي تحليل صنعت و رقبا”

2019-07-24 22:54:48

مدیریت استراتژیک

تحقيق تفكر استراتژيك

مديران همواره با واژه هاي «مبهم» و «چندمعناي» ادبيات مديريتي مواجه بوده
اند. تبيين اين واژه هـــــا مي تواند در شناخت و بهره گيري بهتراز مباحث
نظري سودمند باشد. استــــراتژي يكي از اين زمينه هاست كه با واژه هايي
همچون برنامه ريزي استراتژيك، مديريت استراتژيك، تفكر استراتژيك و…
انباشته شده است. هريك از اين واژه ها خود گرفتار چند تعبيري و چند گونه
نگري است. مايكل كازامانو و كنستانينوس ماركيدس (M.CUSUMANO & C.C-
MARKIDES-2001) در مقدمه كتاب خود مي نويسند: «فقدان يك تعريف همه پذير،
زمينه را براي هجوم تعابير جذاب و عبارات باب روز گشوده است و اين امر بر
ابهام ما در مورد اينكه استراتژي چيست و يا چه بايد باشد مي افزايد».(1)
تعجبي نيست كه نشريه اكونوميست در مقاله اي ادعا مي كند: «هيچكس به راستي
نمي داند كه استراتژي چيست؟»ايـــن مقاله به رويكرد تفكر استراتژيك مي
پردازد. زيربناي اين مقاله، مقاله قبلي ما با عنوان «رويكردهاي نوين
استراتژي(2)» است كه در اينجا بخش مهمي از آن، يعني «تفكر استراتژيك»
موردبررسي كاملتر و گسترده تري قرار مي گيرد. در اين بررسي ضرورت تفكر
استراتژيك و مزيتهاي آن، ماهيت و كاركرد آن و درنهايت يك الگوي مفهومي براي
اين شيوه تفكر تشريح مي شود. منظور اصلي مقاله تنها تبيين اين رويكرد مهم
مديريتي نيست بلكه آنچه اميد داريم در انتهاي مقاله حاصل شود شكل گيري
مجموعه اي از مؤلفه هاي ديدگاهي پيرامون محيط كسب و كار است. ديدگاهي كه مي
تواند اثربخشي مديران را توسعه بخشد.
معرفي موضوع
اگر رويكردهاي
«نوين» استراتژي نبود، امروز استراتژي (همچون بسياري از مفاهيم ديگر
مديريتي) به تاريخ ادبيات مديريتي سپرده شده بود. دليل اين امر عدم تطابق
ماهيت رويكردهاي «كلاسيك» استراتژي با محيط كسب و كار امروز است. محيط كسب و
كار امروز با ويژگيهايي همچون تغييرات پيچيده و غيرخطي، تحولات ناپيوسته و
جهشي، تغييرات پي درپي پارادايم ها و رقابت بدون حيطه بندي قابل تعريف است
و اين خصوصيات صحت پيش بينــي محيط آينده را به شدت تضعيف مي كند. در يك
نظرسنجي كه در سال 1984 توسط نشريه اكونوميست از 16 نفر شامل وزراي اقتصاد،
دانشجويان دانشگاه هاروارد و رؤساي شركتهاي چندمليتي درمورد پيش بيني ده
سال آينده صورت گرفت، بيش از 60 درصد پيش بيني ها با خطاي زيادي همراه بود
(3)
آنان با تمام تخصص و تجربيات خود نتوانسته بودند پيش بيني هاي صحيحي از
قيمت نفت، مقايسه اقتصاد سنگاپور با استراليا و ديگر موارد سوال را ارائه
دهند. مبناي برنامه ريزي استراتژيك، پيش بيني محيط (فرصتها و تهديدات)
آينده است و در جايي كه بين پيش بيني (در زمان برنامه ريزي) و واقعيت (در
زمان اجرا) تفاوت زيادي وجود داشته باشد، اثربخشي آن از بين مي رود. برنامه
ريزي استراتژيك به محيطي باثبات و پايدار، عوامل محيطي در تعادل با
تغييرات پيوسته، كنش و واكنش قابل فهم و قابل پيش بيني نياز دارد و در
فقدان چنين شرايطي از كاركرد موثر بازمي ماند. شرايط محيط امروز كسب و كار
براي برنامه ريزي استراتژيك مناسب نيست:

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق تفكر استراتژيك”

2019-07-21 13:49:22

مدیریت استراتژیک

تحقیق برنامه ریزی مدیریت استراتژیک

دانلود تحقیق در مورد برنامه ریزی مدیریت استراتژیک،
در قالب word و در 28 صفحه، قابل ويرايش، شامل:


قسمت اول:
معرفی اجزای فرآيندهای مديريت استراتژيک 

قسمت دوم:
فرآيندهای عمومی برنامه ريزی استراتژيک 
مدل تحليل SWOT و پيشنهاد راهبردهای خرد و کلان
جدول تجزيه و تحليل SWOT
مراحل پياده سازی آناليز SWOT
نکات تکميلی و بهبود در SWOT
تجزيه و تحليل ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهديدها (SWOT) بهبود يافته
نحوه طراحی جدول EFE
نحوه طراحی جدول IFE


چکیده تحقیق:
فرهنگ و ادبيات برنامه ريزی، مديريت و استراتژی آکنده از مدل های مختلف فرآيند مديريت استراتژيک است که هر کدام به روش های متفاوتی، به تدوين و راهبری فعاليت های اين فرآيند می پردازد. جهت آشنايی هر چه بيشتر همکاران محترم با مدل های مختلف برنامه ريزی استراتژيک و اجزاء هرکدام، ابتدا مروری اجمالی بر اجزاء مطروحه در فرآيندهای برنامه ريزی خواهيم داشت و در قسمت های بعدی اين مجموعه، برخی مدل های فرآيندی متداول را معرفی خواهيم نمود. با عنايت به اين موضوع، برخی از اجزاء مدل های برنامه ريزی استراتژيک که از اهميت و کاربرد بيشتری برخوردار هستند، به ترتيب ذيل مورد اشاره قرار خواهيم داد تا درک و فهم مشترکی نسبت به هر يک از اين اجزاء فراهم شود …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق برنامه ریزی مدیریت استراتژیک”

2019-07-17 14:32:55

مدیریت استراتژیک

پاورپوینت مدیریت استراتژیک

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت استراتژیک،
در قالب ppt و در 22 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

انواع استراتژي: يکپارچگي
انواع استراتژي: يکپارچگي: مثال‌ ها
انواع استراتژي: يکپارچگي: يکپارچگي افقي
انواع استراتژي: تمرکز
انواع استراتژي: تمرکز: مثال‌ ها
انواع استراتژي: تنوع
انواع استراتژي: تنوع: مثال‌ ها
و …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت استراتژیک”

2019-07-10 19:42:08

مدیریت استراتژیک

تحقیق مدیریت استراتژیک و تعاریف آن

دانلود تحقیق با موضوع مدیریت استراتژیک و تعاریف آن،
در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

تعریف مدیریت استراتژیک
مراحل مدیریت استراتژیک
مزایای مدیریت استراتژیک
ویژگی‌های مدیریت استراتژیک
تأثیر مدیریت استراتژیک بر عملکرد
نحوه تکامل مدیریت استراتژیک
مدیریت استراتژیك و موانع آن
و …


بخشی از متن تحقیق:
تعریف مدیریت استراتژیک:
– مدیریت استراتژیک مجموعه تصمیم‌ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلند مدت یک شرکت را تعیین می‌کند.   
– مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت‌ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد.

مراحل مدیریت استراتژیک چیست؟
فرآیند مدیریت استراتژیک در بر گیرنده سه مرحله می‌شود:
۱) تدوین استراتژی‌ها
۲) اجرای استراتژی‌ها
۳) ارزیابی استراتژی‌ها

مقصود از تدوین استراتژی این است که مأموریت شرکت تعیین شود. شناسایی عواملی که در محیط خارجی، سازمان را تهدید می‌کنند یا فرصت‌هایی را به وجود می‌آورند. شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان، تعیین هدف‌های بلند مدت، در نظر گرفتن استراتژی‌های گوناگون و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مدیریت استراتژیک و تعاریف آن”

2019-07-10 09:17:23

مدیریت استراتژیک

پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته فرد آر. دیوید

دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته فرد آر. دیوید،
در قالب ppt و در 203 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
مفاهیم و اصول برنامه ریزی استراتژیک

فصل دوم:
انواع استراتژی

فصل سوم:
مأموریت، آرمان و ارزش های سازمان

فصل چهارم:
بررسی محیط خارجی

فصل پنجم:
بررسی محیط داخلی

فصل ششم:
انتخاب و تعیین استراتژی

فصل هفتم:
اجرای استراتژی

فصل هشتم:
ارزیابی و کنترل استراتژی

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته فرد آر. دیوید”

2019-07-09 23:40:37

مدیریت استراتژیک

تحقیق استراتژی های بازاریابی

دانلود تحقیق با موضوع استراتژی های بازاریابی،

در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
استراتژی های رقابتی
1. استراتژی بازاریابی یکپارچه (Integration Marketing)
2. استراتژی بازاریابی شبکه‌ ای (network Marketing)
3. استراتژی بازاریابی گذار (Transition Marketing)
5. استراتژی بازاریابی احیائی (Regeneration Marketing)
6. استراتژی بازاریابی سرآمد (Excellence Marketing)
7. استراتژی بازاریابی بدون مرز (Non-Border Marketing)
8. استراتژی بازاریابی ابراز شده (Tailored Marketing)
استراتژی های مختلف  انتخاب بازار هدف
1- استراتژی بازاریابی یکسان
2- استراتژی بازاریابی تفکیکی
3- استراتژی بازار یابی تمرکزی
استراتژیهای بازار یابی بین الملل
اعطای امتیاز
فرنچایزینگ
تولیدقرار دادی
قرارداد مدیریتی
سرمایه گذاری مستقیم خارجی
تاسیس یک واحدبامالکیت کامل
پیمانهای استراتژیک
قیمت‌گذاری هوشمندانه برای سودآوری بهتر
ماتریس قیمت گذاری
مراحل استفاده از ماتریس قیمت گذاری
منابع

 

قسمتی از متن تحقیق:
رقابت شدید كشورهایی كه قادر به تولید با هزینه های پایین هستند، مشكلات زیادی برای بسیاری از صنایع فراهم آورده است. تولیدكنندگان صنایع برای ماندن در صحنه رقابت، باید راه كارهایی برای تطبیق خود با تغییرات بیابند. سازمان ها امروز از حالت وظیفه ای خارج شده‌اند و به صورت مشارکتی درآمده‌اند. امروز در بازاریابی با مفهوم زیر صفر روبرو هستیم. یعنی زمان خرید‌، زمان ستاد برای تولید کالای سفارش داده شده، بازخورد مشتری به عرضه کننده کالا و همه موارد دیگر از این دست، باید به سمت صفر میل کنند. ترکیب این عوامل است که مزیت نسبی کشور را تشکیل می دهد.

استراتژی های بازاریابی به معنای کنکاش وپویش در راستای یافتن بازارهای مناسب از ابعاد گوناگون، چه از نظر اقتصادی و اجتماعی و چه از نظر فرهنگی و حقوقی و بسترسازی مداوم به منظور اعلام موجودیت و حفظ موقعیت حاصله می باشد …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق استراتژی های بازاریابی”

2019-07-06 10:52:32

مدیریت استراتژیک

پاورپوینت مدیریت استراتژیک

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت استراتژیک،
در قالب ppt و در 295 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

برنامه ریزی
تعریف برنامه ریزی
ویژگی ها و خصوصیات مشترک برنامه ریزی ها
ویژگی های یک برنامه خوب
تعریف مدیریت استراتژیک 
ویژگی های مشترک تعاریف مدیریت استراتژیک
فواید مدیریت استراتژیک در سازمان ها
مفروضات مدیریت استراتژیک
فعالیت هایی که بطور کلی در مدیریت استراتژیک انجام می شوند
فرآیند مدیریت استراتژیک
تفاوت ها و شباهت های فرآیندهای مدیریت استراتژیک
تدوین ماموریت (رسالت)
مزیت های داشتن ماموریت
روش های تدوین ماموریت سازمانی
بیانیه چشم انداز- بیانیه ارزش
تجزیه و تحلیل فرصت ها و تهدیدات محیطی
تجزیه و تحلیل عوامل خارجی
معیارهای ارزیابی قدرت چانه زنی خریداران
معیارهای ارزیابی قدرت چانه زنی عرضه کنندگان
معیار ارزیابی قدرت جایگزینی کالاهای جایگزین
معیار ارزیابی قدرت تهدید تازه واردها
معیار ارزیابی قدرت رقابت رقبا
فواید مدل پورتر
راه های متمایز شدن (ایجاد انحصار در بازار رقابتی)
صرفه جویی در حجم
نتایج کلی مبحث متمایز شدن
تکنیک EFE
تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت عوامل داخلی
تجزیه و تحلیل عوامل داخلی
تدوین استراتژی ها
رهبری در هزینه
تمایز
شرکت هایی که در کشورهای جهان سوم وجود دارند، از کدامیک از استراتژی ها استفاده می کنند؟
ثبات
انتخاب استراتژی
مدل های انتخاب استراتژی:
2. مدل GE/IE
3. مدل SWOT
4. مدل SPACE
اجرای استراتژی
1. تدوین اهداف سالیانه
2. تدوین خط مشی ها
3. تدوین استراتژی های وظیفه ای
نهادینه سازی اجرای استراتژی
۱. ساختار ساده
مزایای ساختار ساده
معایب ساختار ساده
2. ساختار وظیفه ای
مزایای ساختار وظیفه ای
معایب ساختار وظیفه ای
3. ساختار بخشی
مزایای ساختار بخشی
معایب ساختار بخشی 
4. ساختار SBU (واحدهای کسب و کار استراتژیک)
مزایای ساختار SBU
معایب ساختار SBU 
5. ساختار ماتریسی (پروژه ای)
مزایای ساختار ماتریسی
معایب ساختار ماتریسی 
2. مدیریت و رهبری
3. فرهنگ سازمانی
کنترل و نظارت استراتژیک
استفاده از فرآیند کنترل برای کنترل استراتژیک

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت استراتژیک”

2019-07-05 14:44:26

مدیریت استراتژیک

تحقیق برنامه ریزی

دانلود تحقیق در مورد برنامه ریزی،
در قالب word و در 135 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
2-1 برنامه‌ریزی
برنامه‌ریزی
2-2 مزایای برنامه‌ریزی
2-3 موانع و مشکلات برنامه‌ریزی
2-4 انواع برنامه‌ریزی
الف- برنامه‌ریزی راهبردی (استراتژیک)
ب- برنامه‌ریزی عملیاتی
ج- برنامه‌ریزی تخصصی
2-5 برنامه‌ریزی استراتژیک
2-5-1 تعاریف برنامه‌ریزی استراتژیک
2-5-2 ویژگی‌های برنامه‌ریزی استراتژیک
2-5-3 مزایای برنامه‌ریزی استراتژیک
2-5-4 اصول برنامه‌ریزی استراتژیک
2-5-5 محدودیت‌های برنامه‌ریزی استراتژیک
2-6 مدل‌های برنامه‌ریزی استراتژیک
2-6-1 مدل استونر و فریمن
2-6-2 مدل برایسون
2-6-3 مدل دیوید
2-6-4 مدل DISM
2-6-5 مدل Goal-Based
2-6-6 مدل تایلور
2-6-7 مدل کاربردی طبیبی و ملکی
2-6-8 مدل اسلک
2-6-9 مدل کمیسیون ورزش استرالیا
مرحله اول- پیش از برنامه‌ریزی
مرحله دوم – تدوین استراتژی
مرحله سوم- اجرای استراتژی
مرحله چهارم- ارزیابی استراتژی 
2-6-10 مدل SPP
2-7- موضوعات مندرج در برنامه استراتژیک
2-7-1 تدوین بیانیه رسالت (مأموریت)
2-7-2 تدوین بیانیه چشم‌انداز
2-7-3 مقایسه بیانیه‌های رسالت و چشم‌انداز
2-8 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی
2-9 اهداف سازمان
2-10 بررسی عوامل محیطی
الف- عوامل محیطی بیرونی
ب- عوامل محیط درونی سازمان
2-11 تحلیل SWOT
2-12 تدوین استراتژی
2-12-1 استراتژی‌های WT
2-12-2 استراتژی‌های WO
2-12-3 استراتژی‌های ST
2-12-4 استراتژی‌های SO
2-13 برنامه عملیاتی (اجرایی)
2-14 پیشینه تحقیق
2-14-1 مروری بر پژوهش‌های داخلی
استراتژی‌های توسعه ورزش قهرمانی استان کردستان
بیانیه چشم‌انداز کمیته ملی المپیک
استراتژی‌های کمیته ملی المپیک
2-14-2 مروری بر پژوهش‌های خارجی
2-14-2-1 فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (FISU)
الف) خلاصه گزارش بازبینی استراتژیک فیزو (2005 – 2001)
ب) نواحی فعالیت فیزو
ج) اهداف استراتژیک عمومی
2-14-2-2 بخش ورزشی دانشگاه کینگ استون لندن
استراتژی‌های فعالیت جسمانی و ورزشی دانشگاه کینگ استون:
2-14-2-3 بخش ورزشی دانشگاه ردینگ چین
استراتژی‌ها از سال (2007 تا سال 2011)
2-14-2-4 گزارش مأموریت و آرمان ورزش بین دانشگاهی کانادا (2009-2005) بر پایه راهبردی ورزش بین دانشگاهی کانادا
الف) دستورالعمل‌های استراتژیک
ب) اهداف تجاری، ارتباطی و بازاریابی
ج) اهداف عملیاتی و مدیریتی (اداری)
2-14-2-5 ورزش دانشگاهی استرالیا (AUS)
اهداف AUS
2-14-2-6 اتحادیه ورزش‌های دانشگاهی نیوزیلند (NSNZ)
2-14-2-7 بخش ورزشی دانشگاه کلارک آتلانتا
2-14-2-8 دانشگاه ملبورن
2-14-2-9 دانشگاه ورزش آمریکا – شهر سان برناردینو
2-14-2-10 دانشگاه ورزش آمریکا – هاوارد
مأموریت فعالیت‌های تفریحی ورزشی
مأموریت ورزش‌های درون دانشگاهی
2-14-2-11 بخش ورزشی دانشگاه هندوستان
 مأموریت بخش ورزش‌های بین دانشکده­ای دانشگاه هند
2-14-2-12 بیانیه مأموریت و فلسفه ورزش دانش بریانت
2-14-2-13 مجموعه ورزش‌های تفریحی – دانشگاه لویولا – نیواورلیان
2-14-2-14 ورزش‌های تفریحی دانشگاه اوهایو استیت
2-14-2-15 دپارتمان ورزش‌های تفریحی – دانشگاه بولینگ گرین استریت
2-14-2-16 برنامه استراتژیک بخش ورزش­های بین دانشگاهی – دانشگاه میسوری 2005
2-14-2-17 بخش ورزشی دانشگاه ایندیانا
اهداف بنیادی
استراتژی‌های ورزش و سلامتی دانشگاه روئا هامپتن



مقدمه تحقیق:
مطالب این پژوهش در دو بخش ارائه می‌گردد. در بخش اول به مبانی نظری تحقیق پرداخته و در بخش دوم، مروری بر خلاصه‌ای از تحقیقاتی که در زمینه تدوین استراتژی توسعه در ایران و جهان صورت گرفته، پرداخته است.
بر این اساس، در مورد برنامه‌ریزی، مطالبی پیرامون تعاریف، مزایا، موانع و مشکلات و انواع برنامه‌ریزی در مورد برنامه‌ریزی استراتژیک، مطالبی شامل تعاریف، ویژگی‌ها، مزایا، اصول، محدودیت‌ها، مشکلات اجرای برنامه‌های استراتژیک و مدل‌های آن و در مورد رسالت، چشم‌انداز، اهداف بلندمدت، عوامل محیطی، استراتژی‌ها و برنامه عملیاتی ارائه می‌شود و نتایج چند تحقیق داخلی و برنامه‌های استراتژیک فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، ورزش دانشگاه کینگ استون لندن، بخش ورزشی دانش ردینگ چین، ورزش بین دانشگاهی کانادا، ورزش دانشگاهی استرالیا، اتحادیه ورزش‌های دانشگاهی نیوزیلند، بخش ورزشی دانشگاه کلارک آتلانتا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه ورزش آمریکا – شهر سان برناردینو، دانشگاه ورزش آمریکا – شهر سان برناردینو، بخش ورزشی دانشگاه هندوستان، بیانیه مأموریت و فلسفه ورزشی دانشگاه بریانت، مجموعه ورزش‌های تفریحی- دانشگاه لوبولا- نیواورلیان، ورزش‌های تفریحی دانشگاه اوهایو، برنامه استراتژیک بخش ورزش­های بین دانشگاهی- دانشگاه میسوری 2005، دپارتمان ورزش‌های تفریحی- دانشگاه بولینگ گرین استیت، بخش ورزشی دانشگاه ایندیانا، بخش ورزشی دانشگاه روئا هامپتین آورده شده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق برنامه ریزی”

2019-07-04 00:30:25

مدیریت استراتژیک

پاورپوینت بررسی استراتژی منابع انسانی شرکت پگاه گیلان با استفاده از رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی استراتژی منابع انسانی شرکت پگاه گیلان با استفاده از رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک (SWOT) و ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)، 
در قالب pptx و در 37 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

معرفی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان 
اقدامات انجام شده برای تدوین برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی در شرکت پگاه گیلان 
تحلیل محیط اجتماعی)کلان( و محیط صنعت شرکت پگاه گیلان 
تحلیل محیط اجتماعی یا کلان
تحلیل محیط صنعت یا نزدیک سازمان
تحلیل محیط صنعت شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان ) 5 نیروی رقابتی PORTER ) 
استراتژی تحلیل محیط درون (نقاط قوت و ضعف)
تحلیل ذینفعان شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان 
مراحل فرایند مدیریت استراتژیک در شرکت پگاه گیلان 
مأموریت و چشم انداز منابع انسانی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان 
ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) 
ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) شرکت پگاه گیلان 
گام های تهیه ماتریس ((EFE
ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE) شرکت پگاه گیلان 
تجزیه و تحلیل ماتریس داخلی و خارجی
ماتریس SWOT شرکت پگاه گیلان
تشکیل ماتریس کمی برنامه ریزی استراتژیک (QSPM) 
اولویت استراتژی های منابع انسانی شرکت پگاه گیلان
پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد منابع انسانی شرکت پگاه گیلان در قالب استراتژی های تدوین شده


قسمتی از متن:
گام های تهیه ماتریس  (IFE):
تهیه ماتریس ارزیابی عوامل داخلی در پنج مرحله زیر انجام می شود: 
1. پس از شناسایی عوامل داخلی، نقاط قوت و ضعف سازمان مشخص شدند، نخست نقاط قوت و سپس نقاط ضعف را لیست نمودیم .
2. در این ماتریس بر اساس نظر مدیران، سرپرستان و مشاوران شرکت به هر یک از عوامل بر حسب اهمیت، نمره وزنی بین (0 ) بی اهمیت ( تا 1 ) بسیار مهم داده شد. مجموع وزن های کلیه عوامل باید برابر یک گردد .
3. وضع موجود هر عامل را با امتیازی بین 1 تا 4 مشخص نموده و به طوری که نقاط ضعف فقط امتیاز 1 یا 2 را دریافت نمودند و نقاط قوت فقط نمرات 3 و 4 را به خود اختصاص دادند. به این صورت که خیلی قوی= 4، قوی= 3، ضعیف= 2 و خیلی ضعیف = 1می باشد 
4. امتیاز وزن دار (موزون) هر عامل را محاسبه نموده، بدین منظور امتیاز هر ردیف از عوامل درون سازمانی را در وزن نرمالایز شده آن ضرب نموده و در یک ستون جدید درج نمودیم .
5. جمع امتیازات وزن دار (موزون) را محاسبه نموده که حداقل 1 و حداکثر 4 می باشد و میانگین آنها 5 / 2 می باشد. اگر امتیاز وزنی سازمان بزرگتر از میانگین 2/5 باشد، سازمان از نظر عوامل درونی در مجموع دارای قوت می باشد و اگر نمره کمتر از میانگین باشد، سازمان از نظر عوامل داخلی در مجموع دچار ضعف می باشد که مطابق جدول، عدد به دست آمده 2.27 می باشد و بیانگر غلبه نقاط قوت بر نقاط ضعف در شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان می باشد. 


توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘ بررسی استراتژی منابع انسانی شرکت پگاه گیلان با استفاده از رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک (SWOT) و ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)’ می باشد که در حجم 37 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی (کنفرانس- سمینار) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه علائم و اصول نگارشی رعایت شده و قالب آن را نیز می توان به دلخواه تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت بررسی استراتژی منابع انسانی شرکت پگاه گیلان با استفاده از رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک”