مطالعات هنر

تحقیق تاریخ سفالگری در ایران

دانلود تحقیق با موضوع تاریخ سفالگری در ایران،
در قالب word و در 120 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
اهميت هنرهاي ايران (تزئينات و آرايه‌ها)
سفال و سفالگري معرف فعاليت جوامع بشري
تعريف سفال
سفال ايران در دوران پيش از تاريخ
تزئين بر روي سفال پيش از تاريخ ايران
سير تحول سفال از پيش از تاريخ تا عصر حاضر در ايران
چگونگي شكل‌گيري نقوش تزئيني (آرايه‌هاي حيواني) بر سفال
مفاهيم نقوش حيواني در سفالينه‌هاي كهن ايران
و …


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
موقعيت
جغرافيايي ايران بگونه‌اي است كه همواره مورد سكونت انسان‌ها از هزاران سال
پيش از تاريخ قرار گرفته است. نجد ايران مثلثي است بين دو فرورفتگي خليج
فارس در جنوب و درياي خزر در شمال. كوه‌هاي مغرب يا سلسله زاگراس از شمال‌غربي به جنوب‌شرقي امتداد يافته است و سلسله جبال البرز در قسمت شمالي مثلث
مذكور قرار گرفته است.

به شهادت تاريخ و گواهي باستان‌شناساني كه از
سال‌ها قبل از اين، در مناطق مختلف و بر روي آثار بجاي مانده از ايران
باستان كند و كاو مي‌كردند، نجد ايران از جمله اوليه نواحي سكونت بشر اوليه
بوده است. در قسمت داخلي نجد ايران از جمله مناطقي كه مورد سكونت قرار
گرفته است، دشت پهناور خوزستان يا سوزياناي  قديم است. اين دشت كه در قسمت
جنوب‌غربي قرار گرفته است همان امتداد دشت بين‌النهرين است.

تحقيقات
باستانشناسي، نشان داده است كه انسان عهد حجر كه تازه از كوه فرود آمده و در
دشت سكونت گزيده بود، بر روي مسير كماني شكل اطراف كوير نمك واقع در مركز
ايران ساكن شد (هزاره پنجم ق.م). از جمله قرارگاه‌هاي انساني بر روي …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تاریخ سفالگری در ایران”

مطالعات هنر

تحقيق پوستر فيلم در ايران

مقدمه:
در ابتدا رویکردی بصری به مطبوعات ایران می اندازیم .
ایرانیان در قرن هفتم هجری ، یعنی زمان غازان خان ، پول کاغذی داشته اند و
این شاید قدیمی ترین نمونه ی چاپ به معنی کاربردی و حرفه ای و تکثیر انبوه
باشد . دو قرن پس از آن ، صنعت چاپ در اروپا به صورتی جدید و کامل تر
اختراع می شود . و نخستین بار ، تاثیر این اختراع جدید در ایران در سال
1016 هجری . قمری نمایان شد که روحانیون مسیحی در اصفهان چاپخانه تاسیس می
کنند که اطلاعات درست و دقیقی از چگونگی کار این چاپخانه در دست نیست ، اما
از آن چه صنایع مختلف در ایم مورد اشاره می کنند ، چنین بر می آید که
چندان استقبالی از این صنعت نشده است ، زیرا اشراف و درباریانی که خریداران
احتمالی کتاب در آن زمان بوده اند ، شکل کتاب های خطی دست ساز را حتی به
قیمت گران تر ، ترجیح می دادند.
بعدها که چاپ رشد کرد ، در آغاز ظهورش
بر طرف کننده ی نیازهای فرهنگی بود . اما اکنون با توسعه ی مبادلات کالا
جزء جدایی ناپذیر تجارت ، صنعت ، و فرهنگ شده است به طوری که در اطراف خود
مستندات چاپی فراوانی همچون کاتالوگ ، اوراق ، کتاب ، مجله ، روزنامه ،
پوستر و هزاران چیز دیگر را می بینیم.
و اینک مطالبی کوتاه و کلی راجع
به پوستر بیان می کنیم ؛ این واژه در زبان فارسی آگهی دیواری یا دیوارکوب ،
در زبان عربی اعلان ، در زبان فرانسه آفیش و در آلمانی پلاکادر نام گرفته
است .
پوستر صفحه ای با پیامی روشن و گیراست که در آن از دو عنصر کلام و
تصویر استفاده شده است که با نگاهی سریع و گذرا آن پیام را درک کنیم .
پیام های پوستر ، فوری و کوتاه در زمینه های صنعتی ، تجاری ، سیاسی (حکومت)
و مانند آن می باشد . به عنوان رسانه ای خبری پدیده ای آشنا و نیرومند در
اطلاع رسانی است . در سیر تحول پوستر ، به سه دوره ی مشخص اشاره شده است.
1.دوره ی بهره برداری در تبلیغات سیاسی از آغاز جنگ جهانی اول تا کنون .
2.دوره ی بهره برداری تبلیغات تجاری از آغاز طراحی پوستر تا اوایل قرن بیستم .
3.دوره ی بهره برداری در تبلیغات فرهنگی و جهانگردی .
سه نوع گرایش در دهه ی 1320 در پوستر سازی مطرح شده است :
1.پوسترهای سینمایی و تک اعلان های بزرگ با رنگ و روغن بر سر در سینما .
2.پوسترهای سیاسی که تحت تاثیر پوسترهای سیاسی زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد .
3.پوسترهای
تجاری که عامه پسند و در جهت سلیقه ی سفارش دهندگان و دارای دیدی کم و بیش
اروپایی و متاثر از آگهی های تجاری روزنامه ها بود .
موج جدید
پوسترسازی با کارهای هوشنگ کاظمی و مرتصی ممیز و صادق بریرانی آغاز گردید و
علی رغم تاثیر سبک های مختلف گرافیک خارجی توجه و گرایش روزآفزونی به سنت
های فرهنگی و هنر ایران در کار طراحان پدید آمد .
طراحی پوستر دور
نمایی از نظام های ارتباط غیر کلامی را میسر می سازد ، بنابر نظریه ی زبان
شناسان روشهای ارتباط غیر کلامی پوسترها به 3 گرده تقسیم می شود :
1.
ارتباط تصویری بدون کمک گرفتن از نوشته ها که پیام را به تنهایی انتقال می
دهد . این پوسترها شامل تصاویر پایدار و ثابت و قابل تجزیه هستند مانند
نقاشی و علائم راهنمایی و رانندگی .
2. ارتباط کلامی که صرفاً از نوشتار
تهیه شده اند در این گونه پوسترها برای اعلام مطالب یا پیامی ممکن است ،
چند کلامه ی درشت به عنوان پیام اصلی و کلمات کوچکتر برای توضیحات فرعی
بکار روند . پوسترهای علمی در همایش ها و اطلاعیه های مذهبی و دولتی جزو
این گروه هستند .
3. پوسترهایی که در آن ها از خط و تصویر به طور هماهنگ و تلفیقی استفاده شده است .

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق پوستر فيلم در ايران”

مطالعات هنر

تحقیق بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی

دانلود تحقیق با موضوع بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی،
در قالب word و در 117 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده

فصل اول: مقدمه
موسیقی
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
هدف تحقیق
سؤال پژوهش
فرضیه پژوهش
تعاریف

فصل دوم: پیشینه تحقیق
هنر درمانی   
تعریف هنر   
مقدمه   
تعریف کنونی هنر درمانی   
بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا (AATA)   
هنر درمانی به عنوان یک تخصص   
تاریخچه
سرآغازها   
وضعیت موجود   
جایگاه تئوری در هنر درمانی   
روش شناسی در هنر درمانی   
تعریف موسیقی درمانی
موسیقی درمانی چیست؟   
موسیقی درمانگر کیست؟   
بیشترین کاربرد موسیقی درمانی چیست؟   
چه نوع پژوهشهایی وجود دارد؟   
اهداف موسیقی درمانی   
فهم موسیقی   
پژوهش‌هایی در زمینة تأثیر موسیقی درمانی   
موسیقی درمانی برای همه   
اصول موسیقی

فصل سوم: روش اجرای تحقیق
تعریف تحقیق و انواع روش‌های تحقیق   
نمونه گیری و روش نمونه گیری
روش جمع آوری داده‌ها

فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری



بخشی از متن تحقیق:
چکیده:
در پژوهش حاضر که به بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران مرکز رشته روان شناسی شهر تهران در سال تحصیلی 1387 پرداخته شد، جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دختر مقطع کارشناسی روان شناسی دانشگاه تهران مرکزی در سال تحصیلی 88-1387 می‌باشد که از این گروه تعداد 50 نفر بعنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند که برای 25 نفر از این گروه موسیقی اجرا شده و برای 25 نفر اجرا نشده است و روش تحقیق در پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی است.

ابزار مورد استفاده آزمون تولوز پیه رون می‌باشد که با استفاده از روش‌های آماری به بررسی داده ها پرداخته، در نهایت نتایج ذیل استخراج شده است:
بین دو گروه آزمودنی آزمایش و گواه از نظر میزان دقت تفاوت معناداری وجود ندارد بنابراین …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی”

مطالعات هنر

تحقيق گرافیک در تئاتر

بخشی از متن:
زمانی كه از میشل بووه (Michel Bouvet) طراح
وگرافیست مشهور فرانسوی خواسته شد تا یكی از پوسترهای خود را به عنوان
انتخاب اول معرفی كند، پوستری «سیاه و سفید» به اسم ارواح، را كه جهت مركز
تئاتر ژمو طراحی كرده بود انتخاب كرد و در توضیح این پوستر چنین نوشت «سیاه
و سفید بودن پوستر باعث میگردد تا شما همه چیز را ساده و واضح ببینید و در
نظر بگیرید. در طراحی عنوان پوستر سعی كردم تا قدرت وضوح آن به قدری باشد
كه در خیابان و ایستگاه مترو به راحتی خوانده شود.» طراح فرانسوی، در توضیح
پوستر خود به دو موضوع مهم و اساسی در طراحی پوستر اشاره میكند یكی سادگی و
دیگری خوانا بودن نوشتار پوستر كه توسط مخاطب در كمترین زمان ممكن خوانده
شود. پوسترهایی كه جهت نمایشهای در حال اجراء مجموعه تئاتر شهر به چاپ
رسیده است از این دو اصل مهم طراحی پوستر فاصله گرفتهاند و صرفاً به یك
ذهنیت مفهومی نمایش بیشتر نزدیك شدهاند درحالیكه پیام نمایش میتواند
دستمایهای باشد جهت ساخت پوستر و زمانیكه فاكتورهای طراحی پوستر فراموش شود
پوستر تئاتر به سمت داستان سرایی میرود كه این مقوله با پوستر نسبتی
ندارد. پوستر نمایشی «خانه» كه به صورت تكرنگ (قهوهایی) ارائه گردیده دارای
قطعی خشتی بود و طراح پوستر معنی لاتین عنوان نمایشی را لازمه كار خود
دیده و تصویر دو بازیگر زن نمایش خانه به صورت مدور جای یكی از حروف لاتین
را پر كرده است. لوگوی فارسی نمایش «خانه» با لوگوی لاتین آن «لیاوت» شده
است و باقی نوشتار پوستر در قسمت بالا و پایین پوستر قرار گرفته است. فكر
طراح پوستر به دلیل پراكندگی عناصر پوستر در صفحه و از طرفی نوع رنگ
انتخابی، چندان به چشم نمیآید و به نوعی پوستر به یك پراكندگی و شلوغی
رسیده است و مخاطب از دیدن پوستر به خط بصری نائل نمیشود و پوستر در حد یك
اطلاعرسانی باقی مانده است.چهار پوستر نمایشی «دن كیشوت» به دلیل سادگی تا
حدودی خود را به استانداردهای یك پوستر موفق نزدیك كرده است. فیگورهای
شناخته شده «دن كیشوت» به صورت مشكی با زمینه خاكستری یك دست پوستر كه كل
فضای پوستر را در برگرفته، تركیببندی منطقی دارد، اما لوگوی پوستر با رنگ
سفید و حاشیه قرمز تركیب شده است، پوستر را از لحاظ تركیببندی رنگی، خنثی
جلوه داده درحالیكه پوستر موفق از لحاظ رنگبندی میتواند از رنگهای درخشان
استفاده كند. پوستر نمایشی «ژولیوس سزار» از فكر و ایده خوبی جهت طراحی سود
جسته و نسبت به پوسترهای گذشته طرحی نو و بدیع است. لوگوی نمایشی با توجه
به تم نمایشی، دارای طراحی حروف قوی و جا افتاده از لحاظ طراحی است، اما
نوع «لیاوت» مابقی نوشتار پوستر به دلیل اندازه حروف و چیدمان آن چه زیبایی
لوگوی نمایشی را ندارد و كمی بزرگ جلوه میكند. بافت پوستر كه از تكرار
لوگوی پوستر تشكیل شده است بیش از اندازه فضای پوستر را پوشانده و در كل
فكر جالب طراح، در تركیببندی چندان محكم و هنرمندانه نیست و جذابیت بصری
لازم را ندارد.پوستر نمایش «قوانین پنج قلعه» از تركیب دو رنگ قرمز و مشكی
است. پوستر از لحاظ فرم و فیگورهای به كار رفته كاملاً قرینهسازی شده است و
باند قرمز رنگ وسط پوستر این امر را شدید كرده است. تعداد كم رنگ در پوستر
مذكور یكی از نكات مثبت آن به شمار میرود. فیگورهای سفید بر روی زمینه
مشكی به نمایان شدن فیگورها كمك شایانی كرده است اما باند قرمز وسط پوستر،
اثر را كاملاً به دو قسمت مجزا تقسیم كرده است كه این اتفاق خوشایندی محسوب
نمیشود. طراح بر روی «لوگوی» پوستر تعمق كرده است و به یك تركیببندی
نسبتاً موفقی دست پیدا كرده است. طراحی پوستر تئاتر در ایران كماكان مشكلات
خاص خود را دارد از جمله زمان كم، طراحی توسط افراد متخصص و نكتهٔ از همه
مهمتر عدم شناخت بعضی از كارگردانان تئاتر، نسبت به مقوله پوستر، كه این
نكته آخر حائز اهمیت بیشتری است چرا كه در یك گروه نمایشی این كارگردان است
حرف آخر هر مرحله از تولید یك اثر نمایشی از جمله «پوستر تئاتر» را میزند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق گرافیک در تئاتر”

مطالعات هنر

تحقیق تاريخچه تصويرسازي در ايران و جهان

دانلود تحقیق در مورد تاريخچه تصويرسازي در ايران و جهان،
در قالب word و در 39 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

تاريخچه تصويرسازي
تاريخچه تصويرسازي در جهان
تاريخچه تصويرسازي در ايران
انواع متون داستاني 
پيدايش تصويرسازي گرافيكي در غرب
تاریخچه تصویرسازی
تصویر سازی (تعریف)
اهداف تصویرسازی
طبقه بندی انواع تصویرسازی
تکنیک های تصویرسازی
شيوه سايه پردازي
شيوه خراش دادن
شيوه شيار اندازي
شيوه سفيد كردن
مداد
مداد رنگي
اكولين
اكولين و وايتكس
اكولين با قلم فلزي و رنگ پارچه
اكولين و چسب مايع و چسب ميسكيت و مداد شمعي
گواش
آبرنگ
مونو پرينت
طراحي روي شيشه 
چاپ پشت كاغذ 
آب مركب و فيبر و مونوپرينت
قلم فلزي
قلم فلزي و سركه
قلم فلزي و آب مركب
روان نويس دو رنگ
ترام
كولاژ با استفاده از قطعات بريده شده توسط دست
كولاژبا استفاده از قطعات بريده شده توسط قيچي
پاستل و رنگ پلاستيك
پاستل روغني و خراش
چسب چوب و گواش
چسب چوب و اكولين


بخشی از ابتدای تحقیق:
آدميزاد از هزاران سال پيش مي دانسته كه مي تواند به كمك ابزار تصوير، بسياري از مفاهيم را خوب و خوب تر منتقل كند. مفاهيمي كه واژه هايي براي آن ها وجود نداشته و اگر داشته، رسايي كافي نداشته است، حتّي به ياري واژه هاي متعدد توصيفي و قيدي.

قديمي ترين خط ها، تصويرهايي بوده كه انسان ها براي ارسال پيام و بيان مقاصد و اهداف و نظرات، يا بيان عواطف و احساسات خود، بر ديواره هاي غارها، تنه درختان، يا بر سنگ ها تصوير مي كردند…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تاريخچه تصويرسازي در ايران و جهان”

مطالعات هنر

تحقیق توصيف عكس

دانلود تحقیق در مورد توصیف عکس،
در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
توصيف يك عكس، يا يك نمايشگاه، يعني توجه به هر آن چه بدان مربوط مي شود و بازگو كردن آن ها به ديگران، چه به صورت سخنراني و چه در قالب نوشته. توصيف فرايند گردآوري داده ها و فهرست كردن حقايق است. توصيف يعني پاسخگويي به پرسش هايي نظير: اينجا چيست؟ من چه چيزي را مي بينم؟ من واقعاٌ دربارة اين تصوير چه مي‌دانم؟ پاسخ ها شناسايي بديهيات و مبهمات است. حتي زماني كه موارد معيني به نظر منتقد بديهي مي آيد، آن ها را نشان مي دهد،  زيرا مي داند آنچه براي بيننده اي بديهي است، براي ديگري ممكن است قابل رؤيت نباشد. اطلاعات توصيفي شامل نظر دربارة موضوع عكس، واسطه و فرم و به طور كلي دربارة محيط اتفاقي عكس مي شود، كه اين يك، شامل اطلاعات دربارة عكاس، زمان عكاسي و محيط اجتماعي است كه عكس از دل آن سر برآورده است. اطلاعات توصيفي حقيقي (يا دروغين)، دقيق (يا غير دقيق)، واقعي (يا غير واقعي) است: ريچارد آودون يا از دوربين ديردورف 10*8 اينچ استفاده كرده يا نكرده است يا بيش از 17000 قطعه فيلم مصرف كرده يا نكرده است…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق توصيف عكس”

مطالعات هنر

تحقیق هنر در نخستین سال های اسلام

دانلود تحقیق با موضوع هنر در نخستین سال های اسلام،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
گرچه ظهور اسلام، آغاز مرحله ای تازه و بی نهایت مهم را در تاریخ جهان به ثبت رسانده است، ایالات فتح شده بیزانسی و شاهنشاهی فرسوده ساسانی، میراث فرهنگی عظیم بر جای گذاشت که تاثیر آن تا چندین سده بعد، در جهان اسلام دوام یافت.

در واقع تا جایی که به هنر مربوط می شد، این هر دو میراث، میزانی بنیادی بود و اهمیت آن در ابتدا فقط با اعمال نفوذ تفکر سامی و بعدها تا اندازه ای با نقشی که سبک و شیوه غیرتصویری شرق ایفا می کرد، برابری داشت. رواج این گرایش های گوناگون و متفاوت، با پذیرفتن خط عربی  ، که یکی از انواع بیش از هر چیز دیگر عامل سبکی ممتاز در هنر جهان اسلام شد، با هیچ یک از عوامل ویژه نژادی یا سیاسی درون خود برخورد نکرد، مگر با وابستگی های عقیدتی …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق هنر در نخستین سال های اسلام”

مطالعات هنر

جزوه آموزشی هنرهاي دستی و سیر تحول آن مربوط به رشته هنر

دانلود جزوه آموزشی هنرهاي دستی و سیر تحول آن مربوط به رشته هنر،
در قالب pdf و در 248 صفحه، شامل:

فصل اول:
هنرهای سنتی، صنایع دستی و انواع آن

فصل دوم:
سیر تاریخی صنایع دستی، ایران و جهان

فصل سوم:
هنرهای سنتی، خوشنویسی و نمایش های سنتی

توضیحات:
این
جزوه جز مجموعه جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته هنر ویژه کنکوری ها
می باشد که به همراه تست ها و پاسخ تشریحی ارائه شده است.

دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه آموزشی هنرهاي دستی و سیر تحول آن مربوط به رشته هنر”

مطالعات هنر

تحقیق لودویک ون بتهوون

دانلود تحقیق در مورد لودویک ون بتهوون،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.



بخشی از متن تحقیق:
طبیعت زیبا را بنگر و به روحت آرامش ببخش. عشق خواهان بهترین چیزهاست و برای آن دلایل خوبی دارد.’ این جمله قسمتی از نامه ی هنرمندی موسیقیدان است که در تنهایی زیست و سمفونی هایش را محرم رازهایش ساخت. این که مخاطب این نامه چه کسی بوده، برای هیچ کس آشکار نیست، اما این حضور واقعی، یا حتی رویایی به حدی نیرومند بوده است که دستان یک مرد را روی کلیدهای پیانو قرار می داد و با حرکات موزون انگشتان، آهنگ هایی را به وجود می آورد که در تاریخ جاودانه شد. تنها بتهوون می داند راز این حضور الهام بخش چه بوده است.
‘ لودویگ ون بتهوون’ روز هفدهم دسامبر 1770 اولین آهنگ زندگی اش را شنید و چشم هایش را در خانه قدیمی شان واقع در ‘بن’ گشود. خانواده او در اصل بلژیکی بودند، پدرش یک خواننده و آهنگساز لااُبالی بود که همیشه تلاش می کرد از راههای آسان، هزینه زندگی خانواده اش را تامین کند؛ اما مادرش زنی آرام بود که به فرزندانش عشق می ورزید. خانواده بتهوون از 5 کودک تشکیل می شد، اما در میان آنها تنها 3 پسر شانس ادامه حیات یافتند. لودویگ همواره درباره زمان دقیق تولدش تردید داشت. او در شرایطی به دنیا آمد که والدینش داغدار مرگ برادرش ‘لودوینگ ماریا’ بودند و این غم تا پایان عمر بر زندگی ‘بتهوون’ سایه افکند. او به سرعت دریافت پدر، غمگین مرگ برادر است و کوچکترین شیطنتی از جانب وی کافی است تا خشم پدر را برانگیزد. مادرش پیوسته داستان هایی از پدربزرگش ‘کپل میستر’ روایت می کرد، تا پندارهای مثبت از یک مرد را در ذهن کودکش پدید آورده و جدیت و خشم بی مورد پدر را در سایه آنها پنهان کند و در نهایت پدر بزرگ به الگوی زندگی لودویگ تبدیل شد. نخستین آموزش های موسیقی او در سن 5 سالگی آغاز شد. ‘ یوهان ون بتهوون’ اعتقاد داشت، به سرعت می تواند این کودک را به عنوان پدیده دنیای موسیقی به جهان معرفی کند. به همین خاطر آموزش پیانو را از سنین خردسالی آغاز کرد.
 
‘جرالد وگلر’ دوست ‘ لودویگ’ به خاطر دارد که گهگاه از شیشه پنجره به منزل دوستش نگاه می کرد، می دید که او روی چارپایه ای قرار دارد و به سختی نوک انگشتانش را برای اجرای درس هایی که از پدر آموخته است، به پیانو می رساند. این تجربه بعدها به یکی از تلخ ترین خاطرات ‘بتهوون’ تبدیل شد، چرا که پایان کلاس های آموزش پدر، همواره با گریه کودک 5 ساله همراه بود. پدر او تلاش می کرد ‘بتهوون’ را به عنوان نابغه به مردم معرفی کند و از این راه امرار معاش کند، او سرانجام کنسرتی ترتیب داد که در آن’لودویگ ‘ به نواختن پیانو پرداخت . او کودک بااستعدادی بود، اما در آن سنین نشانی از نبوغ نداشت…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق لودویک ون بتهوون”

مطالعات هنر

پاورپوینت گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی

دانلود پاورپوینت در مورد گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی،
در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
رنگ های اصلی
رنگ های فرعی یا ثانویه
رنگ های ترکیبی
تأثیرات روانی رنگ ها
نکاتی در طراحی رابط کاربر


بخشی از متن پاورپوینت:
در تئوری رنگ سنتی، قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند، زیرا دانه های رنگی تشکیل دهنده آن ها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می آیند. برای کاربر راحت ترین چیز اینه که بدون فکر کردن و از روی عادت کاری رو که می‌خواد انجام بده. برای این منظور باید رابط کاربر رو جوری طراحی کرد که کاربر با استفاده از اون چیزهایی که تو دنیای واقعی ملکه ذهنش شده راه خودش رو به سادگی تو برنامه پیدا کنه.
به دستورات تصویری مناسب نسبت بدید که گویای عملکرد دستور باشه.
یک تصویر گویای هزار حرفه ولی بخاطر داشته باشید که نبود یک تصویر بهتر از بودن یک تصویر نامناسبه، بهتره. قراره این تصویر راهنمای کاربر باشه نه باعث گمراهی اون.
از اقلامی استفاده کنید که خودشون انجام کاری رو از کاربر طلب می‌کنند.
به عنوان مثال یک دکمه فشاری (Puch Button) با اون ظاهر برجسته‌ای که داره، داد می‌زنه که باید روی من فشار بدید…
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی”