دانلود پاورپوینت با موضوع اندیشه سیاسی استاد مطهری،
در قالب ppt و در 15 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
ساست و استاد مطهری
ساختار حکومت در اسلام از نگاه استاد مطهری
توضیحات پیرامون اندیشه استاد مطهری
کلام آخر
منابع
|پروژه|مقاله|پاورپوینت|تحقیق|نقشه|کتاب|جزوه|کارآموزی|طرح توجیهی
لیست تمام پروژه ها و مطالب:
دانلود پاورپوینت با موضوع اندیشه سیاسی استاد مطهری،
در قالب ppt و در 15 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
ساست و استاد مطهری
ساختار حکومت در اسلام از نگاه استاد مطهری
توضیحات پیرامون اندیشه استاد مطهری
کلام آخر
منابع
دانلود فایل”تحقیق شرکت ها، بنگاه هاي اقتصادي، بازرگانان و آرمان های توسعه هزاره (چارچوبی برای عمل)”
دانلود فایل”تحقیق بررسي علل رقابتهاي سیاسی مثبت و منفي و تأثير آن بر امنيت كشور”
مقدمه
مقایسه انتخابات در ایران با جهان
جامعه برای حرکت موفق به سوی تحزبگرایی باید چه مسیری را طی کند و به چه عناصر محرکهای نیاز دارد؟
باید به سمت نظام حزبی حرکت کنیم و از فرد به برنامه منتقل شویم
کدامیک از این عوامل (فرهنگی و اقتصادی) سریعتر قابل ترمیم و تصحیح است؟
تاثیرگذاری مذهب بر رفتارهای انتخاباتی را چگونه میبینید؟
دانشگاهیان در ایران دایرههای تاثیرگذاری بسیار محدودی دارند
تفاوت رفتارهای مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی میکنید؟
جامعه
ایران این سابقه را داشته که در انتخابات مختلف، تصمیمی یکباره میگیرد.
آیا این نشانه رفتارهای هیجانی است یا مرحلهای از تکامل است؟
ایده رقابت رسانههای تصویری را داشته باشیم
آیا
لازمه رسیدن به تصمیم مناسب در انتخابات نیازمند فضای رقابت رسانهیی است و
این فضا آیا در ایران با وضعیت دولتیبودن بیشتر رسانهها ممکن است؟
اجماع در عین فردگرایی ممکن است
با بررسی تاریخ ایران و حاکمیت قرنها استبداد در این کشور، دستیابی به توسعه در کوتاهمدت امکانپذیر است؟
منابع
دانلود فایل”تحقیق شش تفاوت انتخابات رياست جمهوري ايران و آمريکا”
با وجود اينكه خط مشي جرم در يونان هميشه براساس استفاده از تحريم هاي حبس و
زندان كشيدن بوده است، تحريم هاي غير حبس در مقررات يونان وجود داشته اند و
براي مدت زمان طولاني است كه اجرا مي شوند، از اولین آيين دادرسي 1834
يونان تقريبا براي جريمه ها در نظر گرفته شده است. بعدها قانون 3810 برخي
جايگزين ها را براي حبس از قبيل تعليق شرطي اجراي تحريم حبس، آزادي مشروط و
تبديل محكومت هاي حبس به جريمه را در سال 1911 معرفي كرد. همين اقدامات در
آيين دادرسي 1950 گنجانيده شده اند، كه هنوز قابل اجرا است. آيين دادرسي
همچنين براي اقدامات نظارت و مراقبت بوسيله يك كاركن اجتماعي متخصص براي
مجرمان نوجوان ذكر شده است. اقدامات غير حبس براي افراد غير بالغ عمدتا
هدفشان محدود كردن تعداد محكومت هاي زندان جزئي اعمال شده است كه خطرناك
تلقي مي شوند، زيرا آنها به مجرماني كه بار اول مرتكب خلاف شده اند اين
امكان را مي دهند تا زندانيان منحرف تر را ملاقات كنند. همچنين اميد مي رود
كه تهديد الغاي يك اقدام شرطي مي تواند مجرم آزاد شده مشروط يا محكوم شده
متهم را از جرايم جديد منصرف كند. در پايان با وجود اينكه بصورت آشكار بيان
مي شود، هدف از اقدامات بالا الزاما كاهش جمعيت زندان ها است. بعدها در
دهه 1995 تحت تاثير كار سازمان ملل و اتحاديه اروپا، معلوم شد كه لازم است
مقررات يونان معرفي شوند و اقداماتي اعمال شوند كه فرصت هاي واقعي را براي
درمان و بازپروري مجرمان مي دهند، بنابراين در سال 1991، قانون 91/1941
تعليق شرطي اعمال تحريم حبس به نظارت معرفي شد و در سال 1993 قانون 93/2145
تعليق محكوميت هاي حبس به كار رايگان معرفي شد. شروط اين قوانين همانطور
كه بعدا به ويژه به وسيله قوانين 96/2408، 97/2479 اصلاح شدند در آيين
دادرسي وارد شدند. اين اصطلاحات قوانين يونان را هم رديف با قوانين ديگر
كشورهاي عضو اتحاديه اروپا ساخت و اين بهبود قابل توجهي است. با اين حال،
خط مشي بعدي، مطلوب تحقق اقدامات جديد نبود. قوانين يونان و شيوه كار در
خصوص اقدامات و تحريم هاي اجتماعي به ويژه مشكلات تحقق آنها بعدا در اينجا
شرح داده خواهند شد.
پيشگفتار
نوشتار
در اين نوشتار تلاش شده است ضمن تحليل اصول اساسي
دموكراسي و نظام انتخاباتي ايران به بررسي اين دو پرداخته شود. طرح سوال
هايي چون؛ اصول دموكراسي كدامند و چگونه در جوامع ظهور مي يابند؛ نظام
انتخاباتي ايران بر پايه ي كدام اصول بنا شده است: و آيا اين نظام با شاخص
هاي دموكراسي همخواني دارد يا نه و تلاش براي يافتن پاسخ آنها محوريت بحث
را تشكيل مي دهد با توجه به باز خورد اجتماعي قواعد ناهمگون نظام سياسي
ايران- كه تحليل و توصيف و ارزيابي پديده ها به مراتب مشكل تر مي كند.
موشكافي و روشن كردن زواياي تاريك و مبهم اين نظام ضروري مي نمايد. و از
آنجايي كه نظام انتخابات به عنوان يكي از موثرترين ابزارهاي مردم سالاري
شناخته شده است مفيد واقع شود.
اميد است كه اين نوشتار بتواند با نگاهي
منطقي و غيرمغرضانه به ارائه ي تحليلي درست و واقع بينانه از واقعيات و
پديده هاي مورد بحث نايل آيد.
انتخابات دموكراتيك
نقش بسيار زيادي در
اتخاذ تصميم صلح آميز و ايجاد ثبات در جامعه ي سياسي را دارد تصدي قدرت
سياسي بدون رضايت يا اراده ي آزاد مردم خارج از رويه هاي مردمي و
دموكراتيك، بي ثباتي و تعارض منافع و مشكلات عديده اي براي اداره ي نظام
سياسي به وجود مي آورد.
فهرست مطالب
پيشگفتار
انتخابات دموكراتيك
اصول ارزشي و ماهوي
– اصل آزادي سياسي
– اصل عدالت سياسي
– اصل برابري سياسي
– اصل عدم تبعيض
– اصل تضمين حقوق مدني و سياسي
– اصل نظارت همگاني
اصول كارآمدي و رويه اي
اصل منصفانه بودن انتخابات
– اصل شفافيت
– اصل پاسخگويي
– اصل دسترسي به اطلاعات
– اصل راي همگاني، عام و برابر
– اصل رقابتي بودن انتخابات
– اصل محض بودن راي
– اصل رقابتي بودن انتخابات
– اصل محض بودن راي
– اصل دوره اي بودن انتخابات
– اصل اختياري بودن انتخابات
– اصل اصيل بودن انتخابات
– اصل سلامت انتخابات
اصول تشكيلاتي و سازماني
– اصل تفكيك قوا
– اصل استقلال قضايي
– اصل كنترل قضاي
– اصل وجود نهادهاي مدني
– اصل وجود رسانه هاي آزاد و مستقل
– اصل وجود مديريت انتخاباتي مستقل و كارآمد
چهارچوب قانوني انتخابات در ايران
– قانون اساسي
– قانون انتخابات
– آيين نامه ها و بخش نامه ها
– دستورالعمل ها
– رويه ي قضايي
– اسناد و تعهدات بين المللي
– كدهاي رفتاري
انتخابات مجلس و حق حاكميت ملت
نظام انتخابتي مجلس شوراي اسلامي
بررسي انتقادي نظام انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي ايران
چكيده
منابع
انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بروز تحولاتی جدی و مهم نه تنها در داخل كشور
بلكه در منطقه و جهان شد و بسیاری از معادلات سیاستمداران جهان را برهم زد و
خواب ابرقدرتها را آشفته ساخت.
اینك در بهمن ماه كه سالگرد پیروزی
شكوهمند انقلاب اسلامی را در بطن خود دارد ضرورت بیان دستاوردهای بزرگ
انقلاب اسلامی برای تقویت اعتماد به نفس ملی در مواجهه با خطرات و چالشهای
فراروی انقلاب طی سنوات گذشته بدون اتكا و اعتماد به قدرتهای بیگانه ضروری
است.
در این گزارش تلاش شده است با نگاهی اجمالی به وضعیت معیشتی
اقتصادی و اجتماعی كشور قبل از انقلاب اسلامی و مقایسه آن با بعد از
انقلاب، میزان رشد در هر زمینه با تكیه بر آمار و ارقام مستند موجود در
سالنامه آماری ۱۳۸۲ سال انتشار یافته از سوی «سازمان مدیریت و برنامه ریزی
كشور» بیان شود.
انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بروز تحولاتی جدی و مهم نه
تنها در داخل كشور بلكه در منطقه و جهان شد و بسیاری از معادلات
سیاستمداران جهان را برهم زد و خواب ابرقدرتها را آشفته ساخت.
از این
رو تلاش برای از هم پاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان
متعدد آن به سرعت آغاز شد، هرچند كه همه این تلاشها ناكام ماند و ملت بزرگ و
سلحشور ایران اسلامی باسلاح ایمان، وحدت و همدلی تحت رهبری مدبرانه رهبر
كبیر انقلاب امام خمینی(ره) توانست موانع و مشكلات را از پیش روی بردارد و
سرافراز و استوار به پیش رود.
امروز نظام جمهوری اسلامی ایران پس از
استقرار و طی حیات بیش از یك ربع قرن خود به رغم محدودیت ها، تحریم ها،
فشارهای خارجی و سیاست مشغول سازی ایران به درگیریهای داخلی و تجزیه طلبانه
توسط غرب و به ویژه آمریكا تحمیل جنگ هشت ساله به ایران با هدف واژگونی
نظام نوپای اسلامی ایران و تضعیف توانمندیهای آن ازطریق استحاله و انزوای
ایران و… توانست استوار و سترگ برجای بماند و خدمات ارزشمندی به ملت
نستوه ایران ارائه دهد.
دانلود فایل”تحقيق بازخوانی دستاوردهای ۲۸ ساله انقلاب اسلامی”
انديشمندان ديدگاههاي متفاوتي درباره جنگ رواني (Psychological Warfare) دارند و به همين دليل ارايه يك تعريف مشخص و يا يك حد معين براي اين جنگ كار سادهاي نيست.
برخي معناي جنگ رواني را به فعاليتهايي كه به طور مشخص در قلمرو صلاحيت نيروهاي مسلح قرار دارد، محدود ميكنند و بنابراين آن را تلاشي ميدانند كه بر تبليغ براي مخاطبان خاص و پشتيباني از مأموريتهاي نظامي (Millitary Mission) معين، متمركز است، پل لاينبرگر (Paul Linberger) در كتاب معروف خود به نام جنگ رواني كه در سال 1954 به چاپ رسيد، جنگ رواني را در معناي محدود آن تعريف ميكند. وي بر اين باور است كه جنگ رواني استفاده از تبليغات بر ضد دشمن، همراه با اقدامات عملي است كه داراي ماهيت نظامي، اقتصادي يا سياسي باشد .
برخي ديگر بر اين باورند كه جنگ رواني عبارت از مجموعه اقدامات يك كشور براي اثرگذاري و نفوذ بر عقايد و رفتار دولتها و مردم خارجي در جهت مطلوب است كه با ابزارهايي غير از ابزار نظامي، سياسي و اقتصادي صورت ميگيرد. طرفداران اين نگرش، اغلب بر اين باورند كه تبليغات، جز اصلي و اساسي جنگ رواني است اما تمام آن را شامل نميشود .ديويد آيزنهاور (David Eisenhower) در سخنراني معروف خود براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در هشتم اكتبر 1952، در سانفرانسيسكو گفته است:
«جنگ رواني يعني نبرد و نزاعي براي دستيابي به افكار مردم و اراده آنها».
بر اين اساس، سياست خارجي آمريكا بايد به گونهاي تنظيم شود كه با استراتژي واحد و منسجم جنگ سرد هماهنگ باشد. لازم است در اين جنگ سرد و در ضمير و عزم خويش، جوياي فرصتي باشيم كه بدون خسارتهاي جاني در نبرد … به پيروزي برسيم.
وي جنگ رواني را مساوي با جنگ سرد به كار برده است كه در زمان خود، از جمله مسايل بسيار مهم آمريكا بوده است . برخي ديگر جنگ رواني را عمليات از پيش طراحي شده براي ارايه اطلاعات گزينش شده (Selected Information) به مخاطبان و تحت تأثير قرار دادن احساسات، افكار و دلايل منطقي آنان ميدانند.در دو دهه پس از جنگ جهاني دوم، دكترينهاي جنگ رواني (در مورد ماهيت، كاربرد و نقش آن در روابط بينالمللي مدرن) در آمريكا و اروپا، به سوي اجماع نظر حركت كردند.
بدين ترتيب، صاحبنظران پذيرفتند كه مفهوم اساسي جنگ رواني عبارت از دستكاري عقايد از طريق به كارگيري يك يا چند رسانه ارتباطي و به بيان ديگر، ناتوان كردن دشمن براي عمل و عكسالعمل است.