روان شناسی

پاورپوینت روان شناسی مرضی کودک

دانلود پاورپوینت با موضوع روان شناسی مرضی کودک،
در قالب ppt و در 323 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
تعریف و مفهوم بهنجاری و نابهنجاری کودک

فصل دوم:
تفاوت اختلال های روانی کودکان و بزرگسالان

فصل سوم:
طبقه بندی اختلال های روانی کودکان

فصل چهارم:
اختلال های یادگیری

فصل پنجم:
اختلال های ارتباطی

فصل ششم:
پسیکوزهای کودکی

فصل هفتم:
سبب شناسی اوتیسم

فصل هشتم:
اختلال نافذ مربوط به رشد اوایل کودکی

فصل نهم:
نظریه های مختلف درباره اختلال های پسیکوتیکی کودکان

فصل دهم:
اختلال کمبود توجه (بیش فعالی)

فصل یازدهم:
اختلال های تغذیه و خوردن خردسالی و اوایل کودکی

فصل دوازدهم:
اختلال های هیجانی

فصل سیزدهم:
ادامه اختلال های اضطرابی

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت روان شناسی مرضی کودک”

2019-07-18 12:29:22

روان شناسی

پاورپوینت کودک آزاری

دانلود پاورپوینت با موضوع کودک آزاری،
در قالب ppt و در 46 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

کودک آزاری
بدرفتاری با کودکان معمولاً در چهار حوزه مورد بررسی قرار می گیرد
کودک آزاری جسمی
کودک آزاری عاطفی
کودک آزاری جنسی
غفلت
بهره کشی اقتصادی
بدرفتاری آموزشی
آسیب شناسی
الگوی روان پزشکی
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت کودک آزاری”

2019-07-16 21:39:26

روان شناسی

پاورپوینت اختلال افسردگی

دانلود پاورپوینت با موضوع اختلال افسردگی،
در قالب ppt و در 54 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

اختلالات خلقی
اختلال افسردگی اساسی (افسردگی یک قطبی)
مشکلات افراد افسرده 
شیوع شناسی
اختلال افسرده خویی
افسردگی مضاعف
علل افسردگی (درون زاد و افسردگی برون زاد)
سبب شناسی افسردگی اساس
عوامل ژنتیک
مکانیسم های زیست شناختی
عوامل اجتماعی- فرهنگی
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت اختلال افسردگی”

2019-07-16 13:15:27

روان شناسی

تحقیق بررسي و مقايسه اختلال شخصيت ضداجتماعي بين افراد معتاد و غيرمعتاد

دانلود تحقیق با موضوع بررسي و مقايسه اختلال شخصيت ضداجتماعي بين افراد معتاد و غيرمعتاد،
در قالب word و در 110 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
کلیات
مقدمه
بیان مساله
اهميت و ضرورت تحقيق
اهداف تحقیق
هدف کلی
اهداف ویژه
سوالات
فرضیات
تعريف اصطلاحات
تعاريف نظري
تعاریف عملیاتی
پيشينه پژوهش
تاريخچه مواد مخدر در جهان
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي و مقايسه اختلال شخصيت ضداجتماعي بين افراد معتاد و غيرمعتاد”

2019-07-16 12:07:55

روان شناسی

تحقیق بررسي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت در بين دانش آموزان متوسطه نظري

دانلود تحقیق با موضوع بررسي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت در بين دانش آموزان متوسطه نظری،
در قالب word و در 120 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: کلیات پژوهش
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه‌های تحقیق
متغیرها
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها
الف) تعاریف نظری
ب) تعاریف عملیاتی


فصل دوم: پیشینه تحقیق
پیشینه موضوع پژوهش در ایران     
پیشینه موضوع پژوهش در جهان    
مبانی نظری تحقیق   
تعریف هیجان    
تعریف هوش    
ریشه‌های تاریخی هوش هیجانی    
هوش هیجانی و بهره هوشی    
آموزش هوش هیجانی    
آیا می‌توان هوش هیجانی را آموخت و آموزش داد    
برنامه‌های آموزشی که مستقیماً درمورد هوش هیجانی می‌باشند
رشد تنظیم هیجانی    
عوامل موثر در قابلیت هیجانی    
نقش خود   
مهارت های قابلیت هیجانی    
هوش هیجانی در محیط کار    
هوش هیجانی وتفکر انتقادی    
تمایز بین احساسات سازنده ومخری    
استفاده از عواطف برای تعیین اهداف    
طبقه بندی هیجانی    
انگیزش و هیجان    
ترس هیجان    
دلیل اهمیت عواطف چیست    
چگونگی شکل گیری هوش هیجانی    
انواع هوش    
مدل های هوش هیجانی    
ویژگی‌های آزمون هوش هیجانی    
آزمونی Eqi    
زمینه های تاریخی هوش هیجانی    
نظریه سالوی    
هوش هیجانی وهوش بهر بالا   
خلاقیت چیست    
تعریف خلاقیت    
مراحل خلاقیت    
نظریه های خلاقیت    
رویکرد تداعی گری و رفتار گرایی    
رویکرد شناختی    
رویکرد روان کاوی    
رویکرد انسان گرایی    
رویکرد روان سنجی    
ویژگی‌های افراد خلاق    
موانع خلاقیت    
موانع خلاقیت در مدرسه    
محیط کلاسی مناسب برای پرورش خلاقیت    
نقش معلم درپرورش خلاقیت دانش آموزان    

فصل سوم‌: روش‌شناسی تحقیق
مقدمه    
روش تحقیق    
جامعه آماری    
نمونه و روش نمونه گیری    
ابزار جمع آوری اطلاعات    
الف: آزمون هوش هیجانی بار-آن (Bar-on)   
ب: آزمون خلاقیت عابدی    
روش آزمون خلاقیت عابدی    
چگونگی اجرای تحقیق    
شیوه نمره گذاری ابزار اندازه‌گیری خلاقیت    
روش آماری    
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها    

فصل چهارم: تحلیل یافته‌های پژوهش
مقدمه
شاخص‌های آماری مربوط به کل آزمودنی‌ها   
نمودار هوش هیجانی    
نمودار خلاقیت    
آزمون فرضیه اصلی    
نمایش گرافیکی همبستگی هوش هیجانی با خلاقیت    
نتایج آزمون همبستگی    
آزمون فرضیه های فرعی    
یافته‌های مربوط به مقایسه میانگین نمرات هوش هیجانی دختران و پسران    
یافته‌های مربوط به مقایسه میانگین نمرات هوش هیجانی رشته‌های علوم انسانی با ریاضی وتجربی    
یافته‌های مربوط به مقایسه میانگین نمرات خلاقیت  رشته‌های علوم انسانی با ریاضی و تجربی       
یافته‌های مربوط به میانگین هوش هیجانی دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم    
یافته های مربوط به میانگین خلاقیت دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم   
همبستگی بین خلاقیت و هوش هیجانی دختران( جدول ۴-۴)     
همبستگی بین خلاقیت و هوش هیجانی پسران ( جدول ۵-۴)    
همبستگی بین خلاقیت و هوش هیجانی دانش آموزان پایه اول دبیرستان (جدول  ۶-۴)    
همبستگی بین خلاقیت و هوش هیجانی دانش آموزان پایه دوم وسوم ( جدول ۷-۴)    
همبستگی بین خلاقیت و هوش هیجانی دانش آموزان گروه تجربی وریاضی ( جدول ۸-۴)    
همبستگی بین خلاقیت و هوش هیجانی دانش آموزان گروه علوم انسانی ( جدول ۹-۴)    

فصل پنجم: نتیجه‌گیری
مقدمه    
پیشنهادات
الف : پیشنهادات مبتی بر فرضیه های بررسی شده    
ب: پیشنهادات برای تحقیقات بعدی    
ج: پیشنهادات جانبی    
محدودیتها    
منابع فارسی    
منابع انگلیسی    
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت در بين دانش آموزان متوسطه نظري”

2019-07-16 09:37:45

روان شناسی

پاورپوینت تئوری انتخاب و کاربست های آن

دانلود پاورپوینت با موضوع تئوری انتخاب و کاربست های آن،
در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

کاربست های تئوری، انتخاب و واقعیت درمانی
تئوری انتخاب
سه باور نادرست روان شناسی کنترل بیرونی
سه موقعیت کنترل گری
آسیب های کنترل گری
وقتی فرد نتواند احساس عشق و تعلق کند
پیامدهای رابطه ناخشنود
ده اصل بدیهی در تئوری انتخاب
هفت عادت مخرب روابط انسانی
هفت عادت سازنده که باید جایگزین عادات مخرب سازیم
و …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تئوری انتخاب و کاربست های آن”

2019-07-16 08:18:12

روان شناسی

گزارش کار آزمایش دقت مسیر

دانلود گزارش کار آزمایش دقت مسیر،
در قالب word و در 3 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

هدف آزمایش
مقدمه
وسایل لازم
روش کار
مشخصات آزمودنی
تحلیل نتایج


بخشی از متن گزارش کار:
یک زاویه فلزی که به چند صورت درجه بندی شده است و به نام لرزش سنج ر پیرون نیز شناخته می شود. راس زاویه، زنگ اخبار، منبع انرژی، فلم فلزی و یک پایه فلزی به هم وصل شده اند، به طوری که تماس قلم با دیواره های زاویه موجب برقراری جریان الکتریکی و به صدا در آمدن زنگ شود.
دانلود فایل

دانلود فایل”گزارش کار آزمایش دقت مسیر”

2019-07-16 05:36:22

روان شناسی

تحقيق خجالت و كم رويي

مقدمه
آسوده بودن … خجالتی نبودن! میلیونها انسان ها در این رویا به سر می‌برند و توانای انجام امور بدون شرمساری؛ به گونه ای که مدام رفتار خود را تعدیل نکنیم و احساس ننمائیم که دیگران همواره مراقبمان هستند. با نهراسیدن از سوء قضاوت  دیگران احساس حقارت نکردن و خود را شکست خورده ندانستن … آری اینهمه رویای شگفت انگیزی است. شرمساری همواره ناشی از عدم توانائی در کنارآمدن با اجتماع خانواده و زندگی حرفه‌ای است.
این مسئله کاملاً قابل درک است، زیرا یک شخص خجول از تطبیق خود با شرایطی که برای او خطرناک می نماید، ناتوان است. بدبختانه فروانند مردمان خجولی که می پندارند درد ایشان درمان ناپذیر  است. گاه حتی بر این مسئله قاطعانه اعتقاد پیدا می کنند. ممکن است به کرات به ایشان چنین گفته شده باشد، حتی ممکن است به ایشان پند داده باشند که برای رفع این نتیجه از نیروی اراده استفاده کنند که البته بی فایده بوده است. اگر فرد فعالی را به راه رفتن ترغیب کنید، بدیهی است که به راه خواهد افتاد. لیکن اگر دزد معمولی را به راه رفتن تشویق کنید، تنها چندگامی به پیش خواهد رفت و آنگاه نفس بریده و مایوس برزمین خواهد نشست.
پس باید شیوه‌های دیگری پیدا کرد. پیش از همه، باید بدانیم خجالت چیست و از کجا سرچشمه می‌گیرد. باید دریافت که چه چیزهایی انسان را از رشد طبیعی خود بازمی دارد. باید دقیقاً بفهمیم که در تعلیم و تربیت و پرورش مذهبی و حیاتی جنسی فرد چه چیزهایی موجود بوده که ایجاد ترمز کرده است. یک فرد خجول باید بیاموزد که خود را تجزیه و تحلیل کند و  دلایل شرمساری اش را بجوید. اگر وی ریشه های آن را بیابد، در واقع خود را در مبارزه با آن به خوبی مسلح نموده است و دیگر در مقابل این دشمن پنهان خود را دربند نمی بیند. آن را به درستی شناسایی می کند و از زندگی خود ریشه کن می سازد. همه کس مشتاق آن است که به حالتی از تعادل مطلوب دست یابد و با دنیا در صلح و آشتی بسربرد، زیرا تمیز می دهد که تعادل و آرامش از امور بدیهی و طبیعی زندگی است. اما شخص خجول زندگی را انکار می کند، چرا که می ترسد. او زندگی را انکار می کند، چون همواره در حالت اضطراب آلودی که ساخته است، غوطه ور است، از عهده هیچ کاری برنمی آید، جز انداختن تقصیر همه چیزها برگردن بخت بد یا شرایط نامطلوب.
آیا به هدر رفتن قابلیت های عظیم مدام خجول به رغم تمام هوش و زکاوتی که ممکن است دارا باشد، تاثیرانگیز نیست؟ زندگی به پیش می رود، اما افراد خجول گیج و مبهوت برجای می مانند و با این باور که موفقیت و شکست هایشان اجتناب پذیر است، خود را تمام شده می پندارند. گذشته از این آنچه آنان را به چنین نتیجه گیری ناخوشایندی رهنمون می شود، عدم درک دیگران از حالات روحی آنان است که غالباً با آن روبرو می شوند. تمام انسان ها طالب آرامش خیالند و تمام انسان ها در جستجوی شادی اند. هدف این کتاب نشان دادن راه رهایی به آنان است که در اسارت قیود شرمساری گرفتار آمده اند.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق خجالت و كم رويي”

2019-07-15 23:18:35

روان شناسی

پاورپوینت درمان شناختی رفتاری

دانلود پاورپوینت با موضوع درمان شناختی رفتاری،
در قالب ppt و در 195 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

روان درماني
درمان شناختي رفتاري؟
تئوري يادگيري اجتماعي زيرساخت درمان شناختي رفتاري
فوائد درمان شناختي رفتاري
درمان شناختي رفتاري
مفاهيم مهم در درمان شناختي رفتاري
زيرساخت درمان شناختي رفتاري
شرطي سازي كلاسيك
كاربرد شرطي سازي كلاسيك در درمان شناختي رفتاري
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت درمان شناختی رفتاری”

2019-07-15 16:45:36

روان شناسی

تحقيق تعريف و موضوع روانشناسي پرورشي

روانشناسي پرورشي شاخه اي از علم روانشناسي است كه هدف آن كمك به پرورشكاران در برخورد درست با مسائل پرورشي است. روانشناسي يكي از شاخه هاي علوم تجربي است كه مانند ديگر اعضاي خانواده علوم تجربي يافته هايش را از راه مشاهده كسب مي كند. روانشناسي را به عنوان علم مطالعه رفتار و فرآيندهاي شناختي و ذهني زيربناي رفتار تعريف كرده اند.
پرورش به جريان يا فرآيندي منظم و مستمر گفته مي شود كه هدف آن هدايت رشد جسماني و رواني، يا به طور كلي هدايت رشد همه جانبه شخصيت پرورش يابندگان در جهت كسب و درك معارف بشري و هنجارهاي مورد پذيرش جامعه و نيز كمك به شكوفا شدن استعدادهاي آنان است. كارآموزي به دوره هاي كوتاه مدت با هدف ايجاد و گسترش مهارتهاي خاص گفته مي شود. بنابراين ، در قياس با پرورش كه هدفهاي بسيار كلي و جامع دارد، هدفهاي كارآموزي جزيي تر و دقيق ترند.
آموزش به فعاليتهايي گفته مي شود كه به منظور آسان كردن يادگيري از سوي آموزگار يا معلم طرح ريزي مي شود و بين آموزگار و يك يا چند يادگيرنده به صورت كنش متقابل جريان مي يابد.
يادگيري فرآيند ايجاد تغيير نسبتاً پايدار در رفتار يا توان رفتاري است كه از تجربه ناشي مي شود و نمي توان آن را به حالتهاي موقتي بدن مانند آنچه بر اثر بيماري، خستگي، يا داروها ايجاد مي شود نسبت داد. در مقايسه تعريفهاي آموزش و يادگيري با يكديگر مي توان اين گونه نتيجه گرفت كه يادگيري هدف و آموزش وسيله رسيدن به اين هدف است.
در جديدترين تعريف روانشناسي پرورشي و تعريفي كه بيشتر از بقيه مورد پذيرش صاحب نظران قرار گرفته است روانشناسي پرورشي يكي از شاخه هاي مستقل علم روانشناسي به حساب آمده كه داراي روشها و نظريه هاي خاص خودش است. موضوعات اصلي روانشناسي پرورشي يادگيري آموزشگاهي و آموزش هستند.
الگوي عمومي آموزش معرف فعاليتهاي اصلي معلم در تداركات و كاربست فعاليتهاي آموزشي است. اين الگو شامل چهار مرحله زير است:

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق تعريف و موضوع روانشناسي پرورشي”

2019-07-15 16:10:25