برنامه ریزی

تحقیق برنامه ریزی توسعه و انواع آن

دانلود تحقیق با موضوع برنامه ریزی توسعه و انواع آن،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
برنامه ریزی
توسعه
ارتباط میان برنامه‌ ریزی آموزشی، برنامه‌ ریزی درسی و برنامه‌ ریزی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی
برنامه ریزی توسعه
انواع برنامه ریزی توسعه
فرآیند برنامه ریزی توسعه
پنج مرحله برنامه‌ ریزی توسعه عبارت اند از
برنامه ریزی و شاخص توسعه آموزش و پرورش
چالش‌ های توسعه و پیشرفت
راهکارهای استفاده از برنامه‌ ریزی آموزشی برای توسعه در نظام آموزشی
مراجع
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق برنامه ریزی توسعه و انواع آن”

برنامه ریزی

تحقیق برنامه ریزی نیمه معین (SDP)

دانلود تحقیق با موضوع برنامه ریزی نیمه معین (SDP)،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
 
مقدمه    
مروری کوتاه بر برنامه ریزی خطی       
نکاتی پیرامون ماتریس ها و مخروط های نیمه معین          
برنامه ریزی نیمه معین        
دوگان مسأله SDP  
خواص کلیدی مسائل برنامه ریزی خطی که به برنامه ریزی نیمه معین گسترش نمی یابند  
SDP در بهینه سازی تر کیبیاتی          
بیان SDP Relaxation از مسأله برش یالی ماکسیمم       
منابع و مراجع


چکیده تحقیق:
نظر به آن که در دهه اخیر بسیاری از مسائل بهینه سازی با استفاده از روش کارآمد برنامه ریزی نیمه معین (SDP) حل می شوند، بر آن هستیم تا گزارشی از مفاهیم مقدماتی آن را ارائه کنیم. در این مجموعه سعی شده است تا عناوین اصلی مسأله برنامه ریزی خطی نیمه معین به بحث گذاشته شود.
در آغاز ساختمان و مفاهیم کلیدی مساله برنامه ریزی خطی (LP) بازنگری شده و سپس مسأله برنامه ریزی نیمه معین معرفی شده است. این عمل در ابتدای متن گزارش، به دلیل وجوه اشتراک بسیار زیاد این دو مسأله، خواننده را برای مطالعه برنامه ریزی نیمه معین آماده می کند. هم چنین در قسمت ابتدایی متن، مروری اجمالی بر روابط موجود میان ماتریس ها، بردارها و فضاهای اقلیدسی شده است. (به راستی از آن جایی که جبر خطی جز لاینفک  مفاهیم موجود در علم تحقیق در عملیات است، تسلط بر آن رمز موفقیت در مطالعه این شاخه نوپای ریاضی می باشد).

پس از معرفی مسأله برنامه ریزی نیمه معین، با ارائه  مثال هایی، کاربرد این مسأله را در حل مسائل بهینه سازی شرح داده ایم و نیز در قسمتی از آن با بیان مسأله برنامه ریزی خطی به عنوان حالت خاصی از مسأله برنامه ریزی نیمه معین، عمومیت و سیطره آن بر مسأله برنامه ریزی خطی (LP) بیش از پیش برای خواننده مشخص و معین شده است.

در ادامه به معرفی مسأله دوگان، مسأله برنامه ریزی خطی نیمه معین و روابط میان جواب های این دو مسأله به تفصیل پرداخته ایم. نکته جالب در این بخش، شباهت های بسیار زیاد این روابط با قضایای ضعیف و قوی دوگانی مطرح شده در مسأله برنامه ریزی خطی می باشد.

در پایان گزارش به  بررسی مسأله ای جالب و خواندنی در نظریه گراف اقدام شده است که شاید این مثال بار دیگر ارتباط تنگاتنگ شاخه های متفاوت ریاضی با یکدیگر را به اثبات برساند.

به دلیل آن که مسأله برنامه ریزی نیمه معین را نمی توان به وسیله روش هایی مشابه روش سیمپلکس حل کرد و بیشتر از روش های نقطه درونی در حل آن استفاده می شود که همانا برای مطالعه آن ها  نیاز به دانستن مطالبی فراتر از سرفصل های ارائه شده در دوره کارشناسی ریاضی است، از ذکر آن ها در این گزارش خودداری شده است. در قسمت پایانی متن منابع استفاده شده در این پروژه که عموماً مقالاتی مرتبط از سایت های دانشگاه های معتبر جهان می باشد، ذکر شده اند.
امید است مطالب این گزارش بتواند تا حدی بازگوی کاربردهای بی شمار مسأله برنامه ریزی نیمه معین باشند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق برنامه ریزی نیمه معین (SDP)”

برنامه ریزی

تحقیق برنامه‌ ريزي توليد و مونتاژ در شركت هپكو و بررسي مشكلات آن

دانلود تحقیق در مورد برنامه‌ ريزي توليد و مونتاژ در شركت هپكو و بررسي مشكلات آن،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تعریف موضوع
بيان مسأله
فرضیات
مروري بر MRP در هپكو
برنامه تفصیلی تولید
ليست مواد (BOM)
فرآیند برنامه ریزی
تعيين ميزان سفارش ساخت يا خريد
و …


بخشی از متن تحقیق:
تعريف موضوع:
موضوع اين تحقيق در رابطه با بررسي عوامل عدم تحقق برنامه توليد در شركت هپكو و راه هاي بهبود آن مي‌باشد.

برنامه توليد كه پس از بررسي‌هاي تقاضاي فروش و نياز جامعه از طريق واحد فروش صورت مي‌گيرد، به واحد برنامه‌ريزي مونتاژ ارسال مي‌شود و پس از آن اين واحد برنامه توليد در دوره‌هاي چندماهه و يكساله تدوين مي‌كند. اين وظيفه مهم به عهده برنامه‌ريزي مونتاژ مي‌باشد كه بايد تطعات و اسناد را به موقع در اختيار خطوط مونتاژ قرار دهد.

به عنوان مثال شركت هپكو در سال 84 قرار است كه انواع مختلفي از محصولات راهسازي را توليد و مونتاژ كند (جدول ضمائم) مثلاً از محصول HC100B كه غلطك كمرشكن ويبره مي‌باشد قرار است 320 دستگاه را توليد نمايد. واحد برنامه‌ريزي مونتاژ وظيفه دارد كليه مواد و قطعات و پروسه توليدي محصول مورد نظر را تأمين آن، آن را خريداري و به اداره دريافت و ترخيص كالا تحول نموده و اداره دريافت كالا پس از بررسي‌هاي لازم و كنترل‌هاي لازم توسط كنتري كيفيت، اين واحد، توسط واحد متريال هندلينك قطعات را به خطوط مونتاژ ارسال مي‌كند.

شارژ كه به معني تأمين و فرستادن مواد اوليه و قطعات و پروسه‌هاي توليد مي‌باشد، نقش به سزايي در فرآيند توليد دارا مي‌باشد. به اين معني كه تأمين و شارژ به موقع قطعات، باعث تكميل شدن محصولات در موقع مقرر مي‌باشد. در حال حاضر مشكل عمده در سطح شركت هپكو، همين مشكل عدم شارژ به موقع عطعات تشكيل دهنده مخصولات مي‌باشد.

بيان مسأله:
با توجه به اينكه بروز تأخير در شارژ محصولات منجر به تأثيرات منفي در روند فعاليت‌هاي شركت در زمان حال  و آينده آن مي‌گردد و از آن جايي كه يكي از اهداف مهم شركت‌ها رضايت مشتريان مي‌باشد، اين مسأله نقش بسزايي در اعتبار و سهم بازار شركت دارد.

شركت‌هايي در اين راستا موفق خواهند بود كه با داشتن يك سيستم مدرن و كارامد بتواند به موقع تطعات را تأمين كند و بر روي خطوط توليدي ارسال كند و محصولات توليدي خود را به موقع تكميل كند و به دست مشتري برساند. بنابراين موضوع تحقيق به احاظ مكاني و زماني از اهميت بسزايي برخوردار است و به عنوان يك مسأله قابل طرح است و به همين احاظ قابليت تحقيق و بررسي دارد.

و در واقع اين مطلب كه چه عللي زمينه عدم تحقق برنامه توليد محصولات شركت هپكو را فراهم آورده است، به عنوان يك مسأله مطرح و محور اصلي تحقيق را شامل مي‌گردد…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق برنامه‌ ريزي توليد و مونتاژ در شركت هپكو و بررسي مشكلات آن”

برنامه ریزی

پاورپوینت اصول برنامه ريزي

دانلود پاورپوینت با موضوع اصول برنامه ريزي،
در قالب ppt و در 50 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعاریف و مفاهیم
برنامه‌ریزی و کنترل
برنامه‌ریزی استراتژیک
برنامه‌ریزی عملیاتی
تکنیک‌های برنامه‌ریزی
بودجه و تخصیص منابع
قیمت تمام شده و بودجه‌ریزی عملیاتی
فهرست منابع مورد استفاده


بخشی از متن پاورپوینت:
تعریف برنامه‌ریزی:
برنامه‌ریزی عبارت از یک سلسله عملیات منظم، سیستماتیک و مرتبط با یکدیگر بوده که به منظور دست‌یابی به یکسری اهداف معین و مشخص توسط یک نهاد، سازمان و یا دولت برای یک مدت معین انجام می‌گیرد.

دلایل ضرورت برنامه‌ریزی:
1- تصحیح‌کننده رفتار بازار
2- رفتار عقلایی و افزایش کارایی
3- محدودیت منابع

انواع برنامه‌ریزی:
1- از نظر زمانی (کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت)
2- از نظر مکانی (کلان، بخشی، منطقه‌ای)
3- از نظر حوزه عملکرد (اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی)

و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت اصول برنامه ريزي”

برنامه ریزی

پاورپوینت سیاست گذاری اشتغال و کار

دانلود پاورپوینت با موضوع سیاست گذاری اشتغال و کار،
در قالب ppt و در 40 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه و کلیات
اهمیت اشتغال
اصول 177 گانه قانون اساسی
سیاست گذاری در اشتغال
برنامه پنجم و ششم توسعه
منابع

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت سیاست گذاری اشتغال و کار”

برنامه ریزی

پاورپوینت بررسی محل کار (WPR)

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی محل کار (WPR)،
در قالب ppt و در 9 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعریف بررسی محل کار
هدف از بررسی محل کار
اصول و معیارهای بررسی و تخصیص فیزیکی فضای کار
مراحل بررسی محل کار

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت بررسی محل کار (WPR)”

برنامه ریزی

تحقیق معرفی JIT

دانلود پایان نامه در مورد معرفی JIT،
در قالب word و در 106 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: معرفی JIT
تاریخچه و تکامل تولید بهنگام
تعریف نظام بهنگام
نظام بهنگام در یک نگاه
مبانی تولید بهنگام
اجزای تولید بهنگام
اهداف تولید بهنگام
مزایا و محدودیت‌های JIT
منطق اجرای JIT
پیش‌نیازهای یک برنامه JIT
برنامه‌ریزی نظام تولید بهنگام

فصل دوم: اجرای برنامه JIT
مقدمه
1- ایجاد یک استراتژی اجرایی
2- یک برنامه عملیاتی برای اجرا
1-2-وقتی فعالیت‌های اجرای JIT تکمیل می‌شود
2-2-چگونه فعالیت‌های اجرایی JIT انجام می‌شود
3- سیستم‌های جمع‌آوری و سنجش داده‌ها
4- پروژه‌های آزمایشی (راهنما)
5- بحث در مورد مقاومت کارکنان و اتحادیه‌ها
1-5- مقاومت کارکنان
2-5- اتحادیه ها
6- فرایند اجرای JIT

فصل سوم: کنترل JIT
کنترل تولید در نظام بهنگام
سیستم کانبان
وظایف کانبان
تولید یکنواخت
کاهش زمان عملیات و زمان چرخه
اجرای سیستم کانبان
وظایف کانبان
انواع جریان مواد
گردش کانبان
وسعت عمل کانبان

فصل چهارم: ابداع کننده JIT / شرکت تویوتا
شرکت تویوتا
مقدمه
تاریخچه
سیستم تولید تویوتا (TPS)
تولید بهنگام (JIT)
کانبان
JIDOKA
فلسفه و چشم‌انداز تویوتا
فرهنگ سازمانی و ارزش‌ها
آینده
تشریح مفاهیم
واژه‌نامه انگلیسی- فارسی
فهرست منابع


بخشی از متن پایان نامه:
معرفی JIT:
تاریخچه و تکامل تولید بهنگام:
 JIT یک فلسفه مدیریت ژاپنی است که از اوایل دهه 1970 در بسیاری از مؤسسات تولیدی ژاپن مورد استفاده قرار گرفت. این فلسفه اولین بار توسط «تائیچی اونو» در شرکت تویوتا به‌عنوان ابزاری برای برآورده ساختن خواسته مشتری با حداقل تأخیر معرفی و به کار گرفته شد. به همین دلیل تائیچی اونو اغلب پدر نظام بهنگام نامیده می‌شود. کارخانجات تویوتا اولین محلی بودند که نظام بهنگام در آن مطرح گردید. این نظام در بحران نفتی سال 1973 مورد حمایت وسیعی قرار گرفت و پس از آن توسط بسیاری سازمان‌های دیگر انتخاب گردید.

JIT در آغاز به عنوان روشی برای کاهش سطوح موجودی انبارهای ژاپنی مطرح بود. امروزه JIT به یک فلسفه مدیریتی شامل مجموعه‌ای از علوم و در اختیار گرفتن یک سری جامع از اصول و تکنیک‌های تولید گسترش یافته است. تولید بهنگام درصورتی‌که به شکل مناسب دریک سازمان به کار گرفته شود ظرفیت تقویت مزیت رقابتی سازمان را در بازار به شکل اساسی با کاهش اتلاف‌ها و بهبود کیفیت محصول و بهره‌وری تولید دارا خواهد بود…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق معرفی JIT”

برنامه ریزی

تحقیق برنامه‌ ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی

دانلود تحقیق با موضوع برنامه‌ ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی،
در قالب word و در 31 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مفهوم برنامه ريزي
تعریف برنامه‌ ریزی
مراحل برنامه‌ ریزی
اصول برنامه‌ ریزی
برنامه‌ریزی آموزشی چیست؟
اهمّیّت برنامه‌ ریزی آموزشی
برنامه‌ ریزی نیروی انسانی (man power planning)
تعریف و مفهوم توسعه انسانی
تعریف و مفهوم منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی
تعريف توسعه
تعريف توسعه انساني
تعريف توسعه پايدار
برنامه ريزي نيروي انساني،؛ پيشينه و ضرورت
نقش برنامه ريزي آموزشي در توسعه و تأمين نيروي انساني
رويکردي استراتژيک به فرايند برنامه‌ريزي آموزش
استراتژي آموزش
تدوين استراتژي برنامه‌هاي آموزشي
رويكردهاي استراتژيك در برنامه ريزي آموزشي
استراتژي‌هاي سازماني و ساختار برنامه ريزي آموزشی
فرايند پيشنهادي آموزش
مزاياي برنامه ريزي استراتژيك آموزش
نتيجه گيري
فهرست منابع


چکیده تحقیق:
به طور عمده دو دليل اساسي براي رويکرد استراتژيک به برنامه ريزي آموزشي براساس نيازهاي واقعي كاركنان وجود دارد: اولين دليل آن است كه تغييرات فناوري، فشار شديدي بر سازمان و مديريت آن وارد مي كند به گونه اي كه پرداختن به آنها نياز به كاركناني با انواع خاصي از مهارتها و توانمنديهاي خاص را ايجاب مي كند. به طور مثال تصور حركت به سوي نانو فناوري و جايگزيني فناوري‌هاي نرم افزاري به جاي فناوري‌هاي سخت افزاري، نكات قابل توجهي را براي انواع مهارتهاي مورد نياز نيروي كار فعلي و كاركناني كه طي چند سال آينده وارد سازمان مي‌شوند را در بر دارد. ديگر آنكه قابليت جايگزيني مهارتهاي مختلف و تقاضاي نسبي متغير براي يادگيري و بازآموزي مهارتهاي فعلي، جنبه‌هاي تحريك كننده‌اي از هر برنامه آموزشي در حال رشد است كه مي‌بايست به جاي برنامه‌هاي ثابت آموزشي به عنوان نقطه آغاز برنامه‌ريزي استراتژيک آموزش و تلفيق آموزش با استراتژي سازماني به حساب آيد. به استناد مشاهدات صورت پذيرفته، در شرايط فعلي، مديران سازماني دچار يك اشتباه منطقي شده‌اند و نياز به نيروي انساني با كيفيت بالا را ضرورتاً مترادف با تقاضاي موثر اقتصادي فرض كرده‌اند. به گونه اي كه بر اين باورند كه تقاضا براي مهارت ها را مي توان به طرق مختلف و با كمترين هزينه تامين كرد به نحوي كه هيچگونه فشاري بر سازمان وارد نشود، به اعتقاد آنان هنگامي كه يك راه بهينه براي پاسخ به نيازهاي آموزشي، تامين نيروي انساني مورد نياز با كمترين هزينه است، تنها يك راه منحصر به فرد آموزشي براي آن وجود ندارد. در تقابل با اين انديشه بايد گفت كه نوع برنامه ريزي هر چه باشد و واقعيت ها را مورد نظر قرار دهد يا ندهد لازم است كه استراتژي و خط مشي آموزشي مشخصي ارايه گردد. در برنامه ريزي استراتژيک آموزشي ابتدا بايد اهداف مشخص شوند. اين اهداف نه با فرافكني حاصل خواهند شد و نه با پيش‌بيني مترادف هستند.

براي دستيابي به اهداف تعيين شده لازم است كه پس از تشخيص اولويت ها، يك برنامه يا طرح اجرايي ارايه گردد. بنابراين، تشخيص اولويت ها، بعد از تعيين اهداف دومين گام مهم و ضروري براي ارايه يك خط مشي آموزشي است. در اين راه بايد انتخابي صورت گيرد كه خود جرياني مشكل است و برنامه‌ريزان خصوصاً در حيطه- آموزش- اغلب به اين نکته توجه نمي کنند كه انتخاب يك هدف انصرافي از هدفي ديگر را به‌دنبال مي آورد. براي تحليل بيشتر لازم است تا با رويکردي استراتژيک، اثرات برنامه ريزي آموزشي را که از اين پس با نام برنامه ريزي استراتژيک آموزش از آن ياد مي کنيم، بر توسعه ابعاد مختلف سازمان مورد توجه قرار دهيم. لازم به ذکر است که در اين مقاله فقط به تحليل نکات حائز اهميت دربرنامه ريزي استراتژيک آموزشي پرداخته خواهد شد و به تصميماتي كه بايد اتخاذ گردند، اشاره اي نخواهد گرديد، چرا كه اتخاذ تصميمات به شرايط ويژه هر سازمان بستگي دارد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق برنامه‌ ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی”

برنامه ریزی

تحقیق مدل برنامه ريزي CPM

دانلود تحقیق در مورد مدل برنامه ريزي CPM،
در قالب word و در 45 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در سال هاي دهه 1950، گروهي از دانشمندان علوم تحقيق در عمليات، به فكر ايجاد روش هاي كاملتري براي برنامه ريزي پروژه ها افتادند. اولين گروهي كه نتايج قابل قبولي را از كارهاي خود ارائه داد، وابسته به هيات مركزي توليد انرژي الكتريكي در انگليس بود. اين گروه تكنيكي را با عنوان طولاني ترين مسير غير قابل كاهش رويدادها، براي اجراي پروژه تعميرات اساسي يك نيروگاه برق ابداع نمود. اين روش كه بعدها بنام تكنيك ترتيب اصلي ناميده شد، در حد قابل قبولي كارا و مفيد بوده و داراي تشابه زيادي به روش هاي CMP وPERT  بود. ولي اين روش هرگز به صورت رسمي چاپ و منتشر نشد. تقريباً هم زمان با اين رويداد شركت توليدي دوپان يك گروه تحقيقاتي را مامور بررسي كاربردهاي روش هاي جديد مديريت در امور مهندسي شركت نمود. در سال 1957، مركز پژوهش هاي علمي شركت يوني واك به سرپرستي دكتر جان ماچ لي، براي ادامه اين تحقيقات به شركت دوپا پيوست و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مدل برنامه ريزي CPM”

برنامه ریزی

تحقیق برنامه ریزی

دانلود تحقیق در مورد برنامه ریزی،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
برنامه توسعه فردي، يك برنامه زمان‌بندي شده مكتوب براي برآورده شدن نيازهاي حرفه اي افراد در جهت رشد و توسعه آن هاست. در اين برنامه سعي مي گردد تا كاركنان با توجه به توانائي ها و قابليت هاي خود، در راستاي اهداف سازمان و شغل خويش توسعه يابند و بين نيازهاي توسعه فردي و وظايف شغلي خويش ارتباطي پويا برقرار كنند. برنامه ريزي توسعه فردي به عنوان يك ابزار كاربردي باعث رشد و ارتقاي دانش و مهارت كاركنان ازطريق مشاركت فعال سرپرستان و مديران مي شود كه مهم ترين ويژگي آن، تعامل دو سويه كاركنان و سرپرستان (مديران) است. 

در اين مقاله مفاهيم مربوط به برنامه توسعه فردي (ضرورت، تعريف، اهداف و مزايا) اشاره مي شود و در ادامه، فرآيند 6 مرحله اي از برنامه توسعه فردي (شناسايي اولويت هاي عملكرد، تعيين ارزيابي نيازهاي مهارتي و اهداف توسعه اي، شناسايي گزينه هاي توسعه و انتخاب فعاليت ها، در ميان گذاشتن اهداف توسعه با سرپرستان و بحث با آن ها پيرامون اهداف توسعه، اجرا ونظارت بر پيشرفت فرآيند)، به تفصيل تشريح مي گردد…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق برنامه ریزی”