گرافیک

تحقیق همه چیز درباره درودگری (ساخت اثاثيه چوبي)

دانلودتحقیق با موضوع همه چیز درباره درودگری،
در قالب word و در 106 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

مجله سنتي درودگري در آوريل 1988، هدف ارائه فرصت ساخت اثاثيه چوبي با
كيفيت توسط درودگران مبتدي آغاز به كار كرد. پس از گذشت سالها، ما هنوز
براي خوانندگان‌مان آخرين تكنيكهاي درودگري، ابزار آلات جديد آزمايشگاهي و
نگهداري آنها با درك اين مطلب كه آخرين پيشرفتها و ترقيها در دنياي درودگري
مي باشند را عرضه مي كنيم. افزون بر اين، هر ماه چهار نمونه زيباي پروژه
طراحي براي ساخت وجود دارد. مهمترين اين طراحيها براي اين سري از كتب
انتخاب شده اند.
توليد كنندگان و سازندگان مبلمان كه اين پروژه ها را
طراحي و خلق كرده اند، مدتهاي مديدي است كه با مجله درودگري سنتي همكاري
دارند. هم درودگري حرفه اي و هم مبتدي به خاطر طراحيهاي بي پايان و
كلاسيكشان، كار صنعتي با كيفيت عالي، تكنيكهاي ابتكاري و حداكثر توانايي
شرح چگونگي ساخت قطعات انتخاب شده اند. اين پروژه هاي موجود، با طرحهاي
مناسب و كاربردي مهارتهاي درودگري از مرحله مقدماتي تا پيشرفته و با جزئيات
ساخت به طور واضح، عكسها و نمودارهاي انفجاري رنگي بطور گام به گام، طراحي
مي شوند، آنها بخوبي قابل درك براي درودگران علاقه مند هستند. هنگام مبله
كردن خانه، باغچه ندرتا در ليست اولويتهاي اول قرار مي گيرد. در نتيجه، حتي
باغچه هاي بسيار زيبا نيز اغلب با ميز و صندلي پلاستيكي سفيد مزين مي شوند
كه پس از مدتي در اثر زمان زرد مي شوند و نياز به برپا كردن مانعي مقاوم
در برابر ضعيف ترين بادهاي تابستاني دارد. شما هرگز خواب استفاده از اين
ميز و صندلي پلاستيكي را در خانه تان نخواهيد ديد، پس چرا آنها در باغچه
منزلتان مي گذاريد؟
در اين كتاب با توجه به دوازده طرح باغچه موجود، ما
تلاش كرده ايم كه انواع مناظر بيرون باغچه را پوشش دهيم . براي باغبان، ما
ملزوماتي را به شرح زير در نظر گرفته‌ايم:
طبق چوبي، ميز تاشو براي
پرورش گياهان سبز و سه نوع از طرحهاي جاي پرورش گل و گياه. براي باغچه
بزرگتر، درودگران مي توانند با آلاچيق چوبي يا آلونك باغچه آزمون بزرگي از
مهارتهاي نجاري انجام دهند . براي كسانيكه استراحت كردن در باغچه را به
كاركردن در آن ترجيح مي دهند، ما مجموعه اي منتخب از نيمكتها، صندليها و
ميزها نظير ميز و صندلي سفري را ارائه داده ايم …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق همه چیز درباره درودگری (ساخت اثاثيه چوبي)”

گرافیک

تحقیق نگاهی دقیق بر کلاه پارسیان در دوره هخامنشی

دانلودتحقیق با موضوع کلاه پارسیان در دوره هخامنشی،
در قالب word و در 65 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

شناسايي كلاه‌هاي گوناگون اقوام مختلف تاريخي و باستاني، مبحثي است بسيار
شيرين و جالب زيرا در طي مطالعه آن، نكات سودمندي مطرح و روشن مي‌گردد كه
از ديده تاريخ پوشاك و تاريخ تمدن يك ملت بسيار مهم و ارزنده است و
اعتقادات، تشكيلات، ابتكارات و پيشرفتهاي آنان را در راه زندگاني نشان مي
دهد بدين منظور ما در اين شماره بخشي از تاريخ پوشاك پارسيان را كه همه از
روي مدارك محكم تاريخي و باستاني تهيه شده است منعكس مي كنيم و اميدواريم
بتوانيم در آينده نيز از اينگونه مباحث علمي و فني كه از تاريخ تمدن و
باستان شناسي ايران داراي اهميت بسيار مي باشد، بررسی کنیم.
تاريخ
استعمال كلاه و هرچه بدان ماند، به منظور پوشاندن و نگاهداري سر و صورت از
سوز سرما و گرما و حوادث طبيعي ديگر، به روزگاران بسيار كهن باز مي گردد، و
حتي مداركي موجود است كه نشان مي‌دهد، مردمان وحشي غارنشين نيز كلاه‌هايي
از پشم و پوست جانوران ساخته، بسر مي نهاده‌اند.
اقوام باستاني، گذشته
از اينكه از كلاه براي پوشاك استفاده مي‌كردند، از آن براي آرايش سر و صورت
و نمايش خصوصيات قومي و نژادي و مذهبي و صنفي نيز سود مي‌جستند، و از همان
زمانها، اين بخش از پوشاك آدمي، نسبت به ديگر بخشها، داراي ارج مخصوص و
فراواني بود و به آن با ديده ديگري مي‌نگريستند، چنانكه هنوز هم آثار اين
توجه در ميان بسياري از اقوام جهان بازمانده، و كلاه در نزد آنان احترام
مخصوصي دارد.
از زمانهاي بسيار قديم، نوه مخصوصي از كلاه فرمانروايان و
پادشاهان كه «تاج» ناميده ميشود، رمز و نشانه‌يي از قدرت و مقام و
افتخارات پوشيده آن بود و در ايران نيز از همان زمان باستان، تاج شاهان
داراي معناي خاصي بود بدينسان كه شكل افسر شاهنشاهان نماينده كره آسمان و
خورشيد، تابش و درخشش گوهر هاي گوناگون آن نشانه‌يي از آتش يعني سرچشمه
زندگاني جاوداني بشر بود.
جلوه و جمال تاج و چگونگي آن بيشتر با مقام
ديني سلطنت ارتباط داشت و هر يك از بخشها و اشكال و نقوش آن با عقايد مذهبي
آن زمان بستگي داشت و به همين علت است كه اغلب در ايران آن را بصورت كنوني
كره آسماني ساخته و علائمي از ماه و خورشيد و ستارگان و يا رموز مذهبي بر
آن نصب مي كردند. تاج كنگره دار شاهنشاهان هخامنشي نيز چنان كه خواهيم ديد
بصورت برج و باروي شهر يا كاخ و معبد ساخته مي شد و رمز و علامت قدت و
حكومت و شهرياري بود. موضوع بستگي تاج به امر سلطنت چنان است كه رفته رفته
خود شكل تاج و افسر، رمزي از براي مقام سلطنت و پادشاهي گرديد، براي نمايش
اين معني بكار ميرود …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نگاهی دقیق بر کلاه پارسیان در دوره هخامنشی”

گرافیک

تحقیق بررسی هنر مينيمال و هنر مفهومي

دانلود تحقیق با موضوع هنر مينيمال و هنر مفهومي،
در قالب word و در 68 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در خلال سال‌هاي دهه 1960، تحولات بنياديني در روند هنر مجسمه‌سازي معاصر
به وقوع پيوست. هم‌گام با ساخت مجسمه‌هاي پاپ توسط هنرمنداني چون كلاس
اولدنبرگ، هنرمند برجسته ديگري به نام ديويد اسميت (70-1960) عرصه‌هاي
موفقيت را به سرعت درمي‌نورديد. او در مقام يك مجسمه‌ساز راهي را در پيش
گرفت كه با تجربيات جكسون پولاك در نقاشي كاملاً موازي بود. اسميت زندگي
هنري خود را بدواً به عنوان يك نقاش و همكار نزديك آرشيل گوركي و ويلم
دِكونينگ، دو تن از پيشگامان اكسپرسيونيسم انتزاعي، آغاز كرد. وي بعدها به
سمت مجسمه‌سازي سوق پيدا كرده و نقاشي را رها نمود، يا به تعبير صحيح‌تر به
گونه ديگري آن را دنبال كرد. او خود ترك نقاشي و معطوف شدن به روي
مجسمه‌سازي در اوايل دهه 1930 را يك انقطاع ناگهاني تلقي نمي‌كند. ليكن
بايد دانست بين طرز تلقي اسميت و باورهاي نقاشان اكسپرسيونيست انتزاعي
تقابل فزاينده‌اي وجود داشت. آثار پولاك نوعي تأكيد بر دغدغه‌هاي حقوق فرد و
نيز بيانيه‌اي در اثبات دنياي دروني روياها، عليه واقعيت جهان خارج،‌
بودند. درواقع هنر نقاشي، آن چنانكه در وراي اين آثار فهميده مي‌شود، چيزي
جز طرد فرآيند مكانيكي «شكل‌سازي»‌ نبود.
برخلاف اين فرآيند، آثار اسميت
محصول يك مدنيت با قدرت فن‌آوري بسيار پيشرفته بود. او اتكا زيادي به
فن‌آوري صنعتي داشته و همواره در آثار خود از مجسمه‌هاي فلزي پيكاسو و
خوليو گنزالس الهام مي‌گرفت. جالب آن كه او هيچ يك از اين دو را از نزديك
نمي‌شناخت و تنها از طريق كتاب و مجلات با آثار آنان آشنايي پيدا كرد …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی هنر مينيمال و هنر مفهومي”

گرافیک

تحقیق تاریخچه عکاسی

دانلودتحقیق با موضوع تاریخچه عکاسی،
در قالب word و در 10 صفحه قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
سالها قبل از اینکه عکاسی اختراع شود اساس کار دوربین عکاسی وجود داشت. یک
دانشمند مسلمان به نام ابن هیثم در قرن پنجم هجری / یازدم میلادی وسیله ای
را به نام جعبه تاریک در مشاهده کسوف استفاده کرده بود.اتاقک تاریک، عبارت
بود از جعبه یا اتاقکی که فقط بر روی یکی از سطوح آن روزنه ای ریز، وجود
داشت. عبور نور از این روزنه باعث میشد که تصویری نسبتا واضح اما به صورت
وارونه در سطح مقابل آن تشکیل شود.
این وسیله، طی جنگهای صلیبی به
اروپا راه یافت. لئوناردو داوینچی نقاش و نابغه قرن شانزدهم، در یادداشتهای
خود خواص اتاقک تاریک را شرح داده است. هم چنین وی آن را کامرا آبسکورا
(Camera Obscura) و روزنه ریز آن را نیز پین هول (Pine Hole) نامید.
این
وسیله به شدت مورد توجه نقاشان قرار گرفت و تمامی نقاشان بخصوص نقاشان
ایتالیایی قرن شانزدهم از آن برای طراحی دقیق منظره ها و ملاحضه دورنمایی
صحیح استفاده می کردند، به این ترتیب که کاغذی را بر روی سطح مقابل روزنه
قرار می دادند و تصویر شکل گرفته را ترسیم می کردند.
این تصاویر بسیار واقعی و از پرسپکتیو صحیحی برخوردار بود …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تاریخچه عکاسی”

گرافیک

تحقیق بررسی تفاوت تصاویر سیاه سفید و رنگی

دانلودتحقیق با موضوع تفاوت تصاویر سیاه سفید و رنگی،
در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

در سال 1611 دومینیس نشان داد که نور مرئی از سه نور اساسی قرمز ، سبز و
آبی ، تشکیل شده است که به آنها رنگهای اولیه می گویند .این مفهوم در توسعه
نظریه عکس رنگی و عکاسی رنگی بسیار مفید واقع شد و در سال 1861 این عقیده
کم کم قوت گرفت که برای توسعه تصویر رنگی ، یک فیلمی از سه لایه باید ساخت
که هر لایه آن نسبت به یکی از سه رنگ اولیه حساس باشد. این نظریه توسط
ماکسول دانشمند معروف انگلیسی ارائه شد و هم او بود که اولین عکس رنگی را
گرفت. و نتایج به دست آمده توسط وی بعدها با نظریه جدید مربوط به این فن ،
کاملا مطابقت داشت.
تولید عکس رنگی
برای تولید عکس رنگی از سیستم
فیلتر رنگ‌های اولیه استفاده می‌شود. این رنگها از طریق جذب نورهای اولیه
توسط ترکیبات رنگی روی فیلم به وجود می‌آید. به این ترتیب که اگر یک ترکیب
رنگی فقط رنگ اولیه نور را جذب کند، رنگ باقیمانده ، آبی متمایل به سبز
(سیان) خواهد بود، اگر نور آبی جذب شود، رنگ زرد و اگر نور سبز جذب شود رنگ
قرمز متمایل به آبی (مگنتا) ظاهر می‌شود.
هرگاه آمیزه کاملی از
رنگهایی که بتوانند رنگهایی اولیه معینی را که در طول فرآیند ظهور در
امولسیون عکاسی تشکیل شود جذب کنند، یک تصویر با رنگ دلخواه تولید می‌شود.
برای مثال ، مخلوطی از مکنتا و سیان ، رنگ آبی را ظاهر می‌کند. زیرا مگنتا
نور سبز و سیان را جذب می‌کند و فقط نور آبی از مخلوط سه نور باقی می‌ماند
که می‌تواند عبور کند.
فیلم رنگی
بطور کلی ، یک فیلم رنگی شامل یک
لایه کمکی و سه لایه امولسیونی حساس در مقابل رنگها می‌باشد. لایه حساس به
رنگ آبی در بالا قرار دارد، زیرا که هالید نقره به نور آبی حساس است. بعد ،
یک لایه زرد وجود دارد که نور آبی را جذب کرده و لایه امولسیونی پایینی را
از نور آبی محافظت می‌کند. این لایه‌ها همانند آنچه که سیانین در فیلم با
نکروماتیک سیاه و سفید انجام می‌دهد، به کمک ترکیبات رنگی موجود در خود ،
نسبت به رنگ‌ها حساسیت نشان می‌دهند. قابل توجه است که ترکیبات رنگی حساس
به رنگها ، عموما عامل تولید رنگهای اولیه (قرمز ، سبز ، آبی) برای ایجاد
رنگ در تصویرها نمی‌باشند. بلکه رنگ تصویرها از فرآیندهایی که بر روی فیلم
رنگی انجام می‌گیرد، ظاهر می‌شود …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی تفاوت تصاویر سیاه سفید و رنگی”

گرافیک

تحقیق آشنایی با دست بافته های قشقايی

دانلودتحقیق با موضوع دست بافته های قشقايی،
در قالب word و در 43 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
به طور کلی بافته های قشقایی را میتوان به دو دسته کلی پرزدار(قالی ، گبه )
و بدون پرز(گلیم ، سوزنی ، پلاس و …) و بافته های کاربردی( جل ، خورجین ،
نمکدان و …)تقسیم بندی نمود . (44)
بعد از اسلام بر اساس مستندات
تاریخی فرشبافی در خطه فارس چنان رواج داشته که نمیتوان بدون پشتوانه قرنها
تجربه بدان رسیده باشد ، این هنر دیرین و این ارزش وزین فرهنگی قدمتش در
این خطه از 2500 سال فراتر خواهد رفت .
چرا که زادگاه تمدن پارس و فخر
ایران کورش کبیر بوده است . بر اساس مطالعاتی که سیروس پرهام در اینباره
داشته است وی مناطق فرشبافی فارس را به سه دسته تقسیم نموده ناحیه اول
مناطق بارونقتر ، که شهرهای بزرگ و توانگر تر را شامل میشده و ایشان از
دارابگرد یا داراب امروزی ، فسا و جهرم نام برده است .
ناحیه دوم کوره
بیشابور که تا حاشیه ارجان و سرزمین لر نشین کهکیلویه امتداد داشته و شاپور
، کازرون ، توج (توز ) و شهر گمشده نهنجان شهرهای عمده آن بوده که این هر
دو ناحیه از آباد ترین و پر رونقترین مراکز تمدن ساسانی بوده است .
ناحیه سوم بوانات و قونقری ( از کوره استخر ) که دژ خمره حصار آن بوده است .(45)
اولین
سند تاریخی که درباره فرشبافی این خطه به دست آمده از خراج و مالیات این
سرزمین در قرن دوم هجری به خلیفه زمان بوده و در کتاب آل بویه و زمان ایشان
از چند هزار تخته فرش دابجرد (داراب) در خزانه انبار یاد میکند.(46)
در کتاب حدود العالم من الشرق الی الغرب آمده است که از پارس ، بساطها و فرشها ، گلیمها و زیلوهای باقیمت خیزد (47)
این
سخن وجه تمامی بافته های پرز دار و بدون پرز را در نام نیز روشن میسازد و
بکاربردن مولف از بساط و فرش در کنار گلیمها و زیلوها حکایت از این امر
دارد . (48)
و نیرز آمده است که :
‘ در جهرم جامه های منقش عالی
میبافتند ، اما گلیم و جاجیم دراز و سجاده نماز و زلالی (49) جهرم که در
دنیا جهرمی معروف است نظیر ندارد و در همین کتاب آمده است که : در غندجان
(50) گلیم و پرده … و در داربجرد فرشهای خوب مانند طبری به عمل می آمد


دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق آشنایی با دست بافته های قشقايی”

گرافیک

تحقیق هنر در تاریخ

دانلودتحقیق با موضوع هنر در تاریخ،
در قالب word و در 22 صفحه قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
هنر ايران در عهد هخامنشيان عمدتا بر پايه ي بزرگداشت مقام پادشاهان اين سلسله استوار بوده است. هنر اين عصر تركيبي است از هنر اقوام گوناگوني كه تابع پارسيان بوده اند و هخامنشيان با بهره گيري مناسب از اين هنرهاي مختلف و ريختن كليه جلوه هاي هنري اقوام و ملل مختلف در يك قالب به هنر خود اعتلا بخشيده اند. علاوه بر بزرگداشت شاهان، اجراي مناسك و آيين زرتشتي نيز از مظاهر اصلي هنر در اين دوره است كه سبب ايجاد نوعي سمبوليسم هنري در آثار هنري هخامنشيان شده است. از ديگر جلوه هاي هنري اين دوره رواج هنر كنده كاري، حجاري، پيكر تراشي، فلزكاري، كاشي سازي و قالي بافي است . آثار برجا مانده عمق پيشرفت هنرمندان ايراني را در اين رشته هاي هنري به تصوير مي كشند. نقش برجسته هاي تخت جمشيد نيز در زمره ي گنجينه ي هنر دوره هخامنشي به شمار مي روند كه هر يك مجموعه اي از تصاوير غني و نقوش دوران هخامنشي را به نمايش مي گذارند و علاوه بر آن گوياي بسياري از آداب و رسوم رايج در دربار هخامنشي اند.
در نقش برجسته هاي تخت جمشيد صحنه هايي از مراسم و مناسك رايج در پايتخت شاهان هخامنشي وجود دارد كه عموما پيكره ي پادشاه، كانون اصلي هر صحنه است. در اين كنده كاري هاي زيبا كه بر دل كوه نقش بسته دسته هاي آورندگان هدايا، صحنه بار عام پادشاه و ديگر نقوش برجسته ي مربوط به آرامگاه به نمايش گذارده شده است . اين كنده كاري كاري ها درعين حال كه همگي حكايت از تبحر و مهارت سنگ تراشان دارند هر يك گوشه اي از مراسم و وقايع سياسي مذهبي آن دوران را به نيز نمايش مي گذارند. ويژگي اين آثار بيشتر در آن است كه نشان مي دهد هنرمندان پيكر تراش روزگار هخامنشي به طور كامل در خدمت اجرا و طرح نقوش خود بوده و مجالي براي بروز تمايلات شخصي خود نداشتند و به عبارت ديگر، كاملا مطيع به شمار مي رفتند …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق هنر در تاریخ”

گرافیک

تحقیق هنر انتزاعی

دانلود تحقیق با موضوع هنر انتزاعی،
در قالب word و در 54 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه


فصل اول:
اصطلاح انتزاع و ظهور هنر انتزاعي
آبستره (انتزاع)
نقاشي انتزاعي و انواع آن
دوره هاي تاريخي هنر انتزاعي
پيروان هنر انتزاعي
هنرمندان آبستره در سراسر جهان (بلژيك، ايتاليا، آمريكا و …)

فصل دوم:
آبستره مطلق
آبستره اكسپرسيونيسم

فصل سوم:
آبستره (هنر انتزاعي)


بخشی از متن تحقیق:
نگارگر امروز چنانكه بايد پيرو شيوه نو است و در پي سواد برداشتن از طبيعت نيست در پي آن است كه احساس اصيل و نيرومندي را كه در خاطرش نقش بسته آشكار كند و شكل ببخشد در اين مقصود از همه نقش هاي عالم و از خطوط و رنگهاي گوناگون و تركيب صورتهاي طبيعت مدد مي طلبد و هرچه او را به كار آيد به هم مي پيوندد غم آن ندارد كه بعضي شكل ها در دستش مي شكند و رنگها از راه به در مي روند و خط مستي مي كند و زنده و بي جان در هم مي آميزد اگر جلوه رنگها است كه خاطرات را از كف برده رنگ بر عالم مي باشد و منظري از عشق و عشوه و غوغاي رنگها مي سازد و يا غم وجود را در دل رنگهاي تيره و پر درد مي نشاند و يا در مستي رنگها نشاني از عالم بي خودي و بي خبري به دست مي دهد با دو خط كه نمودار ابرو و بيني است جوهر چهره اي را آشكار مي كند، چند گردش قلم آن سادگي باطني را كه در اشكال پيچيده و دشوار طبيعت نهفته است به ما مي سپارد اگر نكته اي در دلش رخنه كرده و او را آرام نمي گذارد آن نكته را خواه صورتي باشد و خواه حالتي بصد گونه مكرر مي كند و همه عالم را جلوه گاه آن نكته مي سازد تا ما نيز با آن نكته كه كوچك مي نمود خو مي كنيم ژرف و پهناور آن پا مي گذاريم….
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق هنر انتزاعی”

گرافیک

تحقیق جایگاه هندوستان در هنر و تمدن اسلامی

دانلود تحقیق با موضوع جایگاه هندوستان در هنر و تمدن اسلامی،
در قالب word و در 21 صفحه قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
سرزمین هند از جمله کشورهایی است که تمدن با سابقه ای داشته و وجود ادیان بودائی و هند و … باعث شده بود انواع معابد و پرستشگاهها ساخته شده و به دلیل قرار گرفتن این کشور در مسیر جاده ابریشم، از روزگاران قدیم مورد توجه تجار و بازرگانان باشد. در این میان ایرانیان سهم زیادی در ارتباط با هندیان به خود اختصاص داده بودند به گونه ای که مطالعه ریشه های زبانی و فرهنگی هندیان، جای پای ایرانیان را به وضوح نشان می دهد. این نکته در دوره اسلامی نمود بیشتری پیدا می کند. نفوذ زبان فارسی در زمان با بریان در هند به اوج می رسد و در این دوره، زبان فارسی، زبان اصلی دربار محسوب شده و شاعران و ادیبان پارسی گوی به تعداد زیادی افزایش می یابد. زبان اردو که لبریز از واژه ها و لغات فارسی است، در نتیجه اختلاط زبانهای فارسی و هندی بوجود آمده است.
زبان و خط فارسی در هند چنان ریشه دوانده بود که شاعری چون اقبال لاهوری هم به فارسی و هم به هندی شعر می سروده است. نیز در نتیجه این روابط سبکی به نام هندی در تقسیم بندی شعر و ادب ایران بوجود آمد و اکثریت سرایندگان اشعار هندی (سبک هندی)، در هند اقامت داشته و تحت تأثیر آنها قرار گرفته اند. اولین حکومت اسلامی در هند توسط غزنویان ایجاد شد. سلطان محمود غزنوی در قرن پنجم به هند هجوم آورد و معبد بزرگ سومنات در گجرات در نزدیک بمبئی را ویران نمود. وی به علم و هنر علاقه داشت، به همین خاطر با ورودش به هند، نویسندگان و بزرگانی چون ابوریحان را با خود همراه کرد. ابوریحان تحقیقات و بررسی هایی که درباره فرهنگ، زبان، ادبیات، اعتقادات و آداب و رسوم هندیان انجام داده بود را در کتاب خود با  نام تحقیق ماللهند جمع آوری کرد و فرخی سیستانی که در آثار خود از خاطرات سفر با سلطان محمود غزنوی و فتح سومنات سخن می گوید، از جمله کسانی است که همراه سلطان غزنوی مدتی در هند اقامت داشته است …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جایگاه هندوستان در هنر و تمدن اسلامی”

گرافیک

تحقیق بررسی تاریخچه اومانيسم (انسان گرایی)

دانلودتحقیق با موضوع تاریخچه اومانيسم،
در قالب word و در 227 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

اومانيسم واژه اي است كه در طول تاريخ ، معاني گوناگوني به خود ديده است .
تاريخ پيچيدة آن در دنياي غرب دامنة معاني و تعاريفش را گسترده كرده است .
با وجود اين ، مي بايست ضمن تأكيد بر تكثر ، پيچيدگي و سيال بودن معاني
اومانيسم ،تعريف امروزي آن را ارائه نماييم . ريشة اين واژه humble
(humilis) از واژه لاتين ‘humus’ به معناي خاك يا زمين است . از اين رو
‘homo’ به معناي هستي زميني و ‘humanus’ به معناي خاكي يا انسان است . اين
واژه در آغاز در مقابل ساير موجودات خاكي يعني حيوانات و گياهان و همچنين
مرتبة ديگري از مخلوقات يعني ساكنان آسمان يا خدايان (divihnus ,
deusldivus) به كار مي ر فت . در اواخر دوران باستان و قرون وسطاي غرب ،
محققان و روحانيان ميان ‘divinitas’ به معني حوزه هايي از معرفت و فعاليت
كه از كتاب مقدس نشأت مي گرفت و اومانيتاس (humanitas) يعني حوزه هايي كه
به قضايي عملي زندگي دنيوي مربوط مي شد ، فرق گذاشتند .از آنجا كه اين حوزة
دوم بخش اعظم مواد خام خود را از نوشته هاي رومي و به طور فراينده يونان
باستان مي گرفت ، مترجمان و آموزگاران اين آثار كه معمولاً ايتاليايي بودند
خود را ‘umanisti’ يا «اومانيست ها » ناميدند . بر اين اساس ‘humanity’ به
آن حوزه از معارف درسي اطلاق مي شد كه صنايع بيان ، منطق ، رياضيات و
مطالعة آثار نويسندگان يوناني و رومي را در بر مي گرفت و«اومانيست » فردي
بود كه اين مموضوعات را ترجمه يا تدريس نموده و يا امكانات تدريس آنها را
فراهم مي كرد …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی تاریخچه اومانيسم (انسان گرایی)”