دانلود تحقیق با موضوع سیستمهای اطلاعاتی مدیریت، در قالب pdf و در 145 صفحه، غیر قابل ویرایش، شامل:
بخشی از متن تحقیق: نگهداري پرونده File Maintenance انجام گرفتن هر رخدادي باعث مي شود كه پرونده اصلي تصحيح و اطلاعات به روز شود. زماني كه كسي براي يك صندلي در مسيري از هواپيما بليت تهيه ميكند، بايد پرونده اصلي پرواز در رايانه كاهش تعداد صندليهاي موجود را نشان دهد. هم چنين فهرست مسافران هم بايد مشخصات مسافران جديد را نشان دهد. فروش يك كالا و يا استفاده از مواد موجود در انبار براي ساخت يك قطعه هم باعث ويرايش اطلاعات در پرونده اصلي ميشود. در كارخانه ها با مديريت صحيح (براي مثال) بايد پرونده ها و اطلاعات به نحوي تصحيح و به روز شوند كه هميشه نشان دهنده كالاي موجود باشند….
دانلود تحقیق با موضوع انواع شرکت و نحوه ثبت آن در ایران، در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
انواع شرکتها و طریقهی ثبت آنها در ایران در این نوشتار که راجع به ثبت شرکته های تجاری است؛ ابتدا به معرفی مختصری از شرکتهای تجاری هشتگانه پرداخته، سپس مدارک ثبت هر شرکت را نام برده و بعد از آن رویهی عملی مراحل ثبت را به طورکلی توضیح دادهام. 1 – تعریف شرکت سهامی عام شرکت سهامیعام، شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که سرمایهی آن به سهام، تقسیمشده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمینمیشود. در شرکت سهامیعام، تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهامداران، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. در این شرکت، عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت با بعد از آن، بدون فاصله با نام شرکت در کلیهی اوراق و اطلاعیهها و آگهیهای شرکت به طور روشن و خوانا قید شود. مدارک شرکت سهامی عام برای ثبت: الف )مدارک لازم جهت کسب اجازهی پذیرهنویسی شرکت سهامیعام در حال تأسیس، از مرجع ثبت شرکتها: 1) دو نسخه طرح اظهارنامهی شرکت سهامیعام 2) دونسخه طرح اساسنامهی شرکت سهامیعام 3) دو نسخه طرح اعلامیهی پذیرهنویسی 4) گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل 35%سرمایه، تعهد توسط مؤسسین 5) فتوکپی شناسنامهی مؤسسین ب ) مدارک لازم جهت تأسیس: 1) دو نسخه اظهارنامه 2) دو نسخه اساسنامه 3) دو نسخه صورت جلسهی مجمع عمومی مؤسسین 4) دو نسخه صورت جلسهی هیأت مدیره (تعداد مدیران، حداقل پنج نفر می باشد.) 5) آگهی دعوت مجمع مؤسسین در روزنامهی تعیین شده 6) فتوکپی شناسنامهی مدیران (در مورد اشخاص حقوقی، ارائهی برگ نمایندگی، الزامی است.) 7) گواهی بانک مبنی بر واریز 35% سرمایهی شرکت 8) ارائهی مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز 2- تعریف شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایهی آن منحصراً توسط مؤسسین، تأمینگردیده و سرمایهی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «شرکت سهامی خاص» باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود. مدارک شرکت سهامی خاص برای ثبت: 1) دو برگ اظهارنامهی تکمیل شدهی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیهی سهام داران 2) دو جلد اساسنامهی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیهی سهامداران 3) دو نسخه صورت جلسهی مجمع عمومی مؤسسین که به امضای سهامداران و بازرسین رسیده باشد 4) دو نسخه صورت جلسهی هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع، رسیده باشد 5) فتوکپی شناسنامهی کلیهی سهامداران و بازرسین ( برابر اصل در دادگستری) 6) ارائهی گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایهی شرکت از بانکی که حساب شرکت در حالِ تأسیس در آنجا باز شده است تذکر: درصورتی که مقداری از سرمایهی شرکت، آوردهی غیرنقدی باشد ( اموال منقول و غیرمنقول ) ارائهی تقویم نامهی کارشناس رسمی دادگستری، الزامی است و در صورتی که اموال غیرمنقول، جزء سرمایهی شرکت قرار داده شود؛ ارائهی اصل سند مالکیت، ضروری است 7)ارائهی مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس ادارهی ثبت شرکتها. 3- تعریف شرکت با مسئولیت محدود شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایهی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در نام شرکت باید عبارت ‹‹با مسئولیت محدود›› قید شود. مدارک شرکت با مسئولیت محدود برای ثبت: 1) دوبرگ تقاضانامهی ثبت شرکتها با مسئولیت محدود 2) دوبرگ شرکت نامه 3) دو نسخه از اساسنامه 4)دو نسخه صورتجلسهی مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره 5) فتوکپی شناسنامهی شرکا و مدیران و ارائهی مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز. 4- تعریف شرکت تضامنی شرکت تضامنی، شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل میشود. اگر دارایی شرکت برای تأدیهی تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود. مدارک شرکت تضامنی برای ثبت: 1) دو برگ تقاضانامه 2) دو برگ شرکتنامه 3) دو نسخه اساسنامه 4) فتوکپی شناسنامهی شرکا 5) مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز . 5- تعریف شرکت مختلط غیرسهامی شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل میشود. شریک ضامن، مسئول کلیهی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایهای است که درشرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن، قید شود….
دانلود تحقیق با موضوع بررسی نظريه اسلام در مديريت منابع انسانى، در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق: مديريت منابع انسانى، كه شرح آن رفت، جايگاه مهمى در مكاتب مديريتى كسب كرده است. در اين مديريت، آنچه بايد اداره شود، انسانها هستند كه ركن اصلى هر سازمان به شمار مى روند. نظريه اسلام در اين باره، «نظريه رشد» است كه شامل انسان و مواد، هر دو مىشود؛ يعنى رشد انسانى و سازمانى را با هم در نظر مىگيرد. اين نظريه را نخستين بار، استاد شهيد مطهرى در بيش از يك دهه پيش از انقلاب، در دو سخنرانى و مقاله «مديريت و رهبرى» و «رشد» عرضه كرد و با اين كار، پيشقراول بحث مديريت اسلامى و عرضه كننده نظريه اسلامى براى آن شد. نخست خلاصهاى از نظريه «رشد» استاد شهيد را مىآوريم و سپس به استحصال نتايج و قواعدى از آن مىپردازيم. نظريه دوم، كه از قرآن كريم و معارف توحيدى استنباط مىشود،«مديريت رحمانى» يا «مديريت رحيمانه» است كه شرح مديريت خداوند تبارك و تعالى بر انسان و جهان است كه مديريتپژوهان اسلامى در روند تكاملى مباحث ادارى اسلام، به آن رسيدهاند و ما با تعريف و تعميق و گسترش آن، شاهد كشف يك مكتب مديريتى وحيانى و فطرى خواهيم بود. اين دو نظريه، به كمك هم، مديريت اسلامى را معرفى مىكنند. هر دو نظريه، به اجمال در اين تحقيق بررسى خواهند شد.
دانلود تحقیق با موضوع رشد استراتژیک از طریق بازارهای خارجی،
در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه شرکتهای بین المللی در زمینه هماهنگی و کنترل فعالیتهای شعب، واسطه ها و زیر مجموعه های خارجی خود با مشکل مواجه هستند. گاهی اوقات صادرکنندگان حتی نمی دانند که محصولاتشان در کدام کشور به فروش میرود. پراکندگی جغرافیایی زیاد شعب شرکت امر هماهنگی و کنترل را به اندازه کافی دشوار می کند، ولی وقتی دفاتر فروش، بازاریابی و حتی مراکز تولید هم هزاران کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند برنامه ریزی و کنترل متمرکز و قوی فعالیتها بسیار سختتر می شود. در چنین شرایطی عدم تمرکز در برخی تصمیم گیری ها اجتناب ناپذیر، است حتی زمانیکه مدیریت یک استراتژی واحد را برای همه بخشهای عملیات ترجیح می دهد و مسئولیتهای هماهنگی و برنامه ریزی را به بالاترین سطوح مدیریت واگذار می کند. در این فصل موضوعاتی را که بر توانایی هماهنگی وکنترل تصمیمات بازاریابی بین المللی اثر می گذارند، بررسی می کنیم. اولین عامل نقش بازارهای خارجی در رشد استراتژیک شرکتهای بین المللی است. در ادامه در مورد دامنه مطلوب تمرکز در تصمیم گیری های بازاریابی بحث می کنیم. این موضوع بطور مختصر در فصل 8 بیان شد، اما در این فصل بیشتر از (به جای) تخصیص مسئولیت تصمیم موضوع را از نقطه نظر کنترل و هماهنگی مورد بررسی قرار می دهیم. سپس متغیرهایی که تمرکز استراتژیک بر تلاشهای توسعه خارجی شرکت را فراهم می کنند، اشاره می کنیم. در این قسمت، شایستگی های نسبی تنوع بازار و تمرکز بازار را به عنوان استراتژیهای توسعه مرور می کنیم، و بعد نشان میدهیم که چگونه می توانید از تحلیل محصول – بازار برای انتخاب یک استراتژی مناسب استفاده کنید. مبحث بعدی، برنامه ریزی در شرکتهای چند ملیتی خواهد بود. که با تحقیقی در زمینه عوامل رقابتی، نظیر چرخه عمر محصول بین المللی، روابط هزینه – حجم، که استراتژیهای بازاریابی بین المللی را تحت تاثیر قرار می دهند همراه است. در پایان، به بحث در مورد فرآیندهای توسعه و بهینه سازی استراتژی بازارهای بین المللی خواهیم پرداخت. در این زمینه، چک لیستی برای حوزه های تصمیم گیری استراتژیک ارائه خواهیم کرد، که با جزئیاتی در مورد توسعه یک برنامه بازاریابی در (ضمیمه A) همراه است….
دانلود تحقیق با موضوع راهکارهای جذب مشتري، در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
چكيده امروزه نقش مشتريان از حالت پيروي از توليدكننده به هدايت سرمايه گذاران، توليدكنندگان و حتي محققان و نوآوران مبدل گشته است. به اين ترتيب بسياري از مفاهيم و تئوري ها بر محور «مشتري» نگارش شده اند. سمت و سوي كليه فعاليت هاي بنگاه اقتصادي براي تأمين نيازهاي مشتري و كسب رضايت و اعتماد اوست. در بازار گسترده امروز موفقيت يا عدم موفقيت يك بنگاه اقتصادي به رفتار مشتري بستگي دارد. اوست كه با مطالعه و بررسي نيازهاي خود و بازارگسترده و كالاهاي متنوعي كه دراختياردارد و باتوجه به امكانات و استعداد خود به ارزش گذاري مواردي همچون قيمت، مرغوبيت، كيفيت و… مي پردازد و درنهايت انتخاب مي كند. اين مقاله به موضوع مشتري و اهميت آن مي پردازد. تعريف مشتري، نياز مشتري، فرهنگ مشتري مداري و مراحل ايجاد و گسترش فرهنگ مشتري مداري از جمله مباحث اين مقاله هستند. مقدمه در جهان كنونى كه امكان توليد انبوه كالا و خدمات زمينه افزايش عرضه نسبت به تقاضا را فراهم آورده است، براى توليدكنندگان راهى جز جلب رضايت مشترى باقى نمانده و ديگر نمى توان حيطه بازار و عرضه را با ابزارهاى محدود گذشته تعريف كرد. تجربه نشان داده است، سازمان هايى كه ازمنظر سنتى به مفاهيم مشترى، كالا، بازار، فروش، خريد، رقابت، تبليغات، كيفيت و… نگاه كرده و مى كنند علاوه بر عدم كسب موفقيت، سرمايه هاى خود را هم از دست داده اند. با ظهور اقتصاد رقابتى مفاهيمى چون مشترى مدارى و كسب رضايت مشترى، پايه و اساس كسب و كار تلقى شده و سازمانى كه بدان بى توجه باشد از صحنه بازار حذف مى شود. دراين مقاله سعى شده به مفهوم مشترى، رضايت مشترى و فرهنگ مشترى مدارى در سازمان در هر سيستم و ساختار يا كسب و كار پرداخته شود. امروزه نقش مشتريان از حالت پيروى از توليدكننده به هدايت سرمايه گذاران، توليدكنندگان و حتى محققان و نوآوران مبدل گشته است. به اين ترتيب بسيارى از مفاهيم و تئورى ها بر محور «مشترى» نگارش شده اند. سمت و سوى كليه فعاليت هاى بنگاه اقتصادى براى تأمين نيازهاى مشترى و كسب رضايت و اعتماد اوست. در بازار گسترده امروز موفقيت يا عدم موفقيت يك بنگاه اقتصادى به رفتار مشترى بستگى دارد. اوست كه با مطالعه و بررسى نيازهاى خود و بازارگسترده و كالاهاى متنوعى كه دراختياردارد و باتوجه به امكانات و استعداد خود به ارزش گذارى مواردى همچون قيمت، مرغوبيت، كيفيت و… مى پردازد و درنهايت انتخاب مى كند. مشترى يعنى چه در فرهنگ بازار، مشترى فردى است كه توانايى و استعداد خريد كالا و يا خدمتى را داشته باشد، كه اين توانايى و استعداد به صورت توأم در فرد بروز كرده و انتخاب و عمل خريد انجام مى پذيرد. در اين فرهنگ و ديدگاه مشترى فرد هوشمند و دانايى است كه درباره تأمين نيازهاى خود به خوبى مطالعه و بررسى مى كند و باارزش گذارى و درنظر گرفتن امكانات و استعداد خود به انتخاب مى پردازد. نياز مشترى در نظر عامه نياز به معناى هرنوع كمبودى است كه براى انسان به وجود مى آيد. در فرهنگ بازار نياز مشترى اينگونه تعريف مى شود كه: «نياز مشترى عبارت است از هرنوع احساس كمبودى كه براى مشترى به وجود مى آيد و او تلاش مى كند تا با بهره گيرى از استعداد و توانايى خود نسبت به رفع آن اقدام نمايد.» با توجه به مفهوم گسترده اى كه درتعريف نياز مشترى وجوددارد، امكان تهيه و طبقه بندى جامع و كاملى از نيازهاى مشترى دشوار است. زيرا اولاً نيازهاى مشترى نامحدود است، ثانياً ممكن است نيازى براى يك مشترى جزو نيازهاى اساسى به شمار رود، درحالى كه همان نياز براى مشترى ديگر نياز عادى محسوب شود. بنابراين در شناسايى و ارزيابى نياز مشترى لازم است رفتار مشترى باتوجه به توانايى ها و استعدادهاى او مبناى كار و مطالعه قرار گيرد. در اقتصاد رقابتى دغدغه همه شركت ها اين است كه نه تنها هرروز به تعداد مشتريان خود بيفزايند، بلكه مشتريان قديمى خود را نيز حفظ كرده و ازدست ندهند. زيرا كه هزينه فروختن به مشترى قديمى كمتر از تلاش براى جذب مشترى جديد است. حال بايد تعريف كرد كه «رضايت مشترى» چيست و چگونه شناسايى و به كار برده مى شود؟ رضايت احساس مثبتى است كه درهر فرد پس از استفاده كالا يا دريافت خدمتى ايجاد مى شود. در جوامع كنونى محصول يا خدمتى مورداقبال مشترى قرارخواهدگرفت كه ارزش موردانتظار وى را برآورده سازد. ارباب رجوع زمانى از دريافت محصول يا خدمت راضى و خشنود خواهدبود كه خدمات دريافت شده برابر يا فراتر از ارزش موردانتظارش باشد. كسب رضايت مشترى ۲شرط اساسى دارد: اول اين كه كالا يا خدمت موردتقاضا در زمان مقرر تحويل شود. دوم اين كه به سؤالات او به موقع و درست پاسخ داده شود. يك مشترى وقتى از كالا يا خدمت راضى باشد، علاوه بر اين كه خودش دوباره براى خريد آن بازمى گردد، خريدار ديگرى را نيز به همراه مى آورد. پس سازمانى دراين زمينه موفق مى شود كه كار گروهى و فرهنگ جلب رضايت مشترى را در اولويت كارى خود قراردهد و براى دستيابى به آن تلاش كند. مديران سازمان ها بايد به اين باور برسند كه ارائه خدمت مطلوب به ارباب رجوع و كسب رضايت و خشنودى آنها از اهداف اساسى سازمان است و در موفقيت سازمان نقش حياتى دارد….
دانلود تحقیق با موضوع بررسی نگاهی بر مدیریت تلفیقی آفات، در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق: نگرشی بر مدیریت تلفیقی آفات: با کشت کار گیاهان اهلی شده در زمینهای بزرگ زراعی تعادل زیستی اکو سیستمهای طبیعی بر هم خورد و حشرات توانستند غذای فراوان خود را در مزارع یک دست کشت شده بیابند و بی هیچ مزاحمتی جمعیت خود را افزایش دهند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان, کشاورزی یک صنعت است و یا شاید بتوان گفت راه صنعتی شدن یک جامعه از صنعتی شدن فعالیتهای کشاورزی میگذرد. بیشتر کشورهای اروپائی که اکنون به کشورهای صنعتی مشهورند در ابتدا جوامع کشاورزی مدار بودهاند. نتیجه توسعه صنعتی کشاورزی و افزایش تولیدات آن در واقع تولید غذای کافی برای جمعیت رو به رشد جهان است. اما روی دیگر سکه امنیت غذائی که اتفاقاً از اهمیت خاصی برخوردار است همانا حفاظت و نگهداری از محصولات کشاورزی در برابر خطر نابودی توسط عوامل تهدید کنندهای چون آفات و بیماریهای گیاهی است.
دانلود تحقیق با موضوع مهارتهای کوانتومی مدیریت، در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مهارتهای کوانتومی مدیریت شروع قرن ۲۱ را می توان از نظر فناوری عصر کوانتوم نامید. رایانه ها، اینترنت، بارکد خوانها و جراحی های لیزری تنها چند نمونه از پیامدهای جدید و نوآوریهای نظریه فیزیک قرن بیستم هستند که مکانیک کوانتومی (QUANTUM MECHANICS) نامیده می شوند . ● نظریه ای جدید در مدیریت تعارض شروع قرن ۲۱ را می توان از نظر فناوری عصر کوانتوم نامید. رایانه ها، اینترنت، بارکد خوانها و جراحی های لیزری تنها چند نمونه از پیامدهای جدید و نوآوریهای نظریه فیزیک قرن بیستم هستند که مکانیک کوانتومی (QUANTUM MECHANICS) نامیده می شوند (شلتون و دارلینگ، ۲۰۰۱). اگرچه تیلور مدیریت علمی را در آمریکا انتشار داد، نوشته های فایول در اروپا مجموعه ای از مهارتهای مدیریتی که هماهنگ با جهان مکانیکی تیلور بود، ایجاد کرد. فایول این مهارتها را به عنوان برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل نامید و اگرچه مینتزبرگ، اعتبار این مهارتهای مدیریتی را ۳۰ سال بعد به چالش کشید، کتابهای مدیریتی و کسب و کار قرن ۲۱ به توصیف و شرح آنها و مدیران به اتکا به آنها ادامه دادند. امروزه در جهان پیچیده و پر از تغییرات مستمر، این مهارتها به سرعت غیر قابل استفاده شده اند. آنها برای حیات در زمانهای ابتدایی که سازمانها به عنوان موجوداتی ثابت نگریسته می شدند و در شکل و رفتار قابل پیش بینی، منطقی و خطی عمل میکردند، ساخته شده بودند. امروزه تغییرات سریع و مستمر، جهان را به طور پیچیده ای از حالت ثبات و قابلیت پیش بینی خارج کرده است. در چنین جهانی توانایی مدیران برای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل به طور فزاینده ای به مخاطره افتاده است. علوم جدید مبتنی بر فیزیک کوانتوم و نظریه آشوب، پایه ای مفهومی برای مجموعه مهارتهای مدیریتی جدید- مجموعه مهارتهایی که مدیران را قادر می سازد که نه تنها تعارض را از دیدگاه جدید بنگرند، بلکه به شیوه ای جدید به تعارض پاسخ دهند- فراهم آورده است. این مهارتها، مهارتهای کوانتومی نامیده شده اند. نه فقط به این دلیل که منتج از اصول اصلی علوم جدید هستند، بلکه مهم تر به این دلیل که نیازمند یک حلقه کوانتومی در پارادایم مدیریت جدید هستند. آنها قصد جایگزینی مهارتهای مدیریت سنتی را ندارند، بلکه آنها را کامل می کنند. آنها مدیران را با دیدگاهی کاملاً متفکر و عقلی برای اداره افراد و تعارض روبرو می کنند. مهارتهای کوانتومی به شرح زیر تعریف شده اند: ۱) دیدن کوانتومی: توانایی برای دیدن هدفمند؛ ۲) تفکر کوانتومی: توانایی فکر کردن به شیوه متناقض؛ ۳) احساس کوانتومی: توانایی احساس زنده و حیاتبخش؛ ۴) شناخت کوانتومی: توانایی دانستن به شیوه خلاقانه و شهودی؛ ۵) عمل کوانتومی: توانایی عمل به شیوه مسئولانه؛ ۶) اعتماد کوانتومی: توانایی اعتماد به فرایند زندگی؛ ۷) وجود کوانتومی: توانایی برای برقراری ارتباط مستمر (شلتون و دارلینگ، ۲۰۰۱)...
تمامي سرپرستان بايد آموزشي جامع ديده باشند تا بتوانند به پرسش هاي كاركنان پاسخ گويند . آنها بايد هدف زمانبدي و دلايل پيگيري دريافت گواهي را درك كنند . افرادي كه در پست هاي سرپرستي انجام وظيفه مي كنند ، بايد يك درك و شناخت كلي از استاندارد ISO 9000 و گواهينامه سيستم كيفيت داشته باشند . افراد شاغل در پستهاي سرپرستي ، مسئوول آموزش نيروي كار مي باشند . هيچ روشي براي يادگيري مطالب ، بهتر از آمادگي براي آموزش آن به ديگران نيست . اين روش دو مزيت دارد : نخست در جهت گسترش درك و آگاهي سرپرستان گروه مي باشد . دوم به روشني نشان دهنده تعهد و حمايت آنها نسبت به بقيه نيروي كار است . چند توصيه براي آموزش نيروي كار : براي برآوردن نيازهاي آموزشي نيروي كار ، لازم است دوره اي برگزار كنيد و طي آن هدف دريافت گواهي و مفاهيم اساسي استانداردها را آموزش دهيد . آموزش بايد به پرسش هاي زير پاسخ گويد : • ISO چيست ؟ • مجموعه استانداردهاي ISO 9000 چه هستند ؟ • نيازمنديهاي عمومي استانداردها كدامند ؟ • چرا بايد پيگير دريافت گواهي باشيم ؟ • دريافت گواهينامه چه مزايايي دارد ؟ • روند دريافت گواهينامه كدام است ؟ بعلاوه مهمترين نكته اين است كه ، اين آموزش مقدماتي بايد در شناخت و آگاهي هر فرد نسبت به تأثير اجراي استانداردها بر شغلش كمك كند….
دانلود تحقیق با موضوع استرس شغلي و سلامت رواني بین کارکنان، در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق: مشاغل و حرفهها بخش مهمي از زندگي ما هستند. همراه با ايجاد يك منبع درآمد، مشاغل به ما كمك ميكنند تا خواستههاي شخصي خود را برآورده كنيم، شبكههاي اجتماعي شكل دهيم و به جامعه خدمت نماييم. استرس در كار حتي «شغلهاي رويايي» هم داراي لحظههايي پراسترس، انتظارات كاري و ساير مسئوليتها ميباشند. براي برخي افراد، استرس محركي است كه انجام بعضي كارها را حتمي ميسازد. به هرحال، استرس محيط كاري ميتواند براحتي زندگي شما را تحت تأثير قرار دهد. ممكن است بطور مداوم در مورد يك پروژه خاص نگران باشيد، از رفتار نادرست يك همكار يا سرپرست (مدير گروه) احساس ناخوشايندي داشته باشيد يا آگاهانه و به اميد كسب يك ترفيع، بيش از حد توانتان كاري را بپذيريد. چنانچه شغلتان را در رأس همه امور خود قرار دهيد، روابط شخصيتان تحت تأثير قرار گرفته و با فشارهاي كاري ادغام ميشود. از كار بركنار شدن، تغييرات مديريتي و سازماني ميتواند امنيت شغلي فرد را آشفته سازد. مطالعه يك محقق نروژي نشان داده است كه تنها شايعهاي در مورد تعطيلي كارخانه باعث افزايش فشارخون و تپش قلب كارگران شد. تحقيقات انجام گرفته در آمريكا دال براين است كه صدمات و آسيبهاي محيط كاري در سازمانهايي كه به سمت خصوصي شدن پيش ميروند، افزايش يافته است.
دانلود تحقیق با موضوع مديريت دانش، در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق: چكيده مديريت دانش روشي سيستماتيك براي تشخيص، سازماندهي و به اشتراك گذاشتن دانش در سازمان است كه ميتواند در نهايت به توليد دانش بيشتر در سازمان نيز منجر گردد. امروزه مديران ارشد سازمانها دريافتهاند كه سرمايههاي دانشي در سازمان از اهميت فوقالعادهاي برخوردار بوده و ميبايست توان زيادي را براي مديريت سرمايههاي دانشي و دانش نهفته در فرايندهاي سازمان خود صرف كنند. از طرفي، گاه فرايندهاي سازمان از كارايي كافي برخوردار نبوده و مديران را به انديشههايي چون مهندسي مجدد، فرايندها جهت اصلاح مكانيسمها و فرايندهاي سازمان خود وا ميدارند. ولي سوال اينجاست كه بين مديريت دانش و مهندسي مجدد، كدام يك ميبايست در ابتدا در دستور كار سازمان قرار گيرد تا بهترين نتيجه عايد سازمان گردد؟ اين مقاله به دنبال پيدا كردن پاسخي به اين پرسش است. مقدمه سير تغييرات كنوني در فضاي كسب وكار به گونهاي است كه اكثر سازمانها ضرورت تحول را احساس كرده و مرتباً خود را با تغييرات همسو ميكنند. رسانههاي خبري، ما را با اين حقيقت آشنا ميسازند كه مجموعههاي ايجاد شده اغلب سمت و سوي خلاقيت را در پيش گرفتهاند و تغييرات سازماني نيز با چنان سرعتي ميبايست صورت پذيرند تا سازمان با نيازهاي كسب و كار تطابق داشته باشند. همگرايي فناوري اطلاعرساني و فرايند جهاني شدن آن سبب ميشود تا نيازها و ضروريات نسبت به سرعت تغيير و پيشرفتهاي سازماني بيش از پيش احساس شود …