مدیریت کیفیت

پاورپوینت تکنیک های کنترل کیفیت

دانلود پاورپوینت با موضوع تکنیک های کنترل کیفیت،
در قالب ppt و در 70 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
كيفيت واقعاً چيست؟
ابعاد کیفیت
چرا كيفيت مهم است؟
چطور كنترل كيفيت به وجود آمده است؟
چرخه QC
قاعده بازرسي
چه مقدار و هر چندوقت بايستي بازرسي كرد؟
چه موقع و كجا بازرسي انجام شود؟
تائيد و پذيرش بازرسي

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تکنیک های کنترل کیفیت”

مدیریت کیفیت

پاورپوینت مديريت كيفيت جامع (بهداشت و درمان)

دانلود پاورپوینت با موضوع مديريت كيفيت جامع (بهداشت و درمان)،
در قالب ppt و در 51 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعاریف
كنترل كيفيت (Quality control) چيست؟
وظايف ديگر كنترل كيفيت (Quality control)
پژوهش در كيفيت مراقبت‌هاي بيمارستاني
مديريت در بهبود كيفيت مراقبت‌هاي بيمارستاني
ابعاد مديريت در خدمات بهداشتي درماني
كيفيت و مدل مديريت كيفيت جامع در بهداشت و درمان
و …


بخشی از متن پاورپوینت:
كنترل كيفيت (Quality control) چيست؟
مجموعه عملياتي نظير اندازه گيري يا آزمون است كه بر روي يك محصول انجام مي گيرد تا مشخص شود كه آيا مشخصات آن محصول با مشخصات فني يا استانداردها مطابقت دارد يا خير؟

تعيين تطبيق يا عدم تطبيق يك فرآورده با مشخصات فني مورد نظر تنها وظيفه كنترل كيفيت در سيستم كنترل كيفيت نيست.


وظايف ديگر كنترل كيفيت (Quality control) :
– تعيين منبع يا عامل بوجود آورنده نقص يا اشكال
– برطرف كردن منبع يا عامل نقص
– پيش‌بيني‌هاي لازم براي جلوگيري از وقوع مجدد منبع يا اشكال
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مديريت كيفيت جامع (بهداشت و درمان)”

مدیریت کیفیت

تحقیق طراحي و استقرار سيستم مديريت کيفيت، اولين گام براي رسيدن به کلاس جهاني توليد

دانلود تحقیق با موضوع طراحي و استقرار سيستم مديريت
کيفيت، اولين گام براي رسيدن به کلاس جهاني توليد،

در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

 


 



مقدمه

دستيابي به کلاس جهاني توليد (WCM) و ارتباط
آن با سيستم مديريت کيفيت

تعريف استاندارد سيستم مديريت کيفيت

اهميت استانداردهاي مديريت کيفيت

برخي از مزاياي استقرار سيستم
مديريت کيفيت

مراحل 19 گانة استقرار سيستم مديريت
کيفيت در سازمان‌ها

نتيجه‌گيري

منابع

پي‌نوشت‌ها

بخشی از ابتدای مقاله:

امروزه دغدغه مشترک بسياري از
سازمان‌هاي توليدي و خدماتي، رسيدن به کلاس جهاني و برخورداري از مزاياي رقابتي آن
است. صاحب‌نظران علم مديريت با درک زيرکانة اين نياز، به طرح ديدگاه‌ها و تکنيک‌هاي
نوين مديريتي پرداخته‌اند تا بدين‌وسيله، به ارتقا و بعضاً نجات سازمان‌ها اهتمام
ورزند. اما براي استفاده از اين روش‌ها بايد مراحل صحيح و منطقي اجراي آن ها را
شناخت و بسترهاي مناسب را براي ايجاد آن ها فراهم کرد و به اصطلاح، بي‌گدار به آب
نزد. در غير اين صورت، سازمان به نوعي خستگي و بي‌اعتقادي نسبت به اين ديدگاه‌ها و
تکنيک‌ها دچار خواهد شد.

تجربة نگارنده در اراية خدمات
مشاورة استقرار سيستم‌هاي مديريت کيفيت در سازمان‌هاي توليدي و خدماتي کشورمان، بيانگر
اين موضوع است که سازمان‌هاي پيشرو، سازمان‌هايي هستند که قبل از هرگونه حرکتي براي
کاربرد تکنيک‌ها و ديدگاه‌هاي نوين مديريتي، به ضرورت وجود سيستم‌هايي به منظور ايجاد
داده‌هاي عملکرد و به تصوير کشيدن وضعيت فعلي سازمان پي برده‌اند و آن را ايجاد
کرده‌اند.

در اين مقاله، با بهره‌گيري از
تجربيات اجرايي نگارنده، به تعريف و تبيين بسترها و پيش‌نيازهاي مورد نياز براي
رسيدن به سطح کلاس جهاني و همچنين تبيين مراحل اجرايي چنين سيستم‌هايي در قالب
استانداردهاي بين‌المللي مديريت پرداخته مي‌شود.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق طراحي و استقرار سيستم مديريت کيفيت، اولين گام براي رسيدن به کلاس جهاني توليد”

مدیریت کیفیت

تحقیق کنترل کیفیت

دانلود تحقیق با موضوع کنترل کیفیت،
در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت تحقیق
اهداف‌های کلی و آرمان‌های تحقیق
سوال‌ها و فرضیه‌های تحقیق
تعریف مفهومی و عملیاتی متغییرها
كنترل كيفيت
عوامل اساسي و مؤثر در كيفيت
چگونگي ايجاد كيفيت
مهندسي (طراحي) كنترل كيفيت
مهندسي ابزار و وسايل اندازه‌گيري
كنترل فرآيند
بازرسي و اندازه‌گيري
نظام كنترل كيفيت
زيرنظام مديريت كنترل كيفيت
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
پایه‌ها تئوریک مسئله تحقیق
سيكل كنترل
بررسي ديناميكي سيستم كنترل كيفيت
حلقه‌هاي علت معلولي
نمودار سازماني واحد كنترل كيفيت
ديدگاه‌هاي كيفيت
چارچوب ارزيابي كيفيت داده (DQAF)
سوابق موضوع تحقیق
نتیجه‌گیری
فصل سوم: روش‌های تحقیق
روش تحقیق
نوع تحقیق
ابزار اندازه‌گیری
روایی یا اعتبار تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
نظام بازرسي آماري
وظایف تیم ارزیابی کیفیت
ابعاد كيفيت آماري
منابع (مالي و نيروي انساني)
ارزيابي و اندازه‌گيري ابعادكيفيت
چارچوب ارزيابي كيفيت داده (DQAF)
چارچوب ارزيابي كيفيت داده
ابعاد GDDS و SDDS
استانداردهای GDDS و SDDS در بخش واقعی
زمینه‌های کاربردی اصلی
بهبود كيفيت
درس‌هاي اضطراب آور
سازمان بین‌المللی استانداردسازی
شركت‌هاي گواهي‌دهنده
سري استانداردهاي ISO 9000
شكل دهي جديد به سري استاندارد ISO 9000
استاندارد های جديد و تخصصی با زيربنای اين استاندارد تدوين شده‌اند
ساختار استاندارد ISO 9001 : 2000
الزامات عمومي مديريت فرآيندها
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
نتيجه‌گيري
محدودیت‌های تحقیق
پیشنهادات
توصیه به سایر محققین
منابع و مآخذ
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق کنترل کیفیت”

مدیریت کیفیت

پاورپوینت شش سیگما

دانلود پاورپوینت با موضوع شش سیگما،
در قالب pptx و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تعاریفی از شش سیگما
فلسفه شش سیگما
موضوعات مورد بررسی در شش سیگما
دیدگاه صاحبنظران کیفیت درباره شش سیگما
سه محور اصلی شش سیگما
اهداف شش سیگما
سطوح شش سیگما
و …


بخشی از متن پاورپوینت:
اهداف شش سیگما:
1) رضایت مشتری
2) تولید با خطای تقریبا صفر
3) صرفه جویی در منابع
4) بازگشت سرمایه
5) نهادینه کردن کیفیت در سازمان
6) بهبود مستمر و حفظ فرآیند بهبود
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت شش سیگما”

مدیریت کیفیت

تحقیق استانداردهاي ISO

دانلود تحقیق با موضوع استانداردهاي ISO،
در قالب word و در 118 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

فصل اول: اطلاعاتي درباره سازمان بين‌المللي استاندارد (ISO)
1-1- فراتر از ISO 9000 و ISO 14000
1-2- نام ISO
1-3- غير دولتي
1-4- اختياري
1-5- اتفاق نظر
1-6- وظيفه ISO
1-7- رعايت استانداردها
1-8- گواهينامه ISO 9000 و ISO 14000
1-9- برچسب محصول نيست
1-10- علامت ISO

فصل دوم: سازمان ISO و استانداردهاي مديريت كيفيت
2-1- تاريخچه استانداردهاي مديريت كيفيت
2-2- ISO 9000 – 1994
2-3- ISO 9000 – 2000
2-4- ISO 14000
2-5- QS 9000/ISO TS 16949

فصل سوم: مباني مديريت كيفيت
3-1- تغيير در مفهوم كيفيت
3-2- مفهوم كيفيت
3-3- كيفيت از ديدگاه ISO 9000
3-4- واژه‌هاي عمومي
3-5- مفاهيم مربوط به كيفيت
3-6- اصطلاحات مربوط به ابزارها و فنون

فصل چهارم: نيازمندي‌هاي نظام مديريت كيفيت
4-1- نيازمندي‌هاي 1994- ISO 9000
4-2- نيازمندي‌هاي ISO 9000- 2000
4-3- نيازمندي‌هاي QS 9000/ISO TS 16949

فصل پنجم: اجراي استانداردهاي مديريت كيفيت در سازمان
5-1- تصميم و مأموريت
5-2- خط مشي كيفيت
5-3- انتخاب محدوده
5-4- طرح‌ريزي پروژه
5-5- تجزيه و تحليل شركت و فرآيندهاي آن
5-6- ارزيابي مقدماتي
5-7- طراحي نظام مديريت كيفيت و ساختار مستندات
5-8- انتخاب و‌ آموزش مميزين داخلي
5-9- مستندسازي نظام مديريت كيفيت
5-10- ايجاد ارتباط و انتخاب مميز
5-11- استقرار نظام مديريت كيفيت
5-12- مميزي خارجي (مميزي گواهينامه)
5-13- بازاريابي

فهرست منابع و مآخذ

بخشی از متن تحقیق:

مقدمه:
در جهان امروز هر لحظه با تحولات و تغييرات شگرف و برق آسايي مواجهيم. حركت كيفيت گرايي در جهان تجارت، حركتي تكاملي، مثبت و در عين حال توفنده و پر تلاش است كه در دهه اخير آغاز شده و به سرعت سراسر گيتي را فرا گرفته است.

استانداردهاي ايزو 9000، در حقيقت يك الگوي عملي و موفق براي پاسخگويي به اين حركت توفنده است. الگويي كه عنوان زيان مشترك جهاني را به خود اختصاص داده و …

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق استانداردهاي ISO”

مدیریت کیفیت

تحقیق نقش بسته بندی در توزیع و فروش محصول

دانلود تحقیق با موضوع نقش بسته بندی در توزیع و فروش محصول،
در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
نقش طراحي در صنعت بسته بندي:
طراحي در بسته سعي دارد كيفيت كالا را به شكل دقيق تري به نظر مصرف كننده برساند تا علاوه بر برخورداري از اعتماد و اطمينان بيشتر به سلامتي كالا، ايجاد جذابيت و گيرايي بالاتري نموده و مصرف كننده را مجبور به خريد نمايد. اين شكل طراحي، امكان رقابت مطمئن كالا را در بازارهاي رقابتي به راحتي فراهم مي سازد. هنگام طراحي سهولت جابجايي يا مصرف، مسايل مرتبط با با حمل و نقل و انبار كردن كالا نيز مورد بحث قرار مي گيرد. 

بسته بندي مناسب، نقش عمده اي در موفقيت محصول دارد. طراحي موفق بسته بندي محصول مستلزم تخصص هاي مختلف در زمينه تحقيقات علمي، روانشناسي، هنر و طراحي است. رنگ آميزي و طراحي بسته بندي متناسب با سليقه بخش هاي مختلف بازار، موجب جلب تقاضاي بيشتر براي محصول مي شود …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نقش بسته بندی در توزیع و فروش محصول”

مدیریت کیفیت

پاورپوینت معرفی استانداردهاي باز الگوبرداري مركز آمريكايي كيفيت و بهره‌وري (APQC)

دانلود پاورپوینت با موضوع معرفی استانداردهاي باز الگوبرداري مركز آمريكايي كيفيت و بهره‌وري (APQC)،
در قالب ppt و در 61 اسلاید، قابل ویرایش ، شامل:

آشنايي با مفاهيم فرآيند، فرآيندگرايي و مديريت فرآيندي
از ساختارهاي سازماني وظيفه‌ اي تا ساختارهاي سازماني فرآيندي
تاريخچه و معرفي مرکز آمريکايي بهره‌ وري و كيفيت (APQC)
معرفي چارچوب طبقه‌ بندي فرآيند (PCF)
معرفي شاخص‏ هاي کليدي ارزيابي عملکرد  (KPI)
مدل الگوبرداري APQC
معرفي فرهنگ لغات معنايي به‌کار گرفته شده در ترجمه PCF
ارائه مدلي براي الگوبرداري از استانداردهاي باز PCF براي بهبود يا توسعه فرآيندها

توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع’ معرفی استانداردهاي باز الگوبرداري مركز آمريكايي كيفيت و بهره‌وري (APQC)’ می باشد که در حجم 61 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.


پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت معرفی استانداردهاي باز الگوبرداري مركز آمريكايي كيفيت و بهره‌وري (APQC)”

مدیریت کیفیت

تحقیق کنترل کیفیت

دانلود تحقیق در مورد کنترل کیفیت،
در قالب word و در 75 صفحه، قابل ويرايش، شامل:

مقدمه 
دیدگاه ها و نظریات بنیانگذاران کیفیت
اصول چهارده گانه دمینگ Deming’s 14 Principales
تعریف کیفیت از دیدگاه دمینگ 
بازرسی  و کنترل کیفیت 
کنترل کیفیت آماری 
نتایج حاصل از به کارگیری TQM 
کیفیت و گروه 
کیفیت و مدیریت 
کیفیت سیستم و فرآیند
دوایر کنترل کیفیت 
مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
بسط کارکردهای کیفی QFD
سوالات ترجمه خواسته های مشتری 
برخی از مزیت ها و منافع اجرای QFD 
دیاگرام پارتو 
نمودار پراکندگی (نمودار نقطه ای) 
مراحل ترسیم نمودار نقطه ای 
نمودار درختی  
روش ترسیم نمودار درخت
سیستم های دیاگرام جریان/ درخت
نمودار ماتریسی
نمودار دسته بندی محصولات 
برگ های کنترل  
هیستوگرام ها
مراحل تهیه هیستوگرام 


بخشی از مقدمه تحقیق:
نگرش کیفیت دارای تاریخی به در ازای عمر انسان در روی زمین است. در مفهوم خیلی ساده و ابتدایی آن، انسان های نخستین، غذاها و میوه های سالم را از ناسالم جدا می کردند و از مصرف غذاها یا میوه های ناسالم پرهیز می نمودند. به مفهومی دیگر هر فرد مدیر و مسئول کیفیت محصول انتخاب شده بود. 

بعدها که انسان در روستا سکونت می کند قسمتی از وظیفه رویکرد کیفیت، بر عهده فروشندگان محلی و دوره گردها قرار می گیرد که کالاها یا محصولات سالم را به دست مصرف کنندگان برسانند. 

با گسترش و شکل گیری کارگاه های ابتدایی و دستی در روستاها، انتظار تکرارپذیری به کارهای صنعتگران محلی شکل می گیرد و با گسترش تجارت به فراتر از مرزهای روستا، مسأله بازرسی و کنترل صادرات شکل می گیرد. با پیدایش انقلاب صنعتی و فراگیر شدن صنعت استانداردسازی، کالاهای تولیدی و منطبق بودن کالاها مطابق با انتظارات مشتری، اهمیت بیشتری می یابد. اما برای دست یابی به این مفهوم بیشتر بر بازرسی محصولات تولیدی در پایان خط تولید تأکید می شد. چیزی که امروزه به عنوان بازرسی شناخته می شود، نه فرآیند کیفیت.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق کنترل کیفیت”

مدیریت کیفیت

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی براساس مدل EFQM:2013

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی براساس مدل EFQM:2013، در قالب ppt و در 52 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

بخش 1: تعاریف و تاریخچه
توسعه تاريخي مديريت كيفيت
تعالي سازماني
ويژگي سازمان هاي متعالي
فرآيند تغيير
تاريخچه مدل ها و جوايز تعالی

بخش 2: کلیات مدل و مفاهيم بنیادین تعالي سازماني
کلیات مدل تعالی EFQM
مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی

بخش 3: معیارهای مدل تعالی سازمانی
شماتیک مدل تعالی سازمانی 
ساختار معيارها: توانمندسازها
ساختار معيارها: نتايج
معيار 1 : رهبري
معيار 2- استراتژی
معیار3- کارکنان
معیار4- شراکت ها و منابع
معیار5- فرآیندها، محصولات و خدمات
معيار6- نتایج مشتریان
معيار 7 – نتايج کارکنان
معيار 8 – نتايج جامعه
معيار 9 – نتايج کسب و کار

بخش 4: منطق ارزیابی (رادار)
منطق ارزيابي رادار در یک نگاه

بخش 5: فرآیند ارزیابی



توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ‘آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013’ می باشد که در حجم 52 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان رشته های مجموعه مدیریت به عنوان ارائه کلاسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی براساس مدل EFQM:2013″