مدیریت ریسک

روش هاي شناسایی ریسک در پروژه هاي ساخت

دانلود تحقیق با موضوع روش هاي شناسایی ریسک در پروژه هاي ساخت،
در قالب pdf و در 8 صفحه، شامل:

چکیده
مقدمه 
پیشینه تحقیق (تحقیقات داخلی، تحقیقات خارجی)
روش تحقیق (روش شناسی تحقیق، جامعه آماري، ابزار جمع آوري داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات)
ارزیابی و تحلیل نتایج حاصل از تحقیق
نتیجه گیري 


چکیده تحقیق:
مهم ترین هدف مدیریت، انجام پروژه با حداقل هزینه و در زمان مقرر با رعایت مسائل کیفی از پیش تعیین شده می باشد. مدیریت ریسک از مهم ترین اجزاء مدیریت پروژه هاي ساخت می باشد که درکشور ما به علت نوپا بودن علم مدیریت و کنترل پروژه و عدم اعتناي لازم به آن، چندان مورد توجه قرار نگرفته و بارها و بارها اجراي پروژه هاي ساخت به دلیل عدم شناسایی ریسک هاي احتمالی، با مشکلاتی از قبیل تحمیل هزینه هاي سربار، تاخیر در زمان پایان پروژه، عدم مدیریت صحیح منابع انسانی و تجهیزات مواجه بوده است. لذا شناسایی ریسک هاي پروژه هاي ساخت که اولین گام در مدیریت ریسک می باشد، از اهمیت ویژه اي برخوردار است.

هدف از ارائه این تحقیق، بررسی، ارزیابی و مقایسه روش هاي شناسایی ریسک در پروژه هاي ساخت بر مبناي می باشد. به همین منظور ابتدا تعاریف و مفاهیم PMBOK فرآیند مدیریت ریسک پیشنهادي در استاندارد ریسک، مدیریت ریسک پروژه هاي ساخت و سپس روش هاي شناسایی ریسک ارائه و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است تا بسته به شرایط حاکم بر پروژه روش مناسب اتخاذ گردد. لذا با بررسی و شناخت مدیریت ریسک و کاربرد آن در پروژه ها، نتایج موفقیت آمیزي در پروژه ها به دست خواهد آمد.
دانلود فایل

دانلود فایل”روش هاي شناسایی ریسک در پروژه هاي ساخت”

مدیریت ریسک

تحقیق تحلیل و مدیریت ریسک

دانلود تحقیق با موضوع تحلیل و مدیریت ریسک،
در قالب word و در 47 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مدیریت ریسک
تعریف ریسک و انواع فرعی آن
انواع ریسک
عناصر اصلی ریسک
ریسک استراتژیک و عملیاتی
پارادایم مدیریت ریسک
استراتژی‌های مدیریت ریسک
مهندسی ارزش و مدیریت ریسک
گفت وگوی مدیرعامل شرکت کامپیوکو با دنیای اقتصاد
مدیریت ریسک در فارکس
جمع‌بندی
منابع


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
تحولات عمده در محیط کسب و کار، مثل جهانی شدن کسب و کار و سرعت بالای تغییرات در فناوری، باعث افزایش رقابت و دشواری مدیریت در سازمان‌ها گردیده است. در محیط کسب و کار امروز، مدیریت و کارکنان می‌بایست توانایی برخورد با روابط درونی و وابستگی‌های مبهم و بغرنج میان فناوری، داده‌ها، وظایف، فعالیت‌ها، فرآیندها و افراد را دارا باشند. در چنین محیط‌های پیچیده‌ای، سازمان‌ها نیازمند مدیرانی هستند که این پیچیدگی‌های ذاتی را در زمان تصمیم‌گیری‌های مهم‌شان لحاظ و تفکیک کنند. مدیریت ریسک مؤثر که بر مبنای یک اصول مفهومی معتبر قرار دارد، بخش مهمی از این فرآیند تصمیم‌گیری را تشکیل می دهد. در این تحقیق این اصول بوسیله شناسایی عناصر اصلی ریسک و بررسی چگونگی تأثیر بالقوه این عناصر در موفقیت سازمان‌ها و چگونگی مقابله و مدیریت ریسک ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

مدیریت ریسک:
به‌طور کلی، مدیریت ریسک، فرآیند سنجش یا ارزیابی ریسک و سپس طرح استراتژی‌هایی برای اداره ریسک است. در مجموع، استراتژی‌های به‌کار رفته شامل: انتقال ریسک به بخش‌های دیگر، اجتناب از ریسک، کاهش اثرات منفی ریسک، و پذیرش قسمتی یا تمامی پیامدهای یک ریسک خاص هستند. مدیریت ریسک سنتی، تمرکزش روی ریسک‌های جلوگیری کننده از علل قانونی و …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تحلیل و مدیریت ریسک”

مدیریت ریسک

پاورپوینت مدیریت خطر (ریسک) در بهداشت و درمان

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت خطر (ریسک) در بهداشت و درمان،
در قالب pptx و در 80 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
ریسک در بهداشت و درمان چگونه است؟
هزینه مراقبت ناایمن
تعاریف
سیستم‌های مدیریت ریسک
برنامه‌ اضطراری
چرا مدیریت ریسک انجام می‌شود؟
مدیریت ریسک چگونه انجام می‌شود؟
و …


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه:
هر پروژه در طول عمر خود (از ابتدای شروع کار تا انتهای آن و رسیدن به اهداف تعیین‌شده) با فرصت‌ها و ریسک‌هایی روبه‌رو می‌شود. ریسک‌ها همان عوامل خطرسازی هستند که می‌توانند در اجرای پروژه اختلال ایجاد کنند و باعث شکست آن شوند. برای جلوگیری از این خطرات احتمالی، مدیریت ریسک امری کاملا ضروری است.

هزینه مراقبت ناایمن:
– 29 میلیارد دلار در هر سال فقط در ایالات متحده
– هر سال در بریتانیا10 ٪ از پذیرش = 900،000 بیماران مبتلا
– حدود 1 بیلیون پونددر سال  صرف هزینه های اقامت اضافی در بیمارستان
– به طور متوسط 8.5 تخت روز اضافی
– 400 نفر می میرند و یا به طور جدی در حوادث مربوط به دستگاه های پزشکی مجروح می‌شوند
– 450 میلیون پوند غفلت بالینی
– بیش از 1 بیلیون پوند صرف عفونت‌های بیمارستانی
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت خطر (ریسک) در بهداشت و درمان”

مدیریت ریسک

پاورپوینت مدیریت ریسک

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت ریسک،
در قالب ppt و در 60 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعاریف
تاریخچه ریسک
تاریخچه مدیریت ریسک
تعریف مدیریت ریسک
تعریف مدیریت ریسک به بیانی دیگر
وظایف مدیریت ریسک
ضرورت هاي مديريت ريسك
جایگاه مدیریت ریسک
علل نیاز به مدیریت ریسک در نظام سلامت
استراتژی های مدیریت ریسک
مدیریت ریسک در حوزه سلامت
مدیریت ریسک در مراقبت سلامت
مدیریت خطر
انتخاب با صرفه ترین روش
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت ریسک”

مدیریت ریسک

تحقیق راهکارهای مبارزه با کرونا در سازمان ها

دانلود تحقیق با موضوع راهکارهای مبارزه با کرونا در سازمان ها،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

بخش اول: اقدامات فوری
اقدامات لازم برای حفاظت از افراد
ارزیابی ریسک تامین‌کنندگان
مدیریت سرمایه درگردش و برنامه‌های کسب و کار

بخش دوم: اقدامات بعدی
برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریوهای مختلف
مدیریت ریسک تامین کننده
مدیریت بدون واسطه زنجیره تامین
استفاده از زنجیره تامین کوچکتر
ایجاد روابط مبتنی بر همکاری با تامین‌کنندگان
ارتقای فناوری
منبع


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
شیوع سریع ویروس کرونا نگرانی‌های زیادی در حوزه سلامت ایجاد کرده است. علاوه بر آثار انسانی، کرونا تاثیر اقتصادی عمده‌ای در سطح جهان داشته است. از آنجایی که ویروسها مرز نمی‌شناسند، تاثیر آنها فراگیر است. در واقع، 94 درصد از 1000 شرکت فهرست شده در مجله فورچن ، مشکلات ناشی از شیوع این ویروس را پیش‌بینی می‌کنند.

همانند ویروس‌های مرس  و سارس، تهدید ویروس کرونا در نهایت از بین می‌رود. اما اگر این تهدید از بین برود، احتمال شیوع ویرانگر ویروسهای بعدی نیز وجود دارد. این چالش را می‌توان به عنوان سکویی برای کسب شناخت عمیق‌تر از عملیات راهبردی و زنجیره تامین و در نتیجه تدوین روابط مبتنی بر همکاری و قابل انعطاف با تامین‌کنندگان به حساب آورد. روابط شرکتی پایدار و انعطاف‌پذیری پیش‌بینی شده در مدلهای عملیاتی چیزی است که می‌تواند به سازمانها در تقویت آمادگی عمومی در مواجهه با هر اختلالی کمک کند.

همانطور که رستوران‌ها در واکنش به کاهش حضور مشتریان از طریق تغییر مدلها به سمت تمرکز بر ارسال محصولات خود به مشتریان پرداختند، محرک‌های این چالش می‌تواند …
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق راهکارهای مبارزه با کرونا در سازمان ها”

مدیریت ریسک

پاورپوینت مدیریت ریسک

دانلود پاورپوینت با موضوع  مدیریت ریسک،
در قالب ppt و در 86 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

اهداف
تعریف حادثه از نظر مردم
تعریف حادثه از نظر واحد اجرایی و ایمنی و بهداشت حادثه
خطر
ریسک
واحد ریسک
ایمنی ریسک
آنالیز کمی ریسک فرآیندهای شیمیایی
آنالیز کیفی ریسک
مثال از یک ماتریس ساده برای آنالیز کیفی ریسک
روش رتبه بندی ریسک ناسا/ ارتش امریکا
طبقه بندی شدت: افراد
آنالیز نیمه کمی ریسک
درجه بندی پیامد
درجه بندی مواجهه
درجه بندی احتمال
طبقه یا سطح ریسک
آنالیز کمی ریسک
عوامل مهم در انتخاب روش ارزیابی ریسک
فرآیند ارزیابی کمی ریسک
آنالیز خطرات
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت ریسک”

مدیریت ریسک

پاورپوینت مدیریت ریسک و شناسایی ریسک ها

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت ریسک و شناسایی ریسک ها،
در قالب ppt و در 132 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مدیریت خطر (ریسک)
تعاریف
وظایف مدیریت ریسک
ضرورت هاي مديريت ريسك
جایگاه مدیریت ریسک
علل نیاز به مدیریت ریسک در نظام سلامت
استراتژی های مدیریت ریسک
مدیریت ریسک در حوزه سلامت
مدیریت ریسک در مراقبت سلامت
رویکرد مدیریت ریسک
7 مرحله در فرآیند مدیریت ریسک
ارزیابی ریسک
Risk Treatment
آسیب های ناخواسته
Sentinel events
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت ریسک و شناسایی ریسک ها”

مدیریت ریسک

تحقیق شناسایی و تحلیل ریسک های سيستم هاي يكپارچه سازماني ERP بر اساس روش تصميم گيري چند معياره فازی

دانلود تحقیق در مورد 

شناسایی و تحلیل ریسک های سيستم هاي يكپارچه سازماني ERP 

بر اساس روش تصميم گيري چند معياره  فازی

، 

در قالب doc و در 41 صفحه، قابل ويرايش، شامل:



مقدمه
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ
ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ
مديريت انتظارات داخلي
پذيرش دوره يادگيري
ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﯿﻔﯽ رﯾﺴﮏ
ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﻤﯽ رﯾﺴﮏ
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ رﯾﺴﮏ
ﮐﻨﺘﺮل و ﭘﺎﯾﺶ رﯾﺴﮏ
ﺗﺌﻮري ﻓﺎزي
ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و ﺗﻌﺎرﯾﻒ اوﻟﯿﻪ
ﮐﺎرﺑﺮد ﻫﺎي ﺗﺌﻮري ﻓﺎزي در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ
ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮي ﭼﻨﺪ ﻣﻌﯿﺎره ﻓﺎزي
ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺒﯽ ﻓﺎزي
ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻣﺪل در ‪Fuzzy AHP
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ در ERP
ﻋﺪم ﻗﻄﻌﯿﺖ و رﯾﺴک ها در سيستم هاي يكپارچه سازماني
استراتژي مبتني بر كسب و كار


چکیده تحقیق:
در دﻧﯿﺎي رﻗﺎﺑﺘﯽ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ سيستم هاي يكپارچه، ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺳﺎﺳﯽ ﭘﯿﺶ روي بنگاه های اﻗﺘﺼﺎدي اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿت هاي ﺳﺎزﻣﺎن‬ را ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻮﻟﯿﺪ و ارايه ﻣﺤﺼﻮﻻت و اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺗﺤﺖ ﺗأﺛﯿﺮ ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﺪ. از اﯾﻦ رو ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺻﺘﻬﺎ و ﺗﻬﺪﯾﺪات ﻣﻮﺟﻮد درﻋﺮﺻﻪ ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﯽ و ارزﯾﺎﺑﯽ ﺗﻮان ﺳﺎزﻣﺎن در روﯾﺎروﯾﯽ ﺑﺎ ریسک های اﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ از اﻫﻤﯿﺖ اﻧﮑﺎر ﻧﺎﭘﺬﯾﺮي ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ. ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ در مقوله استقرار ERP، وﻇﯿﻔﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ، ﺗﺤﻠﯿﻞ، اراﺋﻪ راﻫﮑﺎرﻫﺎي ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﭘﺎﺳﺦ ﮔﻮﯾﯽ، ﮐﻨﺘﺮل و ﭘﺎﯾﺶ ریسک ها در ﭼﺮﺧﻪ ﻫﺎي اﻗﺘﺼﺎدي و ﺗﻮﻟﯿﺪي را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه دارد. در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮي ﭼﻨﺪ ﻣﻌﯿﺎره ﻣﻌﺮﻓﯽ و ﺿﺮورت ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮي ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻓﺎزي در ﻣﺤﯿﻂ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ‬رﯾﺴﮏ ﺑﯿﺎن ﻣﯽ ﮔﺮدد. در اداﻣﻪ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ رﯾﺸﻪ ﻫﺎ و ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﺪم ﻗﻄﻌﯿﺖ و مسايل مختلف در رابطه با استقرار سيستم هاي ERP  پرداخته  و ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺟﺎﻣﻌﯽ از رﯾﺴﮑ ﻬﺎ و ﻣﺨﺎﻃﺮات مرتبط با آن ﺗﻬﯿﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. در اﻧﺘﻬﺎ ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ارزﯾﺎﺑﯽریسک های استقرار سيستم هاي ERP ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﻠﺴﻠﻪ ‬ﻣﺮاﺗﺒﯽ ﻓﺎزي اراﺋﻪ ﻣﯽ ﮔﺮدد. در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺳﻌﯽ ﺑﺮ آن اﺳﺖ ﺗﺎ ﺟﺎﯾﮕﺎه و اﻫﻤﯿﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ از ﯾﮏ ﺳﻮ و ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮي ﭼﻨﺪ ﻣﻌﯿﺎره ﻓﺎزياز ﺳﻮي دﯾﮕﺮ در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و استقرار سيستم هاي يكپارچه سازماني (ERP) ﻣﻮرد ﺗﻌﻤﻖ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق شناسایی و تحلیل ریسک های سيستم هاي يكپارچه سازماني ERP بر اساس روش تصميم گيري چند معياره فازی”

مدیریت ریسک

تحقیق نقش هیأت مدیره در مدیریت ریسک در عرصه سازمان‎

دانلود تحقیق در مورد نقش هیأت مدیره در مدیریت ریسک در عرصه سازمان‎،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

معرفی
توانمندی‌ ها
در مرحله ریسک نمودن
نتایج
چگونه هیأت مدیره می‌ تواند نقش کلیدی در مدیریت ریسک در بخش عمومی را بازی کند؟
نقش هیأت مدیره درخصوص مدیریت ریسک در سطح سازمان چیست؟
نقش هیأت مدیره در مدیریت ریسک در عمل
ایجاد ریسک‌ پذیری
چارچوب تضمین
نتیجه گیری
پی نوشت
منابع


بخشی از متن تحقیق:
معرفی:
به دنبال بحران اعتباری سال 2007 در سال 2008 و در نتیجه این بحران مالی در سطح بین‌الملل منجر به شنیدن صدای خرد شدن چرخ‌های اقتصادی کشورها و خانوارها بصورت کامل در زیر بار فشار اقتصادی حاکم بر اقتصاد سراسر جهان گردید که به تبع آن همزمان با ایجاد بحران و تبعات ناشی از آن مباحث متعدد و به صورتی گسترده در محافل عمومی و جوامع حرفه‌ای در بخش اقتصاد، درخصوص حوزه حاکمیت شرکت‌های بزرگ با موضوعیت مدیریت ریسک مطرح گردید. به طوری که فدراسیون بین‌المللی حسابداری (IFAC) در این ارتباط به موضوع بحران مالی با این عبارت اشاره می‌نماید کهبحران مالی که در سال‌های اخیر دنده‌های اقتصاد را در زیر چرخ‌های خود خرد نموده است، لذا از این رخداد می‌بایست درس‌هایی را آموخت که اهم آن عبارت اند از:
الف) آنچه به عنوان یک موضوع مهم و برجسته ناشی از کالبدشکافی بحران مطرح می‌باشد این است که در برخی از سازمان‌ها به ویژه مؤسسات مالی شیوه‌ها و ساختارهای کنترل داخلی و مدیریت ریسک در آن‌ها بصورت ناقص اجرا شده و یا عملاً شیوه‌های کنترلی بکار گرفته شده در آن‌ها بی‌اثر بوده است.
ب) عامل مهم دوم در بحران مذکور که دامنه گسترده‌تری داشته است به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد بحران مربوط به تمرکز بیش از حد سازمان‌ها به اعمال کنترل‌ نسبت به گزارشات مالی خود در دوره‌های قبل از بحران بوده است…
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق نقش هیأت مدیره در مدیریت ریسک در عرصه سازمان‎”

مدیریت ریسک

پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت

دانلود پاورپوینت با موضوع تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
تاریخچه FMEA
آشنایی با FMEA
نحوه محاسبه RPN
تشریح مراحل انجام کار
آشنایی با جداول و فرم FMEA
تعیین سطح ریسک قابل قبول
تعریف سطوح بحرانی
ارزیابی ریسک دستگاه کاردینگ نساجی
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت”