مدیریت آموزش

پاورپوینت خلاصه کتاب مقدمات تکنولوژي آموزشي خدیجه علی آبادی

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب مقدمات تکنولوژي آموزشي خدیجه علی آبادی،
در قالب ppt و در 269 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

هدف ها
مقدمه
مرحله اول ابزار و وسايل
مرحله دوم مواد آموزشي
مرحله سوم نظام هاي درسي
مرحله چهارم نظام هاي آموزشي
مرحله پنجم نظام هاي اجتماعي
تکنولوژي آموزشي در ايران
تکنولوژی آموزشی
نقش هدف در سيستم
جايگاه سيستم در آموزش و پرورش
تعریف آموزش
تعريف يادگيري
تعريف ارتباط
مدل ارتباطي شانون و ويور
مدل اينديانا
بخش دوم: طراحي منظم آموزشي
هدف ها
تعریف مدل
و …

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت خلاصه کتاب مقدمات تکنولوژي آموزشي خدیجه علی آبادی”

مدیریت آموزش

پروژه مديريت آموزشي

فصل اول : توانايي تشخيص مفهوم مديريت و اصول آن
اجزاء يا سيستمهاي فرعي
همانطوريكه
اشاره شد، هر سيستم شامل اجزاء و عناصر داخلي آن مي‌باشد كه ممكن است به
صورت عنصري ساده يا سيستمي پيچيده وجود داشته باشد و هر چه سيستم بزرگتر و
پيچيده تر باشد، احتمال اينكه واجد عناصر پيچيده‌تر و بزرگتري باشد وجود
دارد و در شرايطي كه عناصر يك سيستم به حدي بزرگ و پيچيده باشند كه خود يك
سيستم بوده باشند، به اين سيستمها، سيستم فرعي مي‌گويند. به عنوان مثال،
مي‌توان به جايگاه واحدها در اركان دولت اشاره نمود. به اين صورت كه در
بدنه دولت، هر وزارتخانه سيستم فرعي آن بوده و واحدهاي زير سيستم آن
وزارتخانه نيز سيستم فرعي آن بشمار مي‌آيند.
در واقع، سيستمهاي كوچكتر
داخل سيستمهاي بزرگ قرار مي‌گيرند و آنان نيز در داخل سيستمهاي باز هم
بزرگتر تشكيل مي‌يابند. در اين وضعيت، سيستمهاي كوچكتر را سيستمهاي مشمول و
سيستمهاي بزرگتر را شامل مي‌گويند.
تداخل سيستمها
در مباحث
سيستماتيك، بعضاً ممكن است هر سيستمي در چندين سيستم ديگر و به صورت همزمان
قرار داشته باشد. جايگاه و وضعيت يك فرد در سيستمهاي خانواده، محل تحصيل،
محل كار و، نمونه بارزي از تداخل احتمالي مورد بحث مي‌باشد.

فهرست مطالب
فصل اول : توانايي تشخيص مفهوم مديريت و اصول آن
اجزاء يا سيستمهاي فرعي
تداخل سيستمها
نيروهاي پيوستگي و گسستگي سيستم
آشنايي با مفهوم سازمان و انواع آن
اجزاء سازمان – نگرش سيستمي
سازمان رسمي و كاركرد آن
وجوه مشترك سازمانهاي رسمي
سلسله مراتب و ارتباطات در سازمانهاي رسمي
سازمان غير رسمي و كاركرد آن
شناسايي مفهوم مديريت و اصول آن
فراگرد مديريت
شناسايي سبك هاي مديريتي
مديريت علمي
ساير مفروضات اساسي مديريت علمي
مديريت كلاسيك
مديريت كلاسيك جديد
مديريت صرفاً هدف گرا
مديريت ميانه رو
مديريت سايه نما
فصل دوم : توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و كاركردهاي آن
شناسايي مفهوم آموزش و انواع آن
مهمترين شيوه‌هاي آموزشي
روش علمي و منطقي
انواع آموزش
آموزش رسمي
آموزش غيررسمي
آموزش غير رسمي سازمان نيافته
شناسايي ويژگي‌هاي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي
استراتژي‌ها :
سياست‌ها :
شناسايي نقش آموزش فني و حرفه‌اي در نظام آموزش كشور
ويژگيهاي مدير آموزشي
1- مهارت در رهبري و هدايت افراد به ويژه كادر آموزشي
2- مهارت در روابط انساني
3- مهارت در برقراري روابط گروهي
4- مهارت و ارزشيابي
5- مهارت در انتخاب همكاران
وظايف مديران آموزشي
فصل سوم : توانايي اجراي مقررات و آئين نامه‌هاي مؤسسات كارآموزي
شناسايي ويژگيهاي آموزشگاههاي فني و حرفه‌اي
شناسايي قوانين و مقررات تاسيس آموزشگاههاي فني و حرفه‌اي
4- توانائي برنامه ريزي و نظارت بر اجراي برنامه‌ها
آشنايي با وسايل كمك آموزشي
بهره گيري از وسايل كمك آموزشي
1- خود را آماده كنيد:
2- آماده كردن محيط :‌
3- كارگاه يا آزمايشگاه را آماده كنيد.
4- پيگيري و نتيجه گيري
شناسائي اصول تدوين اهداف كلي و جزئي دوره آموزشي
شناسائي اصول تحليل محتواي دوره آموزشي
فصل پنجم : توانائي ارزشيابي از دوره‌هاي آموزشي
شناسائي مفهوم ارزشيابي آموزشي و روش‌هاي آن
شناسائي اصول ارزشيابي جامع و فراگير
ارزشيابي و قضاوت بر دو نوع نگرش تقسيم مي‌شود:
1- ارزشيابي بر اساس شواهد دروني
ارزشيابي قبل از برگزاري دورة آموزشي را ارزشيابي تشخيص مي‌گويند.
2- آزمون در طول برگزاري دوره آموزشي را ارزشيابي تكويني نيز مي‌گويند.
3- انجام آزمون در پايان دوره آموزشي:
الف – اهداف آموزشي تا چه حد موفق بوده است.
ب – ارتقاء به سطوح بالاتر :
1- آزمون عملي :
شناسائي اصول ارزشيابي در اثر بخشي آموزشي:
فصل ششم : توانائي تهيه گزارش‌هاي مورد نياز آموزشگاهها
شناسائي پايه‌اي اساسي آئين نگارش
شناسائي مقررات مكاتبات اداري
شناسائي اصول تهيه گزارش‌هاي مورد نياز آموزشگاهها
فصل هفتم : توانايي برقراري روابط انساني
شناسايي مفهوم ارتباط و عوامل تشكيل دهنده آن
شناسايي عوامل موثر ارتباطي
شناسايي سدهاي ارتباطي
فصل هشتم : توانايي نظارت بر امور مالي آموزشگاه
آشنايي با اصول مقدماتي حسابداري عمومي
آشنايي با مفاهيم و اصول حسابداري:
اصول حسابداري :
فصل نهم : توانايي پيشگيري از حوادث و رعايت نكات ايمني و بهداشت كار
آشنايي با حوادث شغلي، علل بروز آن و بهداشت محيط كار
اهميت حوادث ناشي از كار
علل بروز حوادث شغلي (ناشي از كار)
بهداشت محيط كار
آشنايي با وسايل ايمني و بهداشت كار و كاربرد آنها

دانلود فایل

دانلود فایل”پروژه مديريت آموزشي”

مدیریت آموزش

تحقیق جایگاه هوش هیجانی در برنامه درسی

دانلود تحقیق با موضوع جایگاه هوش هیجانی در برنامه درسی،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

هوش چيست؟ 
هوش هيجاني چيست؟ 
رابطه هوش هيجاني و بهره هوشي 
ابعاد هوش هيجاني 
برنامه درسي و هوش هيجاني 
اهداف تربيت‌ بدني و ورزش 
مباني برنامه درسي تربيت‌ بدني 
آموزش هوش هيجاني از طريق برنامه درس تربيت بدني
نتيجه گيري
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جایگاه هوش هیجانی در برنامه درسی”

مدیریت آموزش

تحقیق بررسي خصوصيات مديران مدارس شهري شهرستان ساوجبلاغ و تطبيق آن با آيين نامه انتصاب مدبران

دانلود تحقیق با موضوع بررسي خصوصيات مديران مدارس شهري شهرستان ساوجبلاغ و تطبيق آن با آيين نامه انتصاب مدبران،
در قالب word و در 71 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: كليات
مقدمه
بيان مسئله
اهداف تحقيق
روش انجام تحقيق
اهميت موضوع تحقيق
محدوديت هاي تحقيق
تعريف واژه ها و اصطلاحات
خلاصه از ساير فصل ها
 
فصل دوم: ادبيات و پيشينة تحقيق
مقدمه
ادبيات
سابقة موضوع تحقيق
 
فصل سوم: روش تحقيق
مقدمه
عنوان تحقيق
اهداف كلي تحقيق
نوع تحقيق
جامعه آماري
حجم نمونه
ابزار تحقيق
محدوديت هاي تحقيق
موقعيت تاريخي و جغرافيايي شهرستان ساوجبلاغ
اطلاعات كلي درباره مدارس شهرستان ساوجبلاغ
 
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

 فصل پنجم:
نتيجه گيري
پيشنهادات

منابع و مأخذ
ضمائم


اهداف مد نظر تحقیق:
1- بررسي خصوصيات مديران مدارس شهري شهرستان ساوجبلاغ و تطبيق آن با آيين نامه انتصاب مديران.

2- ارائه پيشنهادها و راه حل هاي مناسب به مسئولين به منظور بهبود فرايند مديريت و آموزش مديران.

در ارتباط با اهداف موفق سئوالات زير نيز براي محقق مطرح بوده است.

1- آيا انتخاب مديران با شرايط مندرج در آيين نامه انتصاب مطابقت دارد؟
2- آيا مديران مدارس دوره هاي كارآموزي و آموزش ضمن خدمت موردنياز پست مورد تصدي خود را گذرانده اند؟

جامعه آماري:
جامعه آماري را كليه مديران شهري شهرستان ساوجبلاغ كه تعداد آن ها 92 نفر مي باشند تشكيل مي‌دهد.

ابزار گردآوري اطلاعات:
ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه اي است كه شامل 15 سؤال ( 13 سؤال پاسخ بسته و 2 سئوال پاسخ باز ) مي باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسي خصوصيات مديران مدارس شهري شهرستان ساوجبلاغ و تطبيق آن با آيين نامه انتصاب مدبران”

مدیریت آموزش

جزوه روش تحقیق و مقاله نویسی پیشرفته مقطع دکتری (دکتری مهندسی صنایع)

دانلود جزوه روش تحقیق و مقاله نویسی پیشرفته مقطع دکتری (دکتری مهندسی صنایع)،
در قالب pdf و در 93 صفحه، شامل:

علم چیست؟
مفروضه های بنیادین علم
هدف علم
مراحل پژوهش علمی
شناخت و بیان مسأله
ساختن فرضیه
جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل داده ها
استنتاج برای تأیید و رد فرضیه
ویژگی های مسأله تحقیق
نظریه
روش تحقیق چیست؟
انواع روش تحقیق
طرح پیشنهادی Proposal
مندرجات طرح پیشنهادی Proposal
ویژگی های مسأله تحقیق
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه روش تحقیق و مقاله نویسی پیشرفته مقطع دکتری (دکتری مهندسی صنایع)”

مدیریت آموزش

تحقیق مشکلات آموزش و پرورش در ایران

دانلود تحقیق با موضوع مشکلات آموزش و پرورش در ایران،
در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مشكلات بیرونی
مشکلات درونی
ارتباط برنامه های آموزش و پرورش با برنامه های توسعه كشور
مشکلات کیفی و کمی آموزش و پرورش ایران
بودجه آموزش و پرورش ایران
کلاس های مخروبه و آموزشگاه ها و فاصله 50 درصدی تا حد مطلوب
محرومیت از تحصیل، ترک تحصیل و میزان مردودی
وضعیت نیروی انسانی در مدارس
وضعیت تغذیه دانش آموزان
مشکلات کیفی و کمی آموزش و پرورش
مدارس چند پایه
دانش آموزان عشایر
مدارس غیر انتفاعی و کیفیت آموزشی در آن ها و وضعیت شهریه این مدارس
علل روی آوردن دانش آموزان به مصرف مواد مخدر
اعتبارت تخصیص یافته دولتی و روش های پیگیری
بررسی وضعیت معلمان و مراکز تربیت معلم
موانع آموزش و پرورش خلاق، كارآمد و پویا
راه آینده
منابع
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مشکلات آموزش و پرورش در ایران”

مدیریت آموزش

پاورپوینت روش تحقیق کیفی

دانلود پاورپوینت با موضوع روش تحقيق كيفي،
در قالب ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تحقيق كيفي چيست؟
ويژگي هاي تحقيق كيفي
موارد استفاده از تحقيق كيفي
نمونه‌ هاي مهم كاربرد تحقيق كيفي
مباني فلسفي تحقيق كيفي
پارادايم های (پيش‌ فرض های) تحقيق كمي و كيفي
انتقادهاي وارده به پوزيتيويسم (درون پارادايمي)
انتقادهاي برون پارادايمي به پوزيتيويسم
مقايسه دستگاه هاي فلسفي
تعريف به جايگاه تحقيق كيفي
تعريف تحقيق كيفي به اجزاء
ويژگي داده‌ هاي كمي و كيفي
اصول روش تحقيق كيفي
مقايسه اصول تحقيقات اجتماعي در روش هاي كمي و كيفي
محدوديت هاي تحقيق كيفي از ديد منتقدان
تعريف تحقيق كيفي به انواع
روش های کیفی
تفسير يافته‌ هاي تحليل كيفي
طراحی تحقیق

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت روش تحقیق کیفی”

مدیریت آموزش

جزوه نکات آموزشی شيوه دفاع از پايان نامه تحصیلی

دانلود جزوه نکات آموزشی شيوه دفاع از پايان نامه تحصیلی،




در قالب pdf و در 10 صفحه.
دانلود فایل

دانلود فایل”جزوه نکات آموزشی شيوه دفاع از پايان نامه تحصیلی”

مدیریت آموزش

پاورپوینت روش تحقيق کيفي و آميخته

دانلود پاورپوینت با موضوع روش تحقيق کيفي و آميخته،
در قالب ppt و در 423 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

جلسه اول:
نگاهي به مباني معرفت شناسي تحقيق در علوم رفتاري

جلسه دوم:
موضوع يابي، عنوان نويسي، بيان مسأله، گزاره‌ هاي تحقيق

جلسه سوم:
سازه، مفهوم، متغیر، انواع متغیرها

جلسه چهارم:
بررسی پیشینه تحقیق

جلسه  پنجم:
روش های تحقیق
مبحث اول: دسته بندي روش‌ هاي تحقيق در علوم رفتاري و مديريت

جلسه ششم:
دسته‌ بندي تحقيقات بر مبناي نحوه گردآوري داده‌ ها

جلسه هفتم:
سایر روش های تحقیق

جلسه هشتم:
ابزار جمع آوري اطلاعات و مقياس‌ هاي اندازه‌ گيري

جلسه نهم:
مقياس هاي اندازه گيري نگرش ها

جلسه دهم:
آزمون هاي رواني- سازماني قابليت اعتماد ابزار، اندازه گیری، جامعه و نمونه در تحقیق

جلسه یازدهم:
اعتبار اندازه‌گيري اعتبار دروني و اعتبار بیرونی

جلسه دوازدهم:
روش های تحلیل داده ها و اطلاعات

جلسه سیزدهم:
اطلاع‌ رساني يافته‌ هاي پژوهش و تدوين گزارش تحقيق

جلسه چهاردهم:
مرجع نویسی و فیش برداری

جلسه پانزدهم:
پیشنهاد طرح تحقیق وگزارش نویسی

جلسه شانزدهم:
تدوين مقاله علمي، طراحي مقالات پوستري، طراحي مقالات اسلايدي

جلسه هفدهم:
پیوست ها

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت روش تحقيق کيفي و آميخته”

مدیریت آموزش

پاورپوینت کارگاه آشنایی با روش تحقیق

دانلود پاورپوینت با موضوع کارگاه آشنایی با روش تحقیق،
در قالب ppt و در 302 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

با شنيدن واژه تحقيق چه مفهومي از آن به ذهن انسان متبادر مي‌شود؟
از چه راه‌هايي مي توان به شناخت دست يافت؟
تجربه
منطق
استناد به مقام صلاحيت‌دار 
روش علمی
دسته بندي تحقيقات (انواع تحقيق)
اهداف، فرضیات
و …


بخشی از متن پاورپوینت:
با شنيدن واژه تحقيق چه مفهومي از آن به ذهن انسان متبادر مي‌شود؟:
1) رسيدن، بررسي، مطالعه، حقيقت و گاهي حقيقت‌يابي
2 ) فعاليت‌هاي منظمي كه به توليد و كشف دانش جديد و سازمان يافته منتهي شود.
3 ) فعاليت براي رسيدن به شناخت آنچه براي انسان ناشناخته است.
و …
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت کارگاه آشنایی با روش تحقیق”