رهبری

تحقیق جایگاه زنان در عرصه مديريت

دانلود تحقیق با موضوع جایگاه زنان در عرصه مديريت،
در  قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.

چکیده تحقیق:
در
اين مقاله، به اشتغال زنان به عنوان مدير در كشور پرداخته شده است. برخي
اطلاعات آماري در اين زمينه ارائه مي‌ شود و دو پرسش در خصوص اشتغال زنان
در عرصه مديريت مطرح مي‌ گردد و براساس پژوهش‌هاي انجام شده، به آن ها پاسخ
داده مي‌شود. در پايان تعدادي راهكار براي فراهم آوردن زمينه اشتغال زنان
در پست‌هاي مديريتي ارائه مي‌شود.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جایگاه زنان در عرصه مديريت”

رهبری

تحقيق تفاوت هاي مديريت و رهبري

چنان كه پيش از اين يادآور شديم، مديريت به معني اداره كردن سازمان هاي
نسبتاً كوچك است كه اصطلاحاً اداره خوانده مي شود. اداره يا سازمان، همان
نظام بوروكراتيك يا ديوان سالاري است
در چنين نظامي مسائل رسمي و وظايف
تعيين شده درجه اول اهميت هستند و همگان مؤظف به اطاعت از سلسله مراتب مي
باشند. معمولاً،‌ مديران افرادي هستند كه به انجام وظايف قانوني خود تأكيد
دارند و از همكاران خود مي خواهند كه بر اساس شرح وظايف قانوني خود عمل
كنند
از جهت ديگر، از نظر عامه،‌ رهبري يعني اداره كشورها و سازمان هاي
بزرگ كه بيشتر جنبة سياسي، مذهبي و اجتماعي دارد. بيشتر مردم،‌ رهبري را
امري در سطح كلان و سطوح بالاي جامعه و مخصوصاً به عنوان رهبر يك كشور مي
نگرند.
اگرچه از نظر اجتماعي و سياسي اين برداشت وجود دارد و به مقامات
ردة اول جوامع رهبر مي گويند، ولي از نظر علم مديريت و رفتارشناسي سازماني
رهبري مفهوم خاصي دارد كه در هر زمان و مكان و با هر تعدادي قابل رخ دادن
مي باشد. در دنياي جديد مديريت و مخصوصاً در مديريت آموزشي،‌بيشتر از
اصطلاح رهبري استفاده
مي شود و نه مديريت. در پاسخ اين كه چرا به جاي
اصطلاح مديريت بايد از واژگان رهبري استفاده كرد، به بررسي تفاوت هاي
مديريت و رهبري
مي پرازيم.
مديريت :
مديريت،‌ در اصل يعني اداره
كردن و گرداندن يك سازمان، و رهبري يعني هدايت و راه بردن و نشان دادن راه
به انسان هاست. به عبارت ديگر، مديريت صرفاً سازماني و رهبري امري انساني
است. تكيه مديريت بيشتر به سازمان و تكيه رهبري بر
انسان هاست. مديريت
به فراهم آوردن امكانات و تنظيم امور عادي و جاري سازمان كه از قبل تعيين
شده، مي پردازد. رهبري، به عنوان يك پيش آهنگ،‌ اسوه و راهنما به امور
اساسي، مخاطره آميز و معمولاً حساس و كمتر صد در صد از پيش تعيين شده مي
پردازد. حركت مديريت بر اساس خط مشي هاي تدوين شده است كه معمولاً همة
افراد بر اساس قانون به درستي يا نادرستي و تطبيق آن با وضع مورد نظر پي مي
برند، اما حركت رهبري داراي آن چنان پيچيدگي و حساسيت است كه همة افراد
قادر به درك آن نيستند. انتخاب راه ها و روش ها بر اساس نيازها و اقتضائات
است و نه بر اساس قانون ثابت و تغيير ناپذير.

دانلود فایل

دانلود فایل”تحقيق تفاوت هاي مديريت و رهبري”

رهبری

پاورپوینت ارزیابی سریع کارخانه (Rapid Plant Assessment)

دانلود پاورپوینت با موضوع ارزیابی سریع کارخانه (Rapid Plant Assessment)،
در قالب ppt و در 41 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

ارزیابی
ارزیابی به چه معناست؟
چرا ارزیابی سریع، مهم است؟
ارزیابی سریع
گسترش روش های ارزیابی سریع
ارزیابی سریع کارخانه: ابزاری برای گشت زنی
دستۀ اول- رضایت مشتری
دستۀ دوم- ایمنی محیط، تمیزی و نظم
دستۀ سوم- سیستم مدیریت دیداری
دستۀ سوم- سیستم مدیریت بصری
دستۀ چهارم- سیستم زمان بندی
دستۀ پنجم- استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید
دستۀ ششم- سطوح موجودی و کارهای انجام شده در فرآیند
دستۀ هفتم- کار تیمی و انگیزه
دستۀ هشتم- شرایط عمومی نگهداری تجهیزات و ابزارها
دستۀ نهم- مدیریت پیچیدگی و تنوع
دستۀ دهم- یکپارچگی زنجیرۀ تأمین
دستۀ یازدهم- تعهد به کیفیت
ترکیب تیم و آموزش آن
برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانه
پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه
مطالعه موردی کارخانه البرز دماکاران
برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانه
پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت ارزیابی سریع کارخانه (Rapid Plant Assessment)”

رهبری

دانلود تحقیق آفات مديريت و برنامه ريزي

دانلود تحقیق در مورد آفات مديريت و برنامه ريزي،
در قالب doc و در 18 صفحه، قابل ویرایش.
توضیحات:
در این فایل تحقیق آفات مديريت و برنامه ريزي مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.
– دست يابي به هدف با هر وسيله:
مديريت نيز مانند ساير امور فردي و اجتماعي داراي اصول و ضوابطي است كه اگر مدير در چارچوب آن اصول حركت كند، مي‌تواند كشتي سازمان و تشكيلات را به ساحل نجات و مقصد نهايي رهنمون گردد و اگر از آن اصول و ضوابط خارج شود و به شيوه‌ها و روش هاي نامطلوب براي وصول به هدف متوسل گردد، آفتي مخرب دامنگير سازمان و تشكيلات خواهد شد و در نتيجه انحطاط و اضمحلال سازمان را در پي‌خواهد داشت.
امام علي (ع) در سخن زيبايي اين حقيقت را چنين بيان فرموده است: « سُوءُ التَّدْبير ، سَبَبُ التَّدْمير». مديريت و رهبري ناصحيح (سوء مديريت) موجب سقوط و نابودي است.
مدير آگاه و با كفايت، همانطور كه به هدف مي‌انديشد، به سلامت وسايل و روش هايي كه بايد يك مجموعه را به مقصد برساند نيز فكر مي‌كند و مي‌ داند كه با شيوه‌هاي آفت گرفته و ابزار ناصحيح هرگز نمي‌ توان قله رفيع هدف را تسخير كرد.
در انديشه يك مدير مسلمان، هدف هيچ گاه وسيله را توجيه نمي‌كند، لذا براي دست يابي به هدف نمي‌توان از هر روش و ابزاري استفاده كرد و به هر شيوه‌ اي متوسل شد و اين مسأله يكي از بارزترين تفاوت هاي مديريت اسلامي با مديريت غربي است. زيرا در مديريت غربي آن چه از اصالت و اهميت برخودار است، سازمان و اهداف سازماني است (سازمان گرايي) و انسان، با تمام ارزش ها و كرامات خويش در لابلاي چرخ هاي سازمان، له مي‌شود و در پاي بت سازمان، قرباني مي‌گردد. پيامد چنين بينشي، جز ظلم و تبعيض و بي‌عدالتي، چيز ديگري نمي‌تواند باشد و اين آفت بزرگي است كه در عصر فن آوري اطلاعات، گريبانگير مديريت بسياري از سازمان هاي بزرگ گرديده است. در بينش علوي، درست عكس اين مطلب ديده مي‌شود يعني به جاي اين كه انسان در خدمت سازمان باشد، سازمان و تشكيلات در خدمت به انسان و رشد و تعالي او نقش دارند. چنان كه امام در مورد ارتش و سپاهيان به مالك اشتر مي‌فرمايد: «سپاهيان، دژهاي محكم براي رعيت و زينت فرمان روايان و مايه عزت و سربلندي دين و موجب آسايش و امنيت راه ها هستند.
هم چنين امام، هدف از تشكيلات ماليه و گرفتن خراج و ماليات را آباداني شهرها و رفاه مردم مي‌داند و خطاب به مالك مي‌فرمايد: اي مالك، تو بايد در آباداني شهرها بيش از جمع‌آوري خراج تلاش كني كه خراج جز با آباداني فراهم نمي‌گردد و آن كس كه بخواهد خراج را بدون آباداني شهرها و مزارع به دست آورد، شهرها را خراب و بندگان خدا را نابود ساخته است و حكومتش جز اندك مدتي دوام نياورد…
دانلود فایل

دانلود فایل”دانلود تحقیق آفات مديريت و برنامه ريزي”

رهبری

تحقیق بررسی الگوي ارتباطات سازماني و سبك ارتباط رهبر- پيرو

دانلود تحقیق با موضوع بررسی الگوي ارتباطات سازماني و سبك ارتباط رهبر- پيرو،
در قالب word و در 381 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
مقدمه :   ۲
ابعاد اصلی فرآیند ارتباطات :   ۲
الگوی فرآیند ادراکی ارتباطات :   ۲
بیان مسئله   ۵
اهمیت تحقیق :   ۶
سؤالات تحقیق :   ۷
فرضیه‌های پژوهش :   ۸
تعریف واژگان   ۸
گشودگی (Openness)   ۱۷
همدلی (Empathy)   ۱۸
حمایت گری (Suppirtiveness)   ۲۰
مثبت‌گرایی (Positiveness)   ۲۱
تساوی ( Equality)   ۲۲
اصل تقابل   ۳۰
اصل اندیشه ترکیبی   ۳۱
اصل آگاهی   ۳۱
اصل توازن   ۳۲
اصل همتایی   ۳۲
اصل تمیز حریم   ۳۲
فرآیند ارتباط   ۳۴
ارتباطات سازمانی   ۴۰
ارتباط مکاتبه‌ای   ۴۲
ارتباط کلامی   ۴۲
ارتباط غیرکلامی   ۴۳
راهنمای بهبود عوامل سازمانی در ارتباطات   ۴۴
ارتباطات و تصمیم‌گیری   ۴۶
تصوّر کار فرادست:   ۴۷
فرادست را بی‌اطّلاع نگذارید   ۴۷
خود را با سبک ارتباطی فرادست ، وفق دهید   ۴۸
ببینید فرادست چه انتظاری از شما دارد   ۴۸
نزد زیردستان خود ، نماینده تمام‌عیار مافوقتان باشید   ۴۹
قابل اعتماد باشید   ۵۰
مسئولیتی را که برعهده شماست ، بپذیرید   ۵۰
سرسخت‌ترین منتقد خود باشید   ۵۱
فرآیند ارتباطات   ۵۴
فرآیند مدیریت و ارتباطات   ۵۶
الف) برنامه‌ریزی   ۵۶
ب) سازماندهی   ۵۷
ج) هدایت ( رهبری )   ۵۸
د) کنترل   ۵۹
اتکای متقابل مدیریت و ارتباطات   ۶۰
استعاره‌های ارتباطات سازمانی   ۶۲
استعاره‌های هفتگانه ارتباطات سازمانی   ۶۳
حوزه‌های سنتی تحقیقات مربوط به ارتباطات سازمانی   ۶۷
افقهای جدید در تحقیقات مربوط به ارتباطات سازمانی   ۷۳
سبکهای ارتباطی در سازمان   ۷۷
تشریح و توصیف سبکهای ارتباطی   ۷۸
خلاصه‌ای از شش سبک ارتباطی   ۸۶
اثرات سبکهای ارتباطی   ۸۸
تفاوتهای قدرت به‌عنوان مانعی در ارتباطات   ۹۶
مشورت کردن   ۹۷
قابلیت مانور   ۹۸
ارتباطات کامل   ۹۸
سازش   ۹۸
زمان‌بندی منفی   ۹۹
همنوایی   ۹۹
ارتباطاتی که حالت تدافعی را تحریک می‌کنند   ۱۰۱
رفتار گروه و فرآیند ارتباطات   ۱۰۳
ایجاد هویت گروهی از طریق فرآیند ارتباطات   ۱۰۴
رابطه‌های نقش با گروه و ارتباطات   ۱۰۴
شبکه‌های ارتباطی سازمان   ۱۰۶
ماهیت شبکه‌های ارتباطی   ۱۰۶
انواع شبکه‌های ارتباطی   ۱۰۷
ویژگیهای شبکه‌های ارتباطی   ۱۰۸
اثرات شبکه‌های ارتباطی   ۱۱۲
عوامل تعیین‌کننده ماهیت شبکه‌های ارتباطی   ۱۱۷
موانع ارتباطات   ۱۱۹
ارتباطات روبه‌پایین   ۱۲۰
کانالهای ارتباطی عمودی   ۱۲۱
ارتباطات روبه‌بالا   ۱۲۱
ارتباط‌گران اصلی سازمان   ۱۲۸
مدیریت ارتباطات سازمانی   ۱۳۰
تأثیر مدیر بر ارتباطات سازمانی   ۱۳۳
ارتباطات سازمانی و پنجره جوهری   ۱۳۵
چارچوب روابط بین سازمانی   ۱۳۸
ارتباط در رویکردهای کلاسیک   ۱۴۵
مضمون ارتباط   ۱۴۶
مسیر جریان ارتباط   ۱۴۶
مجرای ارتباط   ۱۴۷
سبک ارتباط   ۱۴۸
ارتباط در رویکردهای روابط انسانی   ۱۴۸
مضمون ارتباط   ۱۴۹
مسیر جریان ارتباط   ۱۴۹
مجرای ارتباط   ۱۴۹
سبک ارتباط   ۱۵۰
ارتباط در سازمانهای منابع انسانی   ۱۵۴
مضمون ارتباط   ۱۵۴
مسیر جریان ارتباط   ۱۵۵
مجرای ارتباط   ۱۵۶
سبک ارتباط   ۱۵۶
کاربردهای نظریه پست‌مدرن در ارتباط سازمانی   ۱۵۷
نظریه‌های مربوط به استفاده از شیوه‌های ارتباط   ۱۵۸
مدل غنای شیوه‌های ارتباطی   ۱۵۸
مدل پردازش اطلاعات اجتماعی   ۱۶۰
مدل ظرفیت دوگانه   ۱۶۱
ایجاد ارتباط با افراد   ۱۶۲
نظریه سلسله‌مراتب نیازها   ۱۶۳
نظریه بهداشت – انگیزش   ۱۶۳
نظرﯾﺔ ای-آر- جی   ۱۶۵
نظرﯾﺔ نیازهای سه‌گانه مک‌کللند   ۱۶۶
شبکه‌های رسمی و غیررسمی   ۱۷۱
انتخاب کانال ارتباطی   ۱۷۱
موانع ارتباطات مؤثر   ۱۷۲
ارتباطات اثربخش در شرکتهای پیشرو در مرحله عمل   ۱۷۳
مدیر باید به ارتباطات اهمیت بدهد   ۱۷۴
یکی‌بودن گفتار و کردار   ۱۷۴
ارتباطات یک تعهد دوجانبه است   ۱۷۵
تأکید بر ارتباطات رو در رو   ۱۷۵
مشارکت در مسئولیت به هنگام ارتباط   ۱۷۶
رسانیدن خبرهای ناگوار   ۱۷۶
پیام باید درخور شنونده باشد   ۱۷۷
ارتباطات یک فرایند دائمی است   ۱۷۷
رقابت دشمن ارتباطات مؤثر :   ۱۸۱
دیدگاه رهبری تحولی :   ۱۸۴
عناصر رهبری تحولی   ۱۸۵
ایجاد دیدگاه استراتژیک :   ۱۸۵
اعلام دیدگاه به کارکنان از طریق ارتباط :   ۱۸۵
مدلسازی دیدگاه :   ۱۸۵
ایجاد تعهد نسبت به دیدگاه :   ۱۸۶
نهادینه‌کردن فرهنگ تغییر :   ۱۸۶
ابعاد رفتاری رهبری تحولی :   ۱۸۶
ارتباطات الهام‌بخش :   ۱۸۷
رهبری حمایتی :   ۱۸۷
تحریک ذهنی :   ۱۸۷
بازشناسی شخصی :   ۱۸۸
مدل ادکار :   ۱۹۰
تعیین اهداف و استراتژی‌های سازمان :   ۱۹۱
توانمند‌سازی کارکنان :   ۱۹۲
نهادینه‌کردن فرهنگ تغییر :   ۱۹۲
تعهد کارکنان :   ۱۹۲
افزایش عملکرد تیم :   ۱۹۳
ویژگیهای فردی رهبری :   ۱۹۳
توجه به ابعاد انسانی تغییر :   ۱۹۴
رهبری و ارتباطات سازمانی   ۱۹۶
وظایف ارتباطی رهبران سازمان   ۱۹۷
فرآیند رهبری و اثرگذاری ارتباطات سازمانی   ۱۹۸
ابعاد مختلف رفتار رهبری   ۲۰۰
اهمیت وجود پیروان برای ارتباطات رهبری   ۲۰۲
ارتباطات روندی است که به تأثیر منتهی می‌شود.   ۲۰۳
رهبری   ۲۰۴
تئوری‌های شخصیتی رهبری   ۲۰۶
تئوری‌های رفتاری رهبری   ۲۰۷
تحقیقات دانشگاه ایالتی اُهایو   ۲۰۸
تحقیقات دانشگاه میشیگان   ۲۱۰
تحقیقات اسکاندیناوی   ۲۱۱
تئوری‌های اقتضایی   ۲۱۱
الگوی فیدلر   ۲۱۲
تئوری موقعیتی هرسی و بلانشارد   ۲۱۷
تئوری مبتنی بر تبادل‌نظر رهبر با اعضا   ۲۲۰
تئوری مسیر – هدف   ۲۲۱
الگوی رهبری مشارکتی   ۲۲۵
وجوه مشترک تئوری‌های رهبری   ۲۲۷
آخرین دیدگاهها درباره رهبری   ۲۳۰
تئوری اسنادی رهبری   ۲۳۰
تئوری رهبری فره‌مند   ۲۳۱
پیروان   ۲۴۰
نظام ارتباطی   ۲۴۳
رهبری کردن   ۲۴۴
سازمان رسمی و سازمان غیر رسمی   ۲۴۵
عاملهای اثربخش بر حیطه نظارت کارآمد   ۲۴۶
عاملهای انسانی در مدیریت :   ۲۵۱
رهبری یک رویه مشترک مدیریت است.   ۲۵۲
عنصرهای پدیدآورنده رهبری   ۲۵۳
قدرت : نخستین عنصر رهبری قدرت است.   ۲۵۳
الگوهای بنیاد‌نهاده بر بهره‌گیری از اختیار   ۲۵۵
چهار نظام مدیریت لیکرت   ۲۵۶
شبکه مدیریت   ۲۵۸
رهبری به‌عنوان یک طیف پیوسته یا پیوستار   ۲۶۰
مانعها و آشفتگیهای ارتباطی   ۲۶۸
به‌سوی ارتباطهای اثربخش   ۲۷۰
عکس‌العمل پیرو در قبال رهبر :   ۲۸۱
وظایف رهبری   ۲۸۳
خصوصیات فردی رهبر   ۲۸۳
رهبری و تحول   ۲۸۴
رمز موفقیت بهسازی سازمان   ۲۸۸
شش روش برخورد با مقاومت در برابر تغییر   ۲۹۳
انواع وابستگی   ۳۰۰
ارتباط‌های اطلاعاتی در سطح عمودی سازمان   ۳۰۱
ارتباط‌های اطلاعاتی در سطح افقی سازمان   ۳۰۳
ارتباطات و تحوّل   ۳۰۷
تغییر در ساختار   ۳۰۹
تغییر در تکنولوژی   ۳۱۰
تغییر دادن مکان   ۳۱۰
تغییر در مردم   ۳۱۱
مقاومت در برابر تغییر   ۳۱۱
مقاومت سازمانی   ۳۱۵
منابع اصلی مقاومت سازمانی دربرابر تغییر   ۳۱۵
غلبه بر عوامل مقاوم   ۳۱۷
سیاستهای تغییر   ۳۲۰
فرایند بررسی داخلی سازمان   ۳۳۴
بهبود سازمانی   ۳۴۲
روشهای بهبود سازمانی   ۳۴۳
نقش ارتباطات درسازمان‌های یادگیرنده :   ۳۴۶
ایجاد یک سازمان یادگیرنده   ۳۴۶
مهارتها و انگیزه‌   ۳۴۹
نقش ارتباطات در کاهش تعارض‌های سازمانی‌:   ۳۶۰
روش‌هایی برای مدیریت تعارض بین گروه ها   ۳۶۱
ارتباطات و رفتار سیاسی در سازمان‌ها :   ۳۶۶
تدبیرهای سیاسی در استفاده از قدرت   ۳۶۸
تعاریف عملیاتی متغیرها:   ۳۶۹

فصل دوم:
مبانی نظری :   ۳۷۷
یافته‌های پژوهشی :   ۳۷۸
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بررسی الگوي ارتباطات سازماني و سبك ارتباط رهبر- پيرو”

رهبری

تحقیق انگیزش در مدیریت

  • دانلود تحقیق با موضوع انگيزش در مديريت، همراه با پاورپوینت های مرتبط،

    در
    قالب
    word و در 50 صفحه،
    pptx و در 82 اسلاید،
    قابل ویرایش، شامل:

     




    انگیزش در مدیریت

    هدف رفتاري

    تعريف انگيزش

    قرار دادن هر كس در جايگاه خودش

    بسط ارزش هاي اخلاقي

    شركت افراد در فعاليت ها

    دادن مسئوليت به افراد

    كاهش هيجانات كاري

    ايجاد انگيزه تشويق و تنبيه

    نقش تربيتي تشويق و تنبيه

    اصل مورد توجه بودن همه در تشويق و تنبيه

    يكسان بيني در تشويق و تنبيه

    پاداش به عنوان يك ابزار سازنده

    خلاصه

    خودآزمايي

    رهبري در مديريت

    تعريف رهبري

    نقش رهبري در زندگي انسان ها

    ويژگي هاي رهبري

    حق رهبر بر مردم

     

     

     

    بخشی از
    مقدمه تحقیق
    :

    دانشجو بايد بعد از
    مطالعه اين تحقیق بتواند:

    1-    
    چند تعريف از انگيزش را بيان كند.

    2-    
    يكسان بودن همه در برابر مقررات
    را توضيح دهد.

    3-    
    تشويق و تنبيه را در خصوص انگيزه
    تعريف كند.

    4-    
    نقش تربيتي تشويق و تنبيه را بيان
    كند.

    5-    
    درخصوص پاداش بعنوان يك ابزار
    سازنده توضيح دهد.

    6-    
    به پرسش هاي پايان فصل پاسخ دهد.

    به طوركلي انسان ها
    بايد برانگيخته شوند تا رفتار مشخص و معيني را از خويش بروز دهند. يكي از راه هايي
    كه باعث افزايش توليد يا به طور كلي بالا رفتن كيفيت كار در سازمان ها مي شود،
    برانگيختن كاركنان به شيوه هاي مختلف است. اين اصلي است كه هر مديري براي پيشرفت
    كارش و اعمال مديريت صحيح ناگريز به اعمال آن است. در واقع، مديري با استفاده از
    شيوه ها و متدهاي مختلف از مهارت هاي متعددي استفاده مي كند تا اين مهارت او را در
    راه رسيدن به اهداف سازماني ياري دهد. از مهم ترين اين مهارت ها همان طور كه ذكر
    شد، ايجاد انگيزه در كاركنان است. ضروري ترين تكليفي كه بر عهده مقامات رهبري در
    جامعه اسلامي در ايجاد انگيزش براي مديريت ها مقرر است اين است كه براي تأمين
    سعادت مردم جامعه، آنان را از هدف اصلي حيات به طور كلي و انگيزش اصلي و انگيزش هاي
    ثانوي و فردي آن آگاه ساخته و آن ها را براي مردم چنان تعليم دهد و قابل پذيرش
    سازد كه مردم فعاليت هاي خود را در جامعه و در هر موقعيتي كه باشند آگاهانه و از
    روي آزادي انتخاب نمايند. هدف اصلي حيات انسان ها در اين زندگاني عبارت است از
    قرار گرفتن در جاذبه كمال اعلي از مسير ذيل كه عبارت است از تكاپويي آگاهانه در
    حيات هر يك از مراحل زندگي كه در اين تكاپو سپري مي شود و با نظر به عظمت انگيزش
    هدف در اشتياق حركت به مرحله بعدي مي افزايد. از انگيزش تعاريف متعددي به عمل آمده
    است كه ذيلاً به برخي از آن ها اشاره مي كنيم.

  • Normal 0 false false false EN-US
  • دانلود تحقیق با موضوع کارگاه مهارت های عمومی مدیریت،
  • در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش.


    بخشی از متن تحقیق:
    جلسه یکی از مؤلفه های اصلی و مهم در کسب و کار است. اما برگزاری جلسه مستلزم صرف زمان و هزینه است. که صد البته هر دو بسیار ارزشمند هستند. بنابراین بهتر است فقط زمانی تشکیل جلسه بدهیم که ضرورت داشته باشد و باید همیشه جلسات مختصر و مفید باشند.

    جلسه چیست؟
    یک جلسه کاری عبارت است از  گروههای عده ای از افراد که با هدف مشکلات یا اخذ تصمیمات کاری انجام می شود. اکثر جلسات کاری جنبه رسمی دارند و بایستی زمان و مکان آنها از قبل مشخص شده باشد. تعداد افراد شرکت کننده معمولاً بیشتر از دو نفر است ولی میتواند بین دو نفر هم باشد. جلسه دارای هدف مشخصی است که در دستور جلسه ذکر می شود و قبل از تشکیل جلسه بین شرکت کنندگان توزیع می شود.

    بررسی هزینه ها : 
    بهترین جلسات آنهایی هستند که فقط با حضور افراد مرتبط با موضوع، تشکیل می شوند و ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه ها دانش ایشان برای دست یابی به یک هدف مشخص مورد استفاده بهینه قرار میگیرد.

    آگاهی از اهداف:
    معمولاً هدف از برگزاری نشست های کاری در یکی از مقوله های زیر است:
    انتقال اطلاعات یا ارائه توصیه ها و رهنمودهای کاری
    صدور دستورات
    رسیدگی به گلایه ها و شکایات یا انجام قضاوت
    اتخاذ یا اجرای تصمیمات کاری
    دستیابی به ایده های نو
    ارائه یک طرح پیشنهادی جهت بررسی و به تصویب رساندن آن
    تنظیم وقت 

    پس از اتخاذ تصمیم در مورد هدف اصلی تشکیل جلسه، تاریخ و زمان برگزاری جلسه متناسب با وقت کلیه افرادی که حضورشان ضروری است تنظیم می گردد.

    تأکید بر اهداف:
    اهداف را بایستی بصورت کلی و جزئی خلاصه کرد تا کلیه شرکت کنندگان آنها را بخاطر داشته باشند تا چنانچه از مسیر اصلی بحث دور شدند آنها را متوجه دستور جلسه کرد.

    نکته: اگر بدون تشکیل جلسه میتوان موضوعی را حل و فصل کرد، حتماً همین کار را انجام دهید.

    جلسات رسمی:
    قوانین مربوط به برگزاری نشستهای رسمی ممکن است بسیار پیچیده و از کشوری به کشور دیگر، یا سازمانی به سازمان دیگر متفاوت باشد. از جلسات رسمی عبارتند از: جلسات هیئت مدیره، جلسات عمومی، کنفرانسها ، جلسات خارجی، مجامع عمومی سالیانه، جلسات کمیته های دائمی.

    نکته: استفاده از ارتباطات مجاری مثل کنفرانسهای تلفنی، ویدیویی، اینترنت، پست الکترونیک و پیام های اینترنتی در برگزاری جلسات بسیار مفید است.

    عوامل مؤثر بر برگزاری جلسه:
    1) انتخاب نوع جلسه : رسمی یا غیر رسمی باشد.
    2) تعداد شرکت کنندگان : معمولاً جلسات شش تا نه نفره با کارایی بیشتری همراه است.
    3) با گذاشتن یک ساعت مچی روی میز : تنظیم وقت جلسه
    4) دستور جلسه : از قبل آماده و کاملاً مطابق آن جلسه را پیش برود.

    مقدمات تشکیل جلسه:
    بایستی فرصتی را به فراهم کردن مقدمات تشکیل جلسه اختصاص دهیم، با اینکار به هیچ وجه اتلاف وقت نیست. نتیجه فعالیتها و هماهنگی های قبل از نشست باید به گونه ای باشد که افراد کلیدی حتماً در زمان و مکان مناسب در جلسه حضور یابند و در نهایت تصمیمات منطقی و درستی را اتخاذ کنند.

    انتخاب شرکت کنندگان:
    کسانی را بایستی انتخاب کرد که حضور آنها ضروری و بتوانند با استفاده از مهارت یا پیشنهادات خود نقش مفیدی ایفا کنند.

    نقش شرکت کنندگان ارزیابی شود و نام آنها در دستور جلسه کنار مورد مربوطه یادداشت شود. …
    دانلود فایل

    دانلود فایل”تحقیق کارگاه مهارت های عمومی مدیریت”